Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchokjes in hoofd...?

Schokjes in hoofd...?

58 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vroeger (toen ik veel pillen slikte, begin jaren 90) heb ik dit ook gehad. Heel vervelend. Gewoon een tijd stoppen en dan komt het goed. Als je doorgaat blijft dit doorgaan. Dit is duidelijk een verstoring van je serotoninehuishouding
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik gebruik pas 3 maanden en heb al last van die schokken. Idd net voordat ik ga slapen, maar ook wel eens als ik gewoon op m'n werk ben, zit ik beetje te dromen en dan ineens zo'n pijnlijke stoot door je hoofd en je hoort een harde piep in je hoor. Dan knijp ik m'n ogen ff dicht en is het weer voorbij,
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb vorig weekend (voor het eerst sinds maaaaaanden) weer eens aan de mdma kristal gezeten en nu sinds gisteravond weer de hele tijd kortsluiting, ik vind het zooooo naar dit! Het verpest echt mijn dag en word er zelfs een beetje misselijk van nu.....

Voorlopig weer geen mdma meer voor mij! Op het moment zelf is het best een lekkere drug, maar ik heb dit dus ALTIJD een dag of vier/vijf na mijn gebruik. Heel in het begin niet hoor, dit is echt pas gekomen na vele jaren gebruik. Pas er goed mee op, mdma (xtc) is niet zo onschuldig als sommigen blijven denken.....
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
Marla Singer zei:
Ik heb vorig weekend (voor het eerst sinds maaaaaanden) weer eens aan de mdma kristal gezeten en nu sinds gisteravond weer de hele tijd kortsluiting, ik vind het zooooo naar dit! Het verpest echt mijn dag en word er zelfs een beetje misselijk van nu.....

Voorlopig weer geen mdma meer voor mij! Op het moment zelf is het best een lekkere drug, maar ik heb dit dus ALTIJD een dag of vier/vijf na mijn gebruik. Heel in het begin niet hoor, dit is echt pas gekomen na vele jaren gebruik. Pas er goed mee op, mdma (xtc) is niet zo onschuldig als sommigen blijven denken.....
Klik om te vergroten...

Bij onverantwoord gebruik :wave:
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#5
geen een drugs is onschuldig, maar het kan wel zo ontschldig mogenlijk gebruikt worden
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#6
pbwebmaster zei:
Ik gebruik pas 3 maanden en heb al last van die schokken. Idd net voordat ik ga slapen, maar ook wel eens als ik gewoon op m'n werk ben, zit ik beetje te dromen en dan ineens zo'n pijnlijke stoot door je hoofd en je hoort een harde piep in je hoor. Dan knijp ik m'n ogen ff dicht en is het weer voorbij,
Klik om te vergroten...

Stoppen!
Hou MDMA gewoon als iets voor één keer in de drie maanden.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
tomz0r zei:
Marla Singer zei:
Ik heb vorig weekend (voor het eerst sinds maaaaaanden) weer eens aan de mdma kristal gezeten en nu sinds gisteravond weer de hele tijd kortsluiting, ik vind het zooooo naar dit! Het verpest echt mijn dag en word er zelfs een beetje misselijk van nu.....

Voorlopig weer geen mdma meer voor mij! Op het moment zelf is het best een lekkere drug, maar ik heb dit dus ALTIJD een dag of vier/vijf na mijn gebruik. Heel in het begin niet hoor, dit is echt pas gekomen na vele jaren gebruik. Pas er goed mee op, mdma (xtc) is niet zo onschuldig als sommigen blijven denken.....
Klik om te vergroten...

Bij onverantwoord gebruik :wave:
Klik om te vergroten...

Nee hoor niet perse bij onverantwoord gebruik.... Ik geef toe dat ik vroeger wel eens onverantwoord heb gebruikt, maar als ik het tegenwoordig met mate doe, heb ik het ook al. Pas er gewoon een beetje mee op dus.... En wat is onverantwoord? Ieder menselijk lichaam verschilt, wat de een makkelijk kan kan hebben, is voor een ander al te veel....
0
040_EindhovenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik slik altijd vitamine c pillen + hydrotofraan ofzo iets na het gebruik van Xtc en heb eigenlijk nooit last van een kater!
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niet eens iets gebruikt gister, en toen ik vannacht probeerde te slapen had ik hier ineens last van :confused: . Kan iemand uitleggen hoe dit komt?
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#10
Debris zei:
Niet eens iets gebruikt gister, en toen ik vannacht probeerde te slapen had ik hier ineens last van :confused: . Kan iemand uitleggen hoe dit komt?
Klik om te vergroten...

Op de eerste pagina van dit topic staan verschillende verklaringen :wave:
E
EverioLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben 8-11 augustus naar SOLAR geweest... natuurlijk het hele weekend misdragen en te weinig geslapen..

Idd ook paar dagen erna schokjes ervaren tijdens het slapen gaan....

Afgelopen weekend Mysteryland... ook genoeg gehad maar geen last van schokjes of whatever...

Doe XTC eigenlijk allen op de grotere zomerfestivals en door het jaar heen op een echt speciaal feestje!

Toen ik XTC gebruikte vorig jaar voelde ik me de dag erna echt brak.. nu niet meer :grin: alleen uitgeput (maar dat komt natuurlijk ook doordat ik het eigenlijk alleen op feestjes doe en dat is natuurlijk ook uitputtend)
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik heb niet eht van die schokken maar meer zo van

dan loop ik ff en dan zo van pats voelt heel raar

En als ik ga slapen...
Doezel ik net lekker in en dan val schrik ik opeens wakker is meestal wel gepast met een droom bv dan val ik ofzo:tongueout:

+
Weet iemand waar ik die pilletjes kan krijgen die je serotoine gevoel wat sneller aanvullen :grin:
b
bo2Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Na gebruik heb ik er ook vaak last van, vlak voordat ik in slaap valt voel en hoor ik een storing in mijn hoofd en oren. Ik open dan snel mijn ogen en haal diep adem. Als ik gebruik is het meerdere pillen op een avond. Gelukkig niet zo veel meer omdat ik de 30 gepasseerd ben :wink:

Als ik op mijn rug wakker wordt kan ik soms ook even niet bewegen dat is best eng, ook ademhalen gaat moeilijk. (hier heb ik geen last van als ik op mijn zij of buik lig). (bedankt voor het artikel over slaapverlamming)

Let vooral goed op je lichaam, niet alleen extra vitamine is belangrijk maar ook beweging. Speel in op wat je voelt want op blijvende schade zit niemand te wachten denk ik.
C
CrossfiresLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb heb er na deze trip: viewtopic.php?f=21&t=17527 Ook een week lang last van gehad (mijn vriend ook). Te veel gebruikt..

Gewoon een week lang rustig aan doen, op tijd naar bed. Gezond eten, beetje wandelen. Veel water drinken. Vitaminepilletje en L-tryptofaan. Binnen een week zou je je weer lekker moeten voelen (is niet de bedoel daarna gelijk weer aan de X te gaan.) Houd even rust en waarschijnlijk heb je niet goed genoeg voor je lichaam gezorgd.
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik heb er ook last van, 2 dagen terug kwam ie zo hard aan dat ik er misselijk van werd en er dubbel van zag.
nou eerst maar een tyd niks, even tydje ''gezond'' doen
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#16
bo2 zei:
Als ik op mijn rug wakker wordt kan ik soms ook even niet bewegen dat is best eng, ook ademhalen gaat moeilijk. (hier heb ik geen last van als ik op mijn zij of buik lig). (bedankt voor het artikel over slaapverlamming)
Klik om te vergroten...

Dat even niet kunnen bewegen heb ik ook paar keer last van gehad maar dan wat erger, het was heel raar: Ik lag in m'n bed een beetje te denken zoals veel mensen doen, en ineens zat ik in een soort droom dat ik bij een vriend was, niets bijzonders verder, toen ineens voelde ik me heel raar en ik besefte dat ik niet bij die vriend was maar gewoon in mijn bed, en ik zat helemaal '' vast'' ik kon op het begin niet eens mijn ogen open doen, ik raakte een beetje in paniek want bewegen lukte ECHT NIET. Na een paar seconden was het over en was ik helemaal bezweet, best eng. Ik heb dit vaak als ik veel mitsu's slik, bij andere pillen heb ik er nooit last van. (waarschijnlijk omdat ze wat minder sterk zijn). Hebben meer mensen dit gehad, ik vond het best een schokkende ervaring en ik ben bang dat het een keer uit de hand kan lopen als ik heel veel slik(wat ik niet meer van plan ben)
t
toontjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Beste mensen,

In half 1990 (18 jaar oud) mijn eerste xtc geslikt...af en toe eens een pilletje! Begin 1992 gestopt en in 1994 weer zo nu en dan. 1995 weer gestopt en in 1997 weer af en toe. 1999 weer gestopt en pas in 2007 weer begonnen (regelmatig) Ik heb nooit ergens last van gehad..behalve dat ik de volgende dag BRAK ben, maar wie daar geen last van heeft mag mij het geheim vertellen :wink: . Ik ben in December 2007 voor het eerst eens kristallen gaan proberen....Op een Zaterdag een bommetje genomen (vloeitje met kristal erin)...en enkele dagen later kreeg ik plotseling schokjes in mijn hoofd, dat duurde tot uiterlijk woensdag/donderdag. Of ik nou in bed lag of achter het stuur zat...een vreselijk irritant iets. Het gevoel van tik in het hoofd bracht me op enge gedachtes en die schokjes waren iets van 10 tot 20 keer per dag....ik kan je vertellen dat het niet prettig was. Ik dacht dat ik een enge ziekte kreeg/of had. Maar legde het verband niet met de kristallen, ook omdat ik later na het bommetje soms wel een halfje of een hele pil nam. We zaten even in een flow van stappen...dus het was even elke week raak. Ik ben iemand die graag extra zout eet, op een dag nam ik een broodje ei met iets meer zout dan normaal, en plots kreeg ik binnen enkele min later op een zaterdagmiddag (???) die schokjes terug, terwijl ze al weer een paar dagen weg waren. YES! het is dus zout. Naar de dokter geweest :flushed: en heb hem vertelt dat ik schokjes kreeg als ik te veel zout eet. Had hij nog nooit van gehoord! :confused: :flushed: De kerst en oud en nieuw naderde en ik werd nu ook al niet lekker op dinsdag, s'morgens was alles ok maar in de middag werd ik kots misselijk en moest ik liggen, en als ik dan lag dan was alles ok, maar zodra ik ging staan werd ik echt weer kots misselijk. Er ging in die weken echt van alles door me heen...Ik ben nog nooit ziek geweest van XTC en omdat kristallen een puur bestandsdeel is van wat er in xtc zit, zou het raar zijn als het van de kristallen zou komen, dacht ik!...ik ben toen toch gestopt omdat ik steeds paranoide werd, na 3 weekende achter elkaar kristallen gebruikt te hebben ben ik gestopt. En jawel hoor...het was over, nergens geen last meer van! In Januari weer eens een pilletje genomen en sindsdien heb ik het nooit meer gekregen. Wat blijkt, een bekende van mij die ik ook kristallen had gegeven kreeg het zelfde, maar allebei hadden we er niet over gesproken, ik vertelde hem later wat ik had gehad van de kristallen...hij heeft na het stoppen van de kristallen ook geen last meer gehad.

Het kan dus ook aan de inhoudt van het pilletjes liggen, probeer eens een ander pilletje, het kan helpen. Aan het kristal zelf heeft het volgens mij niet gelegen, want mijn vriendin heeft er die periode nooit last van gehad. Dus bij mij geen kristallen meer!!!! En ik ben nu ongeveer 10 maanden verder en we slikken geregeld een pilletje....maar nooit meer 1 schokje gekregen( conclusie: Boosdoender.....Kristallen) :hearteyes: :hearteyes: :wave:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het maakt bij mij niet uit, kristallen of pilletjes, ik krijg gegarandeerd van beide dingen schokjes...
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik heb wel dat ik de dagen na xtc soms uit het niets even een moment van stilte nodig heb. raak dan even van de wereld zeg maar voor een paar seconden. andere mensen zien dit niet aan me en hebben ook niks door omdat ik wel gewoon normaal kan reageren...maar in mijn hoofd en lichamelijk voel ik me dan even echt klote. maar goed dat hoort er nu eenmaal bij...goed eten en goed slapen is de enige oplossing.
s
straatmadeliefLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pff heb weer even gegoogeld, ik heb ook flink last van deze schokken als ik in slaap wil vallen. Ik hoor die schok echt in mn hoofd, en schrik enorm wakker. Vannacht zeker vier keer gehad en toen maar een benzo genomen om te pitten. Kan het gebruik van die speciale vitaminepreparaten dit echt tegengaan? Voelt echt niet goed dit, maar ik lees dus dat ook veel mensen die geen drugs gebruiken dit hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."