Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoe zit het nu precies met uppers en uitdroging? Ik pak regelmatig een feestje, en ben naderhand zonder uitzondering compleet uitgedroogd, het scheelt altijd 1,5 tot 2 kilo. 2 à 3 dagen later zit dit er weer aan. Hierbij maakt het echt geen drol uit of ik op het feestje veel of weinig water drink. Ik ben daarom ook wat minder overdreven water gaan drinken. Uitgedroogd raak ik toch. Maar wat ik niet helemaal begrijp is het volgende. Ik drink tijdens zo'n feest sowieso veel meer dan ik normaal zou doen. Je zweet misschien wat maar ik sta niet non-stop als een malle te stampen. En plassen doe je bijna niet. Hoe kun je dan zo uitgedroogd zijn naderhand? Als ik thuis kom, bovendien, zorg ik altijd voor goed herstel. Dus ik drink letterlijk liters vocht in de vorm van water en thee. Toch werd ik ondanks enorm slaaptekort afgelopen weekend gewoon wakker van de uitdroging (hoofdpijn, snellere hartslag). Hoe zit dit nou precies en wat kun je eraan doen? Mijn standaard recept is een of meerdere uppers (bijv. 3-MMC, 4F, coke, benzo fury, en afsluitend wat keta). Dus wel combi's maar daarom nooit idiote doseringen."
"Dat weet ik. Maar het is altijd hetzelfde liedje: ik word de eerstvolgende ochtend wakker, heb hoofdpijn, drink flink water en thee en alle klachten verdwijnen als sneeuw voor de zon, binnen het kwartier. Bovendien drink ik letterlijk liters op zo'n ochtend, en hoef ik niet of nauwelijks te plassen naderhand. En m'n ochtendurine is inderdaad donkergeel. En dat ik in 2 dagen tijd 2 kilo afval en weer aankom duidt ook duidelijk op vochtverlies. Dit was overigens de eerste keer dat ik midden in de nacht al wakker werd en ook een hogere hartslag had (vandaar mijn ontwaken waarschijnlijk). Begrijp gewoon niet waar al dat water blijft dat ik //extra// drink op een feestje. En ik heb deze klachten uren of dagen later nog, als de stimulerende middelen al uitgewerkt moeten zijn."
"Psilocyloner zei: Ik denk dat je onder invloed van uppers toch meer zweet dan je denkt. Zweet verdampt in principe. Waarschijnlijk zweet je wel degelijk, ook al word je niet letterlijk nat van het zweet. Waarschijnlijk is de zweetproductie toch urenlang verhoogd, wat gewoon logisch is bij uppers, zonder dat je zichtbaar zweet maar wel zodanig dat je in die uren aanzienlijk wat vocht verliest. Let wel, drie serotonineslurpers gecombineerd, ook nog eens met cocaïne, is niet niks, ook al doseer je bescheiden! Klik om te vergroten... Mogelijk. Bedoelde overigens niet dat ik al die middelen gelijktijdig combineer, haha! Hooguit 2 verschillende uppers op een hele dag, en dan achter elkaar, niet door elkaar."
"MDMA en keta is sowieso de beste combi voor mij. Helaas zit ik momenteel in een MDMA-stop... nog paar maandjes wachten. Op een feest is het dan inderdaad gebruikelijk om op MDMA te gaan en het laatste uurtje, laatste 2 uurtjes misschien, keta bij te pakken. Je wordt wel supervaag maar op het einde geldt dat toch voor iedereen. Het gevoel is bovendien hemels, echt meer dan de som der delen, zeg maar. Je hoeft ook minder MDMA te redosen wat sowieso veel scheelt voor je dip naderhand. Om een of andere reden blijf ik altijd normaal lopen en dansen (nou ja, relatief aan nuchtere toestand dan...) als ik keta gebruik, zelfs bij meerdere flinke punten. Ik laat er meestal een uur tussen zitten. Ik voel me bij deze combi altijd immens verbonden met andere partygangers. MDMA zorgt voor empathie, keta voor de ontremming. Resultaat: ik sta met de hele dansvloer te lullen. De ketaroes op zichzelf kan een beetje kil zijn, naar binnen gekeerd. MDMA haalt daar de scherpe randjes vanaf, maakt het warm. Normaal gesproken ga ik van deze combi niet hallucineren met open eyes. Wat wél heel goed werkt, is door je wimpers heen kijken. Kom maar 's thuis van een feestje met MDMA, neem een goede punt keta bij, en zet een willekeurig beeld aan op je tv. Kijk door je wimpers heen. Ongelooflijk wat je geest er allemaal van maakt. Van flyby's over hooggebergten tot leesbare etiketten op potjes in een kelder, ik weet het allemaal niet, maar alles tot in de kleinste details. Voor mij het bewijs dat drugs mogelijkheden van onze hersenen vrijgeven die normaal niet beschikbaar zijn."
"Ik combineer keta ook vaak met een upper, meestal 4F, maar ook wel 's speed. Komt op hetzelfde neer en is inderdaad goed te doen. Soms heb je van die matige keta waar je zo sloom van wordt. Dan is een puntje speed genoeg. Je kunt daarna ook puntjes keta blijven bijpakken zonder dat je te vaag wordt, je kunt gewoon blijven dansen dan. Dat je intens staat te trippen op de dansvloer maar de pep je moeiteloos op de been houdt, grappig is dat... Ik ga er overigens wel van uit dat je ervaring hebt met keta en dus je doseringen kent. Met 4F vind ik persoonlijk nog net iets fijner, dan voel je je iets "warmer," alsof er een vleugje MDMA doorheen zit. Maar 4F kun je (beter) niet bijpakken, pep wel. Met MDMA is trouwens goddelijk maar je wordt wel teringvaag dan. Meer iets voor thuis of het laatste uurtje op een feestje ofzo... O ja, combineer alleen als je ervaring hebt enzo... ken je doseringen, timings, etc."
"Ik heb ook regelmatig slaapproblemen, bij mij is het altijd een optelsom van stressfactoren. Het is nooit 1 simpele oorzaak, daarom is het ook zo lastig aan te pakken. Ben nu een stuk meer "mindful", d.w.z. ik relax meer, wind me minder op, ga niet meer lopen stressen op werk of in het verkeer (lukt niet altijd). En ik sportte te fanatiek, daar gaat je slaap ook van naar de klote. Ook stressen omdat je slecht slaapt, laat je slecht slapen. Proberen los te laten al die shit. Ik heb ook benzo's liggen maar die gebruik ik voor noodgevallen (lees: ik kom thuis met drugs op maar moet echt slapen, volgende dag werken bijv.) Feitelijk heb ik die dingen losgepeuterd bij de huisarts voor m'n slaapproblemen, maar ik gebruik ze dus alleen als ik drugs gebruikt heb... Nou ja, dan blijft het tenminste incidenteel gebruik."
"Hmm wat ik zo lees heeft atropine bij een "veilige" dosering ongeveer dezelfde effecten als een upper (verwijderde pupillen, droge mond, etc.). Dus ja... als het tussen je poedertje zit, merk je het pas als het richting de overdosis gaat zeg maar... Mooi kut."
"Bij met name xtc is het een bekend fenomeen dat je je pas 2-3 dagen later echt beroerd kunt voelen. Hoe dit precies wordt veroorzaakt, weet ik niet, maar het geeft wel aan dat neurotransmitters langzaam volledig herstellen en dus voor vertraagde effecten kunnen zorgen. Nu ervaar ik af en toe enorme dips doordeweeks... Fysieke / mentale vermoeidheid, slechte slaap, grieperig gevoel. Maar nooit direct na een "drugsweekend." Dus ik heb die link tot nu toe altijd afgewezen. Maar zijn er misschien mensen die dit herkennen? Dat je dus 2-3 weken later alsnog de dip krijgt? Is dit überhaupt mogelijk?"
"Psychedelibee zei: Dat zou best kunnen hoor, en met de combinaties die ik jou af en toe hier op het forum zie beschrijven vind ik het ook niet gek dat je uiteindelijk toch een dip krijgt. Klik om te vergroten... Whaha, ben ik zo erg ja? Post nauwelijks hier... Anyway, dat het zou kunnen, ja... daarom post ik deze vraag ook. Maar vraag me meer af wat de eventuele theorie erachter is. Want op zich is het logischer als klachten afnemen en niet weken later opeens opspelen. Suicide Tuesday is nog te verklaren door te stellen dat de MDMA op zondag nog beetje doorwerkt en je pas op maandag weer moet werken enzo."
"Nee, dat is het punt, ik ben niet zo'n zweter en pak ook geen doseringen waarvan je oververhit raakt. Ik drink alleen water de hele dag, en eet vlak voor of tijdens een feestje ook meer dan genoeg. Daarom kan ik het niet verklaren. Maar alles wijst wel op uitdroging."