Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote benzo topic !

Het grote benzo topic !

627 antwoorden
184 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat is altijd interessant, Westgas!

Ik heb wel eens op die sites gekeken, maar krijg dan toch een ouderwets onderbuik-gevoel.

Good luck to you!

De eend
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb ff snel erdoorg gelezen maar diazepam 3mg staat gelijk aan oxazepam 10mg ?? dat heb ik nog nooit gehoord, en al helemaal niet gemerkt. Ik voel van 10mg oxazepam méér als van 10mg diazepam, met als verschil dat de diazepam langer werkt en de oxazepam heftiger...

Hoe kom je aan die beredenatie ?
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dan ga ik eerst eens moeten lezen welke er precies allemaal zijn :tongueout:
De enige geneesmiddelen die ik eens recreatief genomen heb zijn codeïne en DXM. Codeïne is een opiaat dacht ik en DXM weet ik niet precies meer maar ook geen benzo, dus nee :)
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik heb altijd al eens benzo's willen proberen,
dan denk ik vooral aan situaties zoals een lange vliegreis, kan je dan urenlang in je zetel zitten naar muziek luisteren zonder een spier te bewegen, maar toch gemakkelijk wakker blijven?
op het eerste zicht lijken die benzo's mij wel tof voor eens een avondje op mn eentje mee te chillen, aangezien ik van wiet nu zo opgefokt geraak.
kan het zijn dat je last krijgt van duizeligheid of het gevoel hebt dat je niet meer voldoende diep kan ademhalen? bedankt voor dit topic trouwens
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neuh, kan niet zo'n kwaad. Medicijnen die over datum zijn zullen hoogstwaarschijnlijk ietsjes minder goed werken, en zelfs dat betwijfel ik. Er zijn wel een aantal medicijnen die je wel echt moet gebruiken voordat ze over datum zijn, zoals adrenaline enzo. Maar benzo's.. nee, zal wel loslopen.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spor zei:
Ivoos zei:
Dan ga ik eerst eens moeten lezen welke er precies allemaal zijn :tongueout:
De enige geneesmiddelen die ik eens recreatief genomen heb zijn codeïne en DXM. Codeïne is een opiaat dacht ik en DXM weet ik niet precies meer maar ook geen benzo, dus nee :)
Klik om te vergroten...

Een aanrader voor beginners vind ik altijd temazepam 20mg liq. caps. omdat die hard inslaan, en het is een inslaapmiddel, dus als je wakker blijft kun je flinke roes verwachten. Ik zou vooral eens kijken waar je aan kan komen :wink: als je er vragen over hebt hoor ik het wel.
Klik om te vergroten...

Ik heb wel eens een benzo genomen denk ik :tongueout: herinner ik me net.
Was op de Gentse feesten, paar jaar terug, en een vriend ging xtc kopen maar kwam met een of ander geneesmiddel thuis. Hij zei dat de broer van de dealer daar hard op spacede... Nuja, paar verdere vragen gesteld, gegoogled, en maar genomen. Ik viel een uur later als een blok in slaap maar toen ik wakker werd sloeg het echt keihard in.
Geen idee meer welke het was, was wel es leuk :)

En achteraf bekeken had ik wel wat meer opzoekwerk mogen doen (waarvoor deze thread echt perfect is) maarja, zolang het goed afloopt :tongueout:

En bedankt voor de tip :) Zal niet voor direct zijn, maar als ik ooit es benzo's wil nemen zal ik met die raad rekening houden :)
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik wilde ook niet opstaan, maar ik moest die dag naar huis en ging nog helpen opruimen :)
Deed me gewoon denken aan "dus als je wakker blijft kun je flinke roes verwachten"
Ik moest moeite doen om op te staan, maar eens ik opstond werd mn hoofd heel licht en was het echt wel een serieuze roes :) Ik heb maar een uur 2 geslapen ook, dus het ligt nog in de duur van een benzo lijkt me.

Nuja, achteraf gissen is moeilijk, ik weet de naam echt niet meer dus veel maakt het niet uit.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat maakt het inderdaad al een stuk aannemlijker dat het ook een benzo was ja :) er is er geen een die na 2 uur is uitgewekt, dus grote kans dan
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Persoonlijk denk ik dat het daar wel voor geschikt kan zijn. Je bent immers een stuk rustiger van binnen dus het accepteren zal makkelijker gaan.
Zelf heb ik er echter geen ervaring mee.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#10
DreamerOfDreams zei:
ik ga toch eens zoeken achter benzo's, lijkt me leuk om te mediteren enzo,
waarschijnlijk iets om het best alleen te doen? of dan toch zeker in uber chillmodus
kan je ze combineren met lsd of paddo's om de scherpe kanten er wat vanaf te halen, de rusteloosheid en de bodyload die me weerhoud om er volledig in op te gaan

groeten
Klik om te vergroten...

Ik heb geen ervaring met mediteren maar houd er rekening mee dat ze je hersenactiviteit en actief zenuwstelsel dempen. Ik dacht dat mediteren veel met denken te maken had enzo, en je gaat er juist minder van nadenken dus zou niet weten of het daar geschikt voor is. Om diezelfde reden (dempen hersenactiviteit) werkt het dus ook "anti-trip" maar aanraden zou ik het niet, is namelijk vuur met vuur bestreiden. En bovendien jammer, neem dan wat minder. Bodyload word zeker niet lichter van benzo's ! Je hoeft ze niet perse alleen te doen, als je je er op instelt word je dr stontmelig van met een paar man :grin:
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#11
de benzo's brengen je wel in een toestand van sereniteit, maar verder dan dat gaat het niet komen vrees ik. net omdat het gemaakt is om mensen die te veel denken te leren slapen. over diepe concentratie zal hier volgens mij niet veel sprake zijn. zo ervaar ik het toch altijd
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#12
een vraag: bijslikken met benzo's heeft dat effect? Omdat naar mijn gevoel dit niet echt helpt.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#13
benzo's werken altijd. Ze hebben niet altijd de bijwerking die een roes veroorzaakt. Ligt helemaal aan welke benzo's je pakt en vooral hoe je tolerantie is.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#14
njah ik bedoel je slikt er een aantal en een uurtje later slik je er nog een paar. Voel je normaal gesproken die tweede keer die pillen nog? Naar mijn gevoel niet dus ik doe het ook niet meer maar zou graag andere meningen hebben.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spor zei:
benzo's werken altijd. Ze hebben niet altijd de bijwerking die een roes veroorzaakt. Ligt helemaal aan welke benzo's je pakt en vooral hoe je tolerantie is.
Klik om te vergroten...

Daar staat het al. Ze doen wat ze moeten doen, de roes is slechts een bijwerking.. Nogmaals afhangend van welke je hebt genomen / gaat nemen en je tolerantie kan je zeker nog wat voelen van benzo's ongeacht hoe vaak je ze bij pakt.
A
A_J_Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi, ik ben nieuw hier. Kleine intro: al jaren wat last van paniekaanvallen, etc. Gaat nu op zich wel ok in daily life, maar bepaalde zaken trek ik slecht zoals in een situatie zitten waar ik niet gemakkelijk uit weg kan. Vliegen is wat dat betreft het meest ellendig. Vluchtjes van een paar uur binnen Europa gaan op zich wel, maar binnenkort wil ik weer eens een ander continent gaan bezoeken, zal waarschijnlijk Zuid Afrika worden. Da's 12 uur vliegen dus ben van plan om even wat Tranquillizers te pakken.

Heb van mijn dokter oxazepammetjes gekregen (10 mg), en zolpidemtart (10 mg). Ze zei dat ik het beste die oxa eerst kan nemen, vervolgens de zolpidem. Echter, ik vraag me een paar dingen af:

- Is dat wel genoeg?
- Ik heb van mijn ma ook wat Diazepam gekregen, had ze nog in de medicijnkast liggen (5 mg). Is dat niet beter op zo'n vlucht? (sneller werkend) Kan dit ook samen met de Zolpidemtart?

En nu de belangrijkste laatste vraag: een paar weken geleden moest ik terug vliegen uit Kroatië maar ik was zeer angstig voor de vlucht. Heb 2 uur van tevoren een oxazepam gedropt (10), maar er gebeurde vrijwel niets. Ik was nog steeds angstig en in het vliegtuig werd ik op een gegeven moment ietsje slaperig, maar niet relaxed. Elke keer als ik bijna in slaap viel, kreeg ik een soort mentaal "elektrisch" stootje waardoor ik niet in slaap viel. Ik ben een gast van 1:90, bijna 90 kg. Zou 10 mg. te laag zijn geweest voor mij?

Verder: nog mensen met tips op het gebied van dit soort medicijnen en vliegen? Hoe kan ik het best zo weinig mogelijk van mijn vlucht meekrijgen en zo weinig mogelijk angst/paniek ervaren?
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#17
He, ik denk dat ik je wel antwoord kan geven op de meeste van je vragen:

A_J_ zei:
Heb van mijn dokter oxazepammetjes gekregen (10 mg), en zolpidemtart (10 mg). Ze zei dat ik het beste die oxa eerst kan nemen, vervolgens de zolpidem. Echter, ik vraag me een paar dingen af:

- Is dat wel genoeg?
Klik om te vergroten...

Als je normaalgesproken (lees: in het dagelijks leven) geen benzo's gebuikt, moet dit méér dan doende zijn. Vooral de combinatie van. Zolpidem is een redelijk licht middel, maar je slaapt er wel van als het goed is. De Volgorde lijkt mij ook het meest logisch. Ik zou als je nog nooit een zolpidem hebt gehad die pas pakken als je in je stoel zit, aangezien het op sommige mensen toch behoorlijk kan werken en je niet ergens net voor je in het vliegtuig zit in slaap wil vallen.

A_J_ zei:
- Ik heb van mijn ma ook wat Diazepam gekregen, had ze nog in de medicijnkast liggen (5 mg). Is dat niet beter op zo'n vlucht? (sneller werkend) Kan dit ook samen met de Zolpidemtart?
Klik om te vergroten...

Nee. Misschien voor erbij, dan zou ik de valium (diazepam) dus nog voor de oxa en de zolpidem nemen. Valium is eigenlijk net als oxazepam, alleen dan minder heftig en duurt langer. Is dus zeker niet als "vervanging" voor de oxazepam. En ja, het kan net zo goed als oxazepam samen met zolpidem.

A_J_ zei:
En nu de belangrijkste laatste vraag: een paar weken geleden moest ik terug vliegen uit Kroatië maar ik was zeer angstig voor de vlucht. Heb 2 uur van tevoren een oxazepam gedropt (10), maar er gebeurde vrijwel niets. Ik was nog steeds angstig en in het vliegtuig werd ik op een gegeven moment ietsje slaperig, maar niet relaxed. Elke keer als ik bijna in slaap viel, kreeg ik een soort mentaal "elektrisch" stootje waardoor ik niet in slaap viel. Ik ben een gast van 1:90, bijna 90 kg. Zou 10 mg. te laag zijn geweest voor mij?
Klik om te vergroten...

Dat zou heel goed kunnen. Blijkbaar is jou angst voor vliegen toch redelijk groot. Vaak zijn angsten waarvoor benzo's worden voorgeschreven "ongegrond" als in je weet niet echt waarom je je zo voelt, maar je voelt het gewoon. Dat was/is bij mij in ieder geval zo. Jij hebt duidelijk een gronding voor je angst, en dat geef je ook aan, je bent bang voor het vliegen. Ik zou de komende keer dan als ik jou was beginnen met ofdanwel 2×10mg oxazepam 1 uur voor het vliegen, of de diazepam 2 uur van tevoren, 1 oxazepam 1 uur van tevoren, en de zolpidem zodra je in je stoel zit. Als dit niet werkt moet je bij je arts duidelijk uitleggen dat je echt ontzettend bang bent voor het vliegen, en dat je gewoon iest wil waarvan je hardstikke nokkie gaat. Ik ken iemand die moet ook veel vliegen, en is ook een flinke kerel, die krijgt gewoon van zn doc flurazepam 30mg (mocht je die trouwens bemachtigen dan claim ik er 2 voor de informatie :wink: ) voorgeschreven voor tijdens het vliegen.

A_J_ zei:
Verder: nog mensen met tips op het gebied van dit soort medicijnen en vliegen? Hoe kan ik het best zo weinig mogelijk van mijn vlucht meekrijgen en zo weinig mogelijk angst/paniek ervaren?
Klik om te vergroten...

Zoals hierboven beschreven staat dus. Verder hoe logisch het ook is, LEES DE BIJSLUITER DOOR EN HOUD JE AAN DE REGELS. Wat veel mensen vaak niet weten is dat je bijvoorbeeld geen grapefruit moet eten icm. benzo's. Dan kun je er namelijk nog eens achter komen wat echte angst is. Verder ben je een grote jongen blijkbaar, met een gegronde angst, dus het kan best dat 10mg oxazepam te licht is. Benzodiazepinen zijn bijna onmogelijk om een fatale overdosis van te nemen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Het "ergste" wat je kan gebeuren is in een zware slaap raken. Nou, daar valt overheen te komen of niet :wink: het is ook een SLAAP en geen coma zoals met bijvoorbeeld GHB. Mensen kunnen je dus wakker maken aan het einde van de vliegrit.

Hoop dat je er wat aan hebt.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#18
oogbali zei:
...LEES DE BIJSLUITER DOOR EN HOUD JE AAN DE REGELS. Wat veel mensen vaak niet weten is dat je bijvoorbeeld geen grapefruit moet eten icm. benzo's. Dan kun je er namelijk nog eens achter komen wat echte angst is.
Klik om te vergroten...

Nou, ik weet niet in welke vorm jij die angst hebt ervaren. Het zal 't effect van de Benzo('s) op de best mogelijke manier versterken. Iets wat om die reden niet geadviseerd wordt om tijdens gebruik van ...pam te nuttigen.



klik hier en zie -vraag versus antwoord


Groet,

Eend
A
A_J_Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Spor dank je wel voor je uitgebreide en bruikbare info! Ik sta er een beetje van te kijken dat je zegt dat Diazepam eigenlijk minder heftig is dan Oxazepam. Ik dacht namelijk dat Valium eigenlijk wel sterker was dan de meeste (alle) benzodiazepines.

Ik denk dat ik binnenkort even de voorgestelde combinatie ga proberen (20 mg oxa + 10 mg Zoldemtart) hier thuis om te zien of ik niet ga flippen ofzo. Heb nl gehoord dat benzo's soms ook het tegenovergestelde effect hebben en mensen angstig kunnen maken (al had ik daar tot nu toe nog geen last van).

Het is best vaag. Jaren geleden snoepte ik regelmatig van de xtc'tjes zonder al te veel checken en nadenken, en nu ben ik redelijk para om gewoon wat van die meds naar binnen te werken. Ik moet overigens ook zeggen dat het niet gewoon vliegangst is (ik vertrouw wel op techniek etc) maar vooral het feit dat ik in een closed space zit waar ik niet uit kan, mocht ik een paniekaanval krijgen. Geldt ook voor andere situaties. Soms vraag ik me af of mijn paniekaanvallen een relatie hebben met mijn drugsgebruik een aantal jaren terug.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Net ff een flunitrazepam gegeven aan iemand die nog nooit een benzodiazepine heeft genomen.
Gezegd dat het niet moeilijk is om wakker te blijven,kijken wat ie vanaafvond op msn zegt :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...32
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."