Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote benzo topic !

Het grote benzo topic !

627 antwoorden
183 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lormetazepam vind ik wel 1 van de beste benzo's.
Op 1 mg slaap ik al goed, 2 mg recreatief als leuk en met 4 is 't gewoon 1 en al zachte droom :grin:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb hier nog wat valium liggen voor na Ground Zero volgende week. Het zijn pillen van 5 mg per stuk, en ik wil ze graag gebruiken om niet zo brak te zijn en lekker te kunnen slapen. Die nacht zal er wel wat speed en andere dope doorheen gaan, maar we willen een paar uur erna toch naar bed. Hoeveel zal ik nemen?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ligt aan diverse factoren. Gebruik je vaker Benzo's? Hoeveel pep gebruik je? Gebruik je dit met regelmaat?

Nu, bij mij werkte eentje van tien mg. perfecto, na een flink doorgedraaid weekend op de pep.

Veel plezier Dromenman,

de Eend
P
PaulusdeWodkabouterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik wil absoluut niet ontkennen dat er geen tolerantie of ontwenningsverschijnselen bij benzo's ontstaan maar dat is zeker niet bij iedereen zo. Ik gebruik al 1,5 jaar diazepam en het is gemiddeld steeds dezelfde dosis, dus het is niet zo dat ik steeds meer nodig heb. Dat kan voor anderen heel anders zijn dus hoe dan ook, kijk uit met benzo's.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#5
mijn moeder kon in haar slaap zo gaan dromen en slaapwandelen dat ze op de zoldertrap zit te gillen en te krijsen, omdat ajax scoorde .. en dan donderde ze van de trap af :wink:

dat kwam door zolpidem .. niet 1 keertje maar een par keer .. en ook niet eens altijd met drank ... dus van zolpidem kun je behoorlijk raar gaan doen en je weet van niets de volgende ochtend.
al heb ik dat ook wel eens gehad na een paar valium 10 en bier en blowen, normaal ging ik uit (deden we zo eens per maand met een hele groep) en bleef ik wakker en dan is het heel leuk, maar nu ging ik gewoon slapen en heb ik snachts dus het hele huis op zn kop gezet. En ik wist van niets de volgende ochtend!

ik heb een paar flurazepammetjes 30 mg gekregen van iemand, dus ik ga eens kijken wat die dingen doen enzo :) volgens mij is het een inslaper en daar ben ik niet echt verzot op :mrgreen:

:wave:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#6
flunitrazepam is dus idd hetgeen wat vroeger onder rohypnol bekend stond kreeg ik net te horen van een student geneeskunde

ik geloof graag dat dat als haardkoor benzo gezien wordt pffff

:wave:
c
chaseLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik heb een paar flurazepammetjes 30 mg gekregen van iemand, dus ik ga eens kijken wat die dingen doen enzo volgens mij is het een inslaper en daar ben ik niet echt verzot op
Klik om te vergroten...
flurazepam klinkt bij sommigen misschien wel bekender onder de marktnaam Rohypnol.
Dit is, laten we maar zeggen een hardcore benzo. best mee oppassen. :wave:
j
jelliesLid
01-01-2024, 00:00
#8
chase zei:
ik heb een paar flurazepammetjes 30 mg gekregen van iemand, dus ik ga eens kijken wat die dingen doen enzo volgens mij is het een inslaper en daar ben ik niet echt verzot op
Klik om te vergroten...
flurazepam klinkt bij sommigen misschien wel bekender onder de marktnaam Rohypnol.
Dit is, laten we maar zeggen een hardcore benzo. best mee oppassen. :wave:
Klik om te vergroten...
hoe kom je daaraan dan? bij airsealed enzo verkopen ze het niet?
krijg je dat vde dokter? wat moet je dan in hemelsnaam mankeren?
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#9
zijn dat ropies ?

nee joh .. k had vroeger altijd ropies in pilvorm en die waren dan 1 2 of 5 mg ... en na een tijdje was alleen nog maa 1 mg te krijgen ..

en van wat ik van die fluraatjes las waren het wel hypnotische doorslapers, met als gebruikers commentaar : lekkere knockouters .. maar de link met rohypnol heb ik nog niet gehoord eigenlijk hoor ....

ik ben totaal geen benzokenner, dus het kan op zich best hoor .. maar volgens mij is rohypnol heel iets anders ...

en net zoals diazepam, temazepam, tramadol en weet ik het wat .. kijk eens rond bij een dagopvang voor verslaafden of daklozen :wink: legaal geeft me teveel exposure.

ik betaal nu 10 euro voor 2 strippen valium 10 tientje voor 3 strippen meet, flurietjes schenen wel duur te zijn maar die kreeg ik toevallig ... en nee ik slik al die zooi niet :)

ik ga dat toch maar ff uizoeken van die ropies :wave:


ropies is flunitrazepam ... is dat dan wat anders dan flurazepam? ... lijkt mij wel toch ... want ik ken ook nitrazepam ....
kenners in de buurt ?
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik kan Rohypnol niet vinden in het farmacotherapeutisch kompas...

Flurazepam en Flunitrazepam wel, dat zijn inderdaad twee verschillende stoffen. De eerste, die jij dus hebt, heeft een hele lange werkingsduur, mag je dus wel even rekening mee houden :) Ik ben er verder niet bekend mee maar het lijkt me, gezien die werkingsduur, geen inslaper.

Flunitrazepam is misschien eerder die 'hardcore' benzo waar chase op doelt. (doseringen rond de 0,5 mg als medicijn, waar Flurazepam doseringen van 15-30mg hanteert). Deze werkt als hypnoticum maar heeft óók spierverslappende, sedatieve en anxiolytische eigenschappen. Valt onder de opiumwet, je kan bij overdosering in coma raken of doodgaan.

That's all I know.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#11
list of bezodiazepines - link

Niet zozeer ''stond bekend onder'', eerder de naam van het werkende bestanddeel. Zodra de patenten vervalt, wordt zo'n medicijn door bijvoorbeeld Merck of PCH geproduceerd. Het merk-medicijn wordt dan vervangen door een generiek medicijn. Dit scheelt een bom duiten. En zal dan verkocht worden onder de naam van de werkzame stof*

Zie deze link voor het overzicht betreffende werkzame stof - brand name ® klik hier

groeten,

de eend

*dit is wat ik denk te weten :wink:
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#12
eend hierboven heeft dat zeer goed uitgelegd thx :rock:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
speeseend zei:
Ligt aan diverse factoren. Gebruik je vaker Benzo's? Hoeveel pep gebruik je? Gebruik je dit met regelmaat?

Nu, bij mij werkte eentje van tien mg. perfecto, na een flink doorgedraaid weekend op de pep.

Veel plezier Dromenman,

de Eend
Klik om te vergroten...

Ik ben dan pas 1 nachtje wakker, het zal niet veel pep zijn (halve gram max.) en qua andere dope mogelijk wat ghb, keta, mdma of minimale hoeveelheden lsd (balans vinden tussen speed en lsd, valt niet echt te combineren). Ik gebruik normaal gesproken geen benzo's, en stevig pepsnuiven heb ik al lang geleden opgegeven. Tegenwoordig gebruik alleen nog met regelmaat wat psychedelica. Hoeveel valium raad je aan? En kan ik erbij blowen?

Danke sehr!
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Grappig, want die link die jij geeft Speeseend, daar staan heel duidelijk de verschillende naamgevingen + halfwaardetijden etc. in.

Maar dan kan ik in het farmacotherapeutisch kompas, zowel online als de papieren versie (de medicijnenbijbel zegmaar) bepaalde naamgevingen helemaal niet vinden.

Dit vind ik toch wel érg vreemd, artsen werken met dat boek...

Goed, verder lijkt het me verder wel duidelijk allemaal door jouw link speeseend, hoe was de werking eigenlijk Arie?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
Toegegeven dat ik ook gek stond te kijken toen ik dit overzicht via Google te pakken kreeg, Acidboy. Ik heb namelijk een hele tijd gezocht naar een ''betrouwbaar'' overzicht. Uteindelijk had ik toen een lijst gevonden. Deze leek alleen qua verhouding tegenover 10 mg. Diazepam niet overeen te komen met hetgeen mijn doktoren aangeven. In dit overzicht klopt die verhouding Okazepam - Diazepam wel (30 mg. Oxazepam staat gelijk aan 10 mg. Diazepam).

Grappig hoe je soms iets tegen 't lijf loopt terwijl je het allang hebt opgegeven.

Gr.,

Eend
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nu je aangeeft dat je ook andere middelen (tegelijkertijd) gebruikt, durf ik eigenlijk niets meer hierover te zeggen. Ik heb enkel een persoonlijke ervaring met Benzo's en Speed.

Ik heb hier op het forum gelezen dat GHB de effecten van Benzo's mogelijk afzwakt, dus...

In het geval Diazepam - Speed zou ik met tien mg. beginnen. Eventueel na twee uren of meer nog een halve tot één hele erbij nemen.

Nu ik elke dag wel een dosis Diazepam naar binnen werk, merk ik dat ik al vaak teveel neem. Dit komt doordat ik mezelf bezig hou. Wanneer ik gewoon ga liggen, relaxen en dergelijke, val ik veelal als een blok in slaap. Zelf al bij de helft van een normale dosis.

Oh ja, de ene keer slaat die Valium na een half uur al in bij mij, de andere keer na anderhalf - tot twee uren.

Groeten,

Eend

s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nu je aangeeft dat je ook die andere middelen (tegelijkertijd) gebruikt, durf ik eigenlijk niets meer hierover te zeggen. Ik heb enkel een persoonlijke ervaring met Benzo's en Speed.

Ik heb hier op het forum gelezen dat GHB de effecten van Benzo's mogelijk afzwakt, dus...

In het geval Diazepam - Speed zou ik met tien mg. beginnen. Eventueel na twee uren of meer nog een halve tot één hele erbij nemen.

Nu ik elke dag wel een dosis Diazepam naar binnen werk, merk ik dat ik al vaak teveel neem. Dit komt doordat ik mezelf bezig hou. Wanneer ik gewoon ga liggen, relaxen en dergelijke, val ik veelal als een blok in slaap. Zelf al bij de helft van een normale dosis.

Oh ja, de ene keer slaat die Valium na een half uur al in bij mij, de andere keer na anderhalf - tot twee uren.

Groeten,

Eend

j
jelliesLid
01-01-2024, 00:00
#18
:wave: iedereen

nou ikhad van het weekend sinds 10 jaar weeris speed op,heel gezellig etc nacht overgeslgen,,volgende dag weer genomen maar voelde er niets van kreeg volop benauwdheidsaanvallen en gekke dingen,2 valiums genomen zakte het,maar ben echt 2 dagen net een bejaarde geweest..die bij iedere pas naar lucht moest happen.
nu gebruik ik natuurlijk een bep hoeveelheid tramadol per dag en was dat totaal vergeten,zou het zo kunnen zijn dat ik gewoon de afkick vde tramadol op dag 2 er overheen heb gevoeld :confused:
ik ben ook vandaag weer heel erg chaggo en depri :(
volgens mij is dit echt nix meer voor mij,kan echt niet meer vrolijk worden :smilingimp:
ik weet het niet meer hoor,vroeger had ik nergens last van..
voel me echt een verrot persoon die helemaal volgepompt zit met chemicalien.
alles irriteerd me,iemand een idee om wat positiever weer te worden of voelen.
word echt gek ervan

:wink: :wave:
p
priscillaLid
01-01-2024, 00:00
#19
:wave: allemaal

ik heb me nu toch 1goed middel gekregen van mijn pschychiator,sliep nl sinds 1tijdje toch weer slecht,nu voor op de dag bij paniekaanvallen diazepam 10mg(blauwe tabletten)en voor de nacht om te slapen,1middel wat niet verslavend is en dat heet SEROQUEL25mg 1uurtje voor het slapen gaan 2tabletten nemen en je slaapt als 1roos,dit middel word tevens ook gegeven aan mensen met schizofrenie maar dan in veel hogere dosis van 800mgenz.Heb vrder even via google lopen zoeken en er zijn idd meer mensen die dit middel voor het slapen voorgeschreven krijgen.Nou groetjes allemaal :wink:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Seroquel is toch een wat nieuwer middel, zo'n euhm.. a-typisch antipsychoticum?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2324252627...32
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."