Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote benzo topic !

Het grote benzo topic !

627 antwoorden
178 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
oogbali zei:
...LEES DE BIJSLUITER DOOR EN HOUD JE AAN DE REGELS. Wat veel mensen vaak niet weten is dat je bijvoorbeeld geen grapefruit moet eten icm. benzo's. Dan kun je er namelijk nog eens achter komen wat echte angst is.
Klik om te vergroten...

Nou, ik weet niet in welke vorm jij die angst hebt ervaren. Het zal 't effect van de Benzo('s) op de best mogelijke manier versterken. Iets wat om die reden niet geadviseerd wordt om tijdens gebruik van ...pam te nuttigen.



klik hier en zie -vraag versus antwoord


Groet,

Eend
A
A_J_Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Spor dank je wel voor je uitgebreide en bruikbare info! Ik sta er een beetje van te kijken dat je zegt dat Diazepam eigenlijk minder heftig is dan Oxazepam. Ik dacht namelijk dat Valium eigenlijk wel sterker was dan de meeste (alle) benzodiazepines.

Ik denk dat ik binnenkort even de voorgestelde combinatie ga proberen (20 mg oxa + 10 mg Zoldemtart) hier thuis om te zien of ik niet ga flippen ofzo. Heb nl gehoord dat benzo's soms ook het tegenovergestelde effect hebben en mensen angstig kunnen maken (al had ik daar tot nu toe nog geen last van).

Het is best vaag. Jaren geleden snoepte ik regelmatig van de xtc'tjes zonder al te veel checken en nadenken, en nu ben ik redelijk para om gewoon wat van die meds naar binnen te werken. Ik moet overigens ook zeggen dat het niet gewoon vliegangst is (ik vertrouw wel op techniek etc) maar vooral het feit dat ik in een closed space zit waar ik niet uit kan, mocht ik een paniekaanval krijgen. Geldt ook voor andere situaties. Soms vraag ik me af of mijn paniekaanvallen een relatie hebben met mijn drugsgebruik een aantal jaren terug.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#3
speeseend zei:
Nou, ik weet niet in welke vorm jij die angst hebt ervaren. Het zal 't effect van de Benzo('s) op de best mogelijke manier versterken. Iets wat om die reden niet geadviseerd wordt om tijdens gebruik van ...pam te nuttigen.[/color]
Klik om te vergroten...

De naam is Spor he :wink:

Klopt, had het eventueel wat uitgebreider kunnen toelichten. In principe versterkt het de versuffing inderdaad, maar deze versterking kan een dergelijke roes veroorzaken dat men er van schrikt, en op die manier een zeker vorm van angst creeërt. Heb ik eens ergens gelezen, weet niet meer waar... Maar desondanks. beter niet zomaar aan de grapefruit zitten :wink:

Valium valt echt wel mee kwa benzo's. Is denk ik een van de lichtste recreatief bruikbare benzo's. Er zijn ook nóg lichetere, maar die zijn niet meer echt recreatief gebruikbaar... Maar omdat valium (=diazepam) een langwerkend anxiloticum is. is de flash zowel als de roes minder heftig als bij veel andere. Temazepam, oxazepam en lorazepam zijn in mijn ervaring stukken zwaarder als diazepam. Lorazepam 2,5 mg bijvoorbeeld is hendig sterker als 10mg diazepam. Denk zelfs dat 1mg lorazepam nog sterker is... Maargoed. Al met al valt diazepam dus wel mee als je het vergelijkt met andere.
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#4
misschien een beetje opletten met die zolpidem want daar kan je behoorlijk raar van doen.je zou niet op je geweten willen hebben dat het vliegtuig moet landen omdat een aantal stewardessen vind dat een passagier zich raar gedraagt.
A
A_J_Lid
01-01-2024, 00:00
#5
evil_kermit zei:
misschien een beetje opletten met die zolpidem want daar kan je behoorlijk raar van doen.je zou niet op je geweten willen hebben dat het vliegtuig moet landen omdat een aantal stewardessen vind dat een passagier zich raar gedraagt.
Klik om te vergroten...

Hmmm ok wat zou er kunnen gebeuren dan? Wat voor raar gedrag precies?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bijwerkingen die kunnen optreden zijn met name slaperigheid / sufheid / minder alert en gevoels afvlakking soms.
Ik denk als je gewoon in het vliegtuig rustig blijft zitten dat er opzich weinig fout kan gaan. Doe anders gewoon lekker je ogen dicht.

Zoals hier voor al door meerdere leden is geadviseerd: Weet je wat je slikt, en ken je reacties erop. Dus neemt ze idd eens vantevoren voor de drugs. Dan herken je gevoelens en hoef je niet bang te zijn tegen de vlucht "wat is dit, wat is dat, howwww wat nu"
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#7
A_J_ zei:
Hmmm ok wat zou er kunnen gebeuren dan? Wat voor raar gedrag precies?
Klik om te vergroten...


Ik heb dit zelf nooit meegemaakt, maar wel vaker over gelezen en van gehoord. Je kan een totale blackout hebben van een onbepaalde tijd, waar je wel handeld maar niet weet waarom en je kant het je later ook niet herinneren. Net als met ghb, dat heb ik wel eens meegemaakt.

Maar waarover ik dit gehoord heb, is flurazepam 30mg, ongeveer het zwaarste wat je kan krijgen, en in grote hoeveelheden dus maak je geen zorgen
j
jelliesLid
01-01-2024, 00:00
#8
ff wat anders..wat worden er vage dingen gepost joh in sommige topics afgehakte ledematen etc :kots:
btw had een doosje lorazepam gehad van iemand maar dat vind ik ook niet echt heftig man.
dacht nu gaat het gebeuren werd alleen sago en moe :confused:
valium staat nog steeds stipt op no 1 hier en tramadol.
:rock:
alles goed verders met iedereen hierzo,nog nieuwe ideetjes voor mixjes met benzootjes of iets noem maar wat?
tis wel erg rustig hier.... :smoke:

ciao!! :wink:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lormetazepam vind ik wel 1 van de beste benzo's.
Op 1 mg slaap ik al goed, 2 mg recreatief als leuk en met 4 is 't gewoon 1 en al zachte droom :grin:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb hier nog wat valium liggen voor na Ground Zero volgende week. Het zijn pillen van 5 mg per stuk, en ik wil ze graag gebruiken om niet zo brak te zijn en lekker te kunnen slapen. Die nacht zal er wel wat speed en andere dope doorheen gaan, maar we willen een paar uur erna toch naar bed. Hoeveel zal ik nemen?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ligt aan diverse factoren. Gebruik je vaker Benzo's? Hoeveel pep gebruik je? Gebruik je dit met regelmaat?

Nu, bij mij werkte eentje van tien mg. perfecto, na een flink doorgedraaid weekend op de pep.

Veel plezier Dromenman,

de Eend
P
PaulusdeWodkabouterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik wil absoluut niet ontkennen dat er geen tolerantie of ontwenningsverschijnselen bij benzo's ontstaan maar dat is zeker niet bij iedereen zo. Ik gebruik al 1,5 jaar diazepam en het is gemiddeld steeds dezelfde dosis, dus het is niet zo dat ik steeds meer nodig heb. Dat kan voor anderen heel anders zijn dus hoe dan ook, kijk uit met benzo's.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#13
mijn moeder kon in haar slaap zo gaan dromen en slaapwandelen dat ze op de zoldertrap zit te gillen en te krijsen, omdat ajax scoorde .. en dan donderde ze van de trap af :wink:

dat kwam door zolpidem .. niet 1 keertje maar een par keer .. en ook niet eens altijd met drank ... dus van zolpidem kun je behoorlijk raar gaan doen en je weet van niets de volgende ochtend.
al heb ik dat ook wel eens gehad na een paar valium 10 en bier en blowen, normaal ging ik uit (deden we zo eens per maand met een hele groep) en bleef ik wakker en dan is het heel leuk, maar nu ging ik gewoon slapen en heb ik snachts dus het hele huis op zn kop gezet. En ik wist van niets de volgende ochtend!

ik heb een paar flurazepammetjes 30 mg gekregen van iemand, dus ik ga eens kijken wat die dingen doen enzo :) volgens mij is het een inslaper en daar ben ik niet echt verzot op :mrgreen:

:wave:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#14
flunitrazepam is dus idd hetgeen wat vroeger onder rohypnol bekend stond kreeg ik net te horen van een student geneeskunde

ik geloof graag dat dat als haardkoor benzo gezien wordt pffff

:wave:
c
chaseLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik heb een paar flurazepammetjes 30 mg gekregen van iemand, dus ik ga eens kijken wat die dingen doen enzo volgens mij is het een inslaper en daar ben ik niet echt verzot op
Klik om te vergroten...
flurazepam klinkt bij sommigen misschien wel bekender onder de marktnaam Rohypnol.
Dit is, laten we maar zeggen een hardcore benzo. best mee oppassen. :wave:
j
jelliesLid
01-01-2024, 00:00
#16
chase zei:
ik heb een paar flurazepammetjes 30 mg gekregen van iemand, dus ik ga eens kijken wat die dingen doen enzo volgens mij is het een inslaper en daar ben ik niet echt verzot op
Klik om te vergroten...
flurazepam klinkt bij sommigen misschien wel bekender onder de marktnaam Rohypnol.
Dit is, laten we maar zeggen een hardcore benzo. best mee oppassen. :wave:
Klik om te vergroten...
hoe kom je daaraan dan? bij airsealed enzo verkopen ze het niet?
krijg je dat vde dokter? wat moet je dan in hemelsnaam mankeren?
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#17
zijn dat ropies ?

nee joh .. k had vroeger altijd ropies in pilvorm en die waren dan 1 2 of 5 mg ... en na een tijdje was alleen nog maa 1 mg te krijgen ..

en van wat ik van die fluraatjes las waren het wel hypnotische doorslapers, met als gebruikers commentaar : lekkere knockouters .. maar de link met rohypnol heb ik nog niet gehoord eigenlijk hoor ....

ik ben totaal geen benzokenner, dus het kan op zich best hoor .. maar volgens mij is rohypnol heel iets anders ...

en net zoals diazepam, temazepam, tramadol en weet ik het wat .. kijk eens rond bij een dagopvang voor verslaafden of daklozen :wink: legaal geeft me teveel exposure.

ik betaal nu 10 euro voor 2 strippen valium 10 tientje voor 3 strippen meet, flurietjes schenen wel duur te zijn maar die kreeg ik toevallig ... en nee ik slik al die zooi niet :)

ik ga dat toch maar ff uizoeken van die ropies :wave:


ropies is flunitrazepam ... is dat dan wat anders dan flurazepam? ... lijkt mij wel toch ... want ik ken ook nitrazepam ....
kenners in de buurt ?
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik kan Rohypnol niet vinden in het farmacotherapeutisch kompas...

Flurazepam en Flunitrazepam wel, dat zijn inderdaad twee verschillende stoffen. De eerste, die jij dus hebt, heeft een hele lange werkingsduur, mag je dus wel even rekening mee houden :) Ik ben er verder niet bekend mee maar het lijkt me, gezien die werkingsduur, geen inslaper.

Flunitrazepam is misschien eerder die 'hardcore' benzo waar chase op doelt. (doseringen rond de 0,5 mg als medicijn, waar Flurazepam doseringen van 15-30mg hanteert). Deze werkt als hypnoticum maar heeft óók spierverslappende, sedatieve en anxiolytische eigenschappen. Valt onder de opiumwet, je kan bij overdosering in coma raken of doodgaan.

That's all I know.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#19
list of bezodiazepines - link

Niet zozeer ''stond bekend onder'', eerder de naam van het werkende bestanddeel. Zodra de patenten vervalt, wordt zo'n medicijn door bijvoorbeeld Merck of PCH geproduceerd. Het merk-medicijn wordt dan vervangen door een generiek medicijn. Dit scheelt een bom duiten. En zal dan verkocht worden onder de naam van de werkzame stof*

Zie deze link voor het overzicht betreffende werkzame stof - brand name ® klik hier

groeten,

de eend

*dit is wat ik denk te weten :wink:
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#20
eend hierboven heeft dat zeer goed uitgelegd thx :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2425262728...32
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."