Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote benzo topic !

Het grote benzo topic !

627 antwoorden
203 weergaven
18-5-2026
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#1
^valt inderdaad reuze mee zo uit mijn hoofd word er in nederland 150 euro per doosje betaald door de verzekeraar. Dat komt neer op 5 euro per pilletje !

Maar laten we hiet over benzo's hebben :smoke:
j
jelliesLid
01-01-2024, 00:00
#2
nou ik heb nooit zin in stomme klussen dus misschien is ritalin nemen haha
ik heb het ook met 3 tramadols en dan diazepam,dan ben ik echt manisch haast wil ik lekker gaan shoppen en voor iedereen wat kopen etc!
je heb trouwens ook nog goldenmeds om te bestellen iem daar ervaring mee?
spor gebruik jij dagelijks benzo? of heb je het voor een kwaal??
speed neem ik ook niet hoor bah
ik ben allergisch voor nsaid groep ,weet niet of in ritalin ook die zooi zit gloof het niet he?
momenteel ben ik echt ff fan van valium jeetje voelde me echt top gister was echt heel relax tegen iedereen en kalm zin in leuke dingen enzo!
nu kap ik weer ff paar daaggies anders is het zonde! :wink:
hoest verder met iedereen?
waarom hebben jullie die medicatie officieel? :mrgreen:
fiijne dag nog!!
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#3
^Wat een gezellig nieuw lid :wink:

Dacht even dat het "de spammer" was, maar die is niet zo gezellig hehe

jellies zei:
hoest verder met iedereen?
Klik om te vergroten...

Ja goed hoor :sunglasses:

jellies zei:
goldenmeds
Klik om te vergroten...

Wat zijn dat ?

jellies zei:
spor gebruik jij dagelijks benzo? of heb je het voor een kwaal??
Klik om te vergroten...

Niet meer, heb wel een verslaving gehad. Half gegrond op een recept-half op recreatief gebruik. Uiteindelijk kreeg ik ze niet meer voorgeschreven maar heb ik ze zelf nog een tijdje zonder recept doorgezet. Tot het probleem van de eerste instantie dusdanig afgenomen was dat ik ze niet meer stationair nodig had. Erna nog een tijd altijd bij me gehad "just in case" want een paniek/woede/angstaanval kan zomaar "uit het niets" verschijnen. Tegenwoordig probeer ik ze zo veel mogelijk te vermeiden. Pak ze nu enkel nog recreatief, vergeet ze ook vaker mee te nemen als ik de deur uit ga. Dat is een goed punt, eerst zou ik namelijk nooit zonder de deur uit zijn gegaan. Op vakantie enzo neem ik ze wel altijd mee, maar dat is ook een stukje gemakzucht. Slapen is altijd al een ramp bij mij geweest ook vóór ik aan de benzo's begon dus zo zonder tolerantie op vakantie in een vreemde omgeving in een vreemd ben zijn ze altijd nog erg welkom. Heb ook nog een hele stash hier liggen als rest van mijn verslaving.

Maar, tegenwoordig dus min of meer alleen recreatief... Zou er een nemen als ik een *aanval krijg, maar dat is al een hele tijd niet meer gebeurd :)

jellies zei:
fiijne dag nog!!
Klik om te vergroten...

En bedankt :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
jellies zei:
ik ben allergisch voor nsaid groep ,weet niet of in ritalin ook die zooi zit gloof het niet he?
Klik om te vergroten...

Nee, zover ik weet valt ritalin niet onder de nsaid groep. Onder nsaid vallen de ontstekingsremmende, koortsverlagende en pijnstillende medicatie. Denk aan ibrufen bijvoorbeeld. Deze verschijnselen komen niet overeen met ritalin.


Spor zei:
jellies zei:
goldenmeds
Klik om te vergroten...
Wat zijn dat ?
Klik om te vergroten...

Volgens google een online shop waar je medicatie kan bestellen
A
A_J_Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi mensen,

Ik was even wat aan het lezen over benzodiazepines op Wikipedia. Toen las ik het volgende

Benzodiazepines can be very useful in intensive care to sedate patients receiving mechanical ventilation, or those in extreme distress or severe pain. Caution should be exercised in this situation due to the occasional scenario of respiratory depression, and benzodiazepine overdose treatment facilities should be available.
Klik om te vergroten...

Even verder kijken over dat respiratory depression levert het volgende op:

In medicine, hypoventilation (also known as respiratory depression) occurs when ventilation is inadequate (hypo means "below") to perform needed gas exchange. It generally causes an increased concentration of carbon dioxide (hypercapnia) and respiratory acidosis. It can be caused by medical conditions, by holding one's breath, or by drugs, typically when taken in overdose. Hypoventilation may be dangerous for those with sleep apnea.

As a side effect of medicines or recreational drugs, hypoventilation may become potentially life-threatening. Many different CNS depressant drugs such as alcohol, benzodiazepines, barbiturates, GHB and opiates produce respiratory depression when taken in large or excessive doses; however this is most commonly seen as a cause of death with opiates or opioids, particularly when they are combined with sedatives such as alcohol or benzodiazepines. Strong opiates (heroin, morphine, etc) and barbiturates are notorious for producing this effect; in an overdose, an individual may cease breathing entirely (go into respiratory arrest) which is rapidly fatal without treatment.
Klik om te vergroten...

Goed, het besluit staat vrijwel vast nu dat ik over 2 maanden richting Zuid Afrika vlieg, dan wil ik mezelf even helemaal plat gaan leggen in het vliegtuig met wat Diazepam etc. om geen paniekaanvallen te krijgen. Maar als ik dit soort dingen lees dan voel ik me alleen maar a-relaxter zodra ik van die pillen drop. Kan iemand me hierover gerust stellen? Thanks!
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#6
A_J_ zei:
Hoi mensen,

Ik was even wat aan het lezen over benzodiazepines op Wikipedia. Toen las ik het volgende

Benzodiazepines can be very useful in intensive care to sedate patients receiving mechanical ventilation, or those in extreme distress or severe pain. Caution should be exercised in this situation due to the occasional scenario of respiratory depression, and benzodiazepine overdose treatment facilities should be available.
Klik om te vergroten...

Even verder kijken over dat respiratory depression levert het volgende op:

In medicine, hypoventilation (also known as respiratory depression) occurs when ventilation is inadequate (hypo means "below") to perform needed gas exchange. It generally causes an increased concentration of carbon dioxide (hypercapnia) and respiratory acidosis. It can be caused by medical conditions, by holding one's breath, or by drugs, typically when taken in overdose. Hypoventilation may be dangerous for those with sleep apnea.

As a side effect of medicines or recreational drugs, hypoventilation may become potentially life-threatening. Many different CNS depressant drugs such as alcohol, benzodiazepines, barbiturates, GHB and opiates produce respiratory depression when taken in large or excessive doses; however this is most commonly seen as a cause of death with opiates or opioids, particularly when they are combined with sedatives such as alcohol or benzodiazepines. Strong opiates (heroin, morphine, etc) and barbiturates are notorious for producing this effect; in an overdose, an individual may cease breathing entirely (go into respiratory arrest) which is rapidly fatal without treatment.
Klik om te vergroten...

Goed, het besluit staat vrijwel vast nu dat ik over 2 maanden richting Zuid Afrika vlieg, dan wil ik mezelf even helemaal plat gaan leggen in het vliegtuig met wat Diazepam etc. om geen paniekaanvallen te krijgen. Maar als ik dit soort dingen lees dan voel ik me alleen maar a-relaxter zodra ik van die pillen drop. Kan iemand me hierover gerust stellen? Thanks!
Klik om te vergroten...

Ik weet niet hoe lang je moet vliegen maar als je jezelf helemaal plat wil leggen kan je beter niet kiezen voor diazepam. Neem dan een korter werkende hypnotische benzo. Maar als je vliegangst hebt is diazepam wellicht wel geschikt, maar je hebt vaak maar een klein beetje nodig om angstloos en versuft te zijn zodat er geen paniekaanval oid ontstaat.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Indien je daar bang voor bent AJ, dan begin je met een rustige opbouw die week voor vertrek.

Zodoende ''wen'' je er alvast aan. Je lichaam zal dan ook minder bijwerkingen ervaren tijdens de vlucht.

Succes,

De eend
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#8
^Dat zou ik ook zeggen :)

Sowiso zou ik dat eigenlijk wel doen, zodat je niet ook nog eens in het vliegtuig zit met de spanning wat er gaat komen van die pil.

Doe 2 avonden van tevoren eens uitproberen wat het met je doet, en dan kun je voor in het vliegtuig zelf een dosis vaststellen
A
A_J_Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor jullie replies!

Maar inderdaad, ik was ook al van plan om even binnenkort thuis het één en ander uit te gaan proberen. Anders is het alleen maar een grotere stressfactor. Ik probeer mezelf ook te vertellen dat die pillen gemaakt zijn om angst te elimineren, dus daar moet ik dan ook maar op vertrouwen.

De vlucht duurt zo'n 12 uur, da's dus best lang. Ik vlieg waarschijnlijk 's nachts dus da's fijn. Ik ben van plan om te beginnen met wat tranquillizers, dus diazepam of oxazepam, om dan na een paar uurtjes een zolpidemtart te droppen. Deze combi ga ik binnenkort dus even uitproberen. Mijn dokter zei iig van ik oxazepam en zolpidemtart samen zou kunnen gebruiken, dat ik diazepam heb weet ze niet want die wilde ze me niet geven :tearsofjoy: :wave: Iemand ervaring met deze combi?
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#10
misschien een beetje opletten met die zolpidem want daar kan je behoorlijk raar van doen.je zou niet op je geweten willen hebben dat het vliegtuig moet landen omdat een aantal stewardessen vind dat een passagier zich raar gedraagt.
A
A_J_Lid
01-01-2024, 00:00
#11
evil_kermit zei:
misschien een beetje opletten met die zolpidem want daar kan je behoorlijk raar van doen.je zou niet op je geweten willen hebben dat het vliegtuig moet landen omdat een aantal stewardessen vind dat een passagier zich raar gedraagt.
Klik om te vergroten...

Hmmm ok wat zou er kunnen gebeuren dan? Wat voor raar gedrag precies?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bijwerkingen die kunnen optreden zijn met name slaperigheid / sufheid / minder alert en gevoels afvlakking soms.
Ik denk als je gewoon in het vliegtuig rustig blijft zitten dat er opzich weinig fout kan gaan. Doe anders gewoon lekker je ogen dicht.

Zoals hier voor al door meerdere leden is geadviseerd: Weet je wat je slikt, en ken je reacties erop. Dus neemt ze idd eens vantevoren voor de drugs. Dan herken je gevoelens en hoef je niet bang te zijn tegen de vlucht "wat is dit, wat is dat, howwww wat nu"
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#13
A_J_ zei:
Hmmm ok wat zou er kunnen gebeuren dan? Wat voor raar gedrag precies?
Klik om te vergroten...


Ik heb dit zelf nooit meegemaakt, maar wel vaker over gelezen en van gehoord. Je kan een totale blackout hebben van een onbepaalde tijd, waar je wel handeld maar niet weet waarom en je kant het je later ook niet herinneren. Net als met ghb, dat heb ik wel eens meegemaakt.

Maar waarover ik dit gehoord heb, is flurazepam 30mg, ongeveer het zwaarste wat je kan krijgen, en in grote hoeveelheden dus maak je geen zorgen
j
jelliesLid
01-01-2024, 00:00
#14
ff wat anders..wat worden er vage dingen gepost joh in sommige topics afgehakte ledematen etc :kots:
btw had een doosje lorazepam gehad van iemand maar dat vind ik ook niet echt heftig man.
dacht nu gaat het gebeuren werd alleen sago en moe :confused:
valium staat nog steeds stipt op no 1 hier en tramadol.
:rock:
alles goed verders met iedereen hierzo,nog nieuwe ideetjes voor mixjes met benzootjes of iets noem maar wat?
tis wel erg rustig hier.... :smoke:

ciao!! :wink:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lormetazepam vind ik wel 1 van de beste benzo's.
Op 1 mg slaap ik al goed, 2 mg recreatief als leuk en met 4 is 't gewoon 1 en al zachte droom :grin:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb hier nog wat valium liggen voor na Ground Zero volgende week. Het zijn pillen van 5 mg per stuk, en ik wil ze graag gebruiken om niet zo brak te zijn en lekker te kunnen slapen. Die nacht zal er wel wat speed en andere dope doorheen gaan, maar we willen een paar uur erna toch naar bed. Hoeveel zal ik nemen?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ligt aan diverse factoren. Gebruik je vaker Benzo's? Hoeveel pep gebruik je? Gebruik je dit met regelmaat?

Nu, bij mij werkte eentje van tien mg. perfecto, na een flink doorgedraaid weekend op de pep.

Veel plezier Dromenman,

de Eend
P
PaulusdeWodkabouterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik wil absoluut niet ontkennen dat er geen tolerantie of ontwenningsverschijnselen bij benzo's ontstaan maar dat is zeker niet bij iedereen zo. Ik gebruik al 1,5 jaar diazepam en het is gemiddeld steeds dezelfde dosis, dus het is niet zo dat ik steeds meer nodig heb. Dat kan voor anderen heel anders zijn dus hoe dan ook, kijk uit met benzo's.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#19
mijn moeder kon in haar slaap zo gaan dromen en slaapwandelen dat ze op de zoldertrap zit te gillen en te krijsen, omdat ajax scoorde .. en dan donderde ze van de trap af :wink:

dat kwam door zolpidem .. niet 1 keertje maar een par keer .. en ook niet eens altijd met drank ... dus van zolpidem kun je behoorlijk raar gaan doen en je weet van niets de volgende ochtend.
al heb ik dat ook wel eens gehad na een paar valium 10 en bier en blowen, normaal ging ik uit (deden we zo eens per maand met een hele groep) en bleef ik wakker en dan is het heel leuk, maar nu ging ik gewoon slapen en heb ik snachts dus het hele huis op zn kop gezet. En ik wist van niets de volgende ochtend!

ik heb een paar flurazepammetjes 30 mg gekregen van iemand, dus ik ga eens kijken wat die dingen doen enzo :) volgens mij is het een inslaper en daar ben ik niet echt verzot op :mrgreen:

:wave:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#20
flunitrazepam is dus idd hetgeen wat vroeger onder rohypnol bekend stond kreeg ik net te horen van een student geneeskunde

ik geloof graag dat dat als haardkoor benzo gezien wordt pffff

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516...32
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."