Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote benzo topic !

Het grote benzo topic !

627 antwoorden
202 weergaven
18-5-2026
p
priscillaLid
01-01-2024, 00:00
#1
hahaha,bedankt voor de tip :sunglasses:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
speeseend zei:
*** zei:
Anders ozu ik een verhaaltje ophangen met ja sliep slecht in het hotel, naar de apotheek gegaan en die gaf me dit.. wist niet dat ik het niet mee terug mocht nemen
Klik om te vergroten...
Erg original :wink:
Klik om te vergroten...

Maakt niet uit, ook niet of ze het geloven, dat ze het tegendeel maar bewijzen. In dat geval is het ergste wat je kan overkomen dat ze het afnemen lijkt me zo :wink:
t
talamoneeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Even een klein vraagje wat ik niet echt de moeite waard vind voor een heel nieuw topic: is het aan iemand te zien dat hij benzo's heeft genomen? (Met andere woorden: kan ik in 't weekend een valiumpje nemen zonder dat mijn pa en ma dat zien? :P)
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm nee da's niet te zien eigenlijk, mits in niet te grote hoeveelheden. Ik heb een keer zo veel diazepam/oxazepam geslikt dat ik echt niet meer recht kon lopen enzo. Tsjah, dat zie je dus wel.
Maar in principe zie je aan iemands uiterlijk niets nadat de persoon in kwestie benzo's geslikt heeft. Ik zie bij mezelf nooit wat in ieder geval...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je kunt van benzo's wat duffer worden, maar als je het bij een normale dosis houdt dan valt het niet echt te zien. Anders kun je nog altijd zeggen dat je last hebt van moeheid, vandaar die sufheid :wink:
t
talamoneeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
OK, bedankt voor de info. :wink:

Maar nog'ns iets, was ik vergeten om meteen in die andere post te zetten. Ik heb nu vanalles tot mijn beschikking, over een week of 2 niet meer. Ze hebben natuurlijk wel allemaal een uiterste houdbaarheidsdatum, bijvoorbeeld alprazolam: oktober 2009. Als ik een voorraad heb, verwacht ik niet dat ik die voor 10/09 allemaal al naar binnen heb geslagen. Kan het kwaad om benzo's te slikken die dan overdatum zijn?
t
talamoneeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
acidboy zei:
Neuh, kan niet zo'n kwaad. Medicijnen die over datum zijn zullen hoogstwaarschijnlijk ietsjes minder goed werken, en zelfs dat betwijfel ik. Er zijn wel een aantal medicijnen die je wel echt moet gebruiken voordat ze over datum zijn, zoals adrenaline enzo. Maar benzo's.. nee, zal wel loslopen.
Klik om te vergroten...
OK, en ach, ik merk 't dan vanzelf wel wanneer 't niet meer goed gaat. Als iets tot maart goed is, is 't op 1 april echt niet opeens gevaarlijk ofzo. :mrgreen:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe schadelijk is de combinatie: Valium & Alcohol?
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindgamer zei:
Hoe schadelijk is de combinatie: Valium & Alcohol?
Klik om te vergroten...

Over de schadelijkheid kan ik je niet veel zeggen, op de bijsluiter staat iig pas op met alcoholische dranken.

Het versterkt de werking. Ik vind het, mits je je beperkt tot 2 a 3 biertjes, een heerlijke combi. Als je meer gaat drinken heb je een redelijk grote kans op amnesie.
c
chaseLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spor zei:
Maakt niet uit, ook niet of ze het geloven, dat ze het tegendeel maar bewijzen.
Klik om te vergroten...
Zo makkelijke is het niet. De douane hoeft op dit moment niets meer te bewijzen. Het is immers een vaststelling van hun dat je de meds in je bezit hebt. De bewijslast over het hoe en al dat niet legitieme bezit ligt volledige bij jezelf.
A
A_J_Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Goedenavond mensen,

Ik had recentelijk ook al even geschreven en ben nog steeds op zoek naar de juiste verdovende combinatie voor mijn vlucht naar Kaapstad. Dit in verband met angst voor paniekaanvallen, die ik in het verleden wel heb gehad.

Ik heb tot nu toe een aantal benzo's geprobeerd maar er gebeurt bar weinig. Laatst voor een kort vluchtje was ik redelijk gespannen en toen deed 10 mg Oxazepam niets. Vorige week naar de huisarts, die heeft me een doosje Xanax voorgeschreven, 0,5 mg. Ik heb er even 2 geprobeerd, maar merkte vrijwel niets van 1 mg. Vandaag 10 mg. Diazepam gepakt, maar wederom: ik voel helemaal niets. Geen wazigheid, geen fysieke reacties, geen slappe spieren, niets. Net even een vodka achterover geslagen om te kijken of er nu misschien iets gebeurt, maar het lijkt er niet echt op.

Vraag 1 is dus: ben ik benzo-resistent ofzo? Zou zoiets bestaan?
Vraag 2: Hoe lang duurt het voor dat spul in kickt? Ik weet dat maaginhoud een belangrijke factor is... Maar het zou toch niet langer dan 2 uur moeten duren?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hmmmz 10 mg diazepam en je merkt helemaal niks? Voel je je niet rustig en kalm etc?
Het zou mij toch heel erg logisch lijken dat je je daar wat duffer van zou gaan voelen. Het is namelijk niet niks.

Of benzo resistent echt bestaat weet ik niet. Ik werk in de verslavingszorg en mijn ervaring is dat het wel eens een enkele keer voor komt dat iemand amper reageert op kalmeringsmedicatie. Hoe dit dan komt is mij onbekend.
Ik ken iemand die per dag 4x 2.5 lorazepam krijgt, en daar is hij nog niet echt suf van. Ik denk dat ik en menig ander daar een paar dagen lekker van zouden slapen :)
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mijn ervaring bij vliegangst is eigenlijk net als bij plankenkoorts, Prazepam (Lysanxia) lijkt hier het uitgelezen middel voor. Zelf ben ik nogal sceptisch over het toewijzen van zulke specifieke eigenschappen aan één bepaalde benzo. Aan de andere kant heb ik van al diegeene die ik ooit verder geholpen heb in zo een situatie niet één keer klachten gehoord over Prazepam. Terwijl dat bij de andere benzo broers en zusjes wel het geval was. Kan natuurlijk ook toeval zijn. (ik typte bewust ooit als in verleden tijd, dus val me niet lastig)
A
A_J_Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja ik vond het ook maar vreemd... Zo weinig reactie op 10 mg. Diazepam. Ook het vodka'tje zorgde voor weinig verschil, al was ik 's ochtends wel wat roezig. Misschien binnenkort toch nog even een keer iets hogere dosis Diazepam proberen, evt met wat alcohol.

Anyway, ik denk nu dat ik de volgende strategie ga volgen voor de vlucht:

5-10 mg. Diazepam zodra ik richting Schiphol vertrek to ease the nerves (iemand anders laten rijden :wink:
1 mg. Xanax een uurtje voor de vlucht, evt 1 mg. er bij in het vliegtuig
1 Zolpidem zodra we op cruisehoogte zitten, evt. nog 1 bijtanken halverwege vlucht.

Goed plan? Niet te veel? Benzo's kun je door elkaar gebruiken toch, ook met die Zolpidem?
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wie kan me een erg avondje van de kaart beleven ;

Ik heb nog wat ; Whisky, paramacetamol, panadol codeine, peradol codeine(500mg para, 30mg cod), 2mg xanax, 5mg cloxacilline, dafalgan fort (1g para), wel 1000mg dxm.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#16
VidaLoCa zei:
Wie kan me een erg avondje van de kaart beleven
Klik om te vergroten...

Jij !



:rolleyes:
A
A_J_Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hola leute,

Ik heb de afgelopen tijd nogal eens wat berichtjes hier neergetypt omtrend het gebruik van verschillende benzo's vanwege mijn vlucht naar Zuid Afrika en de paniekprobleempjes. Ik zit hier ondertussen in de bush en wilde toch even laten weten hoe het is gegaan. Ik moest eerst een uur van Amsterdam naar Frankfurt vliegen, daar 3 uur wachten voordat mijn 12-urige vlucht naar Kaapstad zou vertrekken. Ik neem normaal nooit benzo's, dus was er niet helemaal gerust op hoe het zou werken. 1,5 uur voordat ik in A'dam in het vliegtuig stapte nam ik 5 mg Diazepam. Ik had ook nog Alprazolam (Xanax) mee om zo nodig bij te doseren, en Zolpidem om te slapen. De eerste vlucht ging grandioos, helemaal geen angst en ik zat in het vliegtuig te genieten van het uitzicht. De Diazepam deed zijn werk goed. Ongelooflijk hoe dat kan, een beetje van die chemische rommel en je state of mind is zo anders. In Frankfurt was ik eigenlijk helemaal niet bezorgd om de lange vlucht, wonderbaarlijk omdat ik jaren tegen zoiets op heb gekeken. Weer 1,5 uur voor de vlucht een 5 mg Diazepam genomen, en lekker rustig het vliegtuig in gestapt. De vlucht ging perfect, geen moment angst gehad. Na een uur of 7, het was toen een uur of 10 's avonds, de zolpidem gedropt. Daar viel ik wel even van in slaap, maar ik lag zo kut in dat vliegtuig dat ik na 2 uur weer wakker werd. Toen maar een beetje wazig voor me uit zitten staren de rest van de tijd, al moet ik zeggen dat ik nog behoorlijk goed bij kennis was. Heb zelfs nog een film over Nelson Mandela zitten kijken. De Xanax heb ik helemaal niet nodig gehad.

Kortom, de benzo's waren een groot succes en het biedt veel perspectief voor de toekomstige reisjes! Reizen met dat spul is sowieso prettiger, je bent veel rustiger en de tijd lijkt sneller te gaan. Ode aan de man/vrouw die dat spul heeft uitgevonden!
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#18
A_J_ zei:
Ode aan de man/vrouw die dat spul heeft uitgevonden!
Klik om te vergroten...

Met jou kan ik praten :wink:

Fijn spul he :hearteyes: welcome in the wonderous world of benzodiazepine !
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#19
AJ fijn om te horen dat de benzo's je angsten hebben kunnen wegnemen en geen angstige vlucht hebt gehad. Hopelijk was de rest van je vakantie ook oke :grin:
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#20
hehe A_J_ is inderdaad lekker grief aan den lijve ondervonden,dit was mijn report:http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=25&t=14842#p480568

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617...32
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."