Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote benzo topic !

Het grote benzo topic !

627 antwoorden
197 weergaven
18-5-2026
n
nectarenambrozijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goede nacht allemaal, oh ja shit er was me gezegd, door de "allerbeste" Spaanse dokter dat ik nu heerlijk zou.liggen te snurken maar helaas heb het gevoel de marathon te willen gaan rennen :confused:

Ik snap er niets van, maar aangezien er hier nogal wat zeer ervaren mensen komen wilde ik het jullie voorleggen.

Ik ben ziek, we weten nog niet wat maar heb oa. Veel pijn in ledematen en slapeloosheid. Sinds een maand gebruik ik 3xp.d. zaldiar 37.5 mg tramadol en 325mg paracetamol. Dit is oké tegen de pijn, maar ik ga er niet van slapen. Gister 1mg lorazepam voor t slapengaan p.d. Voorgeschreven. Gekregen. om 22.30 ingenomen want ik kon niet slapen, maakte me al druk of ik om 7 wel helder wakker zou worden. Nou ik heb er een uurtje op geslapen, daarna zoals altijd woelen draaien en van t minste geluid wakker. Sinds 3 uur klaar wakker en als ik zou doen wat ik voel zou ik rondjes gaan rennen. Ik ben wakker hyper en helder, ik neem aan dat dit niet hoort en t staat ook niet in de bijwerkingen. WIE SNAPT ER IETS VAN EN KAN ME UITLEG GEVEN, IK BEN ERG BENIEUWD, TJA EN OOK EENBEETJE GEFRUSTREERD. Had zo graag geslapen!!! BEDANKT ALVAST :)
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#2
http://www.youtube.com/watch?v=OjSaczFTVNs

http://www.youtube.com/watch?v=5plaQlAq ... re=related

Daarmee zie mij, en hoef ik me niet voor te stellen via foto's ofzo :wink:

Mijn eerste pogingen op Youtube, zoek mensen over de hele wereld die ervaringen willen delen :)

Greeettteeee :wave:
l
lonelygirlLid
01-01-2024, 00:00
#3
is zolpidem ook eentje van deze groep?
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee. Al werken ze wel in op dezelfde receptoren als benzo's doen behoren ze niet tot die groep.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
lonelygirl zei:
is zolpidem ook eentje van deze groep?
Klik om te vergroten...

Zolpidem net als Zopiclon vallen onder 'slaapmedicatie' en niet onder benzo's

Vandaar dat zopiclon/(zolpidem ook vermoed ik zoiezo zopiclon) soms gebruikt word iemand kunstmatig in coma te houden.

Greets!
m
maynerdLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nieuw onderzoek heeft ovrigens aangetoond dat Clonazepam minder verslavend werkt en geen tolerantie opbouwt. De ene benzo is de ander niet. Ik denk dat er in Ned ook een soort paniek reactie is ontstaan.
K
KeiKop93Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Knip zie Forumregels
/Warned
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
KeiKop93 zei:
Ik vermeld er ook nog bij dat de Lysanxia 3 maand over datum was, geen slechte ervaring mee gehad (of komt die misschien nog, ook al gebruik ik het niet meer?)
Klik om te vergroten...

Kan geen kwaad 3 maanden het meeste is soms zelfs jaren erna goed ; indien juist bewaard.
Z
ZifnabLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dit is mijn eerste post in dit topic, aangezien ik gister voor het eerst diazepam voorgeschreven heb gekregen. Van mezelf ben ik vrij neurotisch en er zijn wat dingen gebeurd in het verleden waardoor dat niet bepaald minder is geworden. Dit is niet eens het ergste probleem, verleden is gebeurd, vergeef anderen om jezelf te verlossen is mijn motto (geleerd tijdens een DMTtrip, niks religieus).

In de afgelopen jaren heb ik veel geblowd en ben jong gaan roken (ik was 9 toen ik voor het eerst rookte, rond mijn 11de op regelmatige basis zeg maar, ik ben nu 39). Ik heb in die tijd COPD opgelopen (roken is echt slecht voor je, blowen voor je longen nog erger ^^) en ik heb de ziekte van Crohn (chronische darmontstekingen).
Ik doe lichamelijk werk in drie ploegendienst en ben lichamelijk gesloopt. De fysieke spanning is dusdanig opgelopen, dat mijn spieren zo gespannen zijn, dat ik continu aan het hyperventileren ben, samen met een enorme druk op mijn borst. Dit icm mijn minder goede longen is zwaar vermoeiend, mijn longen moeten zich maar iedere keer opblazen met tegendruk vanuit mijn borstspieren (ergens wel goed voor de longkrachttraining zegt mijn gevoel).

Ik dacht dus eerst dat het mijn longen zelf waren, maar mijn huisarts luisterde ernaar en m'n longen zijn schoon, geen piepje, geen ruis (na 30 jaar roken...? wauw! maar wel copd). Wel een hartslag van 120 in rust trouwens, nagels opgevreten etc...
Ik had van het weekend een 2cb-trip genomen, wat mij niet beviel, maar wat mij wel weer iets leerde over mezelf: stop met roken, blowen, geef je luchtwegen en je lichaam de rust die ze nodig heeft. M'n keel stond in brand (droge strot doordat ik niet door mijn neus kon ademen ivm druk op de borst en verkoudheid), de druk op mijn borst werd enorm (mijn hartslag bleef wel rustig, dat is dan wel frappant, daardoor maak ik me nooit teveel zorgen tijdens zo een trip), maar de boodschap was dus zeer duidelijk!

Conclusie: ik ben lichamelijk zo gespannen als wat en ik heb nu voor twee weken diazepam gekregen, 2mg, 2x daags, evt met twee weken te verlengen... lichamelijk ben ik uitgeput en heb geen conditie. Ik zit nu voor de tweede dag aan de diazepam en man o man, wat kan ik toch heerlijk rustig ademhalen, geen hyperventilatie meer...
Ik kan nu twee dingen doen: helemaal niets meer en mezelf niet al te moe maken, waardoor ik een verslaving zal opbouwen naast mijn blowverslaving, blijf benzo's gebruiken en roken en zoek een huisarts die wel voor langere termijn diazepam voorschrijft en stort mezelf in een ravijn of...

Ik ga van deze stress en de diazepam gebruik maken om de afkickverschijnselen van het niet-blowen te onderdrukken, stop met roken, meer bewegen, beter eten en me meer onder de mensen begeven, om een positiever gevoel te kunnen krijgen in het leven.
Ok zal ik moeten gaan toegeven aan het mezelf op een gezondere manier moe maken: door te bewegen!
Dit zal niet makkelijk worden, maar ik ga het wel proberen, want ik wil af van afhankelijkheid van allerlei stofjes die je brein beïnvloeden en moet mezelf net zo goed kunnen voelen zonder troep (misschien zelfs beter, ik blow al 25 jaar en weet niet echt meer wat "voelen" nu precies inhoudt...
Ook zal ik meer rekening moeten gaan houden met mijn lichaam in de toekomst, dus ik heb mezelf aangemeld voor een MBO-4 opleiding, om lichamelijk rustiger werk te kunnen vinden en om uit een meer-ploegensysteem te kunnen stappen, zodat mijn lichaam 's-nachts kan rusten, dit is erg belangrijk voor de luchtwegen en in mijn geval ook voor mijn metabolisme.

Wat me wel opviel, is dat ik gisteren slecht in slaap kon komen. Dit had ik niet verwacht eigenlijk, maar aangezien ik vaker slecht in slaap val, maar accepteer dat ik wel in m'n bed lig en toch lichamelijk uitrust, vond ik dit niet zo erg, maar wel noemenswaardig.

Wat ook belangrijk is om te weten is het volgende:

Van stress raak je uitgeput. Van diazepam word je rustiger en ontspannen. In beide gevallen heb je de neiging om rust te zoeken en niets te ondernemen, want je "hebt er de puf niet voor".
Ook heb je de neiging om toe te geven aan alle vermoeidheid die ineens naar boven komt en hebt de neiging om overdag siesta's te houden.
In je hersenen heb je je frontaal lobben, of voorhoodskwabben, die zijn hetzelfde.
Dit gebied van je hersenen geeft jou je initiatieflust. Dit wordt gestimuleerd door beweging, zelfs kauwen van voedsel is hier een essentieel onderdeel in (waarom krijgen demente bejaarden alleen maar pap en vla dan? Waarom beweegt 75% van de mensen in verzorgingshuizen minder dan 2x 20 minuten achter elkaar per JAAR? In verpleeghuizen zelfs 95%!! Hier worden deze mensen dus niet slimmer van, zeker niet met dementie erbij...).

Wanneer je dus de hele dag lekker zit te genieten van je benzo's, geen lichamelijke activiteiten onderneemt, zal je je zo futloos en moe blijven voelen tot het einde der dagen, simpelweg omdat je je initiatiefcentrum niet stimuleert. Het probleem is dat je ertoe aanzetten óm te gaan bewegen zó vreselijk moeilijk is, omdát je voor je gevoel geen puf hebt, dat je al snel in een vicieuze cirkel zit, welke moeilijk zijn te doorbreken: de cirkel van verslaving is rond.

Ik begrijp dat het leven erg eng is en dat veilig in je huisje zitten een veilig gevoel geeft. De mens is een gewoontedier en het is onderzocht dat men ongeveer na 66 maal na het uitvoeren van een handeling, men gewend is geraakt aan die handeling en deze automatisch zal blijven uitvoeren. Dit betekent dus ook, dat wanneer je je levensstijl wil aanpassen, je hier op zijn minst twee maanden mee bezig bent, als je iedere dag consequent jezelf aan je schema's houdt. Na die twee maanden is er een grote kans op terugval, omdat je een grens nadert die jou definitief alles anders laat doen dan je al tig jaar gedaan hebt. Dit is de eerste stap naar een ander leven... twee maanden afkicken en zwaar schema aanhouden, vervolgens je leven inrichten en ieder meubelstuk dat je toevoegt of verwijdert in je leven, heeft twee maanden incubatietijd nodig... dit wetende maakt dingen misschien makkelijker voor mensen om zaken te veranderen in het leven, ik ga ermee beginnen in ieder geval, even mezelf een skup onder m'n kont geven, al is dit anatomisch niet mogelijk.

Het is een wat lang verhaal geworden geloof ik, misschien ook niet altijd even chronologisch, ik heb geen idee, die diazepam doet wel wat met me... en ik geloof niet dat ik dat erg leuk vind, maar mijn ademhaling is tenminste weer even normaal, ik zie diazepam als overbrugging en onderdrukking van komende afkickverschijnselen van het blowen en roken en hoop dat ik slaag om hier over een maand mee klaar te zijn.
o
opastuintjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Imke zei:
Je wilt mensen informeren, maar je beschrijft benzo's alsof ze een of ander wondermiddel zijn om het leven makkelijk te maken bij moeilijke momenten. Misschien moet je erbij vermelden dat benzo's heel wat nadelen en negatieve gevolgen kunnen hebben en het zeker niet aan te raden is om recreatief te gaan gebruiken.
Klik om te vergroten...
benzodiazepinen zijn wat mij betreft te vergelijken in de catagorie heroine en zeer moeilijk vanaf te komen
c
calibreLid
01-01-2024, 00:00
#11
...
i
icedheadLid
01-01-2024, 00:00
#12
lorazepam is mij fv benzo ( 1mg Lorazepam = 10lg Diazepam ) ik heb pilletkes van 5mg, en na een halfuutje, voel je oppergeweldig, zwevend door het moment en een versmelting van jezelf.

Dit is het beste top benzo van diegene die ik heb gdaan.
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb hier ook oxycontin, volgens mij is dat een merknaam. Weet iemand wat dit is, volgens mij een soort morphine achtige stof. Er staat iig op dat het een opiide is. Iemand meer info erover?
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#14
La Roche Valium 10 mg ' the bleu pils .....'

Zeer verslavend
Duur in het zwarte circuit
Perfect voor na de pep
Niet voor verslavingsgevoelige types.


:hearteyes:
p
polleke61Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Vraaaaaaaaagggg vraaagggg

Ik wilde ff proberen hoe dat werkt bij axxxxxxxd
Mijn bestelling is gelukt maar hoe het werkt met betalen. Ik snap er niet veel van.
Hoe krijg ik het voor elkaar om hen mijn bankgegevens te laten weten?
Kan iemand me helpen?

Thxxx polleke
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
@AJ:
Dan is daar gemakkelijk aan te komen, een heel stuk gemakkelijker als in dit kikkerland.

@Greenpower:
Begin maar eens met 10 mg oxazepam, en kijk eens wat je ervan merkt. Bij pakken kan altijd nog, bv 15 als het niet werkt
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb 10mg oxycontin genomen een uur geleden en voel nog steeds niks, bijnemen? Denk dat het 'm niet gaat worden met de benzo's :wink:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat denk ik ook!
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je zegt dat 1mg lorazepam gelijk staat aan 10mg diazepam... Hoe meet je dat / waar maak je dat uit op ? Bij airsealed.com kun je namelijk 30×10mg diazepam kopen, of 30×2,5mg lorazepam voor ongeveer gezelfde prijs... Hoe is lorazepam in vergelijking met bijvoorbeeld diaze, temaze of oxazepam ?
i
icedheadLid
01-01-2024, 00:00
#20
eyebeekaii zei:
Je zegt dat 1mg lorazepam gelijk staat aan 10mg diazepam... Hoe meet je dat / waar maak je dat uit op ? Bij airsealed.com kun je namelijk 30×10mg diazepam kopen, of 30×2,5mg lorazepam voor ongeveer gezelfde prijs... Hoe is lorazepam in vergelijking met bijvoorbeeld diaze, temaze of oxazepam ?
Klik om te vergroten...

t is natuurlijk een ruwe schatting, wel lorazepam is in opzicht veel sterker dan diazepam, maar werkt een relatieve korte tijd, en het werkt veel verslavender. ik hier thuis lorazepam 5mg tabletten liggen, oorspronkelijk dienend als slaapmiddel voor mij, maar een halfje kan je al een heel rustig, chill gevoel geven en werkt veel krachtiger dan de gemiddelde benzo. Het is een aanrader zonder de bedoeling voor op lange termijn te nemen, want dan kan je beter houden bij de oxazepam of tetrazepam.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1011121314...32
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."