Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSeroquel

Seroquel

85 antwoorden
70 weergaven
18-5-2026
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#1
sharon zei:
Dit meen je niet ik schrik ervan wat ik lees,
het wordt gebruikt als recreatieve drug....
Ik moet het helaas dagelijks gebruiken 700mg per dag,
mijn leven is helemaal naar de klote door dit rotspul ,
ik ben extreem moe slaap elke dag tussen de 12 en 14 uur
en ben er 18 kilo van aangekomen.
Werken lukt me nog net maar, het is ech een strenge
aanrader om dit spul niet te nemen,
zijn genoeg andere en leukere recreatieve drugs!
Klik om te vergroten...

700 mg. is dan ook wel echt een die hard dosering hoor. :openmouth:
Als je 700 mg. per dag slikt mag je ofwel enorm ongevoelig zijn of een flinke psychose hebben. :rolleyes:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pak Suiker zei:
sharon zei:
Dit meen je niet ik schrik ervan wat ik lees,
het wordt gebruikt als recreatieve drug....
Ik moet het helaas dagelijks gebruiken 700mg per dag,
mijn leven is helemaal naar de klote door dit rotspul ,
ik ben extreem moe slaap elke dag tussen de 12 en 14 uur
en ben er 18 kilo van aangekomen.
Werken lukt me nog net maar, het is ech een strenge
aanrader om dit spul niet te nemen,
zijn genoeg andere en leukere recreatieve drugs!
Klik om te vergroten...

700 mg. is dan ook wel echt een die hard dosering hoor. :openmouth:
Als je 700 mg. per dag slikt mag je ofwel enorm ongevoelig zijn of een flinke psychose hebben. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Dan gebruik je het niet? Ik kreeg het ook voorgeschreven maar ik ging gewoon vriendelijk naar de psychiater dat ik het niet wou omdat ik er een zombie van werd, m'n hoofd leeg werd en ik me nog steeds raar voelde, alleen versuft en halfdood..

Of neem anders rispedal als je antipsychotica nodig hebt, ik vond het middel zelf *iets* vriendelijker, niet veel trouwens, als het even kan neem ik helemaal geen antipsychotica tenzij ik zo heftig psychotisch ben dat ik anders echt acuut gevaar ben voor mezelf of m'n omgeving.

Opzich is het, indien je in staat bent dingen licht te relativeren en je flipmomenten uit te zitten en gewoon te wachten, hoe moeilijk dat ook is(indien het niet te heftig is natuurlijk), omdat je door antipsychotica te slikken juist jezelf nog gevoeliger maakt voor psychoses (dempt dopaminereceptoren, dopaminereceptoren gaan dat compenseren door gevoeliger te worden, eenmaal gestopt met medicatie ben je er een langere tijd gevoeliger voor).

Trouwens, ik wil NIEMAND aanraden om zonder advies van z'n arts te stoppen met medicatie, sommige mensen kunnen zo extreem reageren daarop dat ze een gevaar voor zichzelf worden, etc. Maar overleg het met je psychiater zou ik zeggen. Ik kon het zelf opzich wel omdat als ik psychotisch word ik enorm veel paranoide angsten krijg die totaal niet reeël zijn en ideeën als ME'ers die m'n trap op stormen omdat ik m'n ex heb vermoord, dat soort dingen heb ik vaak gehad, maar nooit echt dat ik kwijt was wie of waar ik was, dus ik kon opzich wel door benzodiazepines te gebruiken een *redelijk* normaal leven leiden toen. Na een tijdje leer je soms wel om door te hebben wanneer je het zelf doet, en als je eenmaal kan relativeren ben je niet werkelijk psychotisch meer, omdat dat juist de hoofdzaak van een psychose is, totaal niks meer kunnen relativeren.

Ik heb nu opzich nog steeds wel eens bijv. dat ik aanvoel dat er microfoontjes in m'n kamer zitten en agenten in m'n huis rondsluipen (vooral de trap opkomen naar m'n kamer, komt vaak terug) om scherven roestig ijzer in m'n eten te gooien, maar ik kan het aan de kant schuiven en denken van "je doet weer raar, gewoon negeren" en dan merk ik uiteindelijk wel dat er niks aan de hand is. Ik heb een beetje het idee dat ik dat nu dus niet zou kunnen als ik 3 jaar lang antipsychotica was blijven slikken. Ik ben natuurlijk geen arts, maar ik heb nu wel ongeveer geleerd om met m'n hoofd om te gaan.
F
FlunitrazespeedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Carina zei:
Iemand ervaring met seroquel?
Klik om te vergroten...

man...gisteren voor de eerste keer die seroquel
Had het gekregen van men dealer die maar al te graag een sample gaf in ruil voor toekomstige deals...

had al wat speed op en toen ik later in men bed ging liggen dacht ik nog: ...pff waarschijnlijk het zoveelste waar ik uiteindelijk toch niet van ga kunnen slapen op speed.
Neem ik eerst nog een roche diazepam 10mg en halfuurtje later die seroquel (quetiapine) 200 mg
Ik had opgezocht wat het juist was en ik stond versteld dat de dosis per pil redelijk groot is...

anyhow..nog een halfuurtje ofzo zalig liggen zweven in bed en toen in slaap gevallen van 4u 'snachts tot 13u 'smiddags OP SPEED en ZONDER wakker worden..
(btw die valium heeft er niet zo veel mee te maken aangezien ik die meestal in veel grotere hoeveelheden neem alsk amfetamines genomen heb)

en nu vandaag had ik effectief 4 lijntjes speed terug nodig om niet meer te wankelen en me suf te voelen (NU..20u ong dus) is het zowat voorbij

..mss vanavond opnieuw... :smilingimp:

heavy shit dude.. :hearteyes: ...soms ook :angry:
d
devachiahLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eén keer genomen omdat iemand me vertelde dat het geweldig werkte om te maffen als je nog niet kan slapen van de pep. Ik had ook een "paar" biertjes op maar dat was geen probleem volgens hem. Ik viel idd in slaap maar na 2 uur werd ik wakker en ging ik over me nek.. wat een crap is dat. Niet voor recreatief gebruik lijkt me..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
300 mg seroquel, sow das behoorlijk veel.
Seroquel, tsja ik deel ze vaak uit aan clienten op me werk maar mijn ervaring is dat mensen er vaak heel veel door afzwakken. Soort muur om zich heen bouwen, niet meer gevoelig zijn voor het een of het ander en dat uitstralen in hun miniek. Geen lach, gewoon strak en sober (sorry).
E
Evil_EyesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb het deze week voorgeschreven gekregen, moet beginnen met 50 mg en uiteindelijk zou ik naar 300mg moeten. Maar fuck die shit, ik word er zeker niet beter van. Mn vriend zegt zelfs dat ik ermee moet stoppen. Met een lage dosis zou het als anti-depressiva werken; ik word er haast suicidaal van.
Nee, dit is geen leuk spul.

De eerste dag had ik het trouwens ook ingenomen toen ik geblowd had (de rest van de week niet) en toen heb ik 14 uur geslapen zonder wakker te worden, het is dat ik met de hond uit moest anders had ik zo nog 14 uur kunnen slapen.
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Evil_Eyes zei:
Ik heb het deze week voorgeschreven gekregen, moet beginnen met 50 mg en uiteindelijk zou ik naar 300mg moeten. Maar fuck die shit, ik word er zeker niet beter van. Mn vriend zegt zelfs dat ik ermee moet stoppen. Met een lage dosis zou het als anti-depressiva werken; ik word er haast suicidaal van.
Nee, dit is geen leuk spul.

De eerste dag had ik het trouwens ook ingenomen toen ik geblowd had (de rest van de week niet) en toen heb ik 14 uur geslapen zonder wakker te worden, het is dat ik met de hond uit moest anders had ik zo nog 14 uur kunnen slapen.
Klik om te vergroten...

Bij lage dosissen als anti-depressiva? bullshit als je het mij vraagt.
Seroquel is een anti-psychoticum, ja, je kunt het tevens als angstremmer gebruiken, maar een anti-depressiva is het echt niet hoor. :confused:

Flameon zei:
300 mg seroquel, sow das behoorlijk veel.
Seroquel, tsja ik deel ze vaak uit aan clienten op me werk maar mijn ervaring is dat mensen er vaak heel veel door afzwakken. Soort muur om zich heen bouwen, niet meer gevoelig zijn voor het een of het ander en dat uitstralen in hun miniek. Geen lach, gewoon strak en sober (sorry).
Klik om te vergroten...

Inderdaad, je word er een zombie van, ik heb het zelf zo'n 2 jaar geslikt en pas toen ik ermee stopte verbeterde mijn situatie.
Misschien is dat de hele tactiek erachter? dat je het een poosje slikt en als je ermee stopt voel je je zó levend dat je je depressie vergeet of zo. :tearsofjoy:
E
Evil_EyesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het staat in de bijsluiter en mijn psychiater zei ook dat het in lage dosering werkt als anti-depressiva. En het is voor nog veel meer dingen te gebruiken, bij slaapproblemen, agressieproblemen en zo staan er nog 20 voorbeelden bij.
F
FlunitrazespeedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Evil_Eyes zei:
Het staat in de bijsluiter en mijn psychiater zei ook dat het in lage dosering werkt als anti-depressiva. En het is voor nog veel meer dingen te gebruiken, bij slaapproblemen, agressieproblemen en zo staan er nog 20 voorbeelden bij.
Klik om te vergroten...

dat is ook alleen maar omdat je zo goed als volledig op non-actief staat met die shit..
zelfs je lul krijg je niet meer omhoog..agressief worden kost gewoonweg te veel moeite :(

Maar als je de dosering gelijkstelt aan je dosis speed dan neutraliseert het wel snel je speed en kan je vrij goed slapen (quetiapine herstelt in de eerste plaats terug je dopamine en serotonine gehalte waardoor dus je hartslag daalt..)
Maar dat is dan ook het enige positieve wat je eruit kan halen..voor de rest is het baggere shit
E
Evil_EyesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mja, ik ben er in ieder geval mee opgehouden, kut medicijnen.

En nu heb ik andere.. en die werken ook niet.
Kan beter blijven blowen etc, is een stuk beter voor je humeur :rolleyes:
1
19hyperdrive80Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb het zelf ook een tijdje geslikt!

hd veel bijwerkingen.

En voelde mezelf niet meer!!!! :xtc: :xtc: :xtc: :xtc:
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ben ik de enigste die er erge hoofdpijnen van krijgt?
F
FruitvliegLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat een heftige verhalen lees ik hier over seroquel, zeg! Zelf kreeg ik ze vaker van een vriend. Ik gebruikte ze om te kunnen slapen na coke of speedgebruik. Ik nam er meestal 1 of 2 en viel dan gewoon lekker in slaap. Volgende dag wel een beetje suf en alle handelingen gaan wat trager/lastiger en ik had erg veel zin om te eten (wat ik dan ook lekker deed). Misschien is dat ook de reden van de gewichtstoename waar ik dingen over teruglees? Voor de rest geen rare bijwerkingen ofzo. Ik gebruik ze niet meer, zeker na de verhalen die ik erover teruglees en ik inmiddels niet meer zo'n nachtbrakertje ben...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
medicijnen zijn toch rare dingen.

na mijn eerste burnout heb ik de diagnose ADD gehad, en toen hebben ze me een zak ritalin meegegeven. ik kreeg last van de ergste bijwerking van ritaline, ik zag ze letterlijk vliegen.

na verschillende antipsychotica waarvan ik van sommige zelfs suïcidaal werd heeft Seroquel me er uiteindelijk uitgekregen. en dat zonder bijwerking, en ik ben ook niet dik geworden.

dus van mijn kant alleen maar lof over dit medicijn, hoewel ik wel degelijk weet dat het bij veel mensen wel degelijk veel bijwerkingen geven. maar goed, iedereen reageert er dus weer anders op.

en ja, het is licht sedimenterend is en je slaapt er goed op maar ik denk dat je daarvoor toch echt beter iets anders kan nemen.
S
Speedy wolfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Voordat adhd bij mij werd vastgesteld zat ik vaak in gesprek met een psychiater. Ik vertelde haar vaak dat ik onrustig in mijn hoofd was,wat zij blijkbaar interpreteerde als of ik stemmen in mijn hoofd had. Dus ze schreef 2x 100mg seroquel voor 1x ochtend 1x avond. Ik heb het 3maanden geslikt en het enigste wat ik er aan over hield was: heel de dag slapen, veel aankomen zonder dat ik meer at(12kg), impotent als wat. Na veel klagen en doen uiteindelijk ervan gekomen impotentie was het enige wat 2weken lang nog voorkwam. Ik zou het persoonlijk afraden maar wat voor de een niet werkt kan voor de ander wel werken.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zie gewoon een fout in mijn reactie hier boven. Sedimenterend... Dat moet natuurlijk sederend zijn.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
acht.zes zei:
Ik zie gewoon een fout in mijn reactie hier boven. Sedimenterend... Dat moet natuurlijk sederend zijn.
Klik om te vergroten...

Taalpurist :tongueout:
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik gebruik het inmiddels 3 jaar dagelijks, dosering van 25mg Quetiapine (Seroquel) om lekker door te slapen. Daarvoor maakte ik nachten van 2.5 uur slaap en kon ik niet meer normaal functioneren in de maatschappij. Verschillende medicijnen en slaapmiddelen gebruikt, tot dit.. De eerste week ben je nogal wazig omdat je lijf moet wennen aan het medicijn. Ik heb geen rare bijwerkingen en maak nu nachten van gemiddeld 8 uur. Neem het medicijn in rond 21:30, duurt een half uur tot ik voel dat ik rustig word, ga dan mijn tandenpoetsen en naar mijn bedje. Ik krijg wel gewoon van alles mee en kan ook gewoon vanalles blijven doen, maar zodra ik besluit dat ik ga slapen dan slaap ik ook. Het middel werkt circa 12 uur vandaar dat ik het ook op tijd neem. In de ochtend rond 06.45 ook geen bijwerkingen, ik wordt uitgerust wakker en sta op net als ieder ander.

Bij gebruik van MDMA/XTC of 4F neem ik gewoon zodra de rush weg is en ik me weer redelijk normaal voel dezelfde hoeveelheid om lekker te slapen. Nu moet ik wel zeggen dat ik dan lichter slaap en tussendoor veel wakker ben. Toch maak i ik dan een nacht van 8 uur vol en voel me redelijk uitgerust.

Het is maar net de hoeveelheid die je tot je neemt...
C
CarinaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Iemand ervaring met seroquel?
C
CarinaLid
01-01-2024, 00:00
#20
ben benieuwd, laat je het weten?
groeten Carina

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."