Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSeroquel

Seroquel

85 antwoorden
67 weergaven
18-5-2026
I
IvyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vraagje: Weet iemand of je overdag bij inname van een bepaalde hoeveelheid Seroquel (wat je normaal gesproken zou gebruiken om te slapen) spontaan (bijvoorbeeld tijdens lopen, zitten, whatever) in slaap kunt vallen?
C
CarinaLid
01-01-2024, 00:00
#2
ja, ga ik doen. Ben er heel huiverig voor.. dank
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als recreatieve drug? nee, maar het lijkt me ook niet echt geschikt als recreatieve drug.

Als medicijn? ja, rotspul met enorm veel bijwerkingen, dus al kun je het vermijden zou ik dan doen als ik jou was. :)
s
sneegevenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eigenlijk ben ik toch een beetje verbaasd over wat ik hier allemaal te lezen krijg. Ik neem het al zo'n kleine 3 jaar (ondertussen wel van 200mg naar 25mg) en ik moet zeggen dat ik de amusementwaarde van seroquel, waar sommigen het hier over hebben, niet helemaal kan plaatsen. Het voornaamste (neven)effect van seroquel is dat je er heel slaperig van wordt en moeite hebt om je gedachten te ordenen. Het brengt hoogstens een gevoel van rust met zich mee die dan natuurlijk hand in hand gaat met die slaperigheid. Normaal lig je een uurtje na inname dan ook al lekker te pitten...

En dan over combinaties gesproken:
Met zwaar alcoholgebruik val je na een half uurtje (niet af te stoppen!) als een blok in slaap voor een uurtje of twaalf.
Met cannabis kan je zelf wel al concluderen dat het resultaat ook hier alweer slapen is.
Het in slaap vallen maakt het natuurlijk wel een handig middel om na een avondje speed, xtc of coke wat rapper in te dommelen en je slaapt er ook langer van. Wat wil zeggen dat je de dag nadien, ook na speed, lekker uitgeslapen bent en zo de 'afkick' iets draaglijker wordt :wink:

Kort samengevat: Als slapen voor jou het absolute einde is, dan kan ik het alleen maar aanraden :rock: :wink: Zoniet, blijf van deze rommel af (want dat is het echt wel) en hoop dat je het nooit om psychische redenen nodig zal hebben!
s
sneegevenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ivy zei:
Vraagje: Weet iemand of je overdag bij inname van een bepaalde hoeveelheid Seroquel (wat je normaal gesproken zou gebruiken om te slapen) spontaan (bijvoorbeeld tijdens lopen, zitten, whatever) in slaap kunt vallen?
Klik om te vergroten...

Spontaan zal dat normaal gezien niet gebeuren. Je voelt het duidelijk op voorhand opkomen...
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#6
pfff heb hier nog een hele nieuwe doos liggen van 200mg. kdenk dat er mss 4 of 5 uit zijn, maar er zitten er 60 in dus nog genoeg. Het doosje ligt er maar stof te verzamelen :rolleyes:
v
vegeta007Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ik gebruik het om te slapen 2 van 100 mg
en slaap er al jaren perfect op
en heeft geengewennings effect als bijv temazepam ze kan gewoon op de zelfde dosis blijven slapen
ik heb nog wel wat dozen over
O
OelMensLid
01-01-2024, 00:00
#8
het is zwaar giftige rotzooi, en tenzij je het lekker vindt om niet meer te kunnen denken en niets meer te voelen: niet nemen.

Seroquel is in feite niet meer dan chemische lobtomie.
Klik om te vergroten...

klopt Ik ken 't, heb ook Seroquel geslikt, al die anti-psychotica zijn gigantische troep.
heb er zelfs een tumor aan overgehouden, die is inmiddels weggehaald en een stuk schildklier
verwijdering, Dus kijk uit met Antipsychotica en vooral in Depot vorm
t
trippykeesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Arjan zei:
Carina zei:
Iemand ervaring met seroquel?
Klik om te vergroten...
Psychiaters zijn bedriegers, ze maken mensen opzettelijk ziek. Als je Seroquel gebruikt leef je 'gemiddeld' 30 jaar korter (niet overdreven)...
Klik om te vergroten...
ben je beetje para?
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lulkoek 75 - 30 = 45
dan zou de gemiddelde Seroquel-gebruiker een jaartje of 45 worden.
Neem je medicijnen in man.
D
DaniCaliforniaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben een meisje van 15 jaar oud en ik slik sinds een weekje het middel Seroquel in een lage dosis (50 mg per dag) vanwege psychoses, manische-depressie, slaapproblemen, bi-perale stoornis en paranoïde/achtervolginswanen enz.
Ik slaap heerlijk sinds ik het slik, op een aantal sterke nachtmerries na.
Overdag heb ik een heel leeg gevoel in mijn hoofd, alsof niet alleen mijn lichaam maar ook mijn gedachten verdoofd en versufd zijn. Ik voel me eerder dood dan levend. Gelukkig zijn de irreële angsten wel iets verminderd en raak ik minder in paniek wanneer ik hier iets van waarneem. Wel sta ik telkens op het punt om flauw te vallen en af en toe wordt alles wazig of zwart, gaat mijn hart tekeer en hoor ik niets meer. Ondanks de sufheid heb ik gemerkt dat ik er ontzettend agressief en geagiteerd van wordt, is dit voor iemand herkenbaar? Voordat ik het middel slikte had ik al dagelijks last van paniek- en agressie aanvallen, maar nu lijkt de agressie veel heftiger en ongecontroleerder. Het is alsof mijn grenzen ook langzaam 'versufd' worden waardoor mijn zelfbeheersing ook minder wordt. Wel moet ik toegeven dat ik er, sinds ik het slik, elke keer veel bij gedronken heb. Het vreemde is dat ik daar helemaal niet suffer of slaperiger (energieker zelfs) van wordt terwijl dat normaal wél het geval is wanneer ik veel alchohol drink. Dit terwijl ik in de bijsluiter lees dat alchohol de werking versterkt, waardoor je na een tijdje toch in slaap zou moeten vallen of iets dergelijks.
Kan iemand mij iets vertellen over de werking van Seroquel in combinatie met alcohol en wat de risico's daarvan zijn?
Daarnaast zou ik willen vragen of mijn verhaal herkenbaar klinkt voor iemand.
h
hmkeyLid
01-01-2024, 00:00
#12
@hierboven
Omdat je 15 bent reageer je sowieso sterker dan een volwassene op het middel, verder zwakt de werking ook wel af als je het middel langer gebruikt zoals je dat beschrijft met sufheid overdag maar waarschijnlijk heb je dat al gemerkt.
Alcohol versterkt de versuffende werking van Seroquel, alcohol stimuleert wel maar dat is alleen de eerste paar drankjes en verder word iemand van 15 ook minder snel slaperig dan een volwassene van alcohol maar wel weer eerder dronken.
Ik zou je wel aanwennen om een beetje voorzichtig te doen met je lichaam die moet nog heel je leven mee.(medicijnen+alcohol is geen gezonde combo)
D
DaniCaliforniaLid
01-01-2024, 00:00
#13
hmkey zei:
@hierboven
Omdat je 15 bent reageer je sowieso sterker dan een volwassene op het middel, verder zwakt de werking ook wel af als je het middel langer gebruikt zoals je dat beschrijft met sufheid overdag maar waarschijnlijk heb je dat al gemerkt.
Alcohol versterkt de versuffende werking van Seroquel, alcohol stimuleert wel maar dat is alleen de eerste paar drankjes en verder word iemand van 15 ook minder snel slaperig dan een volwassene van alcohol maar wel weer eerder dronken.
Ik zou je wel aanwennen om een beetje voorzichtig te doen met je lichaam die moet nog heel je leven mee.(medicijnen+alcohol is geen gezonde combo)
Klik om te vergroten...

Ja daar zal het wel mee te maken hebben, want je mag dit middel eigenlijk niet slikken als je onder de 18 bent. Daarnaast heb ik ondergewicht en kan ik vrijwel niks eten vanwege maagproblemen, dus dan zullen de bijwerkingen van seroquel harder aankomen.
Bedankt voor je adviezen !
D
DaniCaliforniaLid
01-01-2024, 00:00
#14
19hyperdrive80 zei:
Heb het zelf ook een tijdje geslikt!

hd veel bijwerkingen.

En voelde mezelf niet meer!!!! :xtc: :xtc: :xtc: :xtc:
Klik om te vergroten...

Seroquel heeft meer bijwerkingen dan waar het eigenlijk voor bedoelt is lijkt het wel..
Dat je, je niet meer jezelf voelde klinkt herkenbaar want je hele karakter/persoonlijkheid wordt afgevlakt tot je transformeert in een emotieloos, robot achtig wezen ;P
p
pinnesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Winehouse zei:
Lulkoek 75 - 30 = 45
dan zou de gemiddelde Seroquel-gebruiker een jaartje of 45 worden.
Neem je medicijnen in man.
Klik om te vergroten...
het is toch echt waar hoor[081016 schitzo80] Patiënten die medicijnen slikken tegen schizofrenie leven tientallen jaren korter. Door de antipsychotica hebben ze vaak overgewicht en meer kans op hart- en vaatziekten. Dit concludeert Anne Marie Scheepers, onderzoeker van het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven, op basis van een aantal grote onderzoek van de afgelopen jaren. ‘Zowel de medicijnen als de aandoening zijn de oorzaak’, zegt Scheepers in de uitzending. De medicijnen veroorzaken overgewicht en er bestaat een genetisch verband tussen schizofrenie en de stofwisseling. Als een patiënt start met het gebruik van antipsychotica is een gewichtstoename van tien tot vijftien kilo niet ongebruikelijk. Ook diabetes, hoge bloeddruk en een verstoord cholesterolgehalte zijn veelvoorkomende gevolgen. Mensen met schizofrenie bewegen bovendien minder, roken meer en eten vaak ongezonder. Stoppen met de medicijnen of overstappen op anderen is volgens Scheepers echter niet de oplossing.bron: tijdschrift voor de psychiatrie
1
19hyperdrive80Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Had iemand anders die het slikte ook
last van hun armen en benen?

schokken,gewoon onrust,tintelende vingers?
:cry: :cry: :cry:
f
fietsenmakerLid
01-01-2024, 00:00
#17
de recreatieve waarde hiervan snap ik ook niet echt?

Ik heb dagelijks 400 mg seroquel en concerta 54mg en anafranil, en oxazepam
de echte ik is allang uit mijn lichaam weg, ik voel mezelf
emotieloos helemaal leeg, zwaar depressief geen psychoses meer, maar wel last van dwanghandelingen en stemmen en nachtmerries, en freaky dromen.

Trek er je conclusie maar uit.

(het enige voordeel is als je keihard gezopen hebt ,met name whiskey dan heb ik de tijd van mijn leven) icm met de andere pillen)
e
erichosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Had iemand anders die het slikte ook
last van hun armen en benen?

schokken,gewoon onrust,tintelende vingers?
Klik om te vergroten...



Ja heb ik gehad. Enorme inwendige kietelingen in mijn bilspieren. Armen en benen die lijken te slapen, het gevoel dat men krijgt als het bloed een tijdje niet stroomt in de ledematen. Vooral in mijn armen en handen (daar waar ik mijn gevoel normaliter heel bewust ervaar) een of focus of verstrooid gevoel/ Lijkt wel of er crosstalk plaatsvindt in mijn zenuwen aldaar



Ik ben een meisje van 15 jaar oud en ik slik sinds een weekje het middel Seroquel in een lage dosis (50 mg per dag) vanwege psychoses, manische-depressie, slaapproblemen, bi-perale stoornis en paranoïde/achtervolginswanen enz.
Ik slaap heerlijk sinds ik het slik, op een aantal sterke nachtmerries na.
Overdag heb ik een heel leeg gevoel in mijn hoofd, alsof niet alleen mijn lichaam maar ook mijn gedachten verdoofd en versufd zijn. Ik voel me eerder dood dan levend. Gelukkig zijn de irreële angsten wel iets verminderd en raak ik minder in paniek wanneer ik hier iets van waarneem. Wel sta ik telkens op het punt om flauw te vallen en af en toe wordt alles wazig of zwart, gaat mijn hart tekeer en hoor ik niets meer. Ondanks de sufheid heb ik gemerkt dat ik er ontzettend agressief en geagiteerd van wordt, is dit voor iemand herkenbaar? V doordat ik het middel slikte had ik al dagelijks last van paniek- en agressie aanvallen, maar nu lijkt de agressie veel heftiger en ongecontroleerder. Het is alsof mijn grenzen ook langzaam 'versufd' worden waardoor mijn zelfbeheersing ook minder wordt. Wel moet ik toegeven dat ik er, sinds ik het slik, elke keer veel bij gedronken heb. Het vreemde is dat ik daar helemaal niet suffer of slaperiger (energieker zelfs) van wordt terwijl dat normaal wél het geval is wanneer ik veel alchohol drink. Dit terwijl ik in de bijsluiter lees dat alchohol de werking versterkt, waardoor je na een tijdje toch in slaap zou moeten vallen of iets dergelijks.
Kan iemand mij iets vertellen over de werking van Seroquel in combinatie met alcohol en wat de risico's daarvan zijn?
Daarnaast zou ik willen vragen of mijn verhaal herkenbaar klinkt voor iemand.
Klik om te vergroten...


Die agitatie is voor mij wel herkenbaar. Alsof ik helemaal niet uitgeslapen ben en daarom sjagarijnig ben. Vooral smorgens ben ik dan bruut. Met de verkeerde been uit bed gestapt dus


25mg vond ik nog verdraagzaam en voor slaapproblemen en boosheid meer dan genoeg. Daarboven voel ik me kut en raakt mijn dag/nacht ritme verstoord
e
edblok2Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik had acute slaap problemen veroorzaakt door een soort randpsychotische/adhd/manische fase voorafgaand aan mijn depressies.
Mijn arts stelde mij dus voor om een lage dosis seroquel te nemen.
De eerste avond, uur of 10, ik stond te stuiteren alsof ik aan de speed zat, en dacht nou laat ik m maar droppen dan.
En toen was het ineens 13.00 de volgende dag. Heb nog nooit zo diep en vast geslapen. Ik ben gewoon keihard knockout gegaan door dat spul, zelfs de fase dat ik wat slaperig werd is aan me voorbij gegaan. Met mn kleren aan, op mn deken, rare houding, je kent het wel.

Het eerste uurtje wakker was wel grappig, mijn zintuigen waren compleet gestopt met bestaan. Ik voelde, hoorde, rook, en zag eigenlijk niets. Ik bestond, en dat was het.
Het jammere was dat het niet afnam.
Koffie zuipen en sigaretten roken als een motherfucker had geen zin.
Ik probeerde mezelf naar de douche te slepen en eindelijk was ik uitgekleed en keek in de spiegel en dacht: wie is dat?

En toen sloeg de angst keihard in. Verschrikkelijk. De lucht leek dikker, alsof ik door een moeras liep, alles wat ik aanraakte liet ik vallen omdat ik moeite had het te voelen. En het was alleen maar geestelijke angst, lichamelijk voelde ik niets, waardoor ik me compleet opgesloten voelde in mijn hoofd, een ware nachtmerrie. Ook was ik echt kenkerdom. Als je me vroeg hoeveel 1+1 was zou ik je vragen wat een ''1' is en wat je bedoelt. ZO DOM.

Uur of 7 savonds, heel langzaam leek het minder te worden, begon langzaam terug te keren. Eindelijk wat eten in me, vaatwasser uitpakken> half uur op de bank omdat mijn kracht op was> weer opstaan, stofzuigen> half uur op de bak liggen> is het alweer bedtijd? Kakken lukte niet, mijn maag was helemaal opgeblazen en pijnlijk.

Ik had twee strips voor iets van twee weken, en werd al onpasselijk bij het idee, en ja, de
bijwerkingen zouden waarschijnlijk minder worden, dit was alleen tijdelijk bladadiebla. Ik overwoog serieus om met een honbalknuppel langs mijn arts te gaan en zijn hoofd wat aan te passen, ik [waanideemodus] 'wist opeens zeker dat dit een complot was van mijn arts en mijn ouders om mij krankzinnig te maken zodat ze mij gedwongen zouden opnemen en zo mijn kamer te kunnen verhuren of er een wietkwekerij in te realiseren of polen te laten slapen '[/waanideemodus].

Ik heb die troep door de plee gespoelt, nooit meer. Echt.

Ik ben eens 3 dagen compleet kapot geweest door een OD mirtazapine, heb terror katers gehad van een ineensachterover geklapte fles whiskey > psychotisch van wiet en paddo's. Het longonsteking gehad met 42 graden koorts, mijn duim uit de kom gehad etc..




dat is een verademing vergeleken met serokwelgeest.


als je arts dit je voorstelt, vraag eerst: HEBBIE OOK WAT ANDERS VOOR ME?
serieus!
groetjes
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik slik 6 jaar seroquel, nu 800mg per dag. Deze dosering omdat ik een drugspsychose heb gehad van 4a5 maanden. Ik vervloek mn sero's vaak. Voel me met regelmaat afgesneden van de realiteit en wil veeeel slapen. Afbouwen hoop ik binnenkort. Dit onder goede begeleiding. Ga in behandeling van een kliniek dubbele diagnose. Hoop dan mn adhd en verslavingsgevoeligheid beter te leren handelen. Seroquel mn redmiddel en mn vijand.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."