Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Fles witte, zoete wijn"
"Ik ben een meisje van 15 jaar oud en ik slik sinds een weekje het middel Seroquel in een lage dosis (50 mg per dag) vanwege psychoses, manische-depressie, slaapproblemen, bi-perale stoornis en paranoïde/achtervolginswanen enz. Ik slaap heerlijk sinds ik het slik, op een aantal sterke nachtmerries na. Overdag heb ik een heel leeg gevoel in mijn hoofd, alsof niet alleen mijn lichaam maar ook mijn gedachten verdoofd en versufd zijn. Ik voel me eerder dood dan levend. Gelukkig zijn de irreële angsten wel iets verminderd en raak ik minder in paniek wanneer ik hier iets van waarneem. Wel sta ik telkens op het punt om flauw te vallen en af en toe wordt alles wazig of zwart, gaat mijn hart tekeer en hoor ik niets meer. Ondanks de sufheid heb ik gemerkt dat ik er ontzettend agressief en geagiteerd van wordt, is dit voor iemand herkenbaar? Voordat ik het middel slikte had ik al dagelijks last van paniek- en agressie aanvallen, maar nu lijkt de agressie veel heftiger en ongecontroleerder. Het is alsof mijn grenzen ook langzaam 'versufd' worden waardoor mijn zelfbeheersing ook minder wordt. Wel moet ik toegeven dat ik er, sinds ik het slik, elke keer veel bij gedronken heb. Het vreemde is dat ik daar helemaal niet suffer of slaperiger (energieker zelfs) van wordt terwijl dat normaal wél het geval is wanneer ik veel alchohol drink. Dit terwijl ik in de bijsluiter lees dat alchohol de werking versterkt, waardoor je na een tijdje toch in slaap zou moeten vallen of iets dergelijks. Kan iemand mij iets vertellen over de werking van Seroquel in combinatie met alcohol en wat de risico's daarvan zijn? Daarnaast zou ik willen vragen of mijn verhaal herkenbaar klinkt voor iemand."
"hmkey zei: @hierboven Omdat je 15 bent reageer je sowieso sterker dan een volwassene op het middel, verder zwakt de werking ook wel af als je het middel langer gebruikt zoals je dat beschrijft met sufheid overdag maar waarschijnlijk heb je dat al gemerkt. Alcohol versterkt de versuffende werking van Seroquel, alcohol stimuleert wel maar dat is alleen de eerste paar drankjes en verder word iemand van 15 ook minder snel slaperig dan een volwassene van alcohol maar wel weer eerder dronken. Ik zou je wel aanwennen om een beetje voorzichtig te doen met je lichaam die moet nog heel je leven mee.(medicijnen+alcohol is geen gezonde combo) Klik om te vergroten... Ja daar zal het wel mee te maken hebben, want je mag dit middel eigenlijk niet slikken als je onder de 18 bent. Daarnaast heb ik ondergewicht en kan ik vrijwel niks eten vanwege maagproblemen, dus dan zullen de bijwerkingen van seroquel harder aankomen. Bedankt voor je adviezen !"
"19hyperdrive80 zei: Heb het zelf ook een tijdje geslikt! hd veel bijwerkingen. En voelde mezelf niet meer!!!! Klik om te vergroten... Seroquel heeft meer bijwerkingen dan waar het eigenlijk voor bedoelt is lijkt het wel.. Dat je, je niet meer jezelf voelde klinkt herkenbaar want je hele karakter/persoonlijkheid wordt afgevlakt tot je transformeert in een emotieloos, robot achtig wezen ;P"
"Tussen de 1 en de 5. Maar eerlijk gezegd mogen daar nog wel een paar bij als het aan mij ligt."
"Veel te vaak zelfs. Vaak eindigde mijn eenzame coma-zuip-sessies in een ziekelijk kotsfestijn of ontdekt worden en afgevoerd worden in een rolstoel. Maar toch, ondanks dat heb ik er ook vaak veel rust en plezier in gevonden. (:"