Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJullie favoriete benzo (inslaper/recreatief)

Jullie favoriete benzo (inslaper/recreatief)

143 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Flualprazolam is wel een chille
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hija de la luna 1 zei:
ik voel me rot. Had nu bijna mijn benzo slaapmiddel gebruik gereduceerd tot de helft , op enkele weken, was er fier op, maar het lukt me al twee dagen niet meer om door te slapen. Zit s nachts nog 1 of 2 uur te lezen. ga vandaag , zo dadelijk terug een halfke Lormetazepam nemen al voel ik me slecht daarom. Dacht dat ontwennen veel makkelijker ging. Djuu.....
Klik om te vergroten...
Ik ben zo op 1dag af van xanax en morfine (niet gelijktijdig en om medische reden)
Xanax was idd dag of 2 doorbijten maar was het beu om gevoelloos te zijn
En morfine omdat ik het niet meer aankon afhankelijk te zijn. Pleister er gewoon afgetrokken, dagje lichtschuw geweest en da wast
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sinds mijn horror bad trip heb ik een klein voorraadje oxazepam 50mg tabletten. Ik heb ze nog nooit gebruikt want ik vind dat ik altijd op de blaren moet zitten van mijn stimulanten gebruik.

Maar stel, in een noodgeval ik zou er eentje willen nemen om te slapen. Hoeveel mg is voldoende voor iemand die nooit benzos gebruikt? Kan je dan ook uit met 25mg?
H
HoxyzLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zoals de titel zegt, als het gaat om inslapen na uppers.

Ik zelf heb de meest gangbare liggen. Etizolam, Diazepam, Oxazepam, Xanax, Temazepam, Dormicum, Zolpidem en Zopiclon. De laatste twee heb ik echter nog niet geprobeerd. Zat ook wat te lezen over Flunitrazolam, dat het erg langwerkende (of mijn geheugen laat me in de steek) vind ik niet zo'n probleem. Ook zie ik nog Clonazolam staan, daar heb ik nog geen onderzoek naar gedaan.

Recreatieve waarde van benzo's vind ik niet zoveel aan, een beetje Oxazepam om spanning weg te nemen kan ik nog in komen. Mijn go-to is eigenlijk Dormicum/Midazolam om in te slapen, geheid dat ik knock-out ga, maar wissel alle middelen nog wel eens af.

Dus de vraag, wat is jullie favoriet in slaper en waarom? En wanneer je het puur recreatief gebruikt, vanwaar?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#5
Valium haalt alle effecten weg na drugs dus die vind ik fijn.
Is niet echt een inslaper maar slaap er goed op.

Uiteindelijk is wiet mijn beste slaapmiddel.
2 jointjes in de avond en ik lig heerlijk te slapen.

Als je al die benzo's gaat nemen fuck je je hele hoofd op en gaat slapen later nog slechter...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoxyz zei:
Zat ook wat te lezen over Flunitrazolam
Klik om te vergroten...
Flunitrazolam duurt maar zo'n 5 uur, net iets langer dan Etizolam.

Flunitrazolam, Bromazepam, Norflurazepam en Etizolam vond ik enkele meer prettige benzodiazepines die mij zo te binnen schieten.

Diepe slaap relatief kort na stimulant gebruik vind ik sowieso een beetje onzin, in het algemeen maar zelfs voor slaap doeleinden vind ik de meer sederende benzodiazepines minder prettig. Voor slapen specifiek leent Flualprazolam zich relatief goed. Als ik Flunitrazolam of Etizolam neem om te slapen word ik vaak halverwege de nacht wakker en kan ik niet altijd weer in slaap vallen.

Dat gezegd hebbende zijn benzodiazepines enkel uitzonderlijk geschikt om in slaap te vallen. Gebruik van zal je vaak de volgende avond al wakker houden.
Hoxyz zei:
En wanneer je het puur recreatief gebruikt, vanwaar?
Klik om te vergroten...
Naast het gebruik van benzodiazepines in meer extreme situaties of om ontwenning uit te smeren bestaat functioneel gebruik van benzodiazepines niet echt.
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je slaapt niet echt met benzo's. Je bent gewoon KO, net als met alcohol. Ik heb uiteindelijk mirtazapine gekregen. Dat is een antidepressivum maar in zeer lage dosis wordt het voorgeschreven voor slaapproblematiek. Dat neem ik nog. Nadeel: je krijgt er enorme vreetlust van.

Xanax is voor mij het meest recreatief. In het begin dan, daarna neem je het omdat je niet meer zonder kunt. Eigenlijk is zoiets alleen met mate recreatief, maar dat ben ik.
m
mod4funLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zolpidem is wel een stofje waar je voorzichtig mee moet zijn. Een aantal bekenden in mijn omgeving zijn hiervoor opgenomen geweest vanwege de zeer verslavende kenmerken en het re-dosen.
Zelf heb ik hier enorme valpartijen meegemaakt, en de volgende dag begreep ik niet waarom mijn hele dijbeen door gescheurd was (18 hechtingen)

Temazepam is een inslaper, geen doorslaper.

Etizolam, heb ik zelf erg goede ervaringen mee. Weet wel goed hoeveel je dit moet doseren. Het is een potentiaal gevaarlijk middel i.c.m andere middelen (alcolhol). Etizolam geeft ook na langdurig gebruik minder effect en afkick verschijnselen. Dus neem je pauzes.

Als je iets neemt om te slapen, ga dan ook in bed liggen om te slapen. Gebruik het juist niet, om je goed te voelen en meer 'stomme' dingen te doen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Deze laatste post treft doel.
Zolpidem is beslist géén speelgoed.
Nee.
Neem er beslist géén 2.
Want dan solliciteer je, met een grote kans van slagen, naar idd valpartijen, en óók. ..slaapwandelen! Bizar!
Ikzelf vind de verslaving aan zolpidem beslist lang niet zo heavy als de ontwenning van temesta seresta en temazepam. (Normisol)
Daarvoor was bij mij een klinische behandeling noodzakelijk, en deze ben ik nog steeds niet vergeten. 4 weken aardig ziek, en de eerste week toch wel enigzins van het padje.
Zolpidem gebruik ik al jaren.
Zonder problemen, maar ik houd me wel aan de spelregels voor dit middel.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Thomas Shelby zei:
Beter gebruik je geen clonazolam man. Ik had na 3 achter elkaar gebruik al dikke afkickverschijnselen. Ik nam gewoon 0.5mg savonds gewoon om te chillen. Hele week super ziek geweest. Bloed heet en ijs koud steeds, overal naalden in me lichaam. En dan heb ik het nog niet over die black-outs die je krijgt van clonazolam. Raak die bende nooit meer aan.

Maar ik lees dat Temazepam een inslaper is

succes.
Klik om te vergroten...
Haha Tommy van Peaky Blinders ....let him come and cure me.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Toen ik voor de eerste keer de afkickkliniek in draaide, was dat voor benzo verslaving, en alcohol.
Deze twee gezamenlijk, dat was lekker, natuurlijk maar ooo zo gevaarlijk alleen keek ik daar totaal niet naar ..
En ik onderstreep de reactie van Donald, dat je heel lang nodig hebt om weer op eigen kracht te kunnen slapen.
Dat heeft bij mij meer dan twee jaar geduurd.
Ik kreeg allerlei afschuwelijke nachtmerries met flashbacks over mijn 6,5 jaren militair zijn.
Alles kwam weer boven.
En zelfs nu nog, heel af en toe, komt er weer wat voorbij.
Ik kickte in 4 of 5 weken lichamelijk van deze benzo's af.
Maar dan begint het lieve leven pas..
Ik nam destijds vrij veel van dat spul, 50 mg seresta forte, 10 mg diazepam, 30 mg temazepam, 20 mg is eigenlijk al een maximum,
10 mg temesta er nog bij.
Dat is de realiteit.
maar goed, dat terzijde, en als ik maar een mogelijkheid zag om recepten " aan te passen ", dan deed ik dit uiteraard.
Dat kon toen nog..
De afkick voelde ik tot in de nagels van mijn kleine tenen.
Ongelooflijk hoe je aan deze stoffen gewend en hooked raakt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lormetazepam werkt goed.
Moet je natuurlijk niet misbruiken.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
BBKING zei:
Jazeker. En benzo's zijn echt verslavend als een malle. Ik ben er vanaf gelukkig met behulp van ggz. Dank hiervoor, amen.
Klik om te vergroten...
Mooi man. Ik kan niemand benzo's aanraden....
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Mooi man. Ik kan niemand benzo's aanraden....
Klik om te vergroten...
Nee, niet goed, zwaar verslavend en geen fun.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
Sommige drugs zijn net WEL gemaakt om fun mee te hebben. (mdma)
Zolang je maar uw verstand gebruikt.

Maar een benzo is specifiek NIET gemaakt om fun mee te hebben. Het dient als een (nood)oplossing.
Klik om te vergroten...
Psychiaters gebruikten het middel waardoor patiënten opener en emotioneel minder geremd werden. Eind jaren zeventig werd door een groep chemici een illegaal laboratorium opgezet in Californië. Men wilde MDMA als middel op de markt brengen. Men vond de naam MDMA niet geschikt en noemde het 'Ecstasy', oftewel XTC of E.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
BBKING zei:
Psychiaters gebruikten het middel waardoor patiënten opener en emotioneel minder geremd werden. Eind jaren zeventig werd door een groep chemici een illegaal laboratorium opgezet in Californië. Men wilde MDMA als middel op de markt brengen. Men vond de naam MDMA niet geschikt en noemde het 'Ecstasy', oftewel XTC of E.
Klik om te vergroten...


En het punt is ?
Dat als ik xtc schreef uw post er niet was?
Of prefereer je ecstacy?

Snap de post niet.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
En het punt is ?
Dat als ik xtc schreef uw post er niet was?
Of prefereer je ecstacy?

Snap de post niet.
Klik om te vergroten...
Mdma is uitgevonden voor de psychiatrie en niet voor de fun, net zoals vele andere drugs.

Op 24 december 1912 verkreeg Merck het patent op deze procedure, en wordt MDMA voor het eerst in een officieel document genoemd.[9] In dit stadium was men nog niet geïnteresseerd in MDMA zelf. Het was dr. Max Oberlin, ook van Merck, die in 1927 voor het eerst interesse toonde in de farmacologische eigenschappen van MDMA. Om economische redenen werd het onderzoek gestopt en lag vervolgens enige decennia stil. In de jaren vijftig testten, onder andere, het Amerikaanse en Duitse leger verschillende psychoactieve stoffen waaronder MDMA.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
KlaasVaak zei:
Denk dat het juist beter is om benzo's te gebruiken bij incidenteel stimulantengebruik dan bij slapeloosheid. Slapeloosheid komt namelijk elke dag weer terug dus dan is de verleiding wel erg groot om te vaak te gebruiken.

Ik gebruik zelf eens in de zoveel tijd speed en dan vind ik het wel lekker om met een etizolammetje goed te kunnen slapen. Verder heb ik er totaal geen behoefte aan.

Als je elke dag aan de pep zit is het weer een ander verhaal natuurlijk, maar dan ben je al heel verkeerd bezig.
Klik om te vergroten...

En dat heb ik met Lormetazepam.
Eens op de zoveel tijd, of zoals nu door Covid19. Voor de rest geen nood aan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Etizolam
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bijwerkingen kunnen zijn:
Eetlustverhoging, waardoor je zwaarder kunt worden,
En Restless legs syndroom.
Daarvoor bestaan medicijnen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."