Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs het de moeite waard om een avondje te benzo’en?

Is het de moeite waard om een avondje te benzo’en?

121 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
15 mg clonazepam
Klik om te vergroten...
Alleen dit al, wow. Alles bij elkaar kom je omgerekend zo ergens rond de 300 mg diazepam uit volgens mij :fearscream:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hello luitjes!

Mijn eerste post over benzo’s!
In het verleden heb ik wel een paar keer sporadisch een benzo gebruikt.
Alprazolam een paar keer na speed en een paar keer zonder andere drug er bij. Ik vond het best wel leuk en ontspannend maar een echte euforie had ik er niet van. Wel fijn dat mijn adhd radartjes stil bleven en ik me nergens druk om maakte. Ook sliep ik makkelijk. De behoefte om het vaak te nemen had ik niet. Het maakt je namelijk emotioneel vlak en dat vind ik een mindere werking er van.
Bij 0,125 mg merk ik het al en mijn maximale dosis ooit was 1 mg en dat was al echt best zwaar qua dosering vond ik.
Ik had toen een strip met 10 tabletten á 0,5 mg gekregen van een kennis. Geen echte behoefte gehad bij te kopen.

Ook een paar keer Temazepam gebruikt. Die heb ik alleen nog maar in 10 mg max genomen en alleen maar puur, zonder andere drug. Oh wel, ik heb er bij geblowd en dat viel vrij goed samen. Geldt trouwens ook voor Alprazolam.
Die Temazepam had ik een keer van de huisarts voorgeschreven gekregen tegen piekeren en slecht in slaap kunnen komen toen. Normaal slaap ik eigenlijk 99% van de tijd snel in, binnen 10 minuten tot een kwartier (nuchter) en slaap ook goed door. Tijdens een flinke stress/depri periode dat toen van de dokter gekregen. Ik heb pas weer een nieuwe strip gekregen van de dokter, met de 1e strip van 10 tabletten heb ik zo een jaar of 2 a 3 gedaan. Dus ook daarmee geen behoefte gehad om vaak te pakken. Het werkt goed om te slapen en door slapen lukt ook vaak redelijk er mee.
Ook hiermee geen euforie of iets maar wel lekker relax en dromerig. Wel vind ik Temazepam ook lichamelijk flink werken qua zware ledematen krijgen en lichte coördinatie storing. (10 mg)

Verder geen ervaring met benzo’s omdat ik meer van de wiet en uppers ben. En ik ook niet over een dealer of iets beschik en via internet ook nog nooit drugs gekocht.

Nu vroeg ik mij af of een avondje benzo’en leuk is? Dus echt net als je bv speed een avond doet, een avondje aan de benzo’s. Hier op df lees ik veel benzo gebruikers die het ook recreatief gebruiken.

Nu op dit moment beschik ik alleen over Temazepam. Wel op recept dus eigenlijk voel ik met wel lullig er over om het dan recreatief te nemen (misbruiken) ipv het te bewaren voor weer een kut periode of alleen om te slapen.
Is het de moeite het eens zelf uit te proberen voor een avondje relaxen en kijken hoe een recreatieve dosis voelt?
Merk je een groot verschil als je 20 mg neemt ipv de standaard dosering van 10 mg?

Helaas heb ik deze keer softgel capsules gekregen dus breken gaat niet. Oplossen in een beetje water en met een spuitje doseren zou wel kunnen.

Hoop vragen hahaha, wie weet de antwoorden?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Snap benzo’s voor een “avondje leuk” nooit. Ik gebruik ze waar ze voor bedoelt zijn en that’s it. Vind het zonde om een dosis benzo’s te nemen voor de fun. Dan gebruik ik het liever om een nacht goed door te slapen... Ieder zijn ding, I guess.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Benzos zijn het schuurpapier dat het hout minder ruw maakt en meer smooth.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#5
Op zichzelf zou ik ook niet meteen een avondje aan de benzo's gaan. Lijkt mij inderdaad wat zonde van de benzo's...
Je gaat meestal OF weinig tot niks ervaren, OF gewoon nokkie gaan...
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kort antwoord,
Nee!

Benzo's zijn aan sich niet euforisch tenzij je angst klachten hebt die dan door het wegnemen ervan als euforisch kunnen worden ervaren, dat is ook gelijk het gevaar...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Nu vroeg ik mij af of een avondje benzo’en leuk is? Dus echt net als je bv speed een avond doet, een avondje aan de benzo’s. Hier op df lees ik veel benzo gebruikers die het ook recreatief gebruiken.
Klik om te vergroten...
Nee benzo's zijn eigenlijk best saai in recreatieve zin. Zoals je zelf ook al zegt zijn er een paar dingen die ze goed doen: angsten afvlakken en je doen inslapen.

Als je benzo's gaat nemen voor een euforische rush of een soort kalmerende roes dan ga je al snel naar gigantische doseringen toe. Dan heb je al snel last van ontwenningsverschijnselen vanwege die enorm hoge doseringen; en die ontwenningsverschijnselen kunnen echt heftig zijn bij benzo's. Het begint met hoofdpijn en een onrustig gevoel en een tintelend gevoel in de mond, en dat loopt steeds verder op naar spierpijn, veel zweten, angstklachten, woordvindingsproblemen (afasie), geheugenproblemen, enorme slapeloosheid, concentratieproblemen, hartkloppingen, hoge bloeddruk en zelfs epileptische aanvallen.
Het lastige van benzo's is ook dat die ontwenningsverschijnselen echt heel lang kunnen aanhouden. Een afbouwschema met diazepam (wat standaard is vanwege de langere halfwaardetijd) duurt 6 tot 12 weken. Als je dus eenmaal dat soort ontwenningsverschijnselen vertoont dan blijf je er echt teringlang last van houden.

Dus houd het maar bij je jointje. De roes daarvan is al plezieriger dan wat je van benzo's gaat krijgen en daar heb je niet al die enge ontwenningsverschijnselen van als je ermee stopt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je met benzo's aan de slag gaat is het wel echt belangrijk dat je opschrijft wanneer je hoeveel hebt genomen. De valkuil van benzo's is dat ze geheugenverlies veroorzaken en je in slaap doen vallen. Daarom kan je je de volgende dag minder goed herinneren dat je de avond ervoor nog een benzo hebt genomen. Als je niet opschrijft wanneer je wat neemt dan kun je dus vrij gemakkelijk dagelijks gaan nemen terwijl je zelf denkt dat je het een of twee keer per week doet ofzo. Een benzo afvinklijst naast je stash houden dus!
Zeker niet vaker dan 2 keer per week en al helemaal niet langer dan 2 weken achtereen benzo's nemen.
(Maar ook die 2 keer per week kan leiden tot lichamelijke afhankelijkheid als je dat vaak doet en/of hoge doseringen gebruikt)
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Hello luitjes!

Mijn eerste post over benzo’s!
In het verleden heb ik wel een paar keer sporadisch een benzo gebruikt.
Alprazolam een paar keer na speed en een paar keer zonder andere drug er bij. Ik vond het best wel leuk en ontspannend maar een echte euforie had ik er niet van. Wel fijn dat mijn adhd radartjes stil bleven en ik me nergens druk om maakte. Ook sliep ik makkelijk. De behoefte om het vaak te nemen had ik niet. Het maakt je namelijk emotioneel vlak en dat vind ik een mindere werking er van.
Bij 0,125 mg merk ik het al en mijn maximale dosis ooit was 1 mg en dat was al echt best zwaar qua dosering vond ik.
Ik had toen een strip met 10 tabletten á 0,5 mg gekregen van een kennis. Geen echte behoefte gehad bij te kopen.

Ook een paar keer Temazepam gebruikt. Die heb ik alleen nog maar in 10 mg max genomen en alleen maar puur, zonder andere drug. Oh wel, ik heb er bij geblowd en dat viel vrij goed samen. Geldt trouwens ook voor Alprazolam.
Die Temazepam had ik een keer van de huisarts voorgeschreven gekregen tegen piekeren en slecht in slaap kunnen komen toen. Normaal slaap ik eigenlijk 99% van de tijd snel in, binnen 10 minuten tot een kwartier (nuchter) en slaap ook goed door. Tijdens een flinke stress/depri periode dat toen van de dokter gekregen. Ik heb pas weer een nieuwe strip gekregen van de dokter, met de 1e strip van 10 tabletten heb ik zo een jaar of 2 a 3 gedaan. Dus ook daarmee geen behoefte gehad om vaak te pakken. Het werkt goed om te slapen en door slapen lukt ook vaak redelijk er mee.
Ook hiermee geen euforie of iets maar wel lekker relax en dromerig. Wel vind ik Temazepam ook lichamelijk flink werken qua zware ledematen krijgen en lichte coördinatie storing. (10 mg)

Verder geen ervaring met benzo’s omdat ik meer van de wiet en uppers ben. En ik ook niet over een dealer of iets beschik en via internet ook nog nooit drugs gekocht.

Nu vroeg ik mij af of een avondje benzo’en leuk is? Dus echt net als je bv speed een avond doet, een avondje aan de benzo’s. Hier op df lees ik veel benzo gebruikers die het ook recreatief gebruiken.

Nu op dit moment beschik ik alleen over Temazepam. Wel op recept dus eigenlijk voel ik met wel lullig er over om het dan recreatief te nemen (misbruiken) ipv het te bewaren voor weer een kut periode of alleen om te slapen.
Is het de moeite het eens zelf uit te proberen voor een avondje relaxen en kijken hoe een recreatieve dosis voelt?
Merk je een groot verschil als je 20 mg neemt ipv de standaard dosering van 10 mg?

Helaas heb ik deze keer softgel capsules gekregen dus breken gaat niet. Oplossen in een beetje water en met een spuitje doseren zou wel kunnen.

Hoop vragen hahaha, wie weet de antwoorden?
Klik om te vergroten...
Temazepam is veel te sterk.Een benzo omtt
e chillen is lorazepam,oxazepam,
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik neem wel eens samen met mijn vriend etizolam om lekker lui op de bank te hangen (en daarna heerlijk slapen). Flualprozalam heb ik gisteren voor het eerst gehad en ben een deel kwijt, ik weet nog dat ik een docu keek met mijn vriend en volgende was dat ik sochtends in bed wakker werd. Ik heb niet meegekregen dat ik tanden heb gepoetst (mijn kleding zit er wel onder haha) of in bed ben gelegd want lag op de bank al te slapen schijnbaar. Kijk er een klein beetje mee uit. 😊 Maar als je het verstandig doet kan het wel keertje leuk zijn maar verwacht er niet teveel van want je wordt vooral erg lui.
M
Moffel100Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Sheaira zei:
Ik neem wel eens samen met mijn vriend etizolam om lekker lui op de bank te hangen (en daarna heerlijk slapen). Flualprozalam heb ik gisteren voor het eerst gehad en ben een deel kwijt, ik weet nog dat ik een docu keek met mijn vriend en volgende was dat ik sochtends in bed wakker werd. Ik heb niet meegekregen dat ik tanden heb gepoetst (mijn kleding zit er wel onder haha) of in bed ben gelegd want lag op de bank al te slapen schijnbaar. Kijk er een klein beetje mee uit. 😊 Maar als je het verstandig doet kan het wel keertje leuk zijn maar verwacht er niet teveel van want je wordt vooral erg lui.
Klik om te vergroten...
Hoeveel mg etizolam neem je dan ongv voor gewenst effect
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Moffel100 zei:
Hoeveel mg etizolam neem je dan ongv voor gewenst effect
Klik om te vergroten...
2 of 3, verschilt per keer beetje hoeveel ik neem.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sheaira zei:
Ik neem wel eens samen met mijn vriend etizolam om lekker lui op de bank te hangen (en daarna heerlijk slapen). Flualprozalam heb ik gisteren voor het eerst gehad en ben een deel kwijt, ik weet nog dat ik een docu keek met mijn vriend en volgende was dat ik sochtends in bed wakker werd. Ik heb niet meegekregen dat ik tanden heb gepoetst (mijn kleding zit er wel onder haha) of in bed ben gelegd want lag op de bank al te slapen schijnbaar. Kijk er een klein beetje mee uit. 😊 Maar als je het verstandig doet kan het wel keertje leuk zijn maar verwacht er niet teveel van want je wordt vooral erg lui.
Klik om te vergroten...
Een klein beetje oppassen is een understatement... Benzodiazepines zijn echt beslist geen speelgoed. Je hoeft niet eens heel hoog te doseren om last te krijgen van complete blackouts, heel eng.
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zelf gebruik ik wel eens recreatief een benzo. Meestal is dit 2mg lormetazepam met 2 biertjes en dan zit je perfect, coördinatie een beetje weg maar niet zodanig van de kaart dat je niet meer kunt communiceren. Gebeurt wel zelden, 1x om de 3 maand ongeveer, maar zie er niet echt problemen in.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#15
transformated zei:
Ik hoop het ook. Wie weet in de toekomst moest ik me eerste vriendin en de laatste ooit leren kennen. Dan zou dat sowieso helpen. Gewoon iemand waarvan ik hou en ik die met liefde kan behandelen. Dan zou ik beter slapen en dan zou ik tenminste een goeie reden heb.
Klik om te vergroten...
Op ieder potje past een deksel.Jij komt de ware nog wel tegen
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Vrouwen... dan kan je beter kippen houden!
Klik om te vergroten...
Ja maar een kip beft zo hard met die snavel.... :tearsofjoy:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
transformated zei:
Ik hoop het ook. Wie weet in de toekomst moest ik me eerste vriendin en de laatste ooit leren kennen. Dan zou dat sowieso helpen. Gewoon iemand waarvan ik hou en ik die met liefde kan behandelen. Dan zou ik beter slapen en dan zou ik tenminste een goeie reden heb.
Klik om te vergroten...
Vrouwen... dan kan je beter kippen houden!
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#18
En mannen dan?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
joetsie zei:
En mannen dan?
Klik om te vergroten...
Die kun je beter verbannen?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Moffel100 zei:
Ik heb nu etizolam liggen.. voel er alleen niet heel veel van als ik bijv 1mg neem. Komt dit omdat het gewoon niet heel sterk is?
Klik om te vergroten...
Etizolam is niet de sterkste

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."