Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs het de moeite waard om een avondje te benzo’en?

Is het de moeite waard om een avondje te benzo’en?

121 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zat met precies dezelfde vragen als jou en heb toen wat oxazepam en alprazolam weten te bemachtigen. Ik moet zeggen die alprazolam in combinatie met wiet en een paar biertjes was echt heerlijk. Ging zo lekker, normaal kan ik door het smoken wel is gaan malen in me hoofd maar nu zo relaxt!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een goede en duidelijke reacties allemaal! Super bedankt allen!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zal vooral even algemeen antwoorden! Sommige persoonlijk.
Verslaving zit ik NIET op te wachten! Daarom ook mijn vraag omdat ik daar wel bang voor ben met benzo’s. Ik lees de horrorverhalen hier genoeg.
Het grootste deel van de leden hier raden het af om verschillende redenen. Sommige vinden het fijn en dat zijn imo de grootverbruikers hahahaha, no offence!.

Ik denk dat ik het niet ga doen een hele avond aan de benzo’s. Ik houd het wel bij zo heel af en toe om te slapen zoals ik nu doe.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Apotheker zei:
Kort antwoord,
Nee!

Benzo's zijn aan sich niet euforisch tenzij je angst klachten hebt die dan door het wegnemen ervan als euforisch kunnen worden ervaren, dat is ook gelijk het gevaar...
Klik om te vergroten...
Daarom vond ik denk ik toen Alprazolam fijn. Geen euforie maar wel het gevoel van geen zorgen, geen adhd klachten en heel mellow. Dat is al link dan....
Met Temazepam heb ik dat totaal niet.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Sommige vinden het fijn en dat zijn imo de grootverbruikers hahahaha, no offence!.
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal .
De Dunne zei:
Ik denk dat ik het niet ga doen een hele avond aan de benzo’s. Ik houd het wel bij zo heel af en toe om te slapen zoals ik nu doe.
Klik om te vergroten...
Lees ik graag !.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Als je met benzo's aan de slag gaat is het wel echt belangrijk dat je opschrijft wanneer je hoeveel hebt genomen. De valkuil van benzo's is dat ze geheugenverlies veroorzaken en je in slaap doen vallen. Daarom kan je je de volgende dag minder goed herinneren dat je de avond ervoor nog een benzo hebt genomen. Als je niet opschrijft wanneer je wat neemt dan kun je dus vrij gemakkelijk dagelijks gaan nemen terwijl je zelf denkt dat je het een of twee keer per week doet ofzo. Een benzo afvinklijst naast je stash houden dus!
Zeker niet vaker dan 2 keer per week en al helemaal niet langer dan 2 weken achtereen benzo's nemen.
(Maar ook die 2 keer per week kan leiden tot lichamelijke afhankelijkheid als je dat vaak doet en/of hoge doseringen gebruikt)
Klik om te vergroten...
Wat jij vertelt heeft mijn huisarts ook verteld. Die is er echt niet makkelijk mee het voor te schrijven en ik kan ook niet mijn recept zo verlengen.
Ze vertelde idd dat je het MAX 2x per week kunt gebruiken en dat dat zelfs al “gevaarlijk” kan zijn als je dat week na week doet.
Tolerantie krijg je snel. Met die alprazolam toen heb ik eens 3 dagen achtereen een lage dosis genomen en dag 3 merkte ik al niks meer van 0,25 mg terwijl ik de 1e dag er bijna van in coma viel.
Bedankt voor je mooie uitleg!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeelanddude zei:
Ben ik de enigste die de lol van een recreatief avondje op benzo's wel ziet? Wel in combinatie met wiet, maar vind ik het goed uit te houden hoor.
Met Temazepam heb ik geen ervaring, de enigste benzo's die ik gebruik zijn Etizolam en Clonazolam.
Toevallig afgelopen weekend totaal 0,75mg clonazolam gecombineerd met een x aantal jointjes en dat was toch een behoorlijk ontspannend en mellow avondje geworden. Ik geef toe, de volgende dag had ik wel wat zwarte gaten in mn geheugen maargoed.
Klik om te vergroten...
Dat zijn rc’s toch en geen “echte” benzo’s?
Ja en een jointje bij benzo is best fijn!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Recreatief gebruik ligt mij ook niet. Eerder als het echt nodig is om tot rust te komen, het lichaam kalmeren, een exreme badtrip halt toe roepen,...
Meestal als ik een benzo nam was dat voor 1 avond alleenstaand gebruik of in combi met uppers. Bij beide ervaringen 36uur na inname heb ik altijd dat slome gevoel en lichte paniekreacties (zweten, angstig) terwijl ik dat normaal nooit heb. Ook met een lichte benzo. Mijn energie is me te dierbaar.
Moet wel toegeven, het effect met wiet is wel leuk.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
joetsie zei:
Temazepam is veel te sterk.Een benzo omtt
e chillen is lorazepam,oxazepam,
Klik om te vergroten...
Ja van 10 mg ga ik al best zwaar qua lijf en coördinatie problemen. Het werkt vrij sterk op je lichaam.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ikbeneenfiets zei:
Hey, ik ben wat bevooroordeeld door mijn eigen ervaringen, maar raak ze niet aan. Je hebt er niet veel aan tenzij je mentale klachten hebt, en in dat geval raak je verslaafd als je er zelf mee gaat kloten. Niet aanraken wat mij betreft.
Klik om te vergroten...
Ik vind mijzelf verslavingsgevoelig dus daarom vraag ik het ook eerst voor ik het zou doen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
sosaa zei:
Ik zat met precies dezelfde vragen als jou en heb toen wat oxazepam en alprazolam weten te bemachtigen. Ik moet zeggen die alprazolam in combinatie met wiet en een paar biertjes was echt heerlijk. Ging zo lekker, normaal kan ik door het smoken wel is gaan malen in me hoofd maar nu zo relaxt!
Klik om te vergroten...
Alprazolam vond ik ook fijner als Temazepam. Wel merkte ik dat de dosis verschil tussen nog lekker en teveel klein is. Vanaf 0,5/1 mg ging ik al bijna nokkie terwijl ik bij 0,25 mg fijn ging.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
🐺PsyTekz zei:
Recreatief gebruik ligt mij ook niet. Eerder als het echt nodig is om tot rust te komen, het lichaam kalmeren, een exreme badtrip halt toe roepen,...
Meestal als ik een benzo nam was dat voor 1 avond alleenstaand gebruik of in combi met uppers. Bij beide ervaringen 36uur na inname heb ik altijd dat slome gevoel en lichte paniekreacties (zweten, angstig) terwijl ik dat normaal nooit heb. Ook met een lichte benzo. Mijn energie is me te dierbaar.
Moet wel toegeven, het effect met wiet is wel leuk.
Klik om te vergroten...
Alles met wiet is leuk... :tearsofjoy:
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Hello luitjes!

Mijn eerste post over benzo’s!
In het verleden heb ik wel een paar keer sporadisch een benzo gebruikt.
Alprazolam een paar keer na speed en een paar keer zonder andere drug er bij. Ik vond het best wel leuk en ontspannend maar een echte euforie had ik er niet van. Wel fijn dat mijn adhd radartjes stil bleven en ik me nergens druk om maakte. Ook sliep ik makkelijk. De behoefte om het vaak te nemen had ik niet. Het maakt je namelijk emotioneel vlak en dat vind ik een mindere werking er van.
Bij 0,125 mg merk ik het al en mijn maximale dosis ooit was 1 mg en dat was al echt best zwaar qua dosering vond ik.
Ik had toen een strip met 10 tabletten á 0,5 mg gekregen van een kennis. Geen echte behoefte gehad bij te kopen.

Ook een paar keer Temazepam gebruikt. Die heb ik alleen nog maar in 10 mg max genomen en alleen maar puur, zonder andere drug. Oh wel, ik heb er bij geblowd en dat viel vrij goed samen. Geldt trouwens ook voor Alprazolam.
Die Temazepam had ik een keer van de huisarts voorgeschreven gekregen tegen piekeren en slecht in slaap kunnen komen toen. Normaal slaap ik eigenlijk 99% van de tijd snel in, binnen 10 minuten tot een kwartier (nuchter) en slaap ook goed door. Tijdens een flinke stress/depri periode dat toen van de dokter gekregen. Ik heb pas weer een nieuwe strip gekregen van de dokter, met de 1e strip van 10 tabletten heb ik zo een jaar of 2 a 3 gedaan. Dus ook daarmee geen behoefte gehad om vaak te pakken. Het werkt goed om te slapen en door slapen lukt ook vaak redelijk er mee.
Ook hiermee geen euforie of iets maar wel lekker relax en dromerig. Wel vind ik Temazepam ook lichamelijk flink werken qua zware ledematen krijgen en lichte coördinatie storing. (10 mg)

Verder geen ervaring met benzo’s omdat ik meer van de wiet en uppers ben. En ik ook niet over een dealer of iets beschik en via internet ook nog nooit drugs gekocht.

Nu vroeg ik mij af of een avondje benzo’en leuk is? Dus echt net als je bv speed een avond doet, een avondje aan de benzo’s. Hier op df lees ik veel benzo gebruikers die het ook recreatief gebruiken.

Nu op dit moment beschik ik alleen over Temazepam. Wel op recept dus eigenlijk voel ik met wel lullig er over om het dan recreatief te nemen (misbruiken) ipv het te bewaren voor weer een kut periode of alleen om te slapen.
Is het de moeite het eens zelf uit te proberen voor een avondje relaxen en kijken hoe een recreatieve dosis voelt?
Merk je een groot verschil als je 20 mg neemt ipv de standaard dosering van 10 mg?

Helaas heb ik deze keer softgel capsules gekregen dus breken gaat niet. Oplossen in een beetje water en met een spuitje doseren zou wel kunnen.

Hoop vragen hahaha, wie weet de antwoorden?
Klik om te vergroten...
Probeer flunitrazepam te krijgen en begin met 2mg. Anders Lorazepam dat komt dicht in de buurt van Flunitrazepam is mijn persoonlijke mening. Wacht een uurtje want zo lang kan het duren voordat het werkt. Ga het niet shotten zoals ze met katteogen doen svp, ik word er stoned van, vrienden van mij vallen als een blok in slaap, clonazepam geeft ook een heftige kick en is volop te krijgen, niet die van Sandoz nemen elk ander fabrikaat is ok.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Packjam zei:
Neem er wat alcohol bij
Klik om te vergroten...
Ik drink niet en de combi alcohol en benzo vind ik link.
Packjam zei:
of je je dan de volgende dag alles nog kunt herinneren is maar de vraag
Klik om te vergroten...
Nou, nee dat trekt mij totaal niet. Wat jij op oemt klinkt mij allemaal veel te zwaar/heftig. Maar bedankt!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Packjam zei:
Ga het niet shotten
Klik om te vergroten...
Hallo, nee hoor, waar zie je mij voor aan? 😂

Packjam zei:
vallen als een blok in slaap,
Klik om te vergroten...
Dat ga ik dan zeker hebben en dan is het niet recreatief voor mij. Ik ben heel gevoelig coor benzo’s. 0,125 mg Alprazolam en slaap als een roosje. 10 mg Temazepam en nokkie sleeeeeep.. 2 mg Etizolam en zwalk en heel duf/slaperig.

Packjam zei:
clonazepam
Klik om te vergroten...
Dat zijn echte pammen dacht ik en kan je niet zo kopen.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Ik drink niet en de combi alcohol en benzo vind ik link.

Nou, nee dat trekt mij totaal niet. Wat jij op oemt klinkt mij allemaal veel te zwaar/heftig. Maar bedankt!
Klik om te vergroten...
Je drinkt niet, dus eigenlijk niet van toepassing.. Maar twee drankjes bij een recreatieve, kortwerkende benzo is echt wel lekker en zeker niet link!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hardcore_frk zei:
Je drinkt niet, dus eigenlijk niet van toepassing.. Maar twee drankjes bij een recreatieve, kortwerkende benzo is echt wel lekker en zeker niet link!
Klik om te vergroten...
Geeft dat een andere of alleen meer roes?
Ik ben geen geheel onthouder uit principe met alcohol maar ik drink al 15 a 20 jaar echt zeeeeer zelden nog 1 drankje. Biertje of soms een mojito. Heb nu ik ouder ben zulke mega katers er van dat het me het niet meer waard is. Nu 2 bier merk ik het al de dagen er na.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Geeft dat een andere of alleen meer roes?
Ik ben geen geheel onthouder uit principe met alcohol maar ik drink al 15 a 20 jaar echt zeeeeer zelden nog 1 drankje. Biertje of soms een mojito. Heb nu ik ouder ben zulke mega katers er van dat het me het niet meer waard is. Nu 2 bier merk ik het al de dagen er na.
Klik om te vergroten...
Het versterkt elkaar wat en je komt daardoor in een nog meer ontspannen staat. Ik denk dat de alcohol vooral de benzo versterkt en de benzo niet de alcohol. Dus je staat niet opeens harder op de bar te hossen, maar gaat er vooral meer relaxed van op bank chillen. Als je begrijpt wat ik bedoel, haha..
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Geeft dat een andere of alleen meer roes?
Ik ben geen geheel onthouder uit principe met alcohol maar ik drink al 15 a 20 jaar echt zeeeeer zelden nog 1 drankje. Biertje of soms een mojito. Heb nu ik ouder ben zulke mega katers er van dat het me het niet meer waard is. Nu 2 bier merk ik het al de dagen er na.
Klik om te vergroten...
En alcoholkaters zijn inderdaad niet leuk. Gelukkig heb ik ze niet zo snel!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hardcore_frk zei:
Het versterkt elkaar wat en je komt daardoor in een nog meer ontspannen staat. Ik denk dat de alcohol vooral de benzo versterkt en de benzo niet de alcohol. Dus je staat niet opeens harder op de bar te hossen, maar gaat er vooral meer relaxed van op bank chillen. Als je begrijpt wat ik bedoel, haha..
Klik om te vergroten...
Snap m! 👍

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."