Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs het de moeite waard om een avondje te benzo’en?

Is het de moeite waard om een avondje te benzo’en?

121 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Moffel100 zei:
Hoeveel mg etizolam neem je dan ongv voor gewenst effect
Klik om te vergroten...
2 of 3, verschilt per keer beetje hoeveel ik neem.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sheaira zei:
Ik neem wel eens samen met mijn vriend etizolam om lekker lui op de bank te hangen (en daarna heerlijk slapen). Flualprozalam heb ik gisteren voor het eerst gehad en ben een deel kwijt, ik weet nog dat ik een docu keek met mijn vriend en volgende was dat ik sochtends in bed wakker werd. Ik heb niet meegekregen dat ik tanden heb gepoetst (mijn kleding zit er wel onder haha) of in bed ben gelegd want lag op de bank al te slapen schijnbaar. Kijk er een klein beetje mee uit. 😊 Maar als je het verstandig doet kan het wel keertje leuk zijn maar verwacht er niet teveel van want je wordt vooral erg lui.
Klik om te vergroten...
Een klein beetje oppassen is een understatement... Benzodiazepines zijn echt beslist geen speelgoed. Je hoeft niet eens heel hoog te doseren om last te krijgen van complete blackouts, heel eng.
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zelf gebruik ik wel eens recreatief een benzo. Meestal is dit 2mg lormetazepam met 2 biertjes en dan zit je perfect, coördinatie een beetje weg maar niet zodanig van de kaart dat je niet meer kunt communiceren. Gebeurt wel zelden, 1x om de 3 maand ongeveer, maar zie er niet echt problemen in.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#4
transformated zei:
Ik hoop het ook. Wie weet in de toekomst moest ik me eerste vriendin en de laatste ooit leren kennen. Dan zou dat sowieso helpen. Gewoon iemand waarvan ik hou en ik die met liefde kan behandelen. Dan zou ik beter slapen en dan zou ik tenminste een goeie reden heb.
Klik om te vergroten...
Op ieder potje past een deksel.Jij komt de ware nog wel tegen
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Vrouwen... dan kan je beter kippen houden!
Klik om te vergroten...
Ja maar een kip beft zo hard met die snavel.... :tearsofjoy:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
transformated zei:
Ik hoop het ook. Wie weet in de toekomst moest ik me eerste vriendin en de laatste ooit leren kennen. Dan zou dat sowieso helpen. Gewoon iemand waarvan ik hou en ik die met liefde kan behandelen. Dan zou ik beter slapen en dan zou ik tenminste een goeie reden heb.
Klik om te vergroten...
Vrouwen... dan kan je beter kippen houden!
A
A'dam studentLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Hello luitjes!

Mijn eerste post over benzo’s!
In het verleden heb ik wel een paar keer sporadisch een benzo gebruikt.
Alprazolam een paar keer na speed en een paar keer zonder andere drug er bij. Ik vond het best wel leuk en ontspannend maar een echte euforie had ik er niet van. Wel fijn dat mijn adhd radartjes stil bleven en ik me nergens druk om maakte. Ook sliep ik makkelijk. De behoefte om het vaak te nemen had ik niet. Het maakt je namelijk emotioneel vlak en dat vind ik een mindere werking er van.
Bij 0,125 mg merk ik het al en mijn maximale dosis ooit was 1 mg en dat was al echt best zwaar qua dosering vond ik.
Ik had toen een strip met 10 tabletten á 0,5 mg gekregen van een kennis. Geen echte behoefte gehad bij te kopen.

Ook een paar keer Temazepam gebruikt. Die heb ik alleen nog maar in 10 mg max genomen en alleen maar puur, zonder andere drug. Oh wel, ik heb er bij geblowd en dat viel vrij goed samen. Geldt trouwens ook voor Alprazolam.
Die Temazepam had ik een keer van de huisarts voorgeschreven gekregen tegen piekeren en slecht in slaap kunnen komen toen. Normaal slaap ik eigenlijk 99% van de tijd snel in, binnen 10 minuten tot een kwartier (nuchter) en slaap ook goed door. Tijdens een flinke stress/depri periode dat toen van de dokter gekregen. Ik heb pas weer een nieuwe strip gekregen van de dokter, met de 1e strip van 10 tabletten heb ik zo een jaar of 2 a 3 gedaan. Dus ook daarmee geen behoefte gehad om vaak te pakken. Het werkt goed om te slapen en door slapen lukt ook vaak redelijk er mee.
Ook hiermee geen euforie of iets maar wel lekker relax en dromerig. Wel vind ik Temazepam ook lichamelijk flink werken qua zware ledematen krijgen en lichte coördinatie storing. (10 mg)

Verder geen ervaring met benzo’s omdat ik meer van de wiet en uppers ben. En ik ook niet over een dealer of iets beschik en via internet ook nog nooit drugs gekocht.

Nu vroeg ik mij af of een avondje benzo’en leuk is? Dus echt net als je bv speed een avond doet, een avondje aan de benzo’s. Hier op df lees ik veel benzo gebruikers die het ook recreatief gebruiken.

Nu op dit moment beschik ik alleen over Temazepam. Wel op recept dus eigenlijk voel ik met wel lullig er over om het dan recreatief te nemen (misbruiken) ipv het te bewaren voor weer een kut periode of alleen om te slapen.
Is het de moeite het eens zelf uit te proberen voor een avondje relaxen en kijken hoe een recreatieve dosis voelt?
Merk je een groot verschil als je 20 mg neemt ipv de standaard dosering van 10 mg?

Helaas heb ik deze keer softgel capsules gekregen dus breken gaat niet. Oplossen in een beetje water en met een spuitje doseren zou wel kunnen.

Hoop vragen hahaha, wie weet de antwoorden?
Klik om te vergroten...
Haal gwn gwn flu-alprazolam en test of je t nice vindt
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou ermee kappen nu het nog 'kan"
Neem het aan van een ex benzo junk.
De angst, onrust die je gaat ervaren als je ermee stopt na een periode van dagelijks gebruik is vele malen heftiger dan je nu ooit hebt ervaren kan ik je vast vertellen...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Apotheker zei:
Ik zou ermee kappen nu het nog 'kan"
Neem het aan van een ex benzo junk.
De angst, onrust die je gaat ervaren als je ermee stopt na een periode van dagelijks gebruik is vele malen heftiger dan je nu ooit hebt ervaren kan ik je vast vertellen...
Klik om te vergroten...
Geen zorgen. Het is al een ouder topic en niks aan de hand. Maar bedankt voor de waarschuwing!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mee eens. Benzo's afkick is ver schri ke lijk toch nog even zeggen ook al is het een ouder topic...
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben er bijna vanaf. Getapered met mijn psychiater. Van 150mg diazepam gemiddeld naar nu 12mg. Ik gebruik wel meer voor comedows van andere middelen. Land in ik relaxter.

Voor mij was het een alternatief voor alcohol. Je vergeet, onspant. Domste overgang die ik heb gemaakt. Al moet ik wel zeggen als alcoholist is het wel een heel dom alternatief.

Maar om te chillen, je zou erbij kunnen blowen en een film kijken ofso. Maar een feestje zit er echt niet in.

Sorry mate,
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alcoholgebruik is erger.
150 mg valium?!?
Langzaam, langzaam eraf.
Maar dat doe je al.
Hoe ben je tot zo'n hoge dosis gekomen?
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Alcoholgebruik is erger.
150 mg valium?!?
Langzaam, langzaam eraf.
Maar dat doe je al.
Hoe ben je tot zo'n hoge dosis gekomen?
Klik om te vergroten...

Ik kreeg het niet meer op recept. Dus dan kom je al snel op de 10mg pillen. Daarna is het puur tolerantie. Tot het zo duur word en dingen gaat vergeten.

Toen aan de bel getrokken, psychiater, ambulant afgebouwd. Naar praktisch niks meer. Al is het dan ervan af blijven
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Alcoholgebruik is erger.
150 mg valium?!?
Langzaam, langzaam eraf.
Maar dat doe je al.
Hoe ben je tot zo'n hoge dosis gekomen?
Klik om te vergroten...
Je komt tot zo'n hoge dosis doordat je tolerant raakt aan de stof en dus steeds meer gaat nemen. Ik gebruikte ooit 10 mg clonazepam per dag. Das al ong. 120 mg diazepam, omgerekend naar rato. Hoe langer je gebruikt, hoe meer je gebruikt. Indien je het niet nodig hebt, begin er never nooit aan. Sporadisch na een upper om te slapen is het enige wat ik nog doe een aantal keren per jaar
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik begrijp het ik ben klinisch afgekickt van benzo's, ik was aan verschillende " benzo's stevig verslaafd en thuis afbouwen lukte me domweg niet.
6 weken intern had ik nodig om met alle benzo's te stoppen en het zijn toch de zwaarste 6 weken van mijn leven geweest
als ik de Legion Etrangere tijd niet meetel.
Die tijd was heel, heel anders.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Ik begrijp het ik ben klinisch afgekickt van benzo's, ik was aan verschillende " benzo's stevig verslaafd en thuis afbouwen lukte me domweg niet.
6 weken intern had ik nodig om met alle benzo's te stoppen en het zijn toch de zwaarste 6 weken van mijn leven geweest
als ik de Legion Etrangere tijd niet meetel.
Die tijd was heel, heel anders.
Klik om te vergroten...
Klinisch in 6 weken. Lijkt me idd geen pretje. Welke dosering zat je op?
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#17
PsychedelicMagic zei:
Of een benzodiazepinne recreatief is ja of nee, dat is niet zo eenvoudig.
Het is geen mdma die iedereen veranderd in een mensen knuffelaar. Iemand die van het leven houd.
Zit al dagenlang aan de bromazolam, en dat is wel echt een hele fijne benzo.
Lichamelijk voel ik me heerlijk ontspannen, en ik hou weer van het leven.
Nuchter worstel ik met angst, onzekerheid, verdriet en schaamte.
De wereld is voor mij een enge plek en ik worstel veel met vervelende herinneringen die ik maar niet kan vergeten.
Achter de herinneringen gaat gevoelens van diepe schaamte en verdriet schuil. Voel me ook machteloos.
Dan ben ik nog vaak achterdochtig, randpsychotisch en agressief in mijn denken.
Ik slaap soms hele nachten zeer slecht omdat ik aan het piekeren ben.
Een benzodiazepinne zoals bromazolam, maar ook flubromazopam brengen mij in een hele fijne toestand om in te zijn.
Ik voel me niet meer bang en boos. Ik kan urenlang achter elkaar slapen.
Voel me haast weer een beetje verliefd, doordat ik vlinders in mijn onderbuik voel.
Ik zweer het je, ik hou weer van het leven en zie hoe het ook kan.

Als je lijd aan psychische problemen of misschien aan bepaalde lichamelijke aandoeningen, dan kan een benzo mogelijk wel recreatief zijn.
Maar denk dat coke, mdma, cannabis voor de meeste mensen juist veel meer recreatief zijn.
Cannabis versterkt mijn psychische problemen nogal, net zoals cocaine.
MDMA is dan wel weer fijn spul, maar dat is iets wat je maar 1x in de drie maanden kunt gebruiken.

Het mooie aan bromazolam is dat dit een hele lichamelijke benzo is.
hoe ik mij lichamelijke voel heeft ook invloed hoe ik mij geestelijk voel.

het jammere is dat als ik stop met bromazolam, ik weer een aantal dagen slechter ga slapen.
waardoor ik weer langzaam negatief ga denken en de wereld om mij heen ervaar als eng en vijandig.
jammer dat er geen medicijn is dat ik op recept kan krijgen dat hetzelfde doet als wat bromazolamg voor mij doet.
Klik om te vergroten...
de zelfreflectie was hier enorm sterk
lijkt me van het eerlijkste mooiste en openste wat ik van je las
deze zou je vaak moeten herlezen , of doen wat je toen deed om zo dat evenwicht te bewaren i
want ik weet wie je bent, (hou ik voor mezelf) en las je elders al jaren , en daarbij klinkt dit alsof je het licht hebt gezien
ook heb ik een ganse analyse over het waarom je soms typt wat je typt ,

en heb er geen zin in om die analyse publiek te delen , laat mensen maar lekker hun vooroordelen behouden, dan geven ze zich heerlijk bloot
en vertellen ze meer over zichzelf dan over psychedeic magic
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
mcnekkerman zei:
Klinisch in 6 weken. Lijkt me idd geen pretje. Welke dosering zat je op?
Klik om te vergroten...
Ik zat op 30 mg temazepam 15 mg clonazepam 50 mg diazepam 50 mg oxazepam forte zo ongeveer...
En die 6 weken waren onvergetelijk.
Je voelt het vanuit je teennagels als je stopt.
Rotzooi is het.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
15 mg clonazepam
Klik om te vergroten...
Alleen dit al, wow. Alles bij elkaar kom je omgerekend zo ergens rond de 300 mg diazepam uit volgens mij :fearscream:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beter idee als een benzo!

68F69F4F-33DF-4A2E-AEF8-FA56084BB946.jpeg

Mooie kwaliteit @Calliweed2.0 ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."