Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs het de moeite waard om een avondje te benzo’en?

Is het de moeite waard om een avondje te benzo’en?

121 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Bofkont, die van mij zijn hel.. 😜
Klik om te vergroten...
Die van mij ook, hoor!

Maar dan moet ik het wel erg bont maken.. Zeg beginnen met bier en dan met een vriend nog een fles whisky soldaat maken ofzo. Dan kan ik de volgende ochtend wel janken soms!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hardcore_frk zei:
soldaat maken
Klik om te vergroten...
Goud. Deze houden we erin. :handok1:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Goud. Deze houden we erin. :handok1:
Klik om te vergroten...

Haha, ik gebruik dat ook. Is dat in sommige delen van Nederland geen gebruikelijke opmerking misschien? :tongueout:

Soldaat maken. Vraag me wel af waar het vandaan komt.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Haha, ik gebruik dat ook. Is dat in sommige delen van Nederland geen gebruikelijke opmerking misschien? :tongueout:

Soldaat maken. Vraag me wel af waar het vandaan komt.
Klik om te vergroten...
Ik heb het nog maar 1 keer in mijn 27 jarige bestaan gehoord. Dit was de tweede keer.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Haha, ik gebruik dat ook. Is dat in sommige delen van Nederland geen gebruikelijke opmerking misschien? :tongueout:

Soldaat maken. Vraag me wel af waar het vandaan komt.
Klik om te vergroten...
Ik vermoed dat @De Zandman hier meer over weet?..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hardcore_frk zei:
Ik vermoed dat @De Zandman hier meer over weet?..
Klik om te vergroten...
Jazeker.
Door schade en schande.
Alcohol mixen met benzo's??

Jongens toch.

Alcohol mixen met opiaten?!

Hebben jullie alles nog op een rijtje?

Alcohol mixen met antibiotica kuren??

De dag naderhand denk je dat je doodgaat. Zo ziek ben je dan.

Alcohol mixen met andere Alcohol? Cocktails?
Daarvan merk je pas, hoe dit goedje inslaat, als je van je barkruk op wilt staan. Je gaat letterlijk op je bek.

En dan dit nog.
Meerdere Aswoensdagen ben ik wel zoooooo ziek geweest....kater, dus..
Je denkt niet dat je doodgaat, maar je wilt dit wél. Ofwel het zou je niks meer kunnen schelen...

Mixen van Alcohol met eender wat, levert op:
Zwakheden, ziekten en ellende.
O ja. De vraag was :
Avondje benzo's, de moeite waard?
Nee.
Heeft geen recreatieve waarde.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Jazeker.
Door schade en schande.
Alcohol mixen met benzo's??
Jongens toch.
Alcohol mixen met opiaten?!
Hebben jullie alles nog op een rijtje?
Alcohol mixen met antibiotica kuren??
De dag naderhand denk je dat je doodgaat. Zo ziek ben je dan.
Alcohol mixen met andere Alcohol? Cocktails?
Daarvan merk je pas, hoe dit goedje inslaat, als je van je barkruk op wilt staan. Je gaat letterlijk op je bek.
En dan dit nog.
Meerdere Aswoensdagen ben uk wel zoooooo ziek geweest....kater, dus..
Je denkt niet dat je doodgaat, maar je wilt dit wél.
Mixen van Alcohol met eender wat, levert op:
Zwakheden, ziekten en ellende.
Klik om te vergroten...
Volgens mij doelden wij op de uitdrukking 'soldaat maken'. In de zin van: 'We gaan eens lekker even een fles whisky soldaat maken!'.

Ik dacht, omdat jij wel vaker met kennis omtrent dit soort spreekwoorden op de proppen komt, dat je ook weet waar deze vandaan komt?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Uit de Dikke van Dalen...
Hoofdstuk spreekwoorden en gezegdes.

Laten we zeggen dat ik meer dan me lief is, van alles soldaat heb gemaakt....
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Uit de Dikke van Dalen...
Hoofdstuk spreekwoorden en gezegdes.

Laten we zeggen dat ik meer dan me lief is, van alles soldaat heb gemaakt....
Klik om te vergroten...
Even offtopic, hoor. Maar we hadden laatst een gesprek over wat je nou wel fijne stoffen vindt om te nemen. Daarbij gaf je aan dat je voorkeur ligt bij opiaten. Heb je wel eens Kratom geprobeerd? Want dat kan echt een aanrader zijn dan!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kratom ken ik helaas niet....
Of dit iets voor me is weet ik niet.
Ik heb nogal een enorm hoge tolerantie qua opiaten.
Ik denk, dat dit stofje op zichzelf niet krachtig genoeg is om er iets van te merken.
Al neem ik zo 100 mg oxcycodon, (wat ik niet meer doe) daarvan merk ik nog niets....
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Kratom ken ik helaas niet....
Of dit iets voor me is weet ik niet.
Ik heb nogal een enorm hoge tolerantie qua opiaten.
Ik denk, dat dit stofje op zichzelf niet krachtig genoeg is om er iets van te merken.
Klik om te vergroten...
Ja, dat zou dan wel eens een probleem kunnen zijn inderdaad.. Ik moest er vandaag gewoon even aan denken, dus wilde je het niet onthouden!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Altijd fijn als er mensen aan je denken!
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Altijd fijn als er mensen aan je denken!
Klik om te vergroten...
Het is een hecht forum en sommige gesprekken blijven je ook goed bij.

Ik noem door jou mijn cocaïne ook geregeld Perico, haha. Dan zitten mijn vrienden me aan te kijken of ik gek ben geworden, haha!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hardcore_frk zei:
Die van mij ook, hoor!

Maar dan moet ik het wel erg bont maken.. Zeg beginnen met bier en dan met een vriend nog een fles whisky soldaat maken ofzo. Dan kan ik de volgende ochtend wel janken soms!
Klik om te vergroten...
Ik kon in mijn tiener en 20ger jaren wel 20 / 25 bier per weekend avond wegzuipen. Was een feestbeest dat haast geen weekend oversloeg en vaak ook dan lam was. Zo goed als geen kater maar nu ik al lang zelden drink kun je er al minder tegen en nu ik ouder ben nog minder.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dit heb ik nog niet uitgeprobeerd
Dit ga ik ook niet meer uitproberen.
Ik weet maar al te goed, wat er mij dan te wachten staat.
A
A'dam studentLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Hello luitjes!

Mijn eerste post over benzo’s!
In het verleden heb ik wel een paar keer sporadisch een benzo gebruikt.
Alprazolam een paar keer na speed en een paar keer zonder andere drug er bij. Ik vond het best wel leuk en ontspannend maar een echte euforie had ik er niet van. Wel fijn dat mijn adhd radartjes stil bleven en ik me nergens druk om maakte. Ook sliep ik makkelijk. De behoefte om het vaak te nemen had ik niet. Het maakt je namelijk emotioneel vlak en dat vind ik een mindere werking er van.
Bij 0,125 mg merk ik het al en mijn maximale dosis ooit was 1 mg en dat was al echt best zwaar qua dosering vond ik.
Ik had toen een strip met 10 tabletten á 0,5 mg gekregen van een kennis. Geen echte behoefte gehad bij te kopen.

Ook een paar keer Temazepam gebruikt. Die heb ik alleen nog maar in 10 mg max genomen en alleen maar puur, zonder andere drug. Oh wel, ik heb er bij geblowd en dat viel vrij goed samen. Geldt trouwens ook voor Alprazolam.
Die Temazepam had ik een keer van de huisarts voorgeschreven gekregen tegen piekeren en slecht in slaap kunnen komen toen. Normaal slaap ik eigenlijk 99% van de tijd snel in, binnen 10 minuten tot een kwartier (nuchter) en slaap ook goed door. Tijdens een flinke stress/depri periode dat toen van de dokter gekregen. Ik heb pas weer een nieuwe strip gekregen van de dokter, met de 1e strip van 10 tabletten heb ik zo een jaar of 2 a 3 gedaan. Dus ook daarmee geen behoefte gehad om vaak te pakken. Het werkt goed om te slapen en door slapen lukt ook vaak redelijk er mee.
Ook hiermee geen euforie of iets maar wel lekker relax en dromerig. Wel vind ik Temazepam ook lichamelijk flink werken qua zware ledematen krijgen en lichte coördinatie storing. (10 mg)

Verder geen ervaring met benzo’s omdat ik meer van de wiet en uppers ben. En ik ook niet over een dealer of iets beschik en via internet ook nog nooit drugs gekocht.

Nu vroeg ik mij af of een avondje benzo’en leuk is? Dus echt net als je bv speed een avond doet, een avondje aan de benzo’s. Hier op df lees ik veel benzo gebruikers die het ook recreatief gebruiken.

Nu op dit moment beschik ik alleen over Temazepam. Wel op recept dus eigenlijk voel ik met wel lullig er over om het dan recreatief te nemen (misbruiken) ipv het te bewaren voor weer een kut periode of alleen om te slapen.
Is het de moeite het eens zelf uit te proberen voor een avondje relaxen en kijken hoe een recreatieve dosis voelt?
Merk je een groot verschil als je 20 mg neemt ipv de standaard dosering van 10 mg?

Helaas heb ik deze keer softgel capsules gekregen dus breken gaat niet. Oplossen in een beetje water en met een spuitje doseren zou wel kunnen.

Hoop vragen hahaha, wie weet de antwoorden?
Klik om te vergroten...
Haal gwn gwn flu-alprazolam en test of je t nice vindt
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zou ermee kappen nu het nog 'kan"
Neem het aan van een ex benzo junk.
De angst, onrust die je gaat ervaren als je ermee stopt na een periode van dagelijks gebruik is vele malen heftiger dan je nu ooit hebt ervaren kan ik je vast vertellen...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Apotheker zei:
Ik zou ermee kappen nu het nog 'kan"
Neem het aan van een ex benzo junk.
De angst, onrust die je gaat ervaren als je ermee stopt na een periode van dagelijks gebruik is vele malen heftiger dan je nu ooit hebt ervaren kan ik je vast vertellen...
Klik om te vergroten...
Geen zorgen. Het is al een ouder topic en niks aan de hand. Maar bedankt voor de waarschuwing!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mee eens. Benzo's afkick is ver schri ke lijk toch nog even zeggen ook al is het een ouder topic...
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben er bijna vanaf. Getapered met mijn psychiater. Van 150mg diazepam gemiddeld naar nu 12mg. Ik gebruik wel meer voor comedows van andere middelen. Land in ik relaxter.

Voor mij was het een alternatief voor alcohol. Je vergeet, onspant. Domste overgang die ik heb gemaakt. Al moet ik wel zeggen als alcoholist is het wel een heel dom alternatief.

Maar om te chillen, je zou erbij kunnen blowen en een film kijken ofso. Maar een feestje zit er echt niet in.

Sorry mate,

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."