#1
Degene die imo echt in de problemen komen zijn degene die benzo's echt gewoon misbruiken.
Om de scherpe randjes van hun stim gebruik te halen. Of telkens een benzo nemen na stim gebruik.
Of ik heb een uniek lichaam
(Wat ik ten zeerste betwijfel), of enkel de negatieve verhalen over benzo gebruik springen in het oog.
Dit vind ik wel een gevaarlijke uitspraak. Er zijn genoeg mensen, ook op dit forum, die júist alleen in die context (na stims) benzo’s gebruiken, maar die dat zo sporadisch doen dat het totaal geen kwaad kan. Dit zijn niet zelden juist de minder problematische benzo-gebruikers vergeleken met mensen die ze frequent functioneel gebruiken, op eigen houtje voor angst en slaapproblemen bijvoorbeeld, of als algemene verdover.
‘Misbruik’ heeft niet zoveel te maken met de reden die iemand heeft om benzo’s te gaan gebruiken, maar met de frequentie en hoeveelheid, met zelfdiscipline, en of het onder begeleiding van een professional die van wanten weet gebeurt of niet.
Maar misschien dat je dit ook bedoelde.
Ik gebruik al jaren zo nu en dan een RC-benzo, na stims soms, maar heel af en toe ook voor stress/slaapproblemen. Nooit iets van verslaving of afkick gemerkt. Ik let er dan wel echt bewust op dat ik dat heel gecontroleerd doe en nooit veel of lang achter elkaar. Dan nog blijft het een oppasser. Denk dat het riskant is om dat uit het oog te verliezen, je moet jezelf een spiegel voor blijven houden. Zeker als je met RC’s aan de gang gaat, want dat blijft gewoon link in zekere zin.