Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums(bijna) dagelijks benzo's slikken

(bijna) dagelijks benzo's slikken

116 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
Degene die imo echt in de problemen komen zijn degene die benzo's echt gewoon misbruiken.
Om de scherpe randjes van hun stim gebruik te halen. Of telkens een benzo nemen na stim gebruik.


Of ik heb een uniek lichaam
(Wat ik ten zeerste betwijfel), of enkel de negatieve verhalen over benzo gebruik springen in het oog.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik wel een gevaarlijke uitspraak. Er zijn genoeg mensen, ook op dit forum, die júist alleen in die context (na stims) benzo’s gebruiken, maar die dat zo sporadisch doen dat het totaal geen kwaad kan. Dit zijn niet zelden juist de minder problematische benzo-gebruikers vergeleken met mensen die ze frequent functioneel gebruiken, op eigen houtje voor angst en slaapproblemen bijvoorbeeld, of als algemene verdover.

‘Misbruik’ heeft niet zoveel te maken met de reden die iemand heeft om benzo’s te gaan gebruiken, maar met de frequentie en hoeveelheid, met zelfdiscipline, en of het onder begeleiding van een professional die van wanten weet gebeurt of niet.

Maar misschien dat je dit ook bedoelde.

Ik gebruik al jaren zo nu en dan een RC-benzo, na stims soms, maar heel af en toe ook voor stress/slaapproblemen. Nooit iets van verslaving of afkick gemerkt. Ik let er dan wel echt bewust op dat ik dat heel gecontroleerd doe en nooit veel of lang achter elkaar. Dan nog blijft het een oppasser. Denk dat het riskant is om dat uit het oog te verliezen, je moet jezelf een spiegel voor blijven houden. Zeker als je met RC’s aan de gang gaat, want dat blijft gewoon link in zekere zin.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Benzo's zijn, en ook als RC, heel erg tricky en sneaky.
Een paar dagen achter elkaar, dat gaat nog. Maar een week kan al ontwenningsverschijnselen geven, en na 3 weken zit je eraan vast.
Ervan af komen is erg vervelend en moet je toch echt voorkomen...ik ben er ruim 5 weken voor opgenomen geweest en dat was niet bepaald de leukste tijd van mijn leven!
t
tess69Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Proxima zei:
Hierover een paar interessante links:

fherehab.com

Can You Overdose on Benzos? About Benzodiazepine Overdoses | FHE Health

When used as prescribed, benzodiazepines, or “benzos,” are safe— but not always. Learn when you may be at risk of overdose on these popular meds.
fherehab.com fherehab.com

en.m.wikipedia.org

Benzodiazepine overdose - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org

Wat ik daar lees is dat vooral het combineren van benzo's met andere verdovende middelen bijzonder gevaarlijk kan zijn (alcohol, barbiturates, opioids, tricyclic antidepressants, sedating antipsychotics, anticonvulsants, antihistamines) en dat die combinaties het grootste aantal slachtoffers opeisen.

Daarnaast zijn kinderen en ouderen ook nog eens extra kwetsbaar.
Klik om te vergroten...
ohh ik vanavond cocaine 1 gram, fentanyl 400 micro, morfine 10, oxazepam 10 mg, en halve xct en nu trippen op eenoxy 20 mg .. bizar.. om je dood te schamen,, gelukkig is alles op.. fentanyl ( maar daar merk ik niet van behalve dat t de coke prettiger laat indalen_) morfine doet ook niet veel met mij maar sjeeeeeemig een oxy . ,,nou dit wel een idioot nachtje .. belachelijk
t
tess69Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Kit Kat zei:
HET KAN , vaste dosis, werkt nog steeds. BIJ CHRONISCHE PIJN _( PTSS, SLAAPSTOORNISSEN etc)

Nu inmiddels 14 jaar mee, vanaf 2008 24/7 pijn en griepgevoel : 7 darmoperaties, geweldadige ex/ Doodeng .(PTSS door)
Diagnose ADD / Depressie.
Sliep amper ...gebroken , dus dan maar goedkope wijn . Ik moest door voor de kinderen.

Hulp in noodgevallen gezocht, kwam altijd 3 maanden later koffie doen.
Huisarts en psycholoog gaven niets, ik was kapot.
GGZ heeft me nog zieker gemaakt, stel narcisten met grootheidswaan,

En eindelijk 🥳
kon ik andere HA kiezen, uren gepraat
En zij gaf me tramadol 3 x 50 mg , ik lag plat. Van de pijn.
En serequel 25 tot 100 mg . Na 1 nacht 25 gedaan ,

Ik ben na jaren weer naar een pretpark geweest, wel met verklaring.
4 uur volgehouden, depressie zakte. Kon weer naar terras, bios. Paar uur,

➡️Na 2 jaar 3 x100 mg . Tramadol. Serequel bleef 25

Maar kreeg reuma. En fibromyalgie.

Wilde geen tramadol verhoging naar 3x 150.

Toen 6 x 5 mg oxcycodon. 3 x10. Gaat automatisch.
En over op 10 mg zolpidem , want helaas, serequel maakte me suffer overdag.
Slaap er nog steeds goed op. Vergeet ik 1.... slaap ik niet.

➡️Nu nog steeds die 30 oxy,( alleen met covid, november 2021 , borstkas druk, schokjes, slechte nachten 40 soms. Nu weer 30.)

Ja ik ben er nu verslaafd aan, maar functioneler met, net dat randje pijn weg . Rust in 't hoofd.
Dat is een soort van high, alleen voelt het als iets normaler maar als zieke is het of dat, of jankend van bed naar bank .

Ik ben chronisch pijn patiënt, , slaap angst gehad.
En alles is nu stabiel. 30 mg oxcycodon, 10 mg zolpidem.
Geen misbruik. Werkt nog, soms een pret avondje , chill. Of 2.

Mijn lijf. Mijn grenzen .
Klik om te vergroten...
t kan echt... al paar jaar 2 mg lorazeam en ik SLAAAAAAAAP ,, eindelijk
t
tess69Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nihilist88 zei:
@Don Draper hoe jij het wilt gebruiken, mbt dagelijks benzo's nemen, tijdens activiteiten, om nervositeit te onderdrukken, dus het overdag nemen, om beter te functioneren...dan is het verhaal indd anders ivm benzo's nodig als slaapmiddel, angstremmer. De manier hoe jij ze wil gebruiken, maken, dat zowel je afhankelijkheid als tolerantie, beduidend kleiner zullen zijn.
Beter is natuurlijk, om het niet nodig te hebben, laat staan, dagelijks, zeker wbt benzo rc's. Kun je mbt jouw situatie, geen regulier middel verkrijgen via huisarts of psy?

Voor de rest, als avond/nachtmiddel, om te ontspannen, als angstremmer en om te slapen, ontstaat er pak sneller afhankelijkheid, verslaving en tolerantie, maar dit is ook best vrij individueel, maar hier geld de simpele, mr vr vele niet vast te houden regel, benzo als kalmering en slaapmiddel moet de uitzondering blijven en niet de regel.

Wat betreft benzo rc's, als angstremmer en slaapmiddel, tja, eens je tolerantie nr de filistijnen is en misbruik vr de deur staat, dan loopt het gewoon voor velen echt fout af en kan het snel bergaf gaan en is het toch wel een sluipmoordenaar, die je leven tot een ware hel kan maken...een serieuze benzo verslaving vind ik persoonlijk, pak zwaarder dan vb stim verslaving, afkick idem, zelf ervaren, benzo afkick was pure hel, normaal functioneren is totaal uitgesloten, je bent letterlijk in gevecht met die duivelse benzo's. Terwijl ik bij stims, toch ook verslaving had opgebouwd en 3 maanden, 1 maand werd, 2wekelijks, lange periode wekelijks, om uiteindelijk op meerdere keren/week tot dagelijks te zitten en het ging dan nog om potente stims zoals 6apb en 4-fma en tussen die 2 dan 3mmc, 3-fa, 4f-mph. Stopte ik met de aanschaf ervan en slinkte mn voorraad tot 0 en had totaal geen drang ernaar, ik was me toen zo bewust vh feit, dat mn gebruik er los over aant gaan was, ik toen (eigenlijk belachelijk kort geleden) mn gezondheid terug prioriteit gaf en ik hier makkelijk 2.5maand van afbleef...haha zo trots toen n zie me nu, 360° gedraaid en totaal de vernieling in...ts cynisme ten top🙃
Klik om te vergroten...
ik vind oxa prettig bij nerveus voelen
donniedisco zei:
Hier kan ik mij volledig in vinden!!! Zoooooo klote dat het allemaal verslavend is en tolerantie snel opkomt.... bij mij is dit al na 3dagen achter elkaar gebruik!!
Klik om te vergroten...
maar is oxazepam dan niet beter voor overdag
t
tess69Lid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Als je een paar weken een benzo neemt, elke dag dus, om te slapen dan zit je er al aan vast, als je niet meer neemt dan betekent dat enkele dagen plafond dienst plus een vervelend gevoel overdag.
Hoe te langer je neemt, hoe te hoger de dosis moet zijn voor eenzelfde effect, en hoe vervelender de afkick zal worden tot angsten, onrust, hoofdpijn en een gevoel van narigheid zal zijn.
Je kunt ze beter links laten liggen!
Klik om te vergroten...
hum ja dat heb ik dus niet .. die gewenning
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#7
tess69 zei:
hum ja dat heb ik dus niet .. die gewenning
Klik om te vergroten...
Dat ga je pas merken als je abrupt stopt met niet nemen
t
tess69Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ben nu 53 en de duizenden nachten slapeloosheid schijnt minder schadelijk te zijn dan 2 mg lorazepam voor het slapen gaan,. t werkt nu 3 jaar fantastich , geen gewenning maar meneer de dokter heeft besloten dat ik weer 30 jaar wakker mag gaan liggen
t
tess69Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Don Draper zei:
Dat ga je pas merken als je abrupt stopt met niet nemen
Klik om te vergroten...
nee hoor .. ik heb vaker niet.. iik kan niet altijd voldoende meenemen en zit wel eens zonder,, lig dan wakker.. wat zou je verwachten dan ? hoe uit de ontwenning zich
t
tess69Lid
01-01-2024, 00:00
#10
tess69 zei:
nee hoor .. ik heb vaker niet.. iik kan niet altijd voldoende meenemen en zit wel eens zonder,, lig dan wakker.. wat zou je verwachten dan ? hoe uit de ontwenning zich
Klik om te vergroten...
maar ik heb ook geen ontwenning van niet drinken en niet snuiven,, op vakantie niet snuiven na paar weken 3 gram per week.. ging prima;; wel meteen zin bij thuiskomst helaas,,
t
tess69Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ik schrik wel een beetje van de eye opener.. waar jullie elkaar voor waarschuwen kwakken wij er in het ziekenhuis gewoon in bij mensen ..
t
tess69Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Don Draper zei:
Ik lees op internet dat er mensen zijn die bijna dagelijks benzo's slikken en dat het prima met hen gaat. Op dit forum wordt er gezegd dat je er ver van af wil blijven.

Ik voel me gewoon goed met benzo's en zit te denken een lage dosis (bijna) dagelijks te slikken. Wat kan het kwaad?enige 'kwaad' is gewennig dat je ondervan
Dopemonster zei:
Je kunt ze ook chronisch slikken hoor. Er zijn echt genoeg mensen die dat doen. De werking neemt alleen steeds meer af dus de kans op verslaving etc word steeds groter. Maar net als bij opiaten zijn er chronische gebruikers die er wel mee om kunnen gaan en soms zelfs levenslang moeten.

Ik kan daar over meepraten helaas...
Klik om te vergroten...
denk ook persoonlijk component.. ik wordt niet verslaafd aan morfine of fentanyl .. morfine is fijne pijnstiller maar meer ook niet.
Klik om te vergroten...
ik heb nu mijn 2 de en laaste oxy genomen en schrok me bij de eerste dood van het effect .. ik weet dat het biij oncologische pijn anders werkt.. maar ik strooi op mijn werk met die dingen en nooiit gedacht dat het zo heerlijk is ,, meteen nooit meer in gezonde toestand
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#13
tess69 zei:
nee hoor .. ik heb vaker niet.. iik kan niet altijd voldoende meenemen en zit wel eens zonder,, lig dan wakker.. wat zou je verwachten dan ? hoe uit de ontwenning zich
Klik om te vergroten...
Dat kan ook ontwenning zijn. Dat je niet meer slaapt als je benzo's gebruikt om te slapen
t
tess69Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Don Draper zei:
Dat kan ook ontwenning zijn. Dat je niet meer slaapt als je benzo's gebruikt om te slapen
Klik om te vergroten...
oh ja tuurlijk ... das innerent aan het gebruik .. maar makkelijk opgelost.. blijven gebruiken .. gezien ik geen tolerantie ervaar
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#15
Laatste tijd terwijl het niet ging geen benzo's genomen om niet daar aan afhankelijk van te worden. Heeft averechts gewerkt
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#16
Don Draper zei:
Laatste tijd terwijl het niet ging geen benzo's genomen om niet daar aan afhankelijk van te worden. Heeft averechts gewerkt
Klik om te vergroten...
De afkick is ook niet mild. Afbouwen is betere optie.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ervaarde geen afkick. Wel stress door dingen in mijn leven.

Maar het had het wel gescheeld met benzo's op.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#18
De afgelopen tijd had ik flinke stress en onrust en echt geprobeerd om niet met benzo's en wiet het op te lossen. Maar het werd maar opbouwende stress tot een niveau 10 dat heeft geleid tot niet slapen en nu overspannen thuis zitten.

De afgelopen dagen wanneer het me te veel werd weer 3 mg lorazepam genomen en dan ging het weer. Vandaag preventief 1 mg genomen en ik zit heerlijk wat activiteiten te doen.

Was interessant. Ik denk dat ik het voorlopig gewoon blijf doen. Ergens in de middag een 1 mg benzo nemen. Als er betere tijden weer komen dan weer kijken of ik weer benzoloze dagen kan hebben.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik hoop alleen wel dat die 1 mg lorazepam blijft voldoen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als het daarbij blijft..maak je dan niet teveel zorgen, lijkt me
Wat nodig is, is nodig. Accepteer dat gewoon.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."