Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums(bijna) dagelijks benzo's slikken

(bijna) dagelijks benzo's slikken

116 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat gaat jou zeer zeker lukken!
Je weet, hoe je het moet aanpakken, dus het komt goed!
D
DOPE AMINELid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb door slaapproblemen door werk en als prof. mountainbiker die 5u per dag door vrieskou of regen heb getraint en dit na 8 u werken in een labo snel eten en dan nog 1,5u fitness tijdens de avond inderdaad wel heel wat zware benzo's moeten slikken om überhaupt op enkele minuten in slaap te vallen want anders had ik geen 8u rust en waren mijn spieren de volgende dag helemaal stijf van zo'n training.

Ik nam het vanaf mijn 21 jaar tot 37 jaar en de dosis aan alprazolam bleef door tolerantie maar toenemen. Op het laatste nam ik 8 tabletten van 2mg om te kunnen slapen.

Toen ik merkte dat mijn sportieve prestaties door een lief niet meer mogelijk was als voorheen ben ik plots op eigen houtje gestopt. Dokters waren te onwetend over deze extreme gevallen en werd niet geholpen, alleen "wil je vrijwillig opgenomen worden" zonder medicatie om af te bouwen.

Ik heb maanden op bed gelegen en van mijn athletisch lichaam van 72kg schoot er na 5 maanden afkicken op bed niks meer over en woog toen ineens 85kg. De psychiater had Zyprexa voorgeschreven (een antipsychoticum) waardoor ik bewegingsdrang en vreetbuien kreeg en enkele maanden later woog ik ineens 95kg!

Thank you Doctor!

Het ergste van dat afkicken en dat was van flualprazolam was dat ik paniekaanvallen kreeg en niet meer kon praten of op mijn benen staan en op de grond lag te schreeuwen. Mijn spieren in mijn gezicht waren gespannen en ik knarste op mijn tanden, deed urine in mijn broek: een echte hel die gewoonlijk na een dik uur over was. De laatste paniekaanval was 3 maanden na volledig stoppen met flualprazolam.

Waarom ineens flualprazolam? Omdat de dokters in Antwerpen alprazolam weigeren voor te schrijven dus ook geen taperschema. Dat is de schuld van die arrogante dokters in Antwerpen. In Geel waren de dokters ten minste een pak vriendelijker en niet zo wereldvreemd. Als ik er goed op functioneer waarom mag het dan weer niet.

Ik ben het hier beu in Antwerpen, Limburg is een pak vriendelijker en Nederland trouwens ook.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
pffff klinkt heel zwaar man!! Link spul die Alprazolam... ik heb zelf een epilepsie-aanval gehad tijdens het stoppen en dit terwijl ik maar 6 dagen op rij aan het gebruiken was!! Cold turkey gestopt en een aanval gekregen tijdens mijn slaap... ik blijf er voorlopig vanaf hoe goed het ook bij mij werkt.
Mijn neuroloog heeft mij verteld dat dit voor mensen die er gevoelig aan zijn zeer gevaarlijk is, ik hou het nu op MAX 1X per week :) en dit in kleinere hoeveelheid als voorheen! (1MG)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
donniedisco zei:
Mijn neuroloog heeft mij verteld dat dit voor mensen die er gevoelig aan zijn zeer gevaarlijk is, ik hou het nu op MAX 1X per week :) en dit in kleinere hoeveelheid als voorheen! (1MG)
Klik om te vergroten...
Is het niet beter om helemaal te stoppen met dit goedje....?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goed zo! Het leven wordt makkelijker zo!
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb me de laatste dagen flink ingelezen op GABA en zelf geëxperimenteerd ermee. Dat heeft geholpen in hoe ik benzo's, CBG olie en Valeriaan kan gebruiken om de dingen weer ik mee zit mee te fixen. Ik weet alleen niet of het een lange termijn oplossing is maar dat wil ik graag wel ondergaan.

Gisteren en eergisteren ben ik weer begonnen met valeriaan en merkte de profijt ervan. Een eigenschap van valeriaan is om het verhoogde GABA ook in het lichaam te houden en dat heb ik gemerkt. Gisteren een voor mijn doen hogere dosis valeriaan genomen verspreid over de dag en dat heeft me echt goed gedaan. Vandaag een lorazepam en een valeriaan en het lijkt alsof ik mijn leven terug heb! Zit lekker relaxt achter de computer beetje video's kijken en beetje browsen.

Ben er blij mee! Normaal ijsbeer ik veel en er was heel erg gefixeerd door hulpverlening en mezelf om daarmee te leven. Maar het lijkt sinds de afgelopen paar dagen dat ik mijn leven terug heb! Al kan het eventueel ook voor even zijn!

Vind het interessant dat ik nu door heb waar het door komt en heb het me ook nu als doel gesteld. Mijn GABA lekker hoog houden. Met het verminderen van de prikkeloverdracht in de hersenen door het verhogen van de GABA klinkt het ook logisch om het op die manier op te lossen in plaats van bijvoorbeeld wiet. Niet dat ik ga stoppen met wiet, maar nu hoef ik me niet daamee continu te onderdrukken. :)


Interessante tijden! En ik hoop dat het me goeie tijden gaan aankomen nu, nu ik dit probeer!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Benzodiazepines kunnen voor sommige medische aandoeningen een life saver zijn..
Voor kramp en angst / slaapstoornissen onder andere kan soms beter niet off label spul voorgeschreven worden. Maar gewoon Benzodiazepines. Wat mij altijd dwars zit met die 3 medicijnen die jij neemt zal je ook moeten afbouwen rustig net als Benzodiazepines. Voor mij is clonazepam in ieder geval het middel dat ik gewoon kan sporten , en niet wakker wordt met enorme kramp.

Als jou combinatie goed werkt bij jou prima maar is een aardige combinatie..

Iedereen reageert anders op medicijnen dus laat de specialisten het voor individuele problemen/ medische aandoeningen uitzoeken.

Hoe minder verschillende medicijnen des te beter vinden veel artsen die ik ken.
p
prometheusdhLid
01-01-2024, 00:00
#8
Deze combinatie werkt even goed als een de meeste benzo's (zonder de bijwerking):

- L-Theanine 1000mg
- Magnesium Glycinate 1000mg
- Inositol 5-10gram
- Taurine 2-4gram

En een van de belangrijkste: magnesium chloride spray maken of kopen (zelf maken is 10x zo goedkoop).
De meeste informatie over drugs en natuurlijk hetzelfde effect bereiken is beschikbaar online, een persoon op Twitter onder de pseudoniem "Grimhood" heeft hier veel over geschreven. Als je specifiek informatie over een bepaald onderwerp wilt, bijvoorbeeld: "Valium" dan gebruik je de zoek funtie op de volgende manier:

valium from:grimhood

Je typt dus het dus zo in de Twitter zoekbalk: [onderwerp] from:[accountnaam]

Meerdere anonieme doktoren op Twitter hebben mij onzettend geholpen om weer rust te krijgen en probleemloos te stoppen met coke, alcohol en wiet. Zodra je realiseerd dat in de Nederlandse taal relatief weining informatie beschikbaar is en je goed Engels kan gaat er een wereld voor je open.

Succes allemaal!
V
VlamingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Met benzodiazepines moet enkel kort gewerkt worden onder toezicht vind ik persoonlijk. Ik weet wat voor een hel een benzoverslaving is hoor. Toen ik in 2008 wou stoppen met 4 jaar bruin verslaving kwam ik bij een psychiater terecht die mij op methadon wou zetten. Die zei toen uit zichzelf dat ik wel goede slaapmedicatie ging nodig hebben in het begin en iets voor overdag. Ik was niet thuis in benzos maar enkele namen zijn nu eenmaal bekend. Ja hoor die zei uit zichzelf dat hij mij om te slapen Rohypnol ging voorschrijven (flunitrazepam van Roche toen nog verkrijgbaar op de Belgische markt tot 2012). En voor overdag had hij mij grote doos Valium 10mg ( toen dozen nog per 100) en pit Rivotril 2mg ( ook pot van 100).

Ik heb dan jaren en jaren benzos gebruikt en bijna alles heb ik geprobeerd. De Xanax bars 2mg, Tranxene 50, Bromazepam 12, Halcion 0.250 etc...Maar de flunitrazepam en Bromazepam waren degenen die ik dan toch steeds verkoos. Ik ben nu 3jaar clean van benzodiazepines en gelukkig sinds een 4 tal jaar zijn er enkele beruchtte artsen die liberaal medicijnen schreven gestopt of geschorst. Maar wat is dat 1 van de ergste verslaving geweest waar ik zo lang mee geworsteld heb.

Ik vindt het jammer als ik zie op sociale media en op andere forums hoeveel nieuwe jongeren beginnen met die benzos en dat het zo verheerlijkt wordt in sommige muziekscene's etc.

Benzodiazepines is echt een laatste redmiddel en dan zeer kort max 3 weken ofzo en onder toezicht.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Vlaming zei:
Met benzodiazepines moet enkel kort gewerkt worden onder toezicht vind ik persoonlijk. Ik weet wat voor een hel een benzoverslaving is hoor. Toen ik in 2008 wou stoppen met 4 jaar bruin verslaving kwam ik bij een psychiater terecht die mij op methadon wou zetten. Die zei toen uit zichzelf dat ik wel goede slaapmedicatie ging nodig hebben in het begin en iets voor overdag. Ik was niet thuis in benzos maar enkele namen zijn nu eenmaal bekend. Ja hoor die zei uit zichzelf dat hij mij om te slapen Rohypnol ging voorschrijven (flunitrazepam van Roche toen nog verkrijgbaar op de Belgische markt tot 2012). En voor overdag had hij mij grote doos Valium 10mg ( toen dozen nog per 100) en pit Rivotril 2mg ( ook pot van 100).

Ik heb dan jaren en jaren benzos gebruikt en bijna alles heb ik geprobeerd. De Xanax bars 2mg, Tranxene 50, Bromazepam 12, Halcion 0.250 etc...Maar de flunitrazepam en Bromazepam waren degenen die ik dan toch steeds verkoos. Ik ben nu 3jaar clean van benzodiazepines en gelukkig sinds een 4 tal jaar zijn er enkele beruchtte artsen die liberaal medicijnen schreven gestopt of geschorst. Maar wat is dat 1 van de ergste verslaving geweest waar ik zo lang mee geworsteld heb.

Ik vindt het jammer als ik zie op sociale media en op andere forums hoeveel nieuwe jongeren beginnen met die benzos en dat het zo verheerlijkt wordt in sommige muziekscene's etc.

Benzodiazepines is echt een laatste redmiddel en dan zeer kort max 3 weken ofzo en onder toezicht.
Klik om te vergroten...
Kversta n begrijp je volkomen.
Je wilt dan af van de verslaving van een illegale drug en dan schrijven je dan wel vollenbak medicijnen uit de benzodiazepines voor, enerzijds de kalmeringsmiddelen en angstremmers en anderzijds de pure slaappillen, nog is opgesplits in, de pure inslapers en vooral kortwerkend en de middel tot langwerkende slaappillen, die na het inslapen ook vooral voor een langere diepe slaap zorgen.

Maar uit eigen ervaring, echt int begin lijken benzodiazepines braafjes n top, maar 't is echt dé sluipmoordenaar in een pilletje...maakt je zijn slaaf n afkicken is dan echt je persoonlijke hel, gelukkig had ik na anderhalve week zonder benzo's én zonder slaap, zo opgebrand, kapot en de wanhoop nabij, afspraak met die goeie psychiater...Die schreef me quetiapine en mirtazapine voor (had ik eerder al meermaals periodes gebruikt als antidepresiva en antipsychotica). Diezelfde avond nog 100mg quetiapine genomen n echt binnen minder als uur wankelend mn bed in en 14u heerlijk diep geslapen, nog 2 x quetiapine en dan overgeschakeld nr mirtazapine, ook trug aan bioritme werken en tussen 22u-00u slapen eerste keren nog 10-12u geslapen, daarna 8u n zo was mn goei bioritme terug n bouwde ik mirtazapine ook af. Sindsdien neem ik nog 1x/week soms minder bromazolam en/of pyrazolam, vooral na stim, want anders val ik vaak gewoon uit mezelf in slaap, dat ik om 23u bij het kijken v film natuurlijke moeheid voel...heerlijk gewoon.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Jazeker dat klopt maar het hebt ook met halfwaardetijd te maken enzo.

Als je echt afhankelijk ben krijg je constant afkickverschijnselen en bij valium beginnen die bijvoorbeeld pas heel laat. Net als bijvoorbeeld dat je methadon maar 1x daags hoeft in te nemen en heroïne meerdere keren omdat je lichaam het heel snel afbreekt.

Hoe het is om elke avond een oxa te slikken of eti of zolpidem bijv weet ik niet. Of je overdag dan klachten krijgt, miss pas wanneer je het een tijd meerdere keren per dag hebt geslikt. En je echt afhankelijk bent
Klik om te vergroten...
Als ik denk aan benzo gebruik denk ik meteen ook altijd aan "via de HA".
En die schrijven nooit geen kortwerkende KO lamleggende benzo's voor als eerste stap. Toch niet in BE.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Middelen zoals oxycodon moet je vaker dan 1x per dag slikken om je spiegel stabiel te houden. ........ Dus dit vereist over het algemeen meerdere innames per dag.
Klik om te vergroten...
Noot:
Inderdaad. Het is om deze reden plus dat ik er niet meer mee kon stoppen, dat mij methadon werd voorgeschreven... Anders was ik de hele dag bezig met die meerdere keren innemen van die vervloekte oxcycodon.
Methadon is ook 1 x per dag innemen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Degene die imo echt in de problemen komen zijn degene die benzo's echt gewoon misbruiken.
Om de scherpe randjes van hun stim gebruik te halen. Of telkens een benzo nemen na stim gebruik.


Of ik heb een uniek lichaam
(Wat ik ten zeerste betwijfel), of enkel de negatieve verhalen over benzo gebruik springen in het oog.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik wel een gevaarlijke uitspraak. Er zijn genoeg mensen, ook op dit forum, die júist alleen in die context (na stims) benzo’s gebruiken, maar die dat zo sporadisch doen dat het totaal geen kwaad kan. Dit zijn niet zelden juist de minder problematische benzo-gebruikers vergeleken met mensen die ze frequent functioneel gebruiken, op eigen houtje voor angst en slaapproblemen bijvoorbeeld, of als algemene verdover.

‘Misbruik’ heeft niet zoveel te maken met de reden die iemand heeft om benzo’s te gaan gebruiken, maar met de frequentie en hoeveelheid, met zelfdiscipline, en of het onder begeleiding van een professional die van wanten weet gebeurt of niet.

Maar misschien dat je dit ook bedoelde.

Ik gebruik al jaren zo nu en dan een RC-benzo, na stims soms, maar heel af en toe ook voor stress/slaapproblemen. Nooit iets van verslaving of afkick gemerkt. Ik let er dan wel echt bewust op dat ik dat heel gecontroleerd doe en nooit veel of lang achter elkaar. Dan nog blijft het een oppasser. Denk dat het riskant is om dat uit het oog te verliezen, je moet jezelf een spiegel voor blijven houden. Zeker als je met RC’s aan de gang gaat, want dat blijft gewoon link in zekere zin.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Benzo's zijn, en ook als RC, heel erg tricky en sneaky.
Een paar dagen achter elkaar, dat gaat nog. Maar een week kan al ontwenningsverschijnselen geven, en na 3 weken zit je eraan vast.
Ervan af komen is erg vervelend en moet je toch echt voorkomen...ik ben er ruim 5 weken voor opgenomen geweest en dat was niet bepaald de leukste tijd van mijn leven!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Dit vind ik wel een gevaarlijke uitspraak. Er zijn genoeg mensen, ook op dit forum, die júist alleen in die context (na stims) benzo’s gebruiken, maar die dat zo sporadisch doen dat het totaal geen kwaad kan. Dit zijn niet zelden juist de minder problematische benzo-gebruikers vergeleken met mensen die ze frequent functioneel gebruiken, op eigen houtje voor angst en slaapproblemen bijvoorbeeld, of als algemene verdover.

‘Misbruik’ heeft niet zoveel te maken met de reden die iemand heeft om benzo’s te gaan gebruiken, maar met de frequentie en hoeveelheid, met zelfdiscipline, en of het onder begeleiding van een professional die van wanten weet gebeurt of niet.

Maar misschien dat je dit ook bedoelde.

Ik gebruik al jaren zo nu en dan een RC-benzo, na stims soms, maar heel af en toe ook voor stress/slaapproblemen. Nooit iets van verslaving of afkick gemerkt. Ik let er dan wel echt bewust op dat ik dat heel gecontroleerd doe en nooit veel of lang achter elkaar. Dan nog blijft het een oppasser. Denk dat het riskant is om dat uit het oog te verliezen, je moet jezelf een spiegel voor blijven houden. Zeker als je met RC’s aan de gang gaat, want dat blijft gewoon link in zekere zin.
Klik om te vergroten...
"Gevaarlijk" is een hard woord. Het is ook maar mijn mening en hoe ik het ervaar.
Maar je hebt gelijk, mijn referentiepunt over benzo's beperkt zich enkel tot DF en waarschijnlijk zie ik het teveel van langs mijn kant.

Ik vergeet ook steeds dat mensen benzo's nemen om andere redenen dan slaapissue's alleen.
Inderdaad, als je 3x per dag een dosis neemt dat het een ander verhaal wordt dan waar ik mee vergelijk.

Desalniettemin blijf ik toch achter mijn woorden staan hoor.
Opnieuw, misschien zie ik het teveel van langs mijn kant, maar ik zie voornamelijk heel veel problemen met RC benzo's.
Niet iedereen, en niet uitsluitend natuurlijk.
Misschien moest ik mijn woorden anders geschreven hebben, want in grote lijnen verstaan we elkaar.
(Figuurlijk, geen letterlijke lijnen 🤣🤣)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik nam benzo's alleen om te kunnen slapen.
Alleen werden dit er geleidelijk aan steeds meer, en verschillende soorten en merken...totdat het de spuigaten uit liep en er iedere dag een respectabele hoeveelheid naar binnen werden gewerkt.
Eraan vastraken is makkelijk.
Ervan af komen daarentegen is erg moeilijk en heel vervelend...
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#17
Don Draper zei:
Ik lees op internet dat er mensen zijn die bijna dagelijks benzo's slikken en dat het prima met hen gaat. Op dit forum wordt er gezegd dat je er ver van af wil blijven.

Ik voel me gewoon goed met benzo's en zit te denken een lage dosis (bijna) dagelijks te slikken. Wat kan het kwaad?
Klik om te vergroten...
Ikzelf neem al geruime tijd, bijna 1 jaar lang dezelfde benzo's. Het werft wel discipline om niet bij te pakken, aangezien je het contrast niet meer merkt omdat er een spiegel gebouwd is.

Ik krijg Clonazepam voorgeschreven in 0.5mg en dat werkt voor mijn angsten prima. Ik zit al wel een hele lange tijd op deze dosis en dat bevalt mij goed.

Ik heb speciaal ook met de arts overlegd dat ik persé deze benzo graag wilde proberen omdat hij een zeer lange werkingtijd heeft. Voor mij, en dat is persoonlijk is dat beter aangezien je maar één keer per dag hoeft in te nemen, waardoor je minder er aan denkt. En ze blijven tot de volgende ochtend werken, en dat houd mij tegen om bij te nemen.

Voorheen kreeg ik ook iedere keer Oxazepam, Temazepam, kortwerkende benzo's voor overdag. Dat betekende voor mij dat ik heel de dag bezig was met die medicijnen en ik vaak ook bij nam, omdat het toch maar kortwerkende waren. Nu met de Clonazepam, die dus 30uur werkt, kan ik ook niet bij pakken. Dan mis ik 1 dag in mijn medicatie + je bent 30 uur van de kaart. En dat is wat mij tegen houd.

En sinds ik deze medicatie krijg, heb ik ook geen uit de hand gelopen situatie's benzo related.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Inmiddels is het benzo rc probleem al in de media aangekaart geworden.
Men vindt het een heel slechte zaak dat deze vanuit de RC hoek zomaar heel simpel te verkrijgen zijn....zonder recept.
Er gaan weer stemmen op om dit verboden te gaan krijgen door groepen stoffen te gaan verbieden. Er zijn nogal wat mensen aan rc benzo's verslaafd geworden, vette problemen, dus. De facto:
Dus de groep cathionen verbieden, dan heb je een heleboel stimulanten te pakken. ( Voorbeeld)
Of, in dit geval de groep benzo's.
Dan heb je ze allemaal in 1 x te pakken.
Eens zien hoe lang dit gaat duren voor het zover is.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Nee, dit kan niet. Ik zal je zeggen waarom. Een benzo is een verdovend middel. Dit betekent dat het iets verdooft in je lichaam of geest; er zit een blokkade ergens, je lichaam waarschuwt je voor dreiging, Pijn is niet een vijand maar een vriend. Je kan benzo's blijven slikken tot je een ons weegt, maar als je het probleem niet bij de wortel aanpakt zul je blijven slikken en slikken en zul meer en meer moeten nemen om de pijn nog te kunnen verdoven.,

De enige manier is om het probleem bij de wortel aan te pakken. Anders blijf je in cirkels rondlopen en wordt je doodongelukkig.
Klik om te vergroten...
Waarom zien mensen niet het verschil tussen een benzo nemen op dokters voorschrift vanwege pijn/neurologische schade en benzo’s nemen omdat je ellendig voelt en psychisch niet lekker in je vel zit, en daarom niet kan slapen?

Daarom ben ik ook begonnen met een blikje bier open te trekken op mijn vijftiende, omdat ik tinnitus had en niet kon slapen. Het ging alleen maar bergafwaarts. Nu natuurlijk allang gestopt, maar welke clown gaat besluiten om benzo’s te blijven slikken voor de komende tijd, die GEEN dokter of neuroloog heeft bezocht voor een aanwijsbare aandoening, maar op eigen houtje, en dan ook nog eens RC’s nemen?

Dat is gewoon erg dom. En ik kan er mede over mee praten omdat ik het ook heb geprobeerd.

Hoe wij toch vroeger hebben geslapen zonder al die middelen? Denk op karakter ofzo.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Helemaal waar
Dirkjan zei:
Dat is gewoon erg dom.
Klik om te vergroten...
Dat is het zeker, maar dat geldt niet alleen voor benzo's. Wie bedenkt er nou GHB te blijven bingen? Wie begint er aan heroïne? Het polygebruik dat ik doe is ook niet verantwoord. Zelf heel regelmatig RC benzo's slikken is ook wel een toppunt wat je beter kunt vermijden idd, maar soms is het zo handig dat het functioneel is als je weer eens iets gebruikt hebt wat je wakker houdt.

Dirkjan zei:
Hoe wij toch vroeger hebben geslapen zonder al die middelen? Denk op karakter ofzo.
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf geen last van insomnia, ook niet zonder drugs. Slapen is voor jou vaak lastig heb ik begrepen. Hou je je aan de nummer 1 regeltjes voor een goede nachtrust? Iedere dag zelfde tijd naar bed (voor langere tijd), geen schermen, mindfulness (?). Dit is niet bedoeld als ondervraging op je levensstijl maar sport je? Ben je meerdere uren fysiek bezig op een dag? Anderhalf-twee uren sporten per dag is wat voor mij het verschil kan maken tussen een goede nachtrust en een slechte. Pak de fiets en trap driekwartier zo hard als je kan de verkeerde richting uit, hoofd leeg maken, dan weer een uur rustig waar je moet zijn. Motivatie is een b*tch, maar het helpt me wel om m'n hoofd eens te legen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."