#1
Dat gaat jou zeer zeker lukken!
Je weet, hoe je het moet aanpakken, dus het komt goed!
Je weet, hoe je het moet aanpakken, dus het komt goed!
Is het niet beter om helemaal te stoppen met dit goedje....?Mijn neuroloog heeft mij verteld dat dit voor mensen die er gevoelig aan zijn zeer gevaarlijk is, ik hou het nu op MAX 1X per weeken dit in kleinere hoeveelheid als voorheen! (1MG)
Kversta n begrijp je volkomen.Met benzodiazepines moet enkel kort gewerkt worden onder toezicht vind ik persoonlijk. Ik weet wat voor een hel een benzoverslaving is hoor. Toen ik in 2008 wou stoppen met 4 jaar bruin verslaving kwam ik bij een psychiater terecht die mij op methadon wou zetten. Die zei toen uit zichzelf dat ik wel goede slaapmedicatie ging nodig hebben in het begin en iets voor overdag. Ik was niet thuis in benzos maar enkele namen zijn nu eenmaal bekend. Ja hoor die zei uit zichzelf dat hij mij om te slapen Rohypnol ging voorschrijven (flunitrazepam van Roche toen nog verkrijgbaar op de Belgische markt tot 2012). En voor overdag had hij mij grote doos Valium 10mg ( toen dozen nog per 100) en pit Rivotril 2mg ( ook pot van 100).
Ik heb dan jaren en jaren benzos gebruikt en bijna alles heb ik geprobeerd. De Xanax bars 2mg, Tranxene 50, Bromazepam 12, Halcion 0.250 etc...Maar de flunitrazepam en Bromazepam waren degenen die ik dan toch steeds verkoos. Ik ben nu 3jaar clean van benzodiazepines en gelukkig sinds een 4 tal jaar zijn er enkele beruchtte artsen die liberaal medicijnen schreven gestopt of geschorst. Maar wat is dat 1 van de ergste verslaving geweest waar ik zo lang mee geworsteld heb.
Ik vindt het jammer als ik zie op sociale media en op andere forums hoeveel nieuwe jongeren beginnen met die benzos en dat het zo verheerlijkt wordt in sommige muziekscene's etc.
Benzodiazepines is echt een laatste redmiddel en dan zeer kort max 3 weken ofzo en onder toezicht.
Als ik denk aan benzo gebruik denk ik meteen ook altijd aan "via de HA".Jazeker dat klopt maar het hebt ook met halfwaardetijd te maken enzo.
Als je echt afhankelijk ben krijg je constant afkickverschijnselen en bij valium beginnen die bijvoorbeeld pas heel laat. Net als bijvoorbeeld dat je methadon maar 1x daags hoeft in te nemen en heroïne meerdere keren omdat je lichaam het heel snel afbreekt.
Hoe het is om elke avond een oxa te slikken of eti of zolpidem bijv weet ik niet. Of je overdag dan klachten krijgt, miss pas wanneer je het een tijd meerdere keren per dag hebt geslikt. En je echt afhankelijk bent
Noot:Middelen zoals oxycodon moet je vaker dan 1x per dag slikken om je spiegel stabiel te houden. ........ Dus dit vereist over het algemeen meerdere innames per dag.
Degene die imo echt in de problemen komen zijn degene die benzo's echt gewoon misbruiken.
Om de scherpe randjes van hun stim gebruik te halen. Of telkens een benzo nemen na stim gebruik.
Of ik heb een uniek lichaam
(Wat ik ten zeerste betwijfel), of enkel de negatieve verhalen over benzo gebruik springen in het oog.
"Gevaarlijk" is een hard woord. Het is ook maar mijn mening en hoe ik het ervaar.Dit vind ik wel een gevaarlijke uitspraak. Er zijn genoeg mensen, ook op dit forum, die júist alleen in die context (na stims) benzo’s gebruiken, maar die dat zo sporadisch doen dat het totaal geen kwaad kan. Dit zijn niet zelden juist de minder problematische benzo-gebruikers vergeleken met mensen die ze frequent functioneel gebruiken, op eigen houtje voor angst en slaapproblemen bijvoorbeeld, of als algemene verdover.
‘Misbruik’ heeft niet zoveel te maken met de reden die iemand heeft om benzo’s te gaan gebruiken, maar met de frequentie en hoeveelheid, met zelfdiscipline, en of het onder begeleiding van een professional die van wanten weet gebeurt of niet.
Maar misschien dat je dit ook bedoelde.
Ik gebruik al jaren zo nu en dan een RC-benzo, na stims soms, maar heel af en toe ook voor stress/slaapproblemen. Nooit iets van verslaving of afkick gemerkt. Ik let er dan wel echt bewust op dat ik dat heel gecontroleerd doe en nooit veel of lang achter elkaar. Dan nog blijft het een oppasser. Denk dat het riskant is om dat uit het oog te verliezen, je moet jezelf een spiegel voor blijven houden. Zeker als je met RC’s aan de gang gaat, want dat blijft gewoon link in zekere zin.
Ikzelf neem al geruime tijd, bijna 1 jaar lang dezelfde benzo's. Het werft wel discipline om niet bij te pakken, aangezien je het contrast niet meer merkt omdat er een spiegel gebouwd is.Ik lees op internet dat er mensen zijn die bijna dagelijks benzo's slikken en dat het prima met hen gaat. Op dit forum wordt er gezegd dat je er ver van af wil blijven.
Ik voel me gewoon goed met benzo's en zit te denken een lage dosis (bijna) dagelijks te slikken. Wat kan het kwaad?
Waarom zien mensen niet het verschil tussen een benzo nemen op dokters voorschrift vanwege pijn/neurologische schade en benzo’s nemen omdat je ellendig voelt en psychisch niet lekker in je vel zit, en daarom niet kan slapen?Nee, dit kan niet. Ik zal je zeggen waarom. Een benzo is een verdovend middel. Dit betekent dat het iets verdooft in je lichaam of geest; er zit een blokkade ergens, je lichaam waarschuwt je voor dreiging, Pijn is niet een vijand maar een vriend. Je kan benzo's blijven slikken tot je een ons weegt, maar als je het probleem niet bij de wortel aanpakt zul je blijven slikken en slikken en zul meer en meer moeten nemen om de pijn nog te kunnen verdoven.,
De enige manier is om het probleem bij de wortel aan te pakken. Anders blijf je in cirkels rondlopen en wordt je doodongelukkig.
Dat is het zeker, maar dat geldt niet alleen voor benzo's. Wie bedenkt er nou GHB te blijven bingen? Wie begint er aan heroïne? Het polygebruik dat ik doe is ook niet verantwoord. Zelf heel regelmatig RC benzo's slikken is ook wel een toppunt wat je beter kunt vermijden idd, maar soms is het zo handig dat het functioneel is als je weer eens iets gebruikt hebt wat je wakker houdt.Dat is gewoon erg dom.
Ik heb zelf geen last van insomnia, ook niet zonder drugs. Slapen is voor jou vaak lastig heb ik begrepen. Hou je je aan de nummer 1 regeltjes voor een goede nachtrust? Iedere dag zelfde tijd naar bed (voor langere tijd), geen schermen, mindfulness (?). Dit is niet bedoeld als ondervraging op je levensstijl maar sport je? Ben je meerdere uren fysiek bezig op een dag? Anderhalf-twee uren sporten per dag is wat voor mij het verschil kan maken tussen een goede nachtrust en een slechte. Pak de fiets en trap driekwartier zo hard als je kan de verkeerde richting uit, hoofd leeg maken, dan weer een uur rustig waar je moet zijn. Motivatie is een b*tch, maar het helpt me wel om m'n hoofd eens te legen.Hoe wij toch vroeger hebben geslapen zonder al die middelen? Denk op karakter ofzo.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."