Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsquetiapine

quetiapine

78 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik het al zeker een paar jaar 25mg om door te kunnen slapen. Ik slaap wel in binnen 15min meestal maar als ik het niet gebruik ben ik na 2 uur klaarwakker en kan ik een marathon lopen.
Eerste week van gebruik wat mistig en draaierig maar nu geen last van bijwerkingen of wat ook. Ik weet dat als ik het niet neem ik niet slaap en als een zombie aan het werk wil ik niet. Mss zit ik er m’n hele leven aan vast maar dat is dan zo. Ik ga er goed op.

Soms gebruik ik MDMA of 4F en als dat is uitgewerkt pak ik de Quetiapine 25mg om te kunnen slapen. Net als ieder ander last van de “standaard” kwaaltjes van MDMA maar nog steeds prima slaap daarna.

Ik zie niet hoe je dit recreatief kan gebruiken, hele hoge dosis is echt voor psychoses en je wordt er zwaar, lam en moe van.. niks aan toch?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
[QUOTE="Pollewop, post: 1843726, member: 123840"

Ik zie niet hoe je dit recreatief kan gebruiken, hele hoge dosis is echt voor psychoses en je wordt er zwaar, lam en moe van.. niks aan toch?
[/QUOTE]

Noot:
25 mg vind ik een lage dosis, ikzelf zit aan 100 mg.
Ik merk niet dat ik er loom en moe van word, maar ja ieder lichaam is anders natuurlijk.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Ik zie niet hoe je dit recreatief kan gebruiken, hele hoge dosis is echt voor psychoses en je wordt er zwaar, lam en moe van.. niks aan toch?
Klik om te vergroten...



Ja, niet iedereens koppie is hetzelfde. Misschien dat zelfs, in de loop der tijd, de werking van quetiapine kan veranderen. En dat of je koffie, tabak of wat dan ook erbij erbij gebruikt, het helemaal onvoorspelbaar is. Misschien.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Op Apotheek.nl

Hebben ze volgens mij een nieuw plaatje toegevoegd. Ik had het al een paar keer opgezocht, maar vond het maar vaag.

Duidelijker dan dit had ik nog niet gezien.

Waar-de-loooooossss




Dat zeggen ze dus niet erbij als ze dit soort medicatie voorschrijven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Helder schema! Het zijn geen sinasprilletjes, die seroquel. Dat blijkt wel.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zat wat te lezen over quetiapine andere anti-pschotica en tabak. Die quetiapine heeft in iig een iets andere wisselwerking met tabak, en zou dan voor minder trek in tabak roken moeten zorgen. Terwijl andere anti-psychotica weer meer trek in tabak veroorzaken.

Dan weet ik nog niks natuurlijk. Maar wel dat dat stoppen met roken met quetiapine tegelijk afbouwen, misschien ook weer een rare wisselwerking zou kunnen hebben.

Bah.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
reDStone zei:
Ik zat wat te lezen over quetiapine andere anti-pschotica en tabak. Die quetiapine heeft in iig een iets andere wisselwerking met tabak, en zou dan voor minder trek in tabak roken moeten zorgen. Terwijl andere anti-psychotica weer meer trek in tabak veroorzaken.

Dan weet ik nog niks natuurlijk. Maar wel dat dat stoppen met roken met quetiapine tegelijk afbouwen, misschien ook weer een rare wisselwerking zou kunnen hebben.

Bah.
Klik om te vergroten...
Ik weet ook dat roken en schizofrenie vaak gepaard gaan met elkaar. Vaak hebben die mensen ook amti psychotica.
R
Robert67Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind seroquel fijn als ik te hard ben gegaan.
Als ik 2 dagen wakker ben neem ik er nog 10mg cisordinol bij
D
DraaimiddelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Quetiapine is heerlijk toch, volledig knock-out. Zo heerlijk diep heb ik nog nooit geslapen. Ik slik ook olanzapine, slaap ik ook zo lekker op. Neem wel eens een quetiapine 25mg eerder op de avond om lekker heel de avond op het randje van slapen en wakker zijn te zitten! Op de bank af en toe ff wegvallen en weer terug en dan naar bed en gelijk in slaap vallen. Heerlijk man
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zou toch terughoudend zijn met dit middel. Want als je er langere tijd aan zit is er ook lastig af te komen.
Q
Queen1990Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Quatepine is een krachtig middel en als je inderdaad gaat lopen kanen als een bak met popcorn kan dat heel naar zijn.
Klik om te vergroten...
Ik ben zelfs 18kg aangekomen ik zat op 50 mg langwerkend maar ze hebben me toen op 100mg gezet, moest echt afbouwen hoor! Van 100 naar 75,50,25 en toen 12.5 en toen 0...ben meteen afgevallen! Sliep wel heel goed maar tis echt rommel!
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Heeft je arts dit serieus voorgeschreven om het stoppen met benzo’s te vergemakkelijken?
Klik om te vergroten...
Ik heb dit ook gehad though, maar ik was toen wel aan het afbouwen en ik had al goede ervaringen met quetiapine, dus ik ging van 20mg temazepam + 1mg flunitrazepam naar 1mg flunitrazepam, naar 1mg flunitrazepam + 100mg quetiapine en toen ik van 100mg naar 200mg quetiapine ging, was ik volledig gestopt met de flunitrazepam, dus daarvoor wordt het ook wel voorgeschreven, maar denk niet dat dat heel gebruikelijk is. Wat al helemaal ongebruikelijk is, is om als arts de benzodiazepinen niet af te willen bouwen, maar wel vervolgens quetiapine in de mix te willen gooien... heel vreemd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Beter seroquel, dan een ( potente) benzo.
L
Lawaai PapegaaiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Danny46 zei:
Wie heeft er recreatieve waarden ondervonden aan quetiapine ?
Klik om te vergroten...
echt helemaal niemand.
ik slik ze om te kunnen slapen, maar ga dit niet voor de lol gebruiken. Zou ook niet weten wat daar dan leuk aan zou zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik gebruik het ook als slaapmiddel en het werkt uitstekend!
Maar een recreatieve waarde heeft het niet.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Heeft je arts dit serieus voorgeschreven om het stoppen met benzo’s te vergemakkelijken?
Klik om te vergroten...
Dat wordt inderdaad best vaak gedaan hoor. Het is niet ongebruikelijk en ook niet gevaarlijk dat 25mg wordt gecombineerd met je normale dosis benzos om zo te taperen. Het plots vervangen van de benzo is idd wel levensgevaarlijk.
Roze Olifant zei:
Heftig. Maar 300 mg is zoals je zegt ook echt geen gebruikelijke startdosering. En dat zonder volledige voorlichting. Dat is meer een fout van je psychiater dan van het middel zelf inderdaad (al beweer ik ook zeker niet dat quetiapine een onschuldig middel is).
Klik om te vergroten...
Quetiapine werkt met verschillende levels, zoals oa. ketamine. 300mg is niet echt slaap opwekkend.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Snuffelaar zei:
Quetiapine werkt met verschillende levels, zoals oa. ketamine. 300mg is niet echt slaap opwekkend.
Klik om te vergroten...

Hoe werken die verschillende levels? Wat houden ze in? Just curious.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Hoe werken die verschillende levels? Wat houden ze in? Just curious.
Klik om te vergroten...
Volgens mij kan je ze opdelen in grofweg 6 stadia:
  1. 25mg-100mg: helpt bij slaapproblemen (meestal snelwerkend).
  2. 125mg-175mg: geen idee waarom je specifiek op deze dosis zou blijven. Heb het idee dat maar weinig mensen op deze dosis blijven zitten, uiteindelijk. Ik ken veel mensen die quetiapine slikken of geslikt hebben, maar niemand die al langere tijd 125, 150 of 175mg slikte, zonder dat ze nog aan het ophogen waren. Het was altijd lager of veel hoger gedoseerd. 25mg is ook alleen maar verkrijgbaar in snelwerkende vorm, dus mensen die 125mg-175mg slikken, slikken of alleen maar snelwerkend of een combinatie van beide (al heb ik geen idee of dat überhaupt een ding is).
  3. 200mg-350mg: lichtelijk antidepressieve werking en helpt bij slaapproblemen, langwerkend (200mg kortwerkend wordt volgens mij nauwelijks voorgeschreven en daarboven zo goed als niet). Hier heb ik ook een tijdje op gezeten en voor emotiedisregulatie hielp het wel goed, maar tegelijkertijd voelde ik me ook wel extreem dood en leeg vanbinnen, dus ben ik uiteindelijk abrupt gestopt voor een paar maanden (en dat ging helemaal mis).
  4. 400mg-550mg: sterke antidepressieve werking en helpt het ook bij slaapproblemen. Ik zit nu op 400mg en voor mij werkt het echt heel goed, iets té goed eigenlijk. Door de quetiapine ben ik emotioneel extreem geremd en dus niet goed tot m'n gevoel kan komen, waardoor ik nu best wel sterke cravings ervaar naar LSD toe, omdat ik dan wel ervaar hoeveel leuker het leven is als je tot je emotie kan komen, dus ik wil ook graag gaan afbouwen, maar ben bang dat daarmee ook m'n slaap weer enorm verslechtert en dan kan me volledig ontregelen. Dit afbouwen gaat dan waarschijnlijk ook wel een tijdje duren.
  5. 600mg-800mg: sterke antipsychotische werking.
  6. 800mg+: geen idee of dit voorgeschreven wordt, maar zo wel, dan heeft het misschien een ultraturbosuperantipsychotische werking of zo.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zweevteev zei:
800mg+: geen idee of dit voorgeschreven wordt, maar zo wel, dan heeft het misschien een ultraturbosuperantipsychotische werking of zo.
Klik om te vergroten...
Met 900 mg (schizoaffectieve stoornis), persoon werd 's ochtends wakker naast de koelkast...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."