#1
Ik denk niet dat dit middel überhaupt bedoeld is voor recreatieve doeleinden. Het is een antipsychoticum. Off-label voorgeschreven voor insomnia… wat verwacht je.
Pardon?ja hij zag geen andere optie ,afbouwen vond hij geen optie
Niet veel dus blijkbaarIk denk niet dat dit middel überhaupt bedoeld is voor recreatieve doeleinden. Het is een antipsychoticum. Off-label voorgeschreven voor insomnia… wat verwacht je.
terwijl ik moet stoppen met benzos word een dingetje,en dan denk je mischien drink een paar pintjes maar dan lig ik nog meer wakker
ja hij zag geen andere optie ,afbouwen vond hij geen optie wat ik persoonlijk wel wat tegenstrijdig vindHeeft je arts dit serieus voorgeschreven om het stoppen met benzo’s te vergemakkelijken?
en ook niet verantwoord ja elke huisarts is weer andersja hij zag geen andere optie ,afbouwen vond hij geen optie wat ik persoonlijk wel wat tegenstrijdig vind
Fijn dat je toekomstvisie hebt met een behandeling! EMDR heb ik helaas niet kunnen afronden, maar mijn vriendin wel zij heeft CPTSS en dat heeft haar heel erg veel geholpen. Het is wel echt super zwaar en gelukkig zit je intern! Ik hoop dat bij jou de EMDR ook geslaagd zal zijn want het zal je leven zoveel verlichten.Ik heb binnenkort een intake bij Psytrec en daar word je 8 dagen opgenomen en krijg je EMDR
Mooie zelfkennis! Ik waardeer dit enorm. Als ik een café bezoek zijn de mensen die aangeschoten/dronken zijn vaak niet gezellig (vind ik)ik heb gelukkig een hekel aan alcohol omdat ik mezelf met alcohol echt totaal niet onder controle heb en me echt schandalig misdraag en ik vind het ook echt niet lekker maakt niet uit met wat het gemixt is.
Ik gebruik nu geen Seroquel meer, ook omdat ik het niet meer nodig heb omdat ik ben afgekeurd voor arbeid. Dus ik kan altijd wel 8 uur slapen. Dat is wel een luxe. Verder ga ik echt pas slapen wanneer ik zo moe ben dat ik niet veel meer kan doen. Dus dat muziek luisteren al te veel is of ik al een tijdje verschillende dingen probeer te doen maar dat niet meer lukt, zo signaleer ik dat ik erg moe ben en ga dan slapen. En sinds ik iedere dag samen met mijn vriendin slaap scheelt dat ook erg veel. Soms ook een nadeel omdat ze snurkt hahahha.Maar jij gebruikt nu dan geen quetiapine meer? En hoe is dat gegaan en is het vervangen met iets?
Jammer dat je het niet hebt kunnen afronden ben je nog van plan in de toekomst om het wel te doen? En wat fijn voor je vriendin dat dit haar wel is gelukt! Is zij ook helemaal af van de flashbacks en nachtmerries? Ik heb zelf ook complexe ptss. Ik ben zelf alleen een grote vermijder van mijn ptss, ik praat er liever nooit over. De gebeurtenis was van mijn 12 tot 16e en heb het pas op mijn 19e in de kliniek voor het eerst tegen iemand gezegd. Nooit last van mijn ptss gehad tot ik geen drugs meer gebruikte (duh). Vandaar dat ik mijn behandeling ook al veel te lang uitstel.Fijn dat je toekomstvisie hebt met een behandeling! EMDR heb ik helaas niet kunnen afronden, maar mijn vriendin wel zij heeft CPTSS en dat heeft haar heel erg veel geholpen. Het is wel echt super zwaar en gelukkig zit je intern! Ik hoop dat bij jou de EMDR ook geslaagd zal zijn want het zal je leven zoveel verlichten.
Ja dat snap ik, ik ben sinds vandaag weer mijn studie gaan volgen maar was twee weken thuis gebleven om een keer te kunnen slapen. Nu is het bijna kwart over 4 en mijn wekker gaat om half 6 dus in die twee weken heb ik even lekker tot 11-13 uur geslapen en toen voelde ik me wel beter.Ik gebruik nu geen Seroquel meer, ook omdat ik het niet meer nodig heb omdat ik ben afgekeurd voor arbeid. Dus ik kan altijd wel 8 uur slapen. Dat is wel een luxe. Verder ga ik echt pas slapen wanneer ik zo moe ben dat ik niet veel meer kan doen. Dus dat muziek luisteren al te veel is of ik al een tijdje verschillende dingen probeer te doen maar dat niet meer lukt, zo signaleer ik dat ik erg moe ben en ga dan slapen. En sinds ik iedere dag samen met mijn vriendin slaap scheelt dat ook erg veel. Soms ook een nadeel omdat ze snurkt hahahha.
Ik heb het met aanpassing van de avond vervangen. Ik vind anti psychotica niet erg fijn omdat ik er te vlak van word en ook een "kater" heb de volgende ochtend en omdat ik al een Benzodiazepine afhankelijkheid heb durf ik bijna niet meer nieuwe medicijnen te proberen om straks nog een verslaving of afhankelijkheid te krijgen. Dit heeft soms wel nadelen maar wil echt niet meer afhankelijk worden van iets. Maar ik moet echter bekennen dat dit puur komt doordat ik niet verplicht ben te werken en dus perse vroeg op moet. Ik snap dat dit niet mogelijk is voor veel mensen.
Als ik zou weten waar ik moest beginnen in de zee van vergeetachtigheid, blokkades en dergelijke, zeker. Alleen ben ik er nu niet klaar voor. Wel in de toekomst denk ik, eerst maar goede behandeling vinden voor andere psychische problematiek.Jammer dat je het niet hebt kunnen afronden ben je nog van plan in de toekomst om het wel te doen?
Nee, maar wel veel minder en de manier hoe ze ermee omgaat is veranderd. Het is niet meer een overtuiging maar ze zoekt hulp bij mij of haar naasten en dan zakt het vaak binnen een uur. Ze weet ik ook dat het een droom is geweest of flashbacks heeft. Ze heeft zeg maar manieren gevonden om terug te komen in de realiteit die goed werken en ook harmless zijn.Is zij ook helemaal af van de flashbacks en nachtmerries?
Herken ik ook erg. Is super lastigDe gebeurtenis was van mijn 12 tot 16e en heb het pas op mijn 19e in de kliniek voor het eerst tegen iemand gezegd. Nooit last van mijn ptss gehad tot ik geen drugs meer gebruikte (duh). Vandaar dat ik mijn behandeling ook al veel te lang uitstel.
Als ik anti psychotica echt nodig heb geef ik er wel aan toe, vaak geeft mijn omgeving aan het nodig te hebben en die mensen vertrouw ik wel. Of als ik erg neerslachtig word neem ik het uit mezelf.Maar vind het wel sterk van je dat je dan de keus maakt geen andere medicijnen te proberen om jezelf te behoeden, zorg er wel voor dat als het echt noodzakelijk is dat je dan je gezondheid moet kiezen
Precies dit. Gelukkig hebben wij 2 matrassen in huis in een andere kamer!Hahaha ik kan snurken echt niet aanhoren, er begint dan zoveel irritatie op te borrrelen in me dat ik bijna een woedeaanval krijg in bed.
Ja wij hebben vandaag ook een logeer, dus vannacht ook geen vlucht. Maar denk dat slapen het sowieso niet gaat worden want heb wat middelen opMijn ex vriend ging gelukkig uit zichzelf vaak al op de bank na de eerste keer als ik hem had wakker gemaakt maar als ik bij een vriendin blijf slapen dan heb ik een probleem😂
Lol, aan quetiapine is toch letterlijk niets recreatiefs aan, is een antipsychoticum en zorgt dat stoffen die v nature in je hersenen voorkomen minder werken, vooral dopamine. Het onderdrukt je hersenactiviteit.Wie heeft er recreatieve waarden ondervonden aan quetiapine ?Ik slik er nu 50 mg voor het slapen maar het enigste wat ik e aan overhoud zijn nachtmerries en en brakke dag .heb ze gekregen vanwege overmatig benzo gebruik maar dit vind ik ook maar niks,mischien even de tijd geven ?Natuurlijk zullen meespelen de ontwenning van de benzos.
Kan ik volledig inkomen, want toen ik niet meer zonder benzo kon slapen, anderhalve week zonder benzo, ware hel was, zonder slaap, zodra ogen waren gesloten, constant geflitst, ongeziene onrust n mensen in mn kop. Toen op voorschrift v psychiater, quetiapine 100mg gebruikt n 12u geslapen, hoe deugdzaam n blij ik was, ook al wask overdag uren loom, ik kon terug slapen en da nog paar dagen gedaan, op vaste tijdstippen. Daarna nr mirtazapine overgestapt, ook afgebouwd en zo terug slaap n bioritme opgebouwd.Ik heb seroquel voorgeschreven om te kunnen slapen, en mij helpt (100 mg) dit middel uitstekend! Zonder dit medicijn slaap ik bijna niet en dat wil ik niet meer.
Ik zie niet hoe je dit recreatief kan gebruiken, hele hoge dosis is echt voor psychoses en je wordt er zwaar, lam en moe van.. niks aan toch?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."