Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsquetiapine

quetiapine

78 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk niet dat dit middel überhaupt bedoeld is voor recreatieve doeleinden. Het is een antipsychoticum. Off-label voorgeschreven voor insomnia… wat verwacht je.
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#2
moet maar weer tv kijken snachts :rage: andere huisarts zit ik ook over te denken maar hijzegt 2 weekjes wakker ga je niet dood aan.als ik dan nog niet slaap wou hij het in mindere mate toch nog voorschrijven
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Danny46 zei:
ja hij zag geen andere optie ,afbouwen vond hij geen optie
Klik om te vergroten...
Pardon?
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Wie heeft er recreatieve waarden ondervonden aan quetiapine ?Ik slik er nu 50 mg voor het slapen maar het enigste wat ik e aan overhoud zijn nachtmerries en en brakke dag .heb ze gekregen vanwege overmatig benzo gebruik maar dit vind ik ook maar niks,mischien even de tijd geven ?Natuurlijk zullen meespelen de ontwenning van de benzos.
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Ik denk niet dat dit middel überhaupt bedoeld is voor recreatieve doeleinden. Het is een antipsychoticum. Off-label voorgeschreven voor insomnia… wat verwacht je.
Klik om te vergroten...
Niet veel dus blijkbaar :disrelieved:
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#6
terwijl ik moet stoppen met benzos word een dingetje,en dan denk je mischien drink een paar pintjes maar dan lig ik nog meer wakker.en neem ik een potje ghb 5 ml dan is het einde helemaal zoek
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Danny46 zei:
terwijl ik moet stoppen met benzos word een dingetje,en dan denk je mischien drink een paar pintjes maar dan lig ik nog meer wakker
Klik om te vergroten...

Heeft je arts dit serieus voorgeschreven om het stoppen met benzo’s te vergemakkelijken?
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Heeft je arts dit serieus voorgeschreven om het stoppen met benzo’s te vergemakkelijken?
Klik om te vergroten...
ja hij zag geen andere optie ,afbouwen vond hij geen optie wat ik persoonlijk wel wat tegenstrijdig vind
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Danny46 zei:
ja hij zag geen andere optie ,afbouwen vond hij geen optie wat ik persoonlijk wel wat tegenstrijdig vind
Klik om te vergroten...
en ook niet verantwoord ja elke huisarts is weer anders
I
Indi(ca)Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Jaa klopt mijn psychische problemen zijn ook zeker de oorzaak, ik heb post traumatische stress stoornis dus ik lig inderdaad vaak te piekeren in bed en het is ook een angst voor nachtmerries. Voor ik in 2021 naar de kliniek ging sliep ik ook amper en soms een beetje met diazepam, xanax etc. In de kliniek heb ik echter totaal geen last gehad van dat ik geen slaapmedicatie had. Dus ik ben er van overtuigd als ik mijn traumaverwerking heb gehad en ik zorg dat ik een goede routine en een goede dag besteding heb net als in de kliniek dat het moet lukken. Ik heb binnenkort een intake bij Psytrec en daar word je 8 dagen opgenomen en krijg je EMDR, exposure therapie en 6 (!!) uur per dag sporten. Daarvoor moet ik ook al een aardig stuk zijn afgebouwd met mijn medicijnen dus daar moet ik binnenkort dan ook mee gaan beginnen want medicatie houd je natuurlijk ook weer tegen met dingen verwerken. Het is een soort cirkel alles wordt veroorzaakt maar is ook een gevolg van iets😂
I
Indi(ca)Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik weet niet of dit goed gaat, ik probeer je stukje over de quetiapine en alcohol te citeren maar ik ben nog een beetje aan het leren🙈 Ik hoor van mensen om mij heen die zelf ook quetiapine krijgen dat ze ook rond de 25 mg zitten voor het slapen en ook al langere tijd. Nou heb ik altijd wel echt snel tolerantie opgebouwd. Voordat ik de kliniek in ging gebruikte ik ook 6 gr ketamine per dag (in het weekend soms meer) maar ik voelde er meestal niet veel meer van. Ik heb van mezelf ook wel echt een snelle stofwisseling dus ik weet ook niet of dat iets te maken heeft met tolerantie opbouwen.
Inderdaad alcohol combineren met quetiapine is geen goed idee, ik heb gelukkig een hekel aan alcohol omdat ik mezelf met alcohol echt totaal niet onder controle heb en me echt schandalig misdraag en ik vind het ook echt niet lekker maakt niet uit met wat het gemixt is.
Maar jij gebruikt nu dan geen quetiapine meer? En hoe is dat gegaan en is het vervangen met iets?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#12
Indi(ca) zei:
Ik heb binnenkort een intake bij Psytrec en daar word je 8 dagen opgenomen en krijg je EMDR
Klik om te vergroten...
Fijn dat je toekomstvisie hebt met een behandeling! EMDR heb ik helaas niet kunnen afronden, maar mijn vriendin wel zij heeft CPTSS en dat heeft haar heel erg veel geholpen. Het is wel echt super zwaar en gelukkig zit je intern! Ik hoop dat bij jou de EMDR ook geslaagd zal zijn want het zal je leven zoveel verlichten.

Indi(ca) zei:
ik heb gelukkig een hekel aan alcohol omdat ik mezelf met alcohol echt totaal niet onder controle heb en me echt schandalig misdraag en ik vind het ook echt niet lekker maakt niet uit met wat het gemixt is.
Klik om te vergroten...
Mooie zelfkennis! Ik waardeer dit enorm. Als ik een café bezoek zijn de mensen die aangeschoten/dronken zijn vaak niet gezellig (vind ik)

Indi(ca) zei:
Maar jij gebruikt nu dan geen quetiapine meer? En hoe is dat gegaan en is het vervangen met iets?
Klik om te vergroten...
Ik gebruik nu geen Seroquel meer, ook omdat ik het niet meer nodig heb omdat ik ben afgekeurd voor arbeid. Dus ik kan altijd wel 8 uur slapen. Dat is wel een luxe. Verder ga ik echt pas slapen wanneer ik zo moe ben dat ik niet veel meer kan doen. Dus dat muziek luisteren al te veel is of ik al een tijdje verschillende dingen probeer te doen maar dat niet meer lukt, zo signaleer ik dat ik erg moe ben en ga dan slapen. En sinds ik iedere dag samen met mijn vriendin slaap scheelt dat ook erg veel. Soms ook een nadeel omdat ze snurkt hahahha.
Ik heb het met aanpassing van de avond vervangen. Ik vind anti psychotica niet erg fijn omdat ik er te vlak van word en ook een "kater" heb de volgende ochtend en omdat ik al een Benzodiazepine afhankelijkheid heb durf ik bijna niet meer nieuwe medicijnen te proberen om straks nog een verslaving of afhankelijkheid te krijgen. Dit heeft soms wel nadelen maar wil echt niet meer afhankelijk worden van iets. Maar ik moet echter bekennen dat dit puur komt doordat ik niet verplicht ben te werken en dus perse vroeg op moet. Ik snap dat dit niet mogelijk is voor veel mensen.
I
Indi(ca)Lid
01-01-2024, 00:00
#13
BenzoLiefhebber zei:
Fijn dat je toekomstvisie hebt met een behandeling! EMDR heb ik helaas niet kunnen afronden, maar mijn vriendin wel zij heeft CPTSS en dat heeft haar heel erg veel geholpen. Het is wel echt super zwaar en gelukkig zit je intern! Ik hoop dat bij jou de EMDR ook geslaagd zal zijn want het zal je leven zoveel verlichten.
Klik om te vergroten...
Jammer dat je het niet hebt kunnen afronden ben je nog van plan in de toekomst om het wel te doen? En wat fijn voor je vriendin dat dit haar wel is gelukt! Is zij ook helemaal af van de flashbacks en nachtmerries? Ik heb zelf ook complexe ptss. Ik ben zelf alleen een grote vermijder van mijn ptss, ik praat er liever nooit over. De gebeurtenis was van mijn 12 tot 16e en heb het pas op mijn 19e in de kliniek voor het eerst tegen iemand gezegd. Nooit last van mijn ptss gehad tot ik geen drugs meer gebruikte (duh). Vandaar dat ik mijn behandeling ook al veel te lang uitstel.


BenzoLiefhebber zei:
Ik gebruik nu geen Seroquel meer, ook omdat ik het niet meer nodig heb omdat ik ben afgekeurd voor arbeid. Dus ik kan altijd wel 8 uur slapen. Dat is wel een luxe. Verder ga ik echt pas slapen wanneer ik zo moe ben dat ik niet veel meer kan doen. Dus dat muziek luisteren al te veel is of ik al een tijdje verschillende dingen probeer te doen maar dat niet meer lukt, zo signaleer ik dat ik erg moe ben en ga dan slapen. En sinds ik iedere dag samen met mijn vriendin slaap scheelt dat ook erg veel. Soms ook een nadeel omdat ze snurkt hahahha.
Ik heb het met aanpassing van de avond vervangen. Ik vind anti psychotica niet erg fijn omdat ik er te vlak van word en ook een "kater" heb de volgende ochtend en omdat ik al een Benzodiazepine afhankelijkheid heb durf ik bijna niet meer nieuwe medicijnen te proberen om straks nog een verslaving of afhankelijkheid te krijgen. Dit heeft soms wel nadelen maar wil echt niet meer afhankelijk worden van iets. Maar ik moet echter bekennen dat dit puur komt doordat ik niet verplicht ben te werken en dus perse vroeg op moet. Ik snap dat dit niet mogelijk is voor veel mensen.
Klik om te vergroten...
Ja dat snap ik, ik ben sinds vandaag weer mijn studie gaan volgen maar was twee weken thuis gebleven om een keer te kunnen slapen. Nu is het bijna kwart over 4 en mijn wekker gaat om half 6 dus in die twee weken heb ik even lekker tot 11-13 uur geslapen en toen voelde ik me wel beter.
Pff heftig een benzo afhankelijkheid! Maar vind het wel sterk van je dat je dan de keus maakt geen andere medicijnen te proberen om jezelf te behoeden, zorg er wel voor dat als het echt noodzakelijk is dat je dan je gezondheid moet kiezen! Hahaha ik kan snurken echt niet aanhoren, er begint dan zoveel irritatie op te borrrelen in me dat ik bijna een woedeaanval krijg in bed. Mijn ex vriend ging gelukkig uit zichzelf vaak al op de bank na de eerste keer als ik hem had wakker gemaakt maar als ik bij een vriendin blijf slapen dan heb ik een probleem😂
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#14
Indi(ca) zei:
Jammer dat je het niet hebt kunnen afronden ben je nog van plan in de toekomst om het wel te doen?
Klik om te vergroten...
Als ik zou weten waar ik moest beginnen in de zee van vergeetachtigheid, blokkades en dergelijke, zeker. Alleen ben ik er nu niet klaar voor. Wel in de toekomst denk ik, eerst maar goede behandeling vinden voor andere psychische problematiek.
Indi(ca) zei:
Is zij ook helemaal af van de flashbacks en nachtmerries?
Klik om te vergroten...
Nee, maar wel veel minder en de manier hoe ze ermee omgaat is veranderd. Het is niet meer een overtuiging maar ze zoekt hulp bij mij of haar naasten en dan zakt het vaak binnen een uur. Ze weet ik ook dat het een droom is geweest of flashbacks heeft. Ze heeft zeg maar manieren gevonden om terug te komen in de realiteit die goed werken en ook harmless zijn.
Indi(ca) zei:
De gebeurtenis was van mijn 12 tot 16e en heb het pas op mijn 19e in de kliniek voor het eerst tegen iemand gezegd. Nooit last van mijn ptss gehad tot ik geen drugs meer gebruikte (duh). Vandaar dat ik mijn behandeling ook al veel te lang uitstel.
Klik om te vergroten...
Herken ik ook erg. Is super lastig
Indi(ca) zei:
Maar vind het wel sterk van je dat je dan de keus maakt geen andere medicijnen te proberen om jezelf te behoeden, zorg er wel voor dat als het echt noodzakelijk is dat je dan je gezondheid moet kiezen
Klik om te vergroten...
Als ik anti psychotica echt nodig heb geef ik er wel aan toe, vaak geeft mijn omgeving aan het nodig te hebben en die mensen vertrouw ik wel. Of als ik erg neerslachtig word neem ik het uit mezelf.
Indi(ca) zei:
Hahaha ik kan snurken echt niet aanhoren, er begint dan zoveel irritatie op te borrrelen in me dat ik bijna een woedeaanval krijg in bed.
Klik om te vergroten...
Precies dit. Gelukkig hebben wij 2 matrassen in huis in een andere kamer! :grin:
Indi(ca) zei:
Mijn ex vriend ging gelukkig uit zichzelf vaak al op de bank na de eerste keer als ik hem had wakker gemaakt maar als ik bij een vriendin blijf slapen dan heb ik een probleem😂
Klik om te vergroten...
Ja wij hebben vandaag ook een logeer, dus vannacht ook geen vlucht. Maar denk dat slapen het sowieso niet gaat worden want heb wat middelen op :wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb seroquel voorgeschreven om te kunnen slapen, en mij helpt (100 mg) dit middel uitstekend! Zonder dit medicijn slaap ik bijna niet en dat wil ik niet meer.
Ik heb zware ptss, en heb vaak nachtmerries.
Mijn hulphond helpt me daardoor heen gelukkig en daar ben ik na jaaaaren ellende heel blij mee....maar die seroquel is broodnodig.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Danny46 zei:
Wie heeft er recreatieve waarden ondervonden aan quetiapine ?Ik slik er nu 50 mg voor het slapen maar het enigste wat ik e aan overhoud zijn nachtmerries en en brakke dag .heb ze gekregen vanwege overmatig benzo gebruik maar dit vind ik ook maar niks,mischien even de tijd geven ?Natuurlijk zullen meespelen de ontwenning van de benzos.
Klik om te vergroten...
Lol, aan quetiapine is toch letterlijk niets recreatiefs aan, is een antipsychoticum en zorgt dat stoffen die v nature in je hersenen voorkomen minder werken, vooral dopamine. Het onderdrukt je hersenactiviteit.
De nachtmerries n brakke gevoel, ligt indd eerder aan je afkick vd benzo's. Quetiapine 50mg is msschn bij deze te weinig. Bij mij hielp 100mg zeker wel en daarna mirtazapine (eerst 30mg, dan 15mg).
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Ik heb seroquel voorgeschreven om te kunnen slapen, en mij helpt (100 mg) dit middel uitstekend! Zonder dit medicijn slaap ik bijna niet en dat wil ik niet meer.
Klik om te vergroten...
Kan ik volledig inkomen, want toen ik niet meer zonder benzo kon slapen, anderhalve week zonder benzo, ware hel was, zonder slaap, zodra ogen waren gesloten, constant geflitst, ongeziene onrust n mensen in mn kop. Toen op voorschrift v psychiater, quetiapine 100mg gebruikt n 12u geslapen, hoe deugdzaam n blij ik was, ook al wask overdag uren loom, ik kon terug slapen en da nog paar dagen gedaan, op vaste tijdstippen. Daarna nr mirtazapine overgestapt, ook afgebouwd en zo terug slaap n bioritme opgebouwd.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik gebruik het al zeker een paar jaar 25mg om door te kunnen slapen. Ik slaap wel in binnen 15min meestal maar als ik het niet gebruik ben ik na 2 uur klaarwakker en kan ik een marathon lopen.
Eerste week van gebruik wat mistig en draaierig maar nu geen last van bijwerkingen of wat ook. Ik weet dat als ik het niet neem ik niet slaap en als een zombie aan het werk wil ik niet. Mss zit ik er m’n hele leven aan vast maar dat is dan zo. Ik ga er goed op.

Soms gebruik ik MDMA of 4F en als dat is uitgewerkt pak ik de Quetiapine 25mg om te kunnen slapen. Net als ieder ander last van de “standaard” kwaaltjes van MDMA maar nog steeds prima slaap daarna.

Ik zie niet hoe je dit recreatief kan gebruiken, hele hoge dosis is echt voor psychoses en je wordt er zwaar, lam en moe van.. niks aan toch?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
[QUOTE="Pollewop, post: 1843726, member: 123840"

Ik zie niet hoe je dit recreatief kan gebruiken, hele hoge dosis is echt voor psychoses en je wordt er zwaar, lam en moe van.. niks aan toch?
[/QUOTE]

Noot:
25 mg vind ik een lage dosis, ikzelf zit aan 100 mg.
Ik merk niet dat ik er loom en moe van word, maar ja ieder lichaam is anders natuurlijk.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Ik zie niet hoe je dit recreatief kan gebruiken, hele hoge dosis is echt voor psychoses en je wordt er zwaar, lam en moe van.. niks aan toch?
Klik om te vergroten...



Ja, niet iedereens koppie is hetzelfde. Misschien dat zelfs, in de loop der tijd, de werking van quetiapine kan veranderen. En dat of je koffie, tabak of wat dan ook erbij erbij gebruikt, het helemaal onvoorspelbaar is. Misschien.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."