Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsquetiapine

quetiapine

78 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
I
Indi(ca)Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet niet of dit goed gaat, ik probeer je stukje over de quetiapine en alcohol te citeren maar ik ben nog een beetje aan het leren🙈 Ik hoor van mensen om mij heen die zelf ook quetiapine krijgen dat ze ook rond de 25 mg zitten voor het slapen en ook al langere tijd. Nou heb ik altijd wel echt snel tolerantie opgebouwd. Voordat ik de kliniek in ging gebruikte ik ook 6 gr ketamine per dag (in het weekend soms meer) maar ik voelde er meestal niet veel meer van. Ik heb van mezelf ook wel echt een snelle stofwisseling dus ik weet ook niet of dat iets te maken heeft met tolerantie opbouwen.
Inderdaad alcohol combineren met quetiapine is geen goed idee, ik heb gelukkig een hekel aan alcohol omdat ik mezelf met alcohol echt totaal niet onder controle heb en me echt schandalig misdraag en ik vind het ook echt niet lekker maakt niet uit met wat het gemixt is.
Maar jij gebruikt nu dan geen quetiapine meer? En hoe is dat gegaan en is het vervangen met iets?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Indi(ca) zei:
Ik heb binnenkort een intake bij Psytrec en daar word je 8 dagen opgenomen en krijg je EMDR
Klik om te vergroten...
Fijn dat je toekomstvisie hebt met een behandeling! EMDR heb ik helaas niet kunnen afronden, maar mijn vriendin wel zij heeft CPTSS en dat heeft haar heel erg veel geholpen. Het is wel echt super zwaar en gelukkig zit je intern! Ik hoop dat bij jou de EMDR ook geslaagd zal zijn want het zal je leven zoveel verlichten.

Indi(ca) zei:
ik heb gelukkig een hekel aan alcohol omdat ik mezelf met alcohol echt totaal niet onder controle heb en me echt schandalig misdraag en ik vind het ook echt niet lekker maakt niet uit met wat het gemixt is.
Klik om te vergroten...
Mooie zelfkennis! Ik waardeer dit enorm. Als ik een café bezoek zijn de mensen die aangeschoten/dronken zijn vaak niet gezellig (vind ik)

Indi(ca) zei:
Maar jij gebruikt nu dan geen quetiapine meer? En hoe is dat gegaan en is het vervangen met iets?
Klik om te vergroten...
Ik gebruik nu geen Seroquel meer, ook omdat ik het niet meer nodig heb omdat ik ben afgekeurd voor arbeid. Dus ik kan altijd wel 8 uur slapen. Dat is wel een luxe. Verder ga ik echt pas slapen wanneer ik zo moe ben dat ik niet veel meer kan doen. Dus dat muziek luisteren al te veel is of ik al een tijdje verschillende dingen probeer te doen maar dat niet meer lukt, zo signaleer ik dat ik erg moe ben en ga dan slapen. En sinds ik iedere dag samen met mijn vriendin slaap scheelt dat ook erg veel. Soms ook een nadeel omdat ze snurkt hahahha.
Ik heb het met aanpassing van de avond vervangen. Ik vind anti psychotica niet erg fijn omdat ik er te vlak van word en ook een "kater" heb de volgende ochtend en omdat ik al een Benzodiazepine afhankelijkheid heb durf ik bijna niet meer nieuwe medicijnen te proberen om straks nog een verslaving of afhankelijkheid te krijgen. Dit heeft soms wel nadelen maar wil echt niet meer afhankelijk worden van iets. Maar ik moet echter bekennen dat dit puur komt doordat ik niet verplicht ben te werken en dus perse vroeg op moet. Ik snap dat dit niet mogelijk is voor veel mensen.
I
Indi(ca)Lid
01-01-2024, 00:00
#3
BenzoLiefhebber zei:
Fijn dat je toekomstvisie hebt met een behandeling! EMDR heb ik helaas niet kunnen afronden, maar mijn vriendin wel zij heeft CPTSS en dat heeft haar heel erg veel geholpen. Het is wel echt super zwaar en gelukkig zit je intern! Ik hoop dat bij jou de EMDR ook geslaagd zal zijn want het zal je leven zoveel verlichten.
Klik om te vergroten...
Jammer dat je het niet hebt kunnen afronden ben je nog van plan in de toekomst om het wel te doen? En wat fijn voor je vriendin dat dit haar wel is gelukt! Is zij ook helemaal af van de flashbacks en nachtmerries? Ik heb zelf ook complexe ptss. Ik ben zelf alleen een grote vermijder van mijn ptss, ik praat er liever nooit over. De gebeurtenis was van mijn 12 tot 16e en heb het pas op mijn 19e in de kliniek voor het eerst tegen iemand gezegd. Nooit last van mijn ptss gehad tot ik geen drugs meer gebruikte (duh). Vandaar dat ik mijn behandeling ook al veel te lang uitstel.


BenzoLiefhebber zei:
Ik gebruik nu geen Seroquel meer, ook omdat ik het niet meer nodig heb omdat ik ben afgekeurd voor arbeid. Dus ik kan altijd wel 8 uur slapen. Dat is wel een luxe. Verder ga ik echt pas slapen wanneer ik zo moe ben dat ik niet veel meer kan doen. Dus dat muziek luisteren al te veel is of ik al een tijdje verschillende dingen probeer te doen maar dat niet meer lukt, zo signaleer ik dat ik erg moe ben en ga dan slapen. En sinds ik iedere dag samen met mijn vriendin slaap scheelt dat ook erg veel. Soms ook een nadeel omdat ze snurkt hahahha.
Ik heb het met aanpassing van de avond vervangen. Ik vind anti psychotica niet erg fijn omdat ik er te vlak van word en ook een "kater" heb de volgende ochtend en omdat ik al een Benzodiazepine afhankelijkheid heb durf ik bijna niet meer nieuwe medicijnen te proberen om straks nog een verslaving of afhankelijkheid te krijgen. Dit heeft soms wel nadelen maar wil echt niet meer afhankelijk worden van iets. Maar ik moet echter bekennen dat dit puur komt doordat ik niet verplicht ben te werken en dus perse vroeg op moet. Ik snap dat dit niet mogelijk is voor veel mensen.
Klik om te vergroten...
Ja dat snap ik, ik ben sinds vandaag weer mijn studie gaan volgen maar was twee weken thuis gebleven om een keer te kunnen slapen. Nu is het bijna kwart over 4 en mijn wekker gaat om half 6 dus in die twee weken heb ik even lekker tot 11-13 uur geslapen en toen voelde ik me wel beter.
Pff heftig een benzo afhankelijkheid! Maar vind het wel sterk van je dat je dan de keus maakt geen andere medicijnen te proberen om jezelf te behoeden, zorg er wel voor dat als het echt noodzakelijk is dat je dan je gezondheid moet kiezen! Hahaha ik kan snurken echt niet aanhoren, er begint dan zoveel irritatie op te borrrelen in me dat ik bijna een woedeaanval krijg in bed. Mijn ex vriend ging gelukkig uit zichzelf vaak al op de bank na de eerste keer als ik hem had wakker gemaakt maar als ik bij een vriendin blijf slapen dan heb ik een probleem😂
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Indi(ca) zei:
Jammer dat je het niet hebt kunnen afronden ben je nog van plan in de toekomst om het wel te doen?
Klik om te vergroten...
Als ik zou weten waar ik moest beginnen in de zee van vergeetachtigheid, blokkades en dergelijke, zeker. Alleen ben ik er nu niet klaar voor. Wel in de toekomst denk ik, eerst maar goede behandeling vinden voor andere psychische problematiek.
Indi(ca) zei:
Is zij ook helemaal af van de flashbacks en nachtmerries?
Klik om te vergroten...
Nee, maar wel veel minder en de manier hoe ze ermee omgaat is veranderd. Het is niet meer een overtuiging maar ze zoekt hulp bij mij of haar naasten en dan zakt het vaak binnen een uur. Ze weet ik ook dat het een droom is geweest of flashbacks heeft. Ze heeft zeg maar manieren gevonden om terug te komen in de realiteit die goed werken en ook harmless zijn.
Indi(ca) zei:
De gebeurtenis was van mijn 12 tot 16e en heb het pas op mijn 19e in de kliniek voor het eerst tegen iemand gezegd. Nooit last van mijn ptss gehad tot ik geen drugs meer gebruikte (duh). Vandaar dat ik mijn behandeling ook al veel te lang uitstel.
Klik om te vergroten...
Herken ik ook erg. Is super lastig
Indi(ca) zei:
Maar vind het wel sterk van je dat je dan de keus maakt geen andere medicijnen te proberen om jezelf te behoeden, zorg er wel voor dat als het echt noodzakelijk is dat je dan je gezondheid moet kiezen
Klik om te vergroten...
Als ik anti psychotica echt nodig heb geef ik er wel aan toe, vaak geeft mijn omgeving aan het nodig te hebben en die mensen vertrouw ik wel. Of als ik erg neerslachtig word neem ik het uit mezelf.
Indi(ca) zei:
Hahaha ik kan snurken echt niet aanhoren, er begint dan zoveel irritatie op te borrrelen in me dat ik bijna een woedeaanval krijg in bed.
Klik om te vergroten...
Precies dit. Gelukkig hebben wij 2 matrassen in huis in een andere kamer! :grin:
Indi(ca) zei:
Mijn ex vriend ging gelukkig uit zichzelf vaak al op de bank na de eerste keer als ik hem had wakker gemaakt maar als ik bij een vriendin blijf slapen dan heb ik een probleem😂
Klik om te vergroten...
Ja wij hebben vandaag ook een logeer, dus vannacht ook geen vlucht. Maar denk dat slapen het sowieso niet gaat worden want heb wat middelen op :wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb seroquel voorgeschreven om te kunnen slapen, en mij helpt (100 mg) dit middel uitstekend! Zonder dit medicijn slaap ik bijna niet en dat wil ik niet meer.
Ik heb zware ptss, en heb vaak nachtmerries.
Mijn hulphond helpt me daardoor heen gelukkig en daar ben ik na jaaaaren ellende heel blij mee....maar die seroquel is broodnodig.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Danny46 zei:
Wie heeft er recreatieve waarden ondervonden aan quetiapine ?Ik slik er nu 50 mg voor het slapen maar het enigste wat ik e aan overhoud zijn nachtmerries en en brakke dag .heb ze gekregen vanwege overmatig benzo gebruik maar dit vind ik ook maar niks,mischien even de tijd geven ?Natuurlijk zullen meespelen de ontwenning van de benzos.
Klik om te vergroten...
Lol, aan quetiapine is toch letterlijk niets recreatiefs aan, is een antipsychoticum en zorgt dat stoffen die v nature in je hersenen voorkomen minder werken, vooral dopamine. Het onderdrukt je hersenactiviteit.
De nachtmerries n brakke gevoel, ligt indd eerder aan je afkick vd benzo's. Quetiapine 50mg is msschn bij deze te weinig. Bij mij hielp 100mg zeker wel en daarna mirtazapine (eerst 30mg, dan 15mg).
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Ik heb seroquel voorgeschreven om te kunnen slapen, en mij helpt (100 mg) dit middel uitstekend! Zonder dit medicijn slaap ik bijna niet en dat wil ik niet meer.
Klik om te vergroten...
Kan ik volledig inkomen, want toen ik niet meer zonder benzo kon slapen, anderhalve week zonder benzo, ware hel was, zonder slaap, zodra ogen waren gesloten, constant geflitst, ongeziene onrust n mensen in mn kop. Toen op voorschrift v psychiater, quetiapine 100mg gebruikt n 12u geslapen, hoe deugdzaam n blij ik was, ook al wask overdag uren loom, ik kon terug slapen en da nog paar dagen gedaan, op vaste tijdstippen. Daarna nr mirtazapine overgestapt, ook afgebouwd en zo terug slaap n bioritme opgebouwd.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik gebruik het al zeker een paar jaar 25mg om door te kunnen slapen. Ik slaap wel in binnen 15min meestal maar als ik het niet gebruik ben ik na 2 uur klaarwakker en kan ik een marathon lopen.
Eerste week van gebruik wat mistig en draaierig maar nu geen last van bijwerkingen of wat ook. Ik weet dat als ik het niet neem ik niet slaap en als een zombie aan het werk wil ik niet. Mss zit ik er m’n hele leven aan vast maar dat is dan zo. Ik ga er goed op.

Soms gebruik ik MDMA of 4F en als dat is uitgewerkt pak ik de Quetiapine 25mg om te kunnen slapen. Net als ieder ander last van de “standaard” kwaaltjes van MDMA maar nog steeds prima slaap daarna.

Ik zie niet hoe je dit recreatief kan gebruiken, hele hoge dosis is echt voor psychoses en je wordt er zwaar, lam en moe van.. niks aan toch?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
[QUOTE="Pollewop, post: 1843726, member: 123840"

Ik zie niet hoe je dit recreatief kan gebruiken, hele hoge dosis is echt voor psychoses en je wordt er zwaar, lam en moe van.. niks aan toch?
[/QUOTE]

Noot:
25 mg vind ik een lage dosis, ikzelf zit aan 100 mg.
Ik merk niet dat ik er loom en moe van word, maar ja ieder lichaam is anders natuurlijk.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Ik zie niet hoe je dit recreatief kan gebruiken, hele hoge dosis is echt voor psychoses en je wordt er zwaar, lam en moe van.. niks aan toch?
Klik om te vergroten...



Ja, niet iedereens koppie is hetzelfde. Misschien dat zelfs, in de loop der tijd, de werking van quetiapine kan veranderen. En dat of je koffie, tabak of wat dan ook erbij erbij gebruikt, het helemaal onvoorspelbaar is. Misschien.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Op Apotheek.nl

Hebben ze volgens mij een nieuw plaatje toegevoegd. Ik had het al een paar keer opgezocht, maar vond het maar vaag.

Duidelijker dan dit had ik nog niet gezien.

Waar-de-loooooossss




Dat zeggen ze dus niet erbij als ze dit soort medicatie voorschrijven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Helder schema! Het zijn geen sinasprilletjes, die seroquel. Dat blijkt wel.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zat wat te lezen over quetiapine andere anti-pschotica en tabak. Die quetiapine heeft in iig een iets andere wisselwerking met tabak, en zou dan voor minder trek in tabak roken moeten zorgen. Terwijl andere anti-psychotica weer meer trek in tabak veroorzaken.

Dan weet ik nog niks natuurlijk. Maar wel dat dat stoppen met roken met quetiapine tegelijk afbouwen, misschien ook weer een rare wisselwerking zou kunnen hebben.

Bah.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#14
reDStone zei:
Ik zat wat te lezen over quetiapine andere anti-pschotica en tabak. Die quetiapine heeft in iig een iets andere wisselwerking met tabak, en zou dan voor minder trek in tabak roken moeten zorgen. Terwijl andere anti-psychotica weer meer trek in tabak veroorzaken.

Dan weet ik nog niks natuurlijk. Maar wel dat dat stoppen met roken met quetiapine tegelijk afbouwen, misschien ook weer een rare wisselwerking zou kunnen hebben.

Bah.
Klik om te vergroten...
Ik weet ook dat roken en schizofrenie vaak gepaard gaan met elkaar. Vaak hebben die mensen ook amti psychotica.
R
Robert67Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind seroquel fijn als ik te hard ben gegaan.
Als ik 2 dagen wakker ben neem ik er nog 10mg cisordinol bij
D
DraaimiddelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Quetiapine is heerlijk toch, volledig knock-out. Zo heerlijk diep heb ik nog nooit geslapen. Ik slik ook olanzapine, slaap ik ook zo lekker op. Neem wel eens een quetiapine 25mg eerder op de avond om lekker heel de avond op het randje van slapen en wakker zijn te zitten! Op de bank af en toe ff wegvallen en weer terug en dan naar bed en gelijk in slaap vallen. Heerlijk man
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zou toch terughoudend zijn met dit middel. Want als je er langere tijd aan zit is er ook lastig af te komen.
Q
Queen1990Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Quatepine is een krachtig middel en als je inderdaad gaat lopen kanen als een bak met popcorn kan dat heel naar zijn.
Klik om te vergroten...
Ik ben zelfs 18kg aangekomen ik zat op 50 mg langwerkend maar ze hebben me toen op 100mg gezet, moest echt afbouwen hoor! Van 100 naar 75,50,25 en toen 12.5 en toen 0...ben meteen afgevallen! Sliep wel heel goed maar tis echt rommel!
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Heeft je arts dit serieus voorgeschreven om het stoppen met benzo’s te vergemakkelijken?
Klik om te vergroten...
Ik heb dit ook gehad though, maar ik was toen wel aan het afbouwen en ik had al goede ervaringen met quetiapine, dus ik ging van 20mg temazepam + 1mg flunitrazepam naar 1mg flunitrazepam, naar 1mg flunitrazepam + 100mg quetiapine en toen ik van 100mg naar 200mg quetiapine ging, was ik volledig gestopt met de flunitrazepam, dus daarvoor wordt het ook wel voorgeschreven, maar denk niet dat dat heel gebruikelijk is. Wat al helemaal ongebruikelijk is, is om als arts de benzodiazepinen niet af te willen bouwen, maar wel vervolgens quetiapine in de mix te willen gooien... heel vreemd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beter seroquel, dan een ( potente) benzo.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."