Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsquetiapine

quetiapine

78 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
I
Indi(ca)Lid
01-01-2024, 00:00
#1
BenzoLiefhebber zei:
Fijn dat je toekomstvisie hebt met een behandeling! EMDR heb ik helaas niet kunnen afronden, maar mijn vriendin wel zij heeft CPTSS en dat heeft haar heel erg veel geholpen. Het is wel echt super zwaar en gelukkig zit je intern! Ik hoop dat bij jou de EMDR ook geslaagd zal zijn want het zal je leven zoveel verlichten.
Klik om te vergroten...
Jammer dat je het niet hebt kunnen afronden ben je nog van plan in de toekomst om het wel te doen? En wat fijn voor je vriendin dat dit haar wel is gelukt! Is zij ook helemaal af van de flashbacks en nachtmerries? Ik heb zelf ook complexe ptss. Ik ben zelf alleen een grote vermijder van mijn ptss, ik praat er liever nooit over. De gebeurtenis was van mijn 12 tot 16e en heb het pas op mijn 19e in de kliniek voor het eerst tegen iemand gezegd. Nooit last van mijn ptss gehad tot ik geen drugs meer gebruikte (duh). Vandaar dat ik mijn behandeling ook al veel te lang uitstel.


BenzoLiefhebber zei:
Ik gebruik nu geen Seroquel meer, ook omdat ik het niet meer nodig heb omdat ik ben afgekeurd voor arbeid. Dus ik kan altijd wel 8 uur slapen. Dat is wel een luxe. Verder ga ik echt pas slapen wanneer ik zo moe ben dat ik niet veel meer kan doen. Dus dat muziek luisteren al te veel is of ik al een tijdje verschillende dingen probeer te doen maar dat niet meer lukt, zo signaleer ik dat ik erg moe ben en ga dan slapen. En sinds ik iedere dag samen met mijn vriendin slaap scheelt dat ook erg veel. Soms ook een nadeel omdat ze snurkt hahahha.
Ik heb het met aanpassing van de avond vervangen. Ik vind anti psychotica niet erg fijn omdat ik er te vlak van word en ook een "kater" heb de volgende ochtend en omdat ik al een Benzodiazepine afhankelijkheid heb durf ik bijna niet meer nieuwe medicijnen te proberen om straks nog een verslaving of afhankelijkheid te krijgen. Dit heeft soms wel nadelen maar wil echt niet meer afhankelijk worden van iets. Maar ik moet echter bekennen dat dit puur komt doordat ik niet verplicht ben te werken en dus perse vroeg op moet. Ik snap dat dit niet mogelijk is voor veel mensen.
Klik om te vergroten...
Ja dat snap ik, ik ben sinds vandaag weer mijn studie gaan volgen maar was twee weken thuis gebleven om een keer te kunnen slapen. Nu is het bijna kwart over 4 en mijn wekker gaat om half 6 dus in die twee weken heb ik even lekker tot 11-13 uur geslapen en toen voelde ik me wel beter.
Pff heftig een benzo afhankelijkheid! Maar vind het wel sterk van je dat je dan de keus maakt geen andere medicijnen te proberen om jezelf te behoeden, zorg er wel voor dat als het echt noodzakelijk is dat je dan je gezondheid moet kiezen! Hahaha ik kan snurken echt niet aanhoren, er begint dan zoveel irritatie op te borrrelen in me dat ik bijna een woedeaanval krijg in bed. Mijn ex vriend ging gelukkig uit zichzelf vaak al op de bank na de eerste keer als ik hem had wakker gemaakt maar als ik bij een vriendin blijf slapen dan heb ik een probleem😂
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Indi(ca) zei:
Jammer dat je het niet hebt kunnen afronden ben je nog van plan in de toekomst om het wel te doen?
Klik om te vergroten...
Als ik zou weten waar ik moest beginnen in de zee van vergeetachtigheid, blokkades en dergelijke, zeker. Alleen ben ik er nu niet klaar voor. Wel in de toekomst denk ik, eerst maar goede behandeling vinden voor andere psychische problematiek.
Indi(ca) zei:
Is zij ook helemaal af van de flashbacks en nachtmerries?
Klik om te vergroten...
Nee, maar wel veel minder en de manier hoe ze ermee omgaat is veranderd. Het is niet meer een overtuiging maar ze zoekt hulp bij mij of haar naasten en dan zakt het vaak binnen een uur. Ze weet ik ook dat het een droom is geweest of flashbacks heeft. Ze heeft zeg maar manieren gevonden om terug te komen in de realiteit die goed werken en ook harmless zijn.
Indi(ca) zei:
De gebeurtenis was van mijn 12 tot 16e en heb het pas op mijn 19e in de kliniek voor het eerst tegen iemand gezegd. Nooit last van mijn ptss gehad tot ik geen drugs meer gebruikte (duh). Vandaar dat ik mijn behandeling ook al veel te lang uitstel.
Klik om te vergroten...
Herken ik ook erg. Is super lastig
Indi(ca) zei:
Maar vind het wel sterk van je dat je dan de keus maakt geen andere medicijnen te proberen om jezelf te behoeden, zorg er wel voor dat als het echt noodzakelijk is dat je dan je gezondheid moet kiezen
Klik om te vergroten...
Als ik anti psychotica echt nodig heb geef ik er wel aan toe, vaak geeft mijn omgeving aan het nodig te hebben en die mensen vertrouw ik wel. Of als ik erg neerslachtig word neem ik het uit mezelf.
Indi(ca) zei:
Hahaha ik kan snurken echt niet aanhoren, er begint dan zoveel irritatie op te borrrelen in me dat ik bijna een woedeaanval krijg in bed.
Klik om te vergroten...
Precies dit. Gelukkig hebben wij 2 matrassen in huis in een andere kamer! :grin:
Indi(ca) zei:
Mijn ex vriend ging gelukkig uit zichzelf vaak al op de bank na de eerste keer als ik hem had wakker gemaakt maar als ik bij een vriendin blijf slapen dan heb ik een probleem😂
Klik om te vergroten...
Ja wij hebben vandaag ook een logeer, dus vannacht ook geen vlucht. Maar denk dat slapen het sowieso niet gaat worden want heb wat middelen op :wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb seroquel voorgeschreven om te kunnen slapen, en mij helpt (100 mg) dit middel uitstekend! Zonder dit medicijn slaap ik bijna niet en dat wil ik niet meer.
Ik heb zware ptss, en heb vaak nachtmerries.
Mijn hulphond helpt me daardoor heen gelukkig en daar ben ik na jaaaaren ellende heel blij mee....maar die seroquel is broodnodig.
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#4
heb al nu al zin om nar bed te gaan :tearsofjoy: not ga maar hemaal niet slapen wellicht komt de vermoeidheid morgen dan
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jij hebt inmiddels wel het wereldrecord met eigen posts achter elkaar plaatsen in handen, of niet?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Danny46 zei:
moet maar weer tv kijken snachts :rage: andere huisarts zit ik ook over te denken maar hijzegt 2 weekjes wakker ga je niet dood aan.als ik dan nog niet slaap wou hij het in mindere mate toch nog voorschrijven
Klik om te vergroten...

Ik zou naar een andere huisarts gaan als dat een optie is. Second opinion. Ik vind dit eerlijk gezegd een enorm vreemde move, niet willen afbouwen en Seroquel voorschrijven. Zoveel vraagtekens.
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
Jij hebt inmiddels wel het wereldrecord met eigen posts achter elkaar plaatsen in handen, of niet?
Klik om te vergroten...
was mij niet zo opgevallen maar als het irrritant is hoor ik het graag hou ik rekening mee
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Danny46 zei:
was mij niet zo opgevallen maar als het irrritant is hoor ik het graag hou ik rekening mee
Klik om te vergroten...
Ik ben slechts een burger van df. Ge doet dus maar, is mijn mening. Maar daar ga ik niet over.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Danny46 zei:
was mij niet zo opgevallen maar als het irrritant is hoor ik het graag hou ik rekening mee
Klik om te vergroten...
Je bent daar ook niet al 10x voor gewaarschuwd toch?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Quatepine is een dopamine antagonist, het blokkeert de werking van dopamine bijvoorbeeld waardoor verschijnselen van een psychose of teveel drugs worden gedempt, en je wat meer tot rust komt, maar niet in de zin van een benzodiazepine. Het geeft niet echt een roes. Het is ook geen recreatief middel. Het is een antipsychoticum.

Dus ja, ga daar lekker allemaal dingen bij gebruiken en slikken, prima (sarcasme, niet doen, het is gevaarlijk).
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Danny46 zei:
Wie heeft er recreatieve waarden ondervonden aan quetiapine ?Ik slik er nu 50 mg voor het slapen maar het enigste wat ik e aan overhoud zijn nachtmerries en en brakke dag .heb ze gekregen vanwege overmatig benzo gebruik maar dit vind ik ook maar niks,mischien even de tijd geven ?Natuurlijk zullen meespelen de ontwenning van de benzos.
Klik om te vergroten...
Ik geloof niet dat aan quetiapine ook maar een enig recreatief doeleinde zou kunnen zitten. Het is immers een antipsychoticum én hoort hierom als zodanig te worden behandeld!
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#12
MetalGuy zei:
Ik geloof niet dat aan quetiapine ook maar een enig recreatief doeleinde zou kunnen zitten. Het is immers een antipsychoticum én hoort hierom als zodanig te worden behandeld!
Klik om te vergroten...
Ik kan er wel op slapen iig maar de huisarts wil mij doorverwijzen naar de psychiatrie .
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Danny46 zei:
Wie heeft er recreatieve waarden ondervonden aan quetiapine ?
Klik om te vergroten...
Niemand
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#14
cutepool zei:
Niemand
Klik om te vergroten...
Dacht ik al maar vroeg het maar ff is idd geen bal aan het is zelfs irritant
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je problemen met benzo gebruik hebt kan je ook quatiapine gaan misbruiken. (Of een zwak voor hebben)

Het heeft geen recreatieve waarden en er treed een stuk minder gewenning en functieverlies op vergeleken benzo's maar ze maken je wel mellow, zorgeloos en slaperig. Op een andere manier dan benzo's ofc. Dirkjan heeft uitgelegd hoe quatiapine werkt


Dusja quatiapine echt niet misbruiken want hiervan ontwennen is echt een stuk heftiger dan benzo's

Houd het bij voorgeschreven doseringen. Niet zelfstandig ophogen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Danny46 zei:
was mij niet zo opgevallen maar als het irrritant is hoor ik het graag hou ik rekening mee
Klik om te vergroten...
Bij deze. Let een beetje op met tig berichten na elkaar plaatsen, jezelf quoten (als je een bericht aan wil passen kun je linksonder in de post op 'bewerken' tikken) etc. Ook dit valt onder spamgedrag.
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dopemonster zei:
Als je problemen met benzo gebruik hebt kan je ook quatiapine gaan misbruiken. (Of een zwak voor hebben)

Het heeft geen recreatieve waarden en er treed een stuk minder gewenning en functieverlies op vergeleken benzo's maar ze maken je wel mellow, zorgeloos en slaperig.

Dusja quatiapine echt niet misbruiken want hiervan ontwennen is echt een stuk heftiger dan benzo's

Houd het bij voorgeschreven doseringen. Niet zelfstandig ophogen.
Klik om te vergroten...
Dat herken ik eerst 25 mg toen 50 en nu 75
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mevrouw Pløp zei:
Bij deze. Let een beetje op met tig berichten na elkaar plaatsen, jezelf quoten (als je een bericht aan wil passen kun je linksonder in de post op 'bewerken' tikken) etc. Ook dit valt onder spamgedrag.
Klik om te vergroten...
Oke thanks voor je begrip en uitleg
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Danny46 zei:
Dat herken ik eerst 25 mg toen 50 en nu 75
Klik om te vergroten...
Jup ik had het ook man.

Eigenlijk werkte de 25 gewoon nog prima om in te slapen, mááár toch ophogen om lekker te ontspannen in de avond of in de middag.

Dus advies, als je het voor slaapproblemen gebruikt blijf op dezelfde dosering je zult er goed op blijven slapen.

Soms moet je ook de juiste dosering vinden die voor jou het effectiefst is en daarna kun je op die dosering blijven.
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dopemonster zei:
Als je problemen met benzo gebruik hebt kan je ook quatiapine gaan misbruiken. (Of een zwak voor hebben)

Het heeft geen recreatieve waarden en er treed een stuk minder gewenning en functieverlies op vergeleken benzo's maar ze maken je wel mellow, zorgeloos en slaperig. Op een andere manier dan benzo's ofc. Dirkjan heeft uitgelegd hoe quatiapine werkt


Dusja quatiapine echt niet misbruiken want hiervan ontwennen is echt een stuk heftiger dan benzo's

Houd het bij voorgeschreven doseringen. Niet zelfstandig ophogen.
Klik om te vergroten...
Daarom heeft de huisarts mij doorverwezen naar de psychiatrie omdat hij zich zorgen maakt zelf vind ik het wel meevallen maar goed ik doe het maar dan .Hij wil het zelf iig niet verder voorschrijven dan 25 mg per dag ,en dat is nu in 3 dagen op .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."