Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik neem dagelijks 2 a 3 Rilatine Modified Release 30 mg (soms 4) in. Ze hebben me een tijdje terug invalide verklaard en ik speel WoW. Zonder Rilatine zou ik niet kunnen leven. Ben begonnen destijds met 10 mg, later de 20 mg en nu dus 30 mg. Ik voel dat ik niet meer zonder kan. De drang om het te nemen is groot. Er zitten 30 pillen in zo'n potje en ik heb er 3 nodig per maand. Vind het jammer dat ik er verslaafd aan ben. Zou er willen met stoppen maar dat zie ik écht niet zitten. Heb al geprobeerd maar naarmate de dag vordert neemt de drang om een Rilatine te nemen zodanog toe dat ik het toch inneem."
"Re: Eckster C zei: ik kan het weten ik slik elke dag 400 mg Solian (neuroleptica -> anti -psychoticum) en ik gebruik daarop mdma en dit werkt goed dus no problemaaaaaaa discothekaaaaa PARTY ON !!!!!!! Klik om te vergroten... De bijsluiter van Solian is hier te lezen."
"Over Lexotan: lees de bijsluiter van Lexotan."
"Voor een volledig overzicht van Ritalin (Rilatine) kan je hier de bijsluiter vinden."
"Het is al een tijd geleden dat ik hier een bericht postte over mijn Ritaline-gebruik. Normaalgezien mocht ik dat van mijn psychiater niet meer innemen. Hij vertelde mij dat deze medicatie psychotisch maakt. Ik heb mijn psychiater ruim 3 jaar niet meer gesproken. Hij zorgde er wel voor dat ik op invaliditeit kwam te staan (ben nu bijna 54) en dit al 3 jaar. Ben nooit meer opgeroepen door een adviseur voor controle. Ik geef toe dat ik met mijn jongste zoon enorm veel problemen had waardoor ik écht een psychiater nodig had. Maar mijn Rilatine-gebruik kan ik niet laten. Ik heb nu 2 artsen die me dit (gelukkig) voorschrijven. Mijn gebruik is 3 doosjes van 30 mg / maand, dus 90 pillen. Ik speel enkel nog WoW en aangezien mijn kinderen al uit huis zijn en ik alleenstaande, trek ik mij het niet meer aan. Ik vind het wel jammer dat ik zo aan die pillen verslaafd ben. Ik neem ook nog Lexotan maar dat schreven ze mij al voor toen ik in het leger was, in mijn jonge tijd was er immers nog dienstplicht. Vorige vrijdag waren mijn pillen op, het laatste pilletje heb ik zaterdagochtend genomen. Wat was dat een triestige zondag. Je hebt voor niets zin. Enkel slapen en hopen dat het rap maandag was, vandaag dus. Maar wat ik wou vragen: stel dat ik stop zoals een roker, van de ene dag op de andere geen Rilatine meer. Kan dat kwaad? Mijn dokter zegt dat ik enkel zéér zenuwachtig zou zijn maar een écht antwoord op mijn vraag of stoppen (gezien de hoeveelheid) kwaad kon kreeg ik niet. Ik zou graag stoppen maar hoe zou ik dit het beste doen?"
"Maar mijn Rilatine-gebruik kan ik niet laten. Ik heb nu 2 artsen die me dit (gelukkig) voorschrijven. Mijn gebruik is 3 doosjes van 30 mg / maand, dus 90 pillen.] Klik om te vergroten... Nog aan toevoegen dat deze artsen dit niet weten uiteraard. Misschien ook nog melden dat ik van plan was 40 mg te kopen maar wat blijkt: 2 dozen Rilatine van 20 mg is goedkoper dan één doos van 40 mg. (Het is de MR-versie) Je zou eerder denken dat 2 dozen van 20 mg (30 capsules) duurder zou zijn dan één doos van 40 mg. Maar dat is niet zo en het is een verschil van meer dan 10 Euro. Misschien weet iemand een antwoord hierop en dus ook of plots stoppen kwaad kan en indien ja, wat zou een ideale manier zijn om af te bouwen? Mijn psychiater durf ik niet meer te contacteren want stel dat die mij in een ontwenningskliniek steekt. Bedankt voor een eventueel antwoord, ik zou de leden van dit forum dankbaar zijn. Ik neem anders niets van pillen en drink nooit alcohol. Soms rook ik een jointje maar als ik één rook per week is het veel. Het is enkel die Rilatine waar ik zou mee willen stoppen/verminderen. Mvg, Geert"