Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsI need my Benzo's NOW !!!

I need my Benzo's NOW !!!

129 antwoorden
102 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
quotethemadraven zei:
@ Speeseend
Daar heeft ie meer aan dan die halve bibliotheek, kan me er ook weinig bij voorstellen bij een angstaanval.
Maar is het niet uitzonderlijk dat een arts zo wisseld in zijn behandeling en verschillende benzo's door mekaar voorschrijft? Ken wel een paar mensen die een milde langwerkende voor de dag en een inslaapmiddel voor de nacht kregen voorgeschreven. Maar dingen als Mogadon en valium en seresta... Is dat niet een beetje met vuur spelen? Hoelang kan je zo blijven functioneren zonder lichamelijke gewenning?
Klik om te vergroten...

Hey Raaf,

Uiteraard speel ik met vuur. Maar indien je een vuurtje nodig hebt, dan kan je dit 't beste op zo'n veilig mogelijke manier aanmaken.

Mijn lichaam zal ongetwijfeld een bepaalde mate / vorm van gewenning hebben. Maar godzijdank niet in dusdanige mate dat ik totaal buiten de maatschappij sta. Ik werk gewoon, heb een goed dag-nacht ritme enzovoorts.

Vergeet niet dat ik voor negen jaren aan de Heroïne heb gezeten. Nu, zo'n anderhalf jaar niet meer aangeraakt. Dit dankzij een goed team van artsen die het belang van mij vóór hun beperkingen inzake het voorschrijven van bepaalde medicatie, voorop hebben gezet.

Wel zal die afweging per patiënt verschillen, lijkt mij.

Overigens krijg ik de Valium niet meer. Ik heb dat tot een flinke hoeveelheid opgespaard en om die reden (voorzorg) het goedje van de receptenlijst laten schrappen. Zo gebruik ik het af en toe. Ik voel me daar NU beter bij dan dat ik een paar pilsjes achterover giet (behoefte tot vertroebelen blijft helaas tot nu toe nog aanwezig).

Groet,

De eend
q
quotethemadravenLid
K , je komt terug van een lange reis, ik snap het.
Als die artsen jou geholpen hebben, en je bent er tevreden van dan zijn ze idd goed . Maar de controle op voorschrijf gedrag hier in belgië is een lachertje. T'is de farmaindustrie die met vlag en wimpel bepaalt wat en wanneer er verkocht word. Laatst nog een arts weten vrijspraak krijgen omdat ie rond de 350 000 stuks rohypnol had voorgeschreven over een periode van X aantal jaar.
r
rich28Lid
Verder krijg ik er erg moeilijk hoogte van welk midden wanneer verslavend is… Het loopt op verschillende sites uit een 2 weken tot 2 maanden voor verslaving optreed. En ook verschilt het per site of er verteld word of er steeds meer nodig is voor het zelfde effect. Uit eigen ervaring eigenlijk niet, maar ik wil het wel graag “zeker” weten.

Het maakt echtgeen reet uit welke benzo's jeslikt,xe doen allemaal hetzelfde in je brein/lichaam, alleen de werking van de 1 is langer dande ander. Daarom zijn kortwerkende als temazepam/normison vaak verslavender, omdat het sneller uit je lichaam gaat dat bijv rohypnol./.diazepam. Maar met al deze middelen is het zo dat het na een paar weken niet meer help--> dosering omhoog-->grote kans o verslaving. Je merkt he vanzef snel zat alsjenormale dosering niks meer doet, raak je erverslaafd aan. In eerste instantie alleen psych(houden zo), tot na een paar maanden er lich. bij komt endat is kutter. Neem gewoon zo weinig mkogelijk. Zeker omdst je paniekaanvallen heb ende bij werking van benzo'[s angs/paniekaanvallen zijn...raar maar waar...
gr rich
Klik om te vergroten...
S
SporLid
Hallo iedereen, Bedankt voor de reacties en sorry dat ik pas zolaat weer terug reageer...

Intussen is mijn gebruik er vind ik enigsinds beter op geworden, het is heel anders; ben gestopt met het oxazepamgebruik omdat ik inderdaad merk dat dat verslavender werkt. Als (is het voor mij) wel bullshit dat ze zo verslavend werken, want ik nam er eerst soms een om te relaxen, toen van de een op de andere dag 3 - 5 per dag, dat heb ik een maand lang zo gehad en toen overgestapt op Xanax (alprazolam) 0,5 mg. Dit ongeveer een weekje en toen had ik ze overdag niet meer nodig. Als het nodig is heb ik voor de kleine gevalleen een xanax bij me en voor de ergere gevalleen een oxazepam... Beide in een maand pas 1x nodig geweest. Verder meestal voor het slapengaan een temazepam 20mg (laatst perongeluk 100 van gekocht:P) en die doen het prima...

Vind dus zelf wel dat het er iets op vooruit is gegaan, al blijft het natuurlijk geen permanente oplossing. Vind het wel prima dat ik ze overdag neit mer zo veel gebruik, maar merk wel dat als ik eens probeer zonder een temazepam te slapen dat dit moeizamer gaat. Verder heb ik van geen van de "negatieve" bijwerkingen ondervonden. Zoals afzwakking van emoties, lusteloosheid, en al die crap. Voel me overdag gewoon normaal, hooguit soms wat moeite met opstaan, maar dat heb ik altijd al...
s
speeseendLid
Dat is goed nieuws.

Tja uiteindelijk zal alles even makkelijk óf even moeilijk gaan. Indien lichaam en geest op één lijn komen, dan is veel mogelijk. Anders kan het een aardige struggle worden / zijn.

Ik hoop voor je dat de goede lijn voort mag duren!

Groetjes,

de eend
j
joint20Lid
Benzo's worden verslaafend als je het meerdere dagen achter elkaar gebruikt.
Normaal gesproken krijg je onbewust de hele dag te maken met stress en spanning, deze spanning is heel normaal het houd je namelijk scherp.
Het gebruik van benzo's neutraliseert deze spanning voor een groot deel.
Waneer je dan meerdere dagen achter elkaar gebruikt en dan opeens stopt, dan komt deze 'normale' spanning weer terug.
Omdat je deze prikkels paar dagen hebt onderdrukt hebt ervaar je het als een nieuw ongewoon negatief gevoel, en dat lijd dan weer tot opnieuw gebruik.
Maarja, deze meds zijn ook bedoelt om extreme spanning en angst te onderdrukken en niet om de normale prikkels te verdoven.
S
SporLid
raizeredge zei:
hee luitjes al die dingen ken je tog alleen op recpet krijgen of ook gewoon in de aphoteker
Klik om te vergroten...

Jammer genoeg alleen op recept... en mijn dokter is niet bepaald vrijgevig met die zooi
F
FleudertjeLid
Dit is wat ik vanavond naar mijn inmiddels goede behandelaars heb gestuurd. Ik ga vanaf 17 oktober in een detox omdat ik al meer dan 10!! jaar Temazepam slik. Ik ben inmiddels zelfstandig gestopt met Librium 40mg en Seroquel (geen benzo, maar ook troep, vind ik) afgebouwd naar 50mg.
Maar de Temazepam is heeeel wat anders.
Wellicht wat lange post, maar voor mensen die licht denken over benzo's of mensen die graag hulp willen voor hun afhankelijkheid is het misschien wel goed om te lezen.
Begrijp me goed, ik veroordeel niemand! Het leven gaat zoals het loopt en ik ben ook geen makkelijke :P

Ach, als we toch bezig zijn met de materie, kan ik jullie ook wel op de hoogte houden van de afgelopen dagen.
Door de weekverstrekking kom ik er achter hoe achteloos ik de afgelopen jaren ben omgegaan met Benzodiazepines. Het verkrijgen van toegang tot een herhaalreceptje via internet, waar niet gecheckt wordt door zowel de psychiater dan wel de apotheek over wanneer de medicijnen eigenlijk weer mogen worden verstrekt aan patient is een doodsteek voor een ieder die afhankelijk is geraakt aan de pammetjes. Het is voor patient, die inmiddels een zware afhankelijkheid heeft opgebouwd, onmogelijk geworden om zichzelf nog een halt toe te roepen. Integendeel, als het even slechter gaat met patient wordt er nog meer voorgeschreven, zoals bij mij het geval was. Seroquel om zogenaamd de Temazepam af te bouwen, maar de Temazepam gewoon door blijven verstrekken. Door omstandigheden ooit een keer librium voorgeschreven gekregen; dit recept werd ook maandelijks herhaald.

Dat de hoeveelheid bij mij nog enigszins meevalt, is volledig te wijten aan mijzelf. Ik denk dat als ik 80mg of meer had gewild, ik daar ook allang op had gezeten.

Maar, wie vrij van zonden is, werpe de eerste steen. Dus ik zie dit als een leerproces, persoonlijk, maar ook vanwege ons werkgebied.
Door jullie interventie tot op heden ben ik me nu stap voor stap aan het losweken van jarenlange onoplettendheid en desinteresse bij mijn vorige behandelaar.
Ik ben dan ook van plan om voor, tijdens en na mijn opname een videodagboek bij te houden.

De nacht van maandag op dinsdag en dinsdag op woensdag had ik geen Temazepam in huis. Te veel daarvoor genomen, dus op. En nog niet gewend aan het feit dat als je een gil geeft, je weer binnen no time met een zak vol pillen bij de apotheek weer wegloopt.
Eigen schuld dikke bult en heel goed dat alle deuren zich sluiten. Want als je eenmaal afhankelijk ben, volgt er de schaamtevolle vertoning van verslavingsgedrag. Eerst mijn huis tot het laatste laatje, de laatste zak van jassen etc. overhoop gehaald. Dan volgt het nadenken. In je hoofd ga je iedereen langs die evt. nog wat in huis zou kunnen hebben. Gelukkig niemand die in mijn vriendenkring met hetzelfde probleem kampt, maar op dat moment weet je het al; dit wordt hel.

Ontwenningsverschijnselen; lichamelijk: zweten, slecht zicht, je hoofd voelt alsof het vol zit met watten, slecht horen, spiertrekkingen, krampen, overgevoeligheid voor licht en geluid.
Psychisch; paniekaanvallen, nachtmerries, dromen waarin de pillen constant voorbij komen en als je wakker wordt weer een paniekaanval, want in je droom had je genoeg pillen, maar de naakte waarheid is anders. Geagiteerdheid, kort lontje, niet weten wat je eigenlijk denkt, waarom je denkt. Prioriteiten niet op een rij. Niet meer eten, alleen drinken (geen alcohol, daarvoor heb ik en Refusal, maar ik kan jullie vertellen, het laatste wat je wilt is drinken, want je hebt geen middelen om de afkick weer te "begeleiden".). Op de automatische piloot het huishouden doen zover mogelijk. Mijn katten dwingen mij door te zeuren over eten, om naar de supermarkt te gaan en hun eten te geven. Geen zorgen, zij komen niets te kort hoor!

Veel in bed liggen, ondanks dat dit juist niet moet, want je moet jezelf eigenlijk moe maken door bijvoorbeeld sporten, wandelen, frisse lucht, noem maar op.
Maar de griepachtige verschijnselen nemen de overhand en het enige wat je wilt is in een veilige omgeving, in bed, de dekens over je heen en hopen dat er betere tijden komen.
Op de dag (vandaag) dat je de weekverstrekking bij de apotheek kan ophalen word je al vroeg wakker, trillingen, beven, flitsen door je hoofd, spiertrekkingen.
Dan bij de apotheek de "medicijnen" ophalen en zien dat het voor je gevoel veel minder is dan vroeger. Het is niet minder dan vroeger, maar het lijkt zo. Je geest gaat met je aan de haal.
En bang zijn om toe te geven aan die craving, want anders zit ik volgende week weer zonder, voordat ik weer "kan" halen. Niet dat dit nu bij mij het geval is, want de tijd die verstreken is tussen het begin van de weekverstrekking en opname is erg kort.

Ik ga nog steeds vol motivatie naar de detox, duimen dat het daar afgebouwd wordt op verantwoorde wijze. En ik kom toch ook weer tot inzicht dat het niet binnen een week klaar is.

Bijgevoegd een link met veel informatie die ik verhelderend vond. Het is een grote lap tekst, dus je moet er wel doorheen, maar alleen al scrollen gaf mij veel nieuwe inzichten.
http://www.benzo.org.uk/manual/bzcha03.htm#24
R
RealitiesLid
Ik vind Lormetazepam ( Loramet/Noctamid) 2 mg wel een goede benzo om door te slapen en niet met een kater wakker te worden, de halfwaardetijd is ongeveer 8-10 uur, dus als je die tijd slaapt dan word je minder suf wakker dan bij nitrazepam ( Mogadon) of flunitrazepam.

Alprazolam en Lorazepam vind ik de beste benzo's tegen angst en stress overdag en om nog te kunnen functioneren.

Alprazolam komt in 0.25, 0.5, 1 en 2 mg tabletten.
De 0.5 vind ik ideaal , de gulden middenweg, oftewel 1 mg, 3 x daags

Lorazepam ( Temesta ( Expidet) komt in 1 en 2.5 mg. Ik vind de Expidet tabletten wel handig, werken iets sneller dan de 'gewone' en 1 mg 3 x daags lijkt me geschikt. Maar je kan ze ook breken, dan heb je 0.5 mg of 1.25 mg

Alprazolam 0.5 mg= Diazepam 10 mg
Lorazepam 1-1.50 mg = Diazepam 10 mg
Oxazepam 15 mg = Diazepam 10 mg
Nitrazepam 5-10 mg - Diazepam 10 mg
Clonazepam 0.5 mg - Diazepam 10 mg
Bromazepam 9 mg - Diazepam 10 mg
c
consciousnessLid
Ik neem heel af en toe oxazepam, omdat ik die over heb van een paar jaar geleden. Laatst kon ik niet slapen vanwege hoofdpijn (maar die medicijnen daarvoor waren op) en nam ik er 2 (volgens mij is dat 20 mg uit m'n hoofd). Ik had maar tijd om 7 uurtjes te slapen of zo. De volgende dag voelde ik mij wat verward, en herinnerde mij ook dingen verkeerd/mijn geheugen werkte niet helemaal goed. Op de bijsluiter staat ook dat je last kan krijgen van geheugenproblemen bij minder dan 8 uur slaap. Dus voor mij geen benzo's meer als ik niet uit kan slapen! :wink:
n
nikeheelsaheadLid
hee luitjes al die dingen ken je tog alleen op recpet krijgen of ook gewoon in de aphoteker
T
TijdloosLid
nikeheelsahead zei:
Klik om te vergroten...

Klopt alleen op recept verkrijgbaar. Als je bijvoorbeeld last van angsten / epilepsie / etc hebt. En volgens de regels niet langer dan x aantal weken maximaal achterelkaar, op uitzonderingen na :wink:
d
dronecastLid
hoeveel doosjes schrijft jullie doktor jullie max per keer voor en hoeveel mag hij max . voorschrijven ( doosjes zelf )
T
TijdloosLid
Volgens een bevriende arts is de regel 1 maand, met eventueel herhaal recepten die je dan ook pas na 1 maand kan ophalen. Niet elke apotheek/arts handelt zo maar strikt is het wel de (nieuwe inmiddels al wat ouder eigenlijk) regel bij artsen/apotheken.
L
LilNerdLid
Misschien een oude topic openen maar lees berichten dat sommige mensen zeggen dat benzo afkick niet zo erg is.

Zit je aan de Oxazepam Temazepam enz oke, dan snap ik het, maar er zijn mensen zoals ik zelf waar ik veel spijt van heb die verslaafd zijn aan Flunitrazepam, Lormetazepam, 200mg Valium in 1x weg op een avond, maanden lang.

Geloof mij, de afkick hiervan is alles behalve onschuldig!
T
TijdloosLid
Terechte waarschuwing..

Ben daar ook geweest , nu andere groep incidenteel om te slapen.

Afkick ging langzaam en vooral erg lastig / klote als je veel gebruikt vooral de 'sterkere' benzo's als flunitrazepam , diazepam,flurazepam etc.

'Geniet' met mate , hoewel er veel (rond de 310.000 benzo gebruikers in NL via dokter recept) mensen zijn die het nodig hebben voor iets.
M
MindlessLid
Verraderlijk spul die benzo's ja. Jaren geleden heb ik zelf dagelijks Rivotril (Clonazepam/Klonopin) gebruikt. Ik heb zelf chronische hyperventilatie en in die tijd had ik het heel erg (nu is het bijna niet meer te merken). Mijn vader heeft zijn hele leven al last van zijn rug en dit is soms extreem pijnlijk voor hem. Het is een zenuwprobleem en hij krijgt daarvoor van de dokter Rivotril voorgeschreven. Destijds heeft hij me ook eens een pilletje gegeven omdat het spul je ook kalmeert. Dit werkte hartstikke goed en zolang ik het nam kon ik praktisch normaal ademen in plaats van constant naar adem te snakken en pijn op de borst te hebben. Je kan je wel voorstellen dat ik vaker zo'n pilletje wilde en omdat normaal voor hyperventilatie geen benzo's voorgeschreven worden, kreeg ik ze van mijn vader. Dat was overigens geen probleem, want hij had potten vol met die dingen... Maar goed, ik merkte natuurlijk al snel dat mijn emoties enorm werden afgevlakt door de clonazepam en ik er een ander mens door werd. Botte opmerkingen tegen anderen en gewoon nergens meer om geven en zo. Uiteindelijk was ik dat na een jaar ongeveer zo zat dat ik er helemaal mee ben gestopt. Nog allemaal dingen geprobeerd tegen de hyperventilatie waarvan niets hielp behalve uiteindelijk meditatie.

Maar goed, mijn vader is al die jaren dagelijks(!) clonazepam blijven gebruiken. Vreemd genoeg komt hij niet emotioneel afgevlakt over. Maar toch, hoe goed kan dit zijn? Ik heb 'm al gezegd dat 'ie in plaats van clonazepam wiet olie kan gebruiken tegen de zenuwpijn in de rug, maar hier wil hij allemaal ook niet mee opschieten. Wiet is immers een echte drug, clonazepam is een medicijn... -_-' Ik schrik er werkelijk van dat er honderdduizenden Nederlanders dagelijks deze rotzooi gebruiken. Aan de ene kant ook weer niet, omdat dokters zo makkelijk gewoon even wat pilletjes voorschrijven. Dan is het allemaal opgelost toch? Beetje jammer allemaal.
M
MedicLid
dronecast zei:
hoeveel doosjes schrijft jullie doktor jullie max per keer voor en hoeveel mag hij max . voorschrijven ( doosjes zelf )
Klik om te vergroten...

Een arts mag in principe een jaarrecept voorschrijven voor welk middel dan ook.
De apotheek mag in de regel maximaal voor 3 maanden afleveren, als de arts dat zodanig voorschrijft.
Ga je op vakantie dan mag de apotheek voor maximaal een half jaar (6 maanden) aan je afleveren, heb je de medicatie voor langere tijd nodig, dan kan dat niet door de Nederlandse verzekeringen, die vinden dan dat je dan beter in het buitenland verzekerd kunt zijn.

Nieuw protocol van huisartsen is eigenlijk dat een benzo in bepaalde gevallen gegeven kan worden als psychopharmacum, het advies naar de huisartsen luidt: geef oxazepam of temazepam kortdurend, maximaal voor 10 dagen.

Tegenwoordig wordt er zeker door huisartsen en voor nieuwe patiënten minder benzo's voorgeschreven en voor kortere periodes. De redenen laten zich raden.

Maar, een arts mag hiervan afwijken. Mag...
L
LiesetteLid
Hieperdepiep hoera de meds zijn binnen ik ben best wel onder de indruk van de kwaliteit van alles.
Niet dat ik al een benzo junk ben maar af en toe heb ik medicijnen nodig die alleen een arts of psychiater wil voorschrijven. Kan er wel een jaartje mee toe gelukkig, sinds het verzonden was iedere dag aan de Xanax tegen de angsten van de douane etc etc ....

Lorazepam
Xanax
Valium
Zolpidem
Modalert Modifinil

shit ik ben er eentje vergeten waarschijnlijk de knaller der knallers

:hearteyes:
q
quotethemadravenLid
@ Speeseend
Daar heeft ie meer aan dan die halve bibliotheek, kan me er ook weinig bij voorstellen bij een angstaanval.
Maar is het niet uitzonderlijk dat een arts zo wisseld in zijn behandeling en verschillende benzo's door mekaar voorschrijft? Ken wel een paar mensen die een milde langwerkende voor de dag en een inslaapmiddel voor de nacht kregen voorgeschreven. Maar dingen als Mogadon en valium en seresta... Is dat niet een beetje met vuur spelen? Hoelang kan je zo blijven functioneren zonder lichamelijke gewenning?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."