Ik herken je verhaal trouwens wel, man. Dat klinkt nu erg gay omdat ik weet dat GHB absoluut geen oplossing is en het is ook geen middel dat ik te vaak wil gebruiken of verslaafd aan wil worden, maar je haalt dezelfde redenen aan waarom ik leuk GHB leuk vind onder het uitgaan enzo.
Het is toch ook niet nodig om hem zoveel af te zeiken omdat ie SWIM gebruikt? SWIM weet gewoon nog niet dat drugsgebruik niet verboden is in Nederland. :P
Kiddo zei:
Nu is het zo dat swim zeker niet verslaafd wil worden, maar swim vindt alles zoveel beter MET GHB dan zonder.
Je bent wel hard op weg! GHB is denk ik erg verslavend en 80ml op een week is gewoon veel te veel.
Kiddo zei:
swim is erg lui aangelegd(buiten het sporten om) en krijgt niks gedaan(opruimen, dingen afwerken, lezen, leren). Met GHB lukt dit allemaal perfect! Heeft dat iets met dopamine te maken?
Ja. Ik herken het trouwens ook, ik voel me dan wel niet lui, maar er zijn momenten dat ik echt NIKS gedaan krijg (zelfs douchen lukt me dan niet goed) en momenten dat ik niet weet waar ik mijn energie in moet stoppen. Dingen als speed en GHB zorgen dat je zin krijgt om dingen af te handelen door dopamine vrij te maken ja.
Kiddo zei:
swim is een echte "einzelganger" niet omdat hij dat wil, meer omdat hij ook sociaal lui is(weinig laten horen van zichzelf, kiezen voor op bed liggen en niet om uit te gaan) terwijl swim het heerlijk vindt om onder de mensen te zijn, diep van binnen is hij ook erg sociaal. Met GHB doet swim dit soort dingen wel goed(of eigenlijk zoals hij zou willen).
Ja, dat herken ik ook heel erg. Ik kies wel altijd om uit te gaan in plaats van op bed te liggen, zo erg is het bij mij niet, maar GHB zorgt er ook voor dat ik geen sociale angst meer heb.
Kiddo zei:
diep van binnen is swim een heel vrolijk iemand, maar het lijkt er om de een of andere rede nuchter niet altijd goed uit te komen.
+1
Kiddo zei:
swim wil heel veel dingen maar doet heel weinig, het lukt swim om de een of andere reden gewoon niet. Al jaren probeert swim gitaar te leren spelen, zich te vrediepen in fotografie, gedichten schrijven en andere vormen waarin swim zijn verstopte creativiteit kan uiten. Met GHB heeft swim ineens de drive om alles te doen en op te pakken, een HEERLIJK gevoel. Ook is swim een stuk creativer.
Dit herken ik ook wel, maar dan met speed. Je moet natuurlijk wel weten dat GHB ABSOLUUT geen oplossing is, en speed ook niet. Uiteindelijk vreet speed meer energie dan je er van terugkrijgt, bij GHB is dat niet zo, maar GHB zou je echt niet dagelijks willen gebruiken. Besef gewoon dat dit dingen zijn waar je aan moet werken en drugs geen oplossing zijn. Ik geloof de bullshit die ik nu zeg zelf ook niet trouwens, maar GHB gebruiken is de oplossing niet, dat weet ik wel.
Kiddo zei:
als laatste, swim is een echte denker en kan zichzelf "gek" denken. Vooral als er liefde in het spel is vormt dit problemen. Met GHB kan swim alles goed relativeren en houdt swim zich rustig.
Weeral zoiets.
Kiddo zei:
Bovenstaand kan een beetje verontrustend overkomen, toch voelt swim het echt zo. Hij zou graag een manier vinden om het gevoel van GHB gebruik(en dat super gevoel ook vooral NA de GHB, waar swim actief, vrolijk en ondernemend wordt) vast te houden. Swim zat te denken aan een "therapeutische dosis."
Lijkt me een slecht idee, man, dan komt er een GHB verslaving aan, en praat maar eens met mensen die aan GHB verslaafd geweest zijn.. Dat wil je echt niet.
Kiddo zei:
Kan iemand swim wat meer vertellen over een therapeutische dosis?
Nee, die zul je zelf moeten bepalen, en zelf zien wanneer je nieuwe GHB nodig hebt en dergelijke. Verslaafden met intelligentie stabiliseren hun gebruik uiteindelijk wel. Alleen zit je met die therapeutische dosis wel met een LICHAMELIJKE verslaving, en dat kan gewoon niet. Daarbij fuckt GHB wel met je hoofd natuurlijk, omdat je de natuurlijke gang van zaken onderdrukt. Al de angsten die je met GHB onderdrukt bijvoorbeeld zul je dubbel voor moeten betalen bij het afkicken. Lijkt me echt niet leuk.
Kiddo zei:
En kan iemand swim vertellen waarom hij zo sterk reageert op GHB en de effecten daarna? Er is een grote kans dan swim iets in de richting van ADD heeft.
Ik weet ook niet waarom het bij mij zo is. Ik had geen concentratieproblemen op school en er is nooit ADD geconstateerd bij mij, maar ik word wel rustig van dexamfetamine, coke, etc. Ik heb echt geen idee. Misschien eens over praten met een psychiater/psycholoog, en als je per se je heil wilt zoeken in medicatie zijn er misschien minder gevaarlijke alternatieven, zoals Ritalin.
Edit: Ik ben ook erg verlegen trouwens, dat is nog wel het ergste. Een lage dosis GHB maakt je echt zo vrij van al die bullshit.
![:(]()
... Het is niet de oplossing.