Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlles beter met GHB

Alles beter met GHB

32 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
K
KiddoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Mijn naam is Kiddo, ben nieuw op dit forum.

Begin 2010 is swim begonnen met drugs gebruiken, daarvoor had swim bijna niks gebruikt. Voor swim zijn drugs, en met name GHB echt de sleutel tot een intensief sociaal leven. Alcohol drinkt swim niet ivm zijn levensstijl(veel sporten, extreem gezond leven) daardoor ging swim bijna nooit uit en had dus eigenlijk maar een rustig sociaal leventje. Nu met GHB kan swim gewoon 2 tot 5 keer per week uitgaan zonder dat zijn fysiek er onder leidt.

Dit jaar heeft swim 2 weken gehad dat het gebruik wat uit de hand liep, na een dergelijke week had swim ook enkele dagen moeite met slapen en voelde zich echt kut. Vorige week was weer zo'n week, swim heeft totaal richting de 80ML GHB genuttigd. Nu is het zo dat swim zeker niet verslaafd wil worden, maar swim vindt alles zoveel beter MET GHB dan zonder.

-swim is erg lui aangelegd(buiten het sporten om) en krijgt niks gedaan(opruimen, dingen afwerken, lezen, leren). Met GHB lukt dit allemaal perfect! Heeft dat iets met dopamine te maken?

-swim is een echte "einzelganger" niet omdat hij dat wil, meer omdat hij ook sociaal lui is(weinig laten horen van zichzelf, kiezen voor op bed liggen en niet om uit te gaan) terwijl swim het heerlijk vindt om onder de mensen te zijn, diep van binnen is hij ook erg sociaal. Met GHB doet swim dit soort dingen wel goed(of eigenlijk zoals hij zou willen).

-swim is ongeveer een jaar niet zo vrolijk geweest(dit had ook te maken met een break) diep van binnen is swim een heel vrolijk iemand, maar het lijkt er om de een of andere rede nuchter niet altijd goed uit te komen.

-swim wil heel veel dingen maar doet heel weinig, het lukt swim om de een of andere reden gewoon niet. Al jaren probeert swim gitaar te leren spelen, zich te vrediepen in fotografie, gedichten schrijven en andere vormen waarin swim zijn verstopte creativiteit kan uiten. Met GHB heeft swim ineens de drive om alles te doen en op te pakken, een HEERLIJK gevoel. Ook is swim een stuk creativer.

-als laatste, swim is een echte denker en kan zichzelf "gek" denken. Vooral als er liefde in het spel is vormt dit problemen. Met GHB kan swim alles goed relativeren en houdt swim zich rustig.


Bovenstaand kan een beetje verontrustend overkomen, toch voelt swim het echt zo. Hij zou graag een manier vinden om het gevoel van GHB gebruik(en dat super gevoel ook vooral NA de GHB, waar swim actief, vrolijk en ondernemend wordt) vast te houden. Swim zat te denken aan een "therapeutische dosis."

Kan iemand swim wat meer vertellen over een therapeutische dosis?
En kan iemand swim vertellen waarom hij zo sterk reageert op GHB en de effecten daarna? Er is een grote kans dan swim iets in de richting van ADD heeft.


Swim bedankt jullie en gaat nu rondneuzen op dit forum.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2


http://en.wikipedia.org/wiki/Human_swimming

M
MissMarie90Lid
01-01-2024, 00:00
#3
geloof me zo'n "therapeutische dosis" dat werkt niet
in het begin wel
maar dan heb je steeds meer nodig tot je op een gegeven moment er bijna niks meer van voelt
en de volgende halte een afkick kliniek is
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat " SWIM " maakt me bang .
a
azerty1987Lid
01-01-2024, 00:00
#5
someone who isn't me SWIM owned.. :grin:
d
drugworlddLid
01-01-2024, 00:00
#6
ow ja dat ken ik heb ik ook met g
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Oom Klaas zei:
Denken dat je er fysiek niet onder lijd is ook onzin, zoveel ghb is gewoon schadelijk voor je lichaam.
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk wel, omdat slapen onder invloed van GHB (in mijn ervaring) gewoon niet hetzelfde is als gewone slaap, en het wakker worden erna is gewoon anders. En tenzij je hele schone GHB hebt met een precieze pH van 7 enzovoorts zal het waarschijnlijk ook niet zo goed zijn voor je maag. Maar voorzover bekend is GHB niet echt schadelijk voor je lichaam, wel voor je hersenen. Ik denk dat het allemaal wel meevalt qua fysieke schade :) Zoals bij veel downers, zie heroine.

Although there have been reported fatalities due to GHB withdrawal, reports are inconclusive and further research is needed. Unlike alcohol, there is no firm data that chronic use of GHB causes permanent damage to the body. In rats, no organ or brain damage was observed after chronic administration of GBL (a precursor to GHB).[66]
Klik om te vergroten...
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat is dat toch met dat swim? Zeg dan gewoon dat jij het bent.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik herken je verhaal trouwens wel, man. Dat klinkt nu erg gay omdat ik weet dat GHB absoluut geen oplossing is en het is ook geen middel dat ik te vaak wil gebruiken of verslaafd aan wil worden, maar je haalt dezelfde redenen aan waarom ik leuk GHB leuk vind onder het uitgaan enzo.

Het is toch ook niet nodig om hem zoveel af te zeiken omdat ie SWIM gebruikt? SWIM weet gewoon nog niet dat drugsgebruik niet verboden is in Nederland. :P

Kiddo zei:
Nu is het zo dat swim zeker niet verslaafd wil worden, maar swim vindt alles zoveel beter MET GHB dan zonder.
Klik om te vergroten...

Je bent wel hard op weg! GHB is denk ik erg verslavend en 80ml op een week is gewoon veel te veel.

Kiddo zei:
swim is erg lui aangelegd(buiten het sporten om) en krijgt niks gedaan(opruimen, dingen afwerken, lezen, leren). Met GHB lukt dit allemaal perfect! Heeft dat iets met dopamine te maken?
Klik om te vergroten...

Ja. Ik herken het trouwens ook, ik voel me dan wel niet lui, maar er zijn momenten dat ik echt NIKS gedaan krijg (zelfs douchen lukt me dan niet goed) en momenten dat ik niet weet waar ik mijn energie in moet stoppen. Dingen als speed en GHB zorgen dat je zin krijgt om dingen af te handelen door dopamine vrij te maken ja.

Kiddo zei:
swim is een echte "einzelganger" niet omdat hij dat wil, meer omdat hij ook sociaal lui is(weinig laten horen van zichzelf, kiezen voor op bed liggen en niet om uit te gaan) terwijl swim het heerlijk vindt om onder de mensen te zijn, diep van binnen is hij ook erg sociaal. Met GHB doet swim dit soort dingen wel goed(of eigenlijk zoals hij zou willen).
Klik om te vergroten...

Ja, dat herken ik ook heel erg. Ik kies wel altijd om uit te gaan in plaats van op bed te liggen, zo erg is het bij mij niet, maar GHB zorgt er ook voor dat ik geen sociale angst meer heb.

Kiddo zei:
diep van binnen is swim een heel vrolijk iemand, maar het lijkt er om de een of andere rede nuchter niet altijd goed uit te komen.
Klik om te vergroten...

+1

Kiddo zei:
swim wil heel veel dingen maar doet heel weinig, het lukt swim om de een of andere reden gewoon niet. Al jaren probeert swim gitaar te leren spelen, zich te vrediepen in fotografie, gedichten schrijven en andere vormen waarin swim zijn verstopte creativiteit kan uiten. Met GHB heeft swim ineens de drive om alles te doen en op te pakken, een HEERLIJK gevoel. Ook is swim een stuk creativer.
Klik om te vergroten...

Dit herken ik ook wel, maar dan met speed. Je moet natuurlijk wel weten dat GHB ABSOLUUT geen oplossing is, en speed ook niet. Uiteindelijk vreet speed meer energie dan je er van terugkrijgt, bij GHB is dat niet zo, maar GHB zou je echt niet dagelijks willen gebruiken. Besef gewoon dat dit dingen zijn waar je aan moet werken en drugs geen oplossing zijn. Ik geloof de bullshit die ik nu zeg zelf ook niet trouwens, maar GHB gebruiken is de oplossing niet, dat weet ik wel.

Kiddo zei:
als laatste, swim is een echte denker en kan zichzelf "gek" denken. Vooral als er liefde in het spel is vormt dit problemen. Met GHB kan swim alles goed relativeren en houdt swim zich rustig.
Klik om te vergroten...

Weeral zoiets.

Kiddo zei:
Bovenstaand kan een beetje verontrustend overkomen, toch voelt swim het echt zo. Hij zou graag een manier vinden om het gevoel van GHB gebruik(en dat super gevoel ook vooral NA de GHB, waar swim actief, vrolijk en ondernemend wordt) vast te houden. Swim zat te denken aan een "therapeutische dosis."
Klik om te vergroten...

Lijkt me een slecht idee, man, dan komt er een GHB verslaving aan, en praat maar eens met mensen die aan GHB verslaafd geweest zijn.. Dat wil je echt niet.

Kiddo zei:
Kan iemand swim wat meer vertellen over een therapeutische dosis?
Klik om te vergroten...

Nee, die zul je zelf moeten bepalen, en zelf zien wanneer je nieuwe GHB nodig hebt en dergelijke. Verslaafden met intelligentie stabiliseren hun gebruik uiteindelijk wel. Alleen zit je met die therapeutische dosis wel met een LICHAMELIJKE verslaving, en dat kan gewoon niet. Daarbij fuckt GHB wel met je hoofd natuurlijk, omdat je de natuurlijke gang van zaken onderdrukt. Al de angsten die je met GHB onderdrukt bijvoorbeeld zul je dubbel voor moeten betalen bij het afkicken. Lijkt me echt niet leuk.

Kiddo zei:
En kan iemand swim vertellen waarom hij zo sterk reageert op GHB en de effecten daarna? Er is een grote kans dan swim iets in de richting van ADD heeft.
Klik om te vergroten...

Ik weet ook niet waarom het bij mij zo is. Ik had geen concentratieproblemen op school en er is nooit ADD geconstateerd bij mij, maar ik word wel rustig van dexamfetamine, coke, etc. Ik heb echt geen idee. Misschien eens over praten met een psychiater/psycholoog, en als je per se je heil wilt zoeken in medicatie zijn er misschien minder gevaarlijke alternatieven, zoals Ritalin.

Edit: Ik ben ook erg verlegen trouwens, dat is nog wel het ergste. Een lage dosis GHB maakt je echt zo vrij van al die bullshit. :( ... Het is niet de oplossing.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#10
SWIM died on a overdoses, als swim zo door gaat met leven.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
W.F.L. zei:
Edit: Ik ben ook erg verlegen trouwens, dat is nog wel het ergste. Een lage dosis GHB maakt je echt zo vrij van al die bullshit. :( ... Het is niet de oplossing.
Klik om te vergroten...
Jij? Verlegen?

Dat merk ik echt niet..... :grin:
B
BoredLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het spijt me voor je kiddo, maar als je verstandig bent dan stop je snel met die ghb. Nu. Een therapeutische dosis bestaat/werkt niet. Je hebt er waarschijnlijk meer aan cursussen te doen om je persoonlijkheid te ontwikkelen en te proberen die dingen die je met ghb op kunt ook zonder te doen.

Ik denk dat je zeer binnenkort verslaafd bent als je zo door gaat.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nah ik heb na today het laatste beetje uit de fles maar weggegeven. Over 3 weken weer, na lloret als ik homealone ben enzo. Wel weer leuk..
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oh kijk alsjeblieft uit. Zo ben ik ook begonnen. Zat iedereen wijs te maken dat het een ''medicijn' was ook nog eens. Er zijn maar weinig mensen die het bij 1 keer per dag of 1 keer per week kunnen houden als het zo bij je problemen helpt. Als je verslaafd word ben je nog verder van huis.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Elfquest zei:
Als je verslaafd word ben je nog verder van huis.
Klik om te vergroten...

Daarom ligt mijn GHB ook ver van huis. :grin:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
W.F.L. zei:
Elfquest zei:
Als je verslaafd word ben je nog verder van huis.
Klik om te vergroten...

Daarom ligt mijn GHB ook ver van huis. :grin:
Klik om te vergroten...
Dat ga je inderdaad niet redden om te lopen nee.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Volgens mij ben je geestelijk al enorm verslaafd aan de GHB, zoek onmiddelijk hulp... Dat is het beste, en veel sterkte ermee :wink:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
SWIM is een dikke homo.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#19
KoxBox zei:
SWIM is een dikke homo.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: :tearsofjoy:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Volgens mij ben je jezelf zwaar verslaafd aan het maken door zoveel heil te zoeken in een drug.
Denken dat je er fysiek niet onder lijd is ook onzin, zoveel ghb is gewoon schadelijk voor je lichaam.

Zoals je over ghb praat klinkt echt niet goed, ik zou snel professionele hulp gaan zoeken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."