1) Je gaat nooit zomaar nokkie, je voelt het aankomen. Je gaat knikkebollen, blurry zien, super moe zegmaar
2)Mocht je dat voelen, duik dan lekker je nest in en ga lekker slapen, op je zijkant
3)Mocht je in een club dat meemaken, dan ben je gewoon lomp geweest en overgedoseerd en ben je een last voor andere, want die moeten je naar de ehbo brengen
4)Als iemand nokkie is, en het is nieuw voor je, laat hem dan lekker in bed gaan liggen en check voor de zekerheid hoe ie er af en toe aan toe is. Hij kan zwaar en langzaam ademen, maar je bent ook even geheel onder narcose.
5) Preventief: Let op je dosissen. Alcohol er bij 'kan' wel, maar dan zoek je weer je grens op. Dus als je er al niet bekend mee bent, probeer het eerst lekker thuis beetje voor beetje
6) Eerst je lekkerse dosis zien te vinden, dan eventueel leren wanneer je ken bijpakken
ofte wel....luister naar je lichaam
![:grin:]()