Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMorfine/Heroine

Morfine/Heroine

309 antwoorden
57 weergaven
18-5-2026
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#1
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Dat is inderdaad de makkelijkste oplossing. Maar om dat ook echt te doen is nog zo makkelijk niet. :P
Klik om te vergroten...
Dat kan ik je pas vertellen wanneer ik het gedaan heb. Maar zoals ik het nu zie is heroïne net als alle andere drugs ook maar gewoon iets dat je niet te vaak moet doen. Volgens mij kan dat prima (:
Klik om te vergroten...

Ik ben het met je eens dat het gewoon een drug is en dat iemand met een sterke wil en persoonlijkheid het sporadisch recreatief zou kunnen gebruiken. Maar het staat wel vast dat heroïne verslavender is dan veel andere soorten drugs. Het verwoest makkelijker levens, en moet daarom met grotere voorzichtigheid behandeld worden. Recreatief gebruik is niet voor iedereen weggelegd. Het zou goed kunnen dat jij en de TS daar wel sterk genoeg voor zijn. :) Stiekem denk ik dat ik daar zelf ook sterk genoeg voor ben aangezien ik niet zo verslavingsgevoelig ben, maar ik ben nog steeds bang om zo'n risico te nemen en denk daarom niet dat ik het ga gebruiken (maar zeg nooit nooit - ik ben zeer openminded). Misschien moet ik maar eens aan de codeïne gaan ofzo. :beer:
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rabbithole zei:
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Dat is inderdaad de makkelijkste oplossing. Maar om dat ook echt te doen is nog zo makkelijk niet. :P
Klik om te vergroten...
Dat kan ik je pas vertellen wanneer ik het gedaan heb. Maar zoals ik het nu zie is heroïne net als alle andere drugs ook maar gewoon iets dat je niet te vaak moet doen. Volgens mij kan dat prima (:
Klik om te vergroten...

Ik ben het met je eens dat het gewoon een drug is en dat iemand met een sterke wil en persoonlijkheid het sporadisch recreatief zou kunnen gebruiken. Maar het staat wel vast dat heroïne verslavender is dan veel andere soorten drugs. Het verwoest makkelijker levens, en moet daarom met grotere voorzichtigheid behandeld worden. Recreatief gebruik is niet voor iedereen weggelegd. Het zou goed kunnen dat jij en de TS daar wel sterk genoeg voor zijn. :) Stiekem denk ik dat ik daar zelf ook sterk genoeg voor ben aangezien ik niet zo verslavingsgevoelig ben, maar ik ben nog steeds bang om zo'n risico te nemen en denk daarom niet dat ik het ga gebruiken (maar zeg nooit nooit - ik ben zeer openminded). Misschien moet ik maar eens aan de codeïne gaan ofzo. :beer:
Klik om te vergroten...

Ik heb de indruk dat het vergeleken met andere drugs de verslavinjgskans niet veel groter is. Wat echter wel groter is, is de last die je ondervindt in de maatschappij als je verslaafd bent.
Met een nicotineverslaving kan je normaal functioneren, met een alcohol- of speedverslaving vaak ook. Maar met een heroverslaving is dit onmogelijk.
Ik denk dat dit aspect hetgene is wat heroine zo afschrikwekkend maakt.

Zie de vorige pagina voor cijfers of zie jellinek.nl. De verhouding ooitgebruiker/verslaving ligt bij heroine lager dan bij nicotine, alcohol, cocaine en speed. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het veilig is. Het hangt ook met de frequentie van gebruik samen. Natuurlijk is dagelijks gebruik van heroine zo goed als een zekerheid op een verslaving op den duur. Zo ver moet je het dus ook niet laten komen.

Dit is niet enkel mijn ervaring, maar het komt ook naar boven in wat ik er over gelezen heb. De fabel dat éénmalig gebruik al een verslaving veroorzaakt is nonsens. En zelfs al was dat het geval denk ik dat ik er nog van af zou komen.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#3
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Dat is inderdaad de makkelijkste oplossing. Maar om dat ook echt te doen is nog zo makkelijk niet. :P
Klik om te vergroten...
Dat kan ik je pas vertellen wanneer ik het gedaan heb. Maar zoals ik het nu zie is heroïne net als alle andere drugs ook maar gewoon iets dat je niet te vaak moet doen. Volgens mij kan dat prima (:
Klik om te vergroten...

Nou zoals je dus al zelf zegt, het is bij elke drugs het zelfde. Dus je bent nooit verslaafd geweest als je dus niet kunt zeggen hoe het is? In ieder geval, je kunt dan wel leuk gestopt zijn. Maar dagen, weken, maanden en zelfs jaren nadat je gestopt bent blijven die 'cravings' je achtervolgen en maken je dus vatbaar voor een terug val. Dus hoe sterk je in je geest ook bent, het gaat tegen vallen. :wink:
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#4
DrippTone zei:
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Dat is inderdaad de makkelijkste oplossing. Maar om dat ook echt te doen is nog zo makkelijk niet. :P
Klik om te vergroten...
Dat kan ik je pas vertellen wanneer ik het gedaan heb. Maar zoals ik het nu zie is heroïne net als alle andere drugs ook maar gewoon iets dat je niet te vaak moet doen. Volgens mij kan dat prima (:
Klik om te vergroten...

Nou zoals je dus al zelf zegt, het is bij elke drugs het zelfde. Dus je bent nooit verslaafd geweest als je dus niet kunt zeggen hoe het is? In ieder geval, je kunt dan wel leuk gestopt zijn. Maar dagen, weken, maanden en zelfs jaren nadat je gestopt bent blijven die 'cravings' je achtervolgen en maken je dus vatbaar voor een terug val. Dus hoe sterk je in je geest ook bent, het gaat tegen vallen. :wink:
Klik om te vergroten...

Ik ben nooit verslaafd geweest, maar als ik logisch redeneer liggen die cravings ook aan hoe je je verslavingsperiode hebt afgesloten. Als je het achter je laat en weer wilt gaan leven denk ik dat de cravings minder zullen zijn dan bij iemand die door familie/kliniek gedwongen wordt te stoppen.

Makkelijk lijkt het me overigens niet, maar zeker wel mogelijk. Zo ver laat ik het trouwens niet komen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
DrippTone zei:
Maar dagen, weken, maanden en zelfs jaren nadat je gestopt bent blijven die 'cravings' je achtervolgen en maken je dus vatbaar voor een terug val.
Klik om te vergroten...
Definieer dat eens als je wilt. Heb je dan momenten dat je denkt van.. "hm, ik zou best een hitje lusten"? Of is het meer van; "hhnnnnggggg IK MOET HEBBENNN!!!!" Of is het echt iets compleet anders?
Dat eerst zou ik me best voor kunnen stellen, dat heb ik bij sigaretten ook wel, maar het feit dat ik daar niet aan toegeef maakt mij niet minder gelukkig ofzo. Hoe moet ik dat precies zien volgens jou?
l
liiszaaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Berbatov ik zou graag horen hoe het met je gaat? :stoned:
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ook! :hearteyes:
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik heb hem gevonden :openmouth: hij vroeg 2 euro voor een slaapplekkie [youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/sS52uIcCmSk&hl=nl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/sS52uIcCmSk&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
Op zich ben ik ook erg nieuwsgierig, alleen heb ik een soort van pb-fobie. Zodra ik deze overwonnen heb, zal ik eens vragen hoe het met hem gaat. Natuurlijk kan Berbatov ook in zijn eigen topic reageren op de oprechte belangstelling die mensen in zijn reis hebben.

Als het goed gaat, zal dit experiment ten einde lopen, zo niet inmiddels al beëindigd zijn.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hij post met enige regelmaat nog in Onzin / General chat.
Als je hem wilt bereiken zal een PB denk ik het snelst gaan.
i
insanebrainLid
01-01-2024, 00:00
#11
Berbatov zei:
[ heb hele lieve vrienden en sta er niet meer alleen voor.

.
Klik om te vergroten...
[/quote]



ik ken je niet maar tog maak k me zorgen:confused:
je zult vast en zeker wel beter weten waar je mee bezig bent en je zuld ook wel al heeeel wat jaartjes ouder zijn als mij maar uuh lieve vrienden typte je?
en die laten je gewoon hero gebruiken??
sorry maar dat snap ik niet :confused:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
insanebrain zei:
en die laten je gewoon hero gebruiken??
Klik om te vergroten...
Laat jij je dingen verbieden door je vrienden? Nou dan.
i
insanebrainLid
01-01-2024, 00:00
#13
Exceptional Insight zei:
insanebrain zei:
en die laten je gewoon hero gebruiken??
Klik om te vergroten...
Laat jij je dingen verbieden door je vrienden? Nou dan.
Klik om te vergroten...

laat jij je vrienden herojunk worden? nou dan.. mijn mening is dat ik alles ervoor over heb om te voorkomen dat een vriend van me hero gaat gebruiken :openmouth: maja iedereen zn eigen mening he :rolleyes:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
insanebrain zei:
Exceptional Insight zei:
insanebrain zei:
en die laten je gewoon hero gebruiken??
Klik om te vergroten...
Laat jij je dingen verbieden door je vrienden? Nou dan.
Klik om te vergroten...

laat jij je vrienden herojunk worden? nou dan.. mijn mening is dat ik alles ervoor over heb om te voorkomen dat een vriend van me hero gaat gebruiken :openmouth: maja iedereen zn eigen mening he :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Maar natuurlijk. Lekker iemands eigen mening en keuzes verhinderen. Ook al zijn het je vrienden, het zal hun eigen keuze zijn. Hoe zou jij dat willen verhinderen?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
Exceptional Insight zei:
Laat jij je dingen verbieden door je vrienden? Nou dan.
Klik om te vergroten...

Nee, maar TS mag zichzelf best wel eens de vraag stellen of hij niet gewoon een eigenwijze drol is?! Vroeg of laat kleeft er namelijk een onvoorzien risico aan Heroïne.


Drientje zei:
Maar natuurlijk. Lekker iemands eigen mening en keuzes verhinderen. Ook al zijn het je vrienden, het zal hun eigen keuze zijn. Hoe zou jij dat willen verhinderen?
Klik om te vergroten...

Iemand zijn vrije keuze beletten is niet goed. Het staat iedereen immers vrij om op zijn of haar bek te gaan :) Dit levert een hoop levenservaring op.


@TS gebruik je zo nu en dan nog eens Heroïne? 'Smaakt' het net zo lekker als de eerste keren?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
insanebrain zei:
laat jij je vrienden herojunk worden? nou dan..
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoe makkelijk jouw vrienden te beïnvloeden zijn, maar ik kan de mijne niet vertellen wat ze moeten doen. Ik kan het ze hooguit afraden, maar ze zijn oud genoeg om zelf keuzes te maken.

insanebrain zei:
mijn mening is dat ik alles ervoor over heb om te voorkomen dat een vriend van me hero gaat gebruiken :openmouth: maja iedereen zn eigen mening he :rolleyes:
Klik om te vergroten...
En hoe zie je dat dan precies voor je? Ze 24 uur per dag in de gaten houden? 7 dagen in de week?
i
insanebrainLid
01-01-2024, 00:00
#17
Exceptional Insight zei:
En hoe zie je dat dan precies voor je? Ze 24 uur per dag in de gaten houden? 7 dagen in de week?
Klik om te vergroten...

hmm daar zit wel wat in wat je nu zegt geen ide hoe k zoiets kan verhinderen :openmouth:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tja, Heroine, het heeft een ondeugende spanning moet ik zeggen, het olie zien worden en het weg zien druipen terwijl je het volgt met je aansteker en het kokertje. Maar van die spanning is acuut geen sprake meer zodra je meter langzamer gaat tikken. Eigenlijk heel sterk over niets dromen zonder echt in slaap te vallen. Als beginner kun je het gevoel krijgen wit weg te trekken en over je nek te gaan, of gewoon echt misselijkheid.

Ik heb er wat moeite voor moeten doen om het te bemachtigen, niet zozeer het zoeken, maar het 'afspraken' maken. :wink: Ik zou wat krijgen van wat ingewijde kennissen, bij de eerste gelegenheid ging het om vage redenen op het laatst niet door, bij de tweede gelegenheid zou ik hen opzoeken en had van te voren nog gebelt, dus ik kom aan, ligt men met z'n 3en gestrekt op de bank en de bruin was al op. Je moet er geen gras over laten groeien merk ik als je je graan wilt. :grin: Overigens voelde ik me de volgende dag nog steeds afstandelijk, traag in handelen en 'stoned'.

IMO heeft het in meerdere mate te maken met wat je karakter prefereert, en in wil milieu je komt dan een zogenaamde sterke persoonlijkheid. Voel me er en zak bagger bij zonder opzet. Niet iets om echt weerstand aan te moeten bieden, maar ik snap wel waarom bruin het goed kan doen, het is niet alleen wegdrukken zoals met cocaine, of zorgeloos zoals bij wiet, maar bruin is echt vergeten.

Als je over dat drempeltje heen bent van de eerste keren werkt het ook meteen zoals het moet werken, maar dan heb je al gewenning te pakken. Hoewel het mij wel opvalt dat regelmatig chinezen niet per definitie de afgrond hoeft te zijn, maar een risico is het zeker.

De waardes op sites kloppen overigens ook niet, zijn waarschijnlijk zuivere waardes. Maar in de praktijk smoke je echt stukken meer.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Afgelopen weekend nogmaals bruin gechineesd, lichtbruine. En deze keer voelde ik het pas echt goed. Metaalachtige smaak en wat bits en bites die ik herkende van opium. Meteen werden mijn handen (direct zweethanden ook) en voeten koud, en voelde ik een sterke buzz rondom m'n kaken en was al m'n gevoel in m'n handen en lichaam zo goed als verdwenen. Leek wel beton zo verdoofd was het (soort hard opgezwollen gevoel) , m'n handen voelden aan als harde klompen (voelde geen vingers individueel). Warmte steeg op vanaf boven m'n enkels richting m'n borst en hoofd, even dacht ik hard te gaan en begon een soort euforisch vreugde dansje te maken. Leek net alsof ik met m'n lichaam in een harde schaal zat en het gevoel van zelfvertrouwen is echt nergens mee te vergelijken, hoe zeker je als individu ook bent, bruin openbaart iets waar je je tot dan toe geen voorstelling bij kunt maken. Werd er overigens ook verschrikkelijk geil van! Wat een lekkere hoerendope. :grin:

Met m'n hand tegen m'n borstkas voelde ik echt letterlijk niets, alsof m'n lichaam er niet was maar ik er wel gewoon normaal mee kon bewegen. Motoriek was niet aangetast, alleen ontzettend traag en telkens vergeten wat je ook alweer ging doen, je vergeet dat je naar de WC moet als je bezig bent erna toe te lopen bij wijze van spreken.

M'n lichaam leek wel een kachel (behalve handen en voeten, die waren juist koud en enorm klam), zo slap als een vaatdoek maar je voelt jezelf als beton als je een vuist maakt bijv. Wereld ziet er normaal uit (tijd gaat alleen super traag en alles gaat langzaam), maar is net alsof alles wat er gebeurd geen betekenis heeft, geen emotie uitstraalt en je levens vooruitzicht een bestaan is van af en toe een zucht zonder aanleiding. Dacht dat er geen eind aan zou komen. Ademhaling leek heel af en toe wat langere pauzes te nemen tussendoor. Wou na een uur echt slapen maar was echt te bang om dat te doen. Was net alsof m'n geest het lichaam overal mee naar toe moest slepen. Uit een luie houding komen duurt ook echt minuten voordat je die beslissing maakt. Je denkt namelijk nog aan iets te denken terwijl je in werkelijkheid in een zwart gat zit te dromen.

Ik had ook geen mening meer, en kon geen fatsoenlijke gedachte smeden want het lukte niet om dingen samen te krijgen in me gedachten. Visuele waarneming is 100 procent afgesneden van elk gevoel, zelfs spontane gedachten zijn afwezig.

Toen het begon uit te werken voelde ik me echt ontzettend zacht, bijna een watje en echt nog twee dagen met en mentaliteit rond gelopen die echt interesse in alles kwijt is.

Aparte drugs, je kunt er zeker op overdoseren, vorige spul (donkerbruin) 200 gram van moeten roken, best misselijk en moet bagger zijn geweest. Van deze halve gram 1/15de nodig gehad om helemaal in m'n eigen wereld te zitten, minder had ook gekund. Blijf ik wat meer bij de tijd, wou continue slapen na het eerste uur.

Overigens is het link spul, kan er zeker inkomen waarom zit mensen tegen de grond krijgt, lijkt echt niet op wat anders, de verdoving en overtuiging dat het niet meer uitwerkt is echt ontzettend sterk. De waarheid is natuurlijk anders, maar ondanks je dat weet, neem je het niet aan zodra je lichaam het zo warm heeft als felle fijne koorts.

Misschien over een paar maanden weer, keerzijde was echt de geheugen kill, de onderdrukte ademhaling en geen grijntje gevoel meer.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#20
..waardes op sites kloppen overigens ook niet, zijn waarschijnlijk zuivere waardes. Maar in de praktijk smoke je echt stukken meer.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet over welke waarden jij praat, maar de eerste keren had ik zat aan een halve tot een streep. De volgende dag was ik nog steeds zo scheel als een indiaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."