Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste MDMA-ervaring, magisch...

Eerste MDMA-ervaring, magisch...

168 antwoorden
51 weergaven
18-5-2026
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, daar ben ik weer.

Ik heb zojuist wat speed gekocht... want heb een xtc-pauze. Goed hè? :wink:

Maar heb alleen ooit eens een speedbommetje van iemand anders genomen, verder geen ervaring met speed. Heb nu 2 vragen:

- Hoe krijg ik de speed het makkelijkst droog? (Met pasje hakken of zo?)

- En hoeveel neem ik eigenlijk? En dan niet zo zeer grammen, want ik heb niet altijd een weegschaal bij. Ik bedoel meer: hoe ziet een normale snuif-dosis er uit?

En hoe doe je dit eigenlijk het handigst "op locatie"? Dus op een openbaar toilet of zo.
P
PanteLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat de enige van wie het applaus daarvoor relevant is je serotonine-receptoortjes zijn :wink:

Speed, altijd leuk .. Hele tijd niet meer gedaan, maar wel wat leuke avondjes mee gehad :) Weet je wel van wie de speed is? Lijkt me handiger om je eerst in te lezen voordat je zomaar bommetjes met willekeurige hoeveelheden onbekende stoffen tot je neemt ..

Speed kan je gewoon drogen door het simpelweg voor een langere tijd bloot te stellen aan een hoge temperatuur. Kampertemperatuur is voldoende, maar je zou het ook op een schoteltje op de verwarming kunnen leggen. Inderdaad door het met een pasje wat fijner te hakken schiet het wat meer op.

Wat betreft dosering; ligt er echt aan hoe lang je door wilt gaan (hogere dosissen, re-dose en bommetjes blijf je relatief langer wakker van), hoe gevoelig je er voor bent, hoe goed de amfetamine is, hoe je tolerantie is (als je het vaker wilt gaan doen). Ik heb voor bijvoorbeeld voor een nachtje aan een bommetje (goede pep) van 100 a 150mg wel voldoende, maar er zijn er die meer dan 300 nemen. Voor nasaal; ik zou beginnen met een kleine lijn en kijken hoe die valt. Vind je het lekker, laat je het zo; vind je het na (ong 1,5-2u) wat mild, neem je wat meer. Zo leer je naar mate je het vaker doet wel wat voor dosissen voor jou goed werken.

De eerste keer voor mij zelf was na carnaval, met een brakke kop om 9u 's ochtends. Een bommetje van 100mg genomen en een topdag gehad (een bommetje van deze dosis zal denk ik wel goed gaan als je het voor het eerst doet, maar nogmaals ... afhankelijk van je eigen lichamelijke toestand, kwaliteit etc ..). Enfin, lees je even in, doe geen achterlijke dingen (zorg een beetje voor je eigen lichaam) en dan komt het wel goed.

Zie ook: viewtopic.php?f=4&t=34499
anhaedra zei:
Hallo, daar ben ik weer.

Ik heb zojuist wat speed gekocht... want heb een xtc-pauze. Goed hè? :wink:

Maar heb alleen ooit eens een speedbommetje van iemand anders genomen, verder geen ervaring met speed. Heb nu 2 vragen:

- Hoe krijg ik de speed het makkelijkst droog? (Met pasje hakken of zo?)

- En hoeveel neem ik eigenlijk? En dan niet zo zeer grammen, want ik heb niet altijd een weegschaal bij. Ik bedoel meer: hoe ziet een normale snuif-dosis er uit?

En hoe doe je dit eigenlijk het handigst "op locatie"? Dus op een openbaar toilet of zo.
Klik om te vergroten...
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vooral gewoon handigheid in krijgen dus.

Bedankt voor jullie tips. Hier kan ik zeker wat mee. En uiteraard lees ik me altijd goed in, zie ook mijn aanwezigheid hier weer.

Maar ik hoef het dus niet per sé een dag thuis te laten drogen of zo? Kan ook gewoon ter plekke gedroogd worden.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
De effecten van speed kunnen vrij subtiel zijn, dus als je op zoek bent naar een heel dominant effect ga je waarschijnlijk ook knoepelhard. Aan de lopende band bijtikken is nooit zo een heel goed plan. Het zal niet gauw fout gaan, maar de avond wordt er niet veel leuker op, terwijl de kater alsmaar groter wordt, en je steeds minder kans op slaap hebt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
thuis drogen is wel handig als je van plan bent om op de wc of ergens in een hoekje te gaan snuiven, maar een hele dag hoeft dat bij lange na niet te duren. :P
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat hierboven wordt beschreven is inderdaad prima. Alleen als ik jou was zou ik het wassen met aceton en dan laten testen. Zo haal je wat troep eruit en je zal een wit, relatief schoon, niet stinkend poeder over houden. Je hoort wel eens verhalen van speed dat door plastic heen bijt, bankpasjes beschadigt, zelfs hier op het forum een keer gelezen over iemand die zijn vloer ermee had verneukt. Door te wassen met aceton haal je dergelijke chemicaliën die erin zijn blijven zitten tijdens het productieproces er gemakkelijk uit. Na het wassen droogt het heel makkelijk. Het is letterlijk hooguit een kwartiertje werk.

Laten testen is handig want je hebt geen idee hoe sterk je poedertje nu is. Als het slap (tot de 40%) is zou ik in lijnen gaan denken en als het sterk (40%-73%) is in puntjes.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#7
OK, het was weer een twijfelachtige ervaring, wat ik vooral aan mezelf te danken heb, overigens.

Ik had 4 gram speed gekocht en op gevoel thuis ongeveer 1 gram een beetje gedroogd en meegenomen. Wilde uiteraard vroeg beginnen zodat ik wellicht in de ochtend nog zou kunnen slapen. Maar ben wel 10x naar de wc gegaan, het zakje was leeg, en voelde gewoon NIKS, behalve wat je zou kunnen omschrijven als een random caffeïne-effect. Ik was fit en bleef fit, maar daar was alles mee gezegd.

Toen rond 03:00 met wat dames aan de praat geraakt en die boden me een speed-bommetje aan, een heel kleintje maar wel heel goede speed. Ik die gepakt, natuurlijk... Kwam superlekker aan, heb nog heerlijk staan genieten tot een uur of 5. Dat XTC-gevoel maar toch scherp blijven. Niet zo in jezelf staan te spacen als met xtc.

Aanvankelijk kon ik bij thuiskomst nog wel slapen, maar moest er ook 5x uit om te pissen in een uur tijd, en daarna was ik uiteraard klaarwakker. Voelde me verder wel prima.

Toen 's middags naar mijn vriendin (ja, dat meisje van die xtc van laatst), en ik zeg: "Schat, ik heb niet geslapen, ben waarschijnlijk strontchagrijnig, en kan nog geen erectie krijgen al hing m'n leven ervan af."

Dat was toen ergens nog wel grappig. Maar 's avonds was de situatie nog niet veranderd. De hele middag lopen kerst-shoppen en nog steeds kon ik geen seconde slapen en ging er geen druppeltje bloed naar mijn edele delen, wat ik ook probeerde. Begon me serieus zorgen te maken om m'n potentie - die speed was nu toch allang uitgewerkt?

Toen maar een flink glas wijn voor mezelf ingeschonken en daarna was alles weer paletti. Maar schrok er wel effe van, zeg. Dat dat spul zo lang doorwerkt, terwijl je de euforie al lang en breed kwijt bent, da's niet relaxt en zeker niet handig.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wellicht leuk om even een update te geven. Misschien herinneren jullie me nog, die gast die he-le-maal wild was van de eerste keer XTC er niet over uitgepraat raakte. Ik zou zeggen, lees het anders even terug in dit topic.

Ik ben inmiddels op een punt aanbeland dat XTC me niet meer zo veel doet, dat ik me steeds vaker afvraag waar ik het voor doe. Het euforische is weg, het oppeppende is weg, het empathische is weg, het enige wat overblijft is een soort dromerige roes waarbij ik totaal dichtklap. Niet onaangenaam maar ik zit wel totaal in m'n eigen wereldje.

Zonder gelul, ik word eerder moe dan fit van XTC tegenwoordig. Dips zijn ook sterker geworden, vergelijkbaar met een alcoholkater(tje).

Nu heb ik me dan ook zelden aan de 3-maandenregel gehouden. Misbruik zoals in de eerste paar weken doe ik echter ook niet meer. Ik heb van alles geprobeerd, maar de tendens is overduidelijk: ieder nieuw gebruik is teleurstellender dan het vorige.

Een en ander houdt misschien verband met mijn state of mind -- ik heb wel eens lekkerder in mijn vel gezeten. Mijn relatie met dat meisje is uit, wat er emotioneel flink ingehakt heeft. Niet geheel onbelangrijk: ik pakte met haar regelmatig kleine doseringen MDMA in de huiselijke sfeer. Achteraf gezien vrij nutteloos en tevens niet bevorderlijk voor feestjes, aangezien al die minidoseringen tussendoor je tolerantie en herstel natuurlijk geen goed doen.

Had het gescheeld als ik naar jullie had geluisterd? Moeilijk te zeggen, maar het had vast geholpen. Anderzijds kan ik niet zeggen dat de tijd tussen gebruik iets uitmaakt. Of ik nou 2 weken of 3 maanden wacht, het valt toch telkens tegen en de kick van weleer is long gone.

Ik stel me zo voor dat er zich een serotoninenetwerk in je hersenen bevindt, dat in nuchtere toestand nooit geactiveerd wordt. De eerste keer dat je X pakt, licht het op als een kerstboom, maar brandt het meteen voor de helft kapot, zo intens. Iedere volgende keer richt minder schade aan, maar simpelweg omdat er ook minder van het netwerk over is. Soort van wet van diminishing returns.

Dit is pure speculatie, maar het zou wel precies mijn ervaring met herhaaldelijk gebruik verklaren. Eerste keer is onbeschrijflijk, tweede keer nog niet de helft daarvan. Derde keer ietsje minder, vierde keer nog ietsje minder, enzovoort.

Is deze schade beperkend in het dagelijks leven? Ik denk het niet. Nogmaals, het gaat om circuits in je hersenen die je normaal niet gebruikt. Herstelt het weer als je niet gebruikt? Moeilijk te zeggen. Groeit het weer terug naar zijn originele vorm? Helemaal moeilijk te zeggen, waarschijnlijk niet.

Als ik niet beter zou weten, dan zou ik zeggen dat ik de eerste keer een totaal andere drug op had. Het was een kwart pil, dat kan nooit veel zijn geweest. Kwalitatief echt een totaal andere ervaring dan alle pillen naderhand.

Chasing the dragon... ik geef het op.

Ik sta verder wel open voor andere middelen. Suggesties? :grin: Heb toevallig 4FMP liggen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Chasing the dragon inderdaad. Zelf vind ik het helemaal niet vervelend dat dergelijke drugs zo gauw door de mand vallen. Ik bedoel daarmee dat als een drug al gauw steeds minder interessant wordt, ondanks dat je er misschien zelfs steeds meer van neemt, dat het je nogal makkelijk wordt gemaakt om het in ieder geval niet in die richting te blijven zoeken. Of je moet een enorm bord voor je hoofd hebben, dat kan natuurlijk ook en dat gebeurd ook.

Sta er eens bij stil. Wat zijn de dingen die zo magisch waren aan die eerste keer mdma? De vrijheid, het niet beoordelen van een ander, het empathische, de stilte in je hoofd/afwezigheid van compulsieve gedachten. Dat zijn de dingen die mij zo enorm aantrokken bij mdma. Maar mijn mening is dat het niet mdma zelf is die deze dingen produceert. Ik denk dat mdma een bodyhigh creëert waarbij het erg makkelijk is om dat wat al in ons zit naar buiten te laten komen. Empathie bijvoorbeeld komt imo niet van een stofje. Het is slechts zo dat het makkelijker is om de wereld in dat andere licht te zien, om van de wereld te houden, wanneer er niet constant die stroom van oordelende gedachten over alles is. Ben je zelf vredig en liefdevol, dan zie je de wereld als vredig en liefdevol.

Het antwoord is denk ik niet om een andere stimulant op te zoeken, want hetzelfde zal zich toch gaan herhalen. Kijk eerder naar wat je echt aantrok aan die eerste keer of keren mdma en doorzie het proces van dwangmatige gedachten die je afhouden van die natuurlijke peace of mind en empathie voor anderen. Een veel betere keus qua drugs is psychedelica, welke je weliswaar geen quick fix geven, maar je wel je eigen inherente geluk laten (her)ontdekken. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat wat ik met psychedelica heb ervaren, ver voorbij gaat aan dat van mdma qua vredigheid, euforie en empathie. Het ding is alleen dat het hard werken (aan jezelf) is. Maar ja uiteindelijk is dat toch de enige optie, want alle quick fixes zijn denk ik tijdelijk en een doodlopende weg.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wauw kut om te horen Anhaedra. Sluit me ook niet 100% aan bij je redenering. Ik ben er al ruim twee jaar mee gekapt na (slechts) vijf keer, waarvan alleen de derde keer echt fantastisch was. Het is gewoon omdat het wat nieuws is. Dat nieuwe in combinatie met de magie maakt de ervaring echt om te huilen zo mooi, daarna wordt het zelfs met verantoordelijk gebruik chasing the dragon.

Laat het gewoon helemaal links liggen, en ga voor dergelijke dingen op zoek zonder drugs, of misschien op psychedelica. Alles wat je meemaakt is jouw eigen waarneming, en alle dingen die je voelt tijdens zo een ervaring creëer je toch echt zelf. Zoals Mindless al aangeeft: heb je echt die MDMA nodig om dat soort dingen te verwezenlijken? Ik denk het niet. Misschien om je het licht te laten zien, maar op dit punt moet je gewoon verder denk ik. Nuchter kun je een hoop verwezenlijken, en mocht je toch wat willen qua drugs, en het volgende raad ik je echt aan, probeer dan eens psychedelica. Zoals Mindless al zegt ook, op psychedelica kun je, maar daarbij moet het echt bij uitstek uit jezelf komen, echt de meest prachtige dingen meemaken. Uiterst geluk enkel om bewustzijn, om, ja, om wat, ik heb er geen woorden voor. Schiet MDMA, ook de eerste keer, totaal bij in het niet.

En doe jezelf een plezier en herstel nu gewoon van MDMA. Doe het nooit meer, zelfs niet over jaren. Want het heeft wel zijn uitwerking op je, ook al heb je dat nu niet door. MDMA gaat je toch niet meer geven wat je zoekt. En dat is ook helemaal niet erg. Er is zoveel te doen, beleven, voelen. Ook nuchter. Heb je helemaal geen drugs voor nodig, alhoewel het wel leuk kan zijn (uiteraard) en kan helpen met bepaalde dingen, in ruime zin.

Ik hoop in ieder geval dat je niet te veel last zult ervaren van je gebruik in het verleden.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Sta er eens bij stil. Wat zijn de dingen die zo magisch waren aan die eerste keer mdma? De vrijheid, het niet beoordelen van een ander, het empathische, de stilte in je hoofd/afwezigheid van compulsieve gedachten. Dat zijn de dingen die mij zo enorm aantrokken bij mdma.
Klik om te vergroten...
Het content zijn met alles. Meer houden van andere mensen. Het leven in het moment. De verbondenheid met anderen, het idee dat je onderdeel bent van een select clubje dat meer uit het leven haalt. Intense muziekbeleving. Je waardering voor anderen meer uitspreken en dan die waardering ook terug krijgen.

Maar vooral de tevredenheid met alles.

ooscaar zei:
En doe jezelf een plezier en herstel nu gewoon van MDMA. Doe het nooit meer, zelfs niet over jaren. Want het heeft wel zijn uitwerking op je, ook al heb je dat nu niet door. [...]
Ik hoop in ieder geval dat je niet te veel last zult ervaren van je gebruik in het verleden.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je hier precies mee?
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#12
anhaedra zei:
ooscaar zei:
En doe jezelf een plezier en herstel nu gewoon van MDMA. Doe het nooit meer, zelfs niet over jaren. Want het heeft wel zijn uitwerking op je, ook al heb je dat nu niet door. [...]
Ik hoop in ieder geval dat je niet te veel last zult ervaren van je gebruik in het verleden.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je hier precies mee?
Klik om te vergroten...
MDMA veroorzaakt aardig wat hersenschade welke niet meteen merkbaar is, maar pas over een aantal jaar. Deze zal zich dan uiten in hersenen die minder goed werken dan voorheen, oftewel het kan zijn dat je je dommer voelt (slechter geheugen, meer moeite met simpele denktaken, des te meer je hebt misbruikt des te ernstiger het probleem kan worden). Echter kan het ook zo zijn dat je er niks van merkt. Iedereen hoopt natuurlijk op het laatste, maar wat het daadwerkelijk wordt, merk je dan pas.

(Denk ik dat hij bedoelt)
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alles heeft een uitwerking, en het selectief afbranden van je serotonine ook. Ik weet zeker dat je op termijn net wat slechter zult slapen, net een wat kutter eetritme hebt, net dat ietsje minder gelukkig bent. Voor de eerste magische ervaring is dat het waard, nu heb je het verpest wat MDMA betreft, dat herstelt niet en nu is het het niet meer waard. Maar dat geeft niet, want er is veel meer in het leven dat je hetzelfde kan bieden, zelfs op drugsgebied. Maar hoe fijn is het wel niet om even een rondje te lopen, even te mediteren, en je dan zen te voelen. Dan zeg je tegen iedereen hoe je over ze denkt, op een positieve manier. Je hebt daar geen xtc voor nodig. Iedere pil die je nu nog slikt wordt je echt niet beter van, slechts op een manier dat een verslaafde ook niet beter wordt van zijn volgende shot. En dat bedoel ik heus niet naar en ik noem je heus geen junk: ik zit geloof ik nog dichter bij een verslaving dan jij (alhoewel ik zelf echt niet exorbitant gebruik, maar om het punt te verduidelijken). Het valt geloof ik verder wel mee wat jouw gebruik betreft maar je bent er misschien net wel een tikje te dwangmatig in. Dat is heel begrijpelijk, en zovelen doen het, maar dat is geen excuus. Je moet je er zelf goed bij voelen en dat doe je niet. Ik kan je slechts adviseren maar ik adviseer je wel echt om MDMA specifiek voor eens en altijd links te laten liggen.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Aha. Goed om te weten.

Weet alleen niet of ik op iedere hoek van de straat 2C-B kan aankomen, maar goed, dat zien we dan wel.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#15
:grin: Ja, ben eager om weer e.e.a. te delen.

MDMA part 3, the snake rears its ugly head...

Nee, was mooi feestje. Maar kwalitatief weer een heel andere ervaring dan de vorige keren. Weet nu dat MDMA niet alleen maar een wondermiddeltje is.

Log

Ik zei tegen de rest: begin met een halfje (17:00), want ongetest enzo, terwijl mijn "dealer" me had geadviseerd om een hele te pakken. Hadden we beter wel kunnen doen. Want van die eerste halve werden we vooral waus, maar we kregen weinig energie. Ik had echt pap in m'n benen. En voelde gewoon te weinig. Pas bij het tweede halfje werd het beter, maar toen was het "moment" al voorbij. Klapte hij er niet lekker meer in. (Of misschien net een biertje te veel gedronken van tevoren.)

Dus ik nam de tweede pil in een keer (~20:00). Nou, die kwam een partij lekker aan. Weer even eraan herinnerd waar de term "strak staan" vandaan komt. Stond met m'n kaak te bibberen alsof ik op de Noordpool stond. Nog niet eerder gehad. En ik moest m'n ogen dichtknijpen, zo lekker was het. Lichte hallucinaties. Zag ze nu eindelijk ook: de rolstoelen en dranghekken! Supergrappig dat dat zo universeel is. Krijg kippenvel terwijl ik dit nu type. Maar zo'n tweede inslag is altijd kortstondig. Beter zorgen dat de eerste er goed in knalt, en dan proberen vast te houden. Maar we hadden onze eerste pil al "verneukt."

Omdat ik al zo strak stond, nam ik de derde weer in als halfjes (~22:00 en 23:00... of daar ergens). Maar was inmiddels zo waus dat ik niet meer kan zeggen wat van welke pil af kwam. Avond werd een grote waas.

De mindere punten...

- Na de eerste maakte ik mezelf wijs dat ik de rest op een wc had laten liggen. Dus helemaal paranoid met een maat al die ranzige Dixies nalopen... dikke paniek. Zaten toch gewoon in m'n broekzak.

- Later kwamen we wat dames tegen die de hele avond bij ons bleven. Was eerst gezellig, maar daarna werd ik zo waus dat ik niet echt meer tot leuk sociaal contact in staat was. Stond alleen maar als een malle op m'n kauwgom te malen en kreeg dan steeds een tik op m'n kin van een van die dames, "Doe 's normaal."

- Kreeg halverwege de avond ook een soort van kramp in mijn rug-/nekspieren. Trok gelukkig weer weg, maar voel het nu nog. Naar mijn idee straalde dat uit vanaf m'n kaak.

- Toen nog naar een paar vage kroegjes geweest, letterlijk alle aanwezigen met grote pupillen, maar de dope begon uit te werken, werd echt strontchagrijnig van die vrouwen, die plotseling helemaal niet leuk bleken te zijn, en eigenlijk stond alles me tegen. Ook de rest van de crowd zat duidelijk in de coming down. Alleen die dames niet, want die hadden een kwartje van ons op en gingen natuurlijk "hartstikke lekker" maar zopen vooral wijn. En dan klagen dat ze misselijk worden. Tja.

- Day after: kan niet normaal lopen omdat ik m'n kleine tenen kapot heb gedanst. En heb paar keer op m'n tong en wangen gebeten. Dat merk je dan pas de dag erna natuurlijk. Ook aardige koppijn. Op weg naar huis een paar keer een afslag gemist. Tot tranen toe ontroerd bij Studio Sport... Vage, lucide dromen bij middagdutje. Hoop dat ik vanavond goed kan slapen.

Eindoordeel...

Ook veel mooie momenten. Dat je wil laten zien hoe lekker je gaat door effe je bril op te tillen rondom "zuippubliek." Van die heerlijke, openhartige dialogen met vreemden. Dat als het feest afgelopen is, iedereen superrelaxt en vrolijk is. Kon nog steeds niet stilstaan, kreeg daar veel leuke reacties op. "Je wilt nog door, he?" Zag het zelf eerst niet maar stond zelfs bij de kluisjes nog aardig te steppen... zonder muziek.

Verder was het vooral hardstyle, niet echt mijn ding en ook iets minder mijn publiek. Volgende keer liever weer techno of zo. Het laatste uur wel fucking hard staan hakken op Ophidian, dat wel.

Terugkijkend op de hele avond voelt het alsof het nog leuker was geweest als je jezelf wat minder had bedwelmt. Zoals je ook altijd met alcohol hebt de dag erna. Die kant van xtc is nieuw voor mij. En tja... "chasing the dragon"... lijkt nu al of de eerste keer inderdaad uniek is, en nooit meer terugkomt. :( Ben plotseling ook niet meer zo enthousiast over ADE. Nog maar 's kijken wat ik daarmee doe.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heel leuk report. Vooral duidelijk door iemand geschreven die die ervaring nog niet had ik lees een soort verliefheid in je tekst. En ik snap hem helemaal.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
*Zucht*..... Die eerste keer.... :hearteyes:
Mooi raport geschreven en je netjes aan de regels gehouden. Dat lees je hier niet zo vaak. :tearsofjoy:
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#18
(Man, 31 jaar, 70 kg, halfje MDMA, Free Your Mind 2015)

Gisteren voor het eerst MDMA gebruikt, op een technofeestje (Free Your Mind, hoe toepasselijk). Ben er zo van ondersteboven dat ik het even kwijt wil. Voor de meesten hier is het waarschijnlijk de normaalste zaak van de wereld maar mijn leven is voor goed veranderd.

Aanleiding

Een vriend, P., gaat vaker naar technofeesten maar gebruikt al jaren geen drugs meer wegens wat onaangename ervaringen. Maar er waren daar wat vrienden van hem en die gingen allemaal "lekker," zullen we maar zeggen. Ook typisch hoe ze er blind van uitgingen dat ik ook had gebruikt.

Afijn, het bracht me wel op ideeën. Overdag in het zonnetje wat pilsjes weggetikt, maar na het eten bewust gestopt omdat ik wel wist waar de avond heenging... Ga normaal nooit naar "drugsfeestjes," ben meer van de heavy metal en zo... maar heb een zeer open mind, zowel qua muziek als qua drugs. Dus dit was gewoon hét moment om het te doen.

De piek

Een van P.'s vrienden stond zowat de hele dansvloer te voeren. Grappig hoe hij er totaal niet het type voor leek maar ondertussen als een eindbaas de halve zaal de avond van hun leven bezorgde. Anyway, hij zegt tegen mij: "Het is goed spul dus begin maar 's met een halfje." Was ook mijn idee.

Ik vraag nog: "Hoe lang duurt het voordat-ie erin kickt?" Zo'n 3 kwartier, zegt-ie. Nou, ruim binnen het half uur was ik al in hogere sferen. Heb een snelle stofwisseling en ben met ieder middel altijd als eerste d'r aan, dus dat was verder geen verrassing.

Het begon met wat vreemde warmte- en kouprikkelingen her en der op mijn huid, vooral in m'n kruis... Alsof je in je broek pist. Net als toen ik paddo's op had overigens. Voelde me wat gestresst maar dat kunnen ook puur de zenuwen zijn geweest. Ook een beetje vervelend waus in m'n kop maar dat duurde maar heel even, want opeens, in een fractie van een seconde, leek het alsof de DJ-booth ontplofte. Alsof de volumeknop nog even drie keer zo hard werd opengedraaid. De basklanken knalden dwars door m'n lichaam. Het was van die minimal techno met overstuurde lage tonen in een héél klein zaaltje, dus dan weet je het wel.

Onbeschrijflijk hoe intens je dan de muziek beleeft. Dacht als fervent muziekliefhebber altijd dat mensen een beetje overdreven met hun xtc-verhalen, maar niets is minder waar. Werkelijk fantastisch en een verrijking voor iedereen die iets met muziek heeft.

Vervolgens kijk je een keer naar beneden en zie je voor het eerst je eigen armen en benen weer. Dans ík zo??? Ondertussen zag ik mijn "nieuwe vrienden" van die vlieggebaartjes maken. Ja, ik ging lekker, ja. Maar het mooiste moest nog komen...

De extase

Want toen de piek er een beetje vanaf ging, stopte de adrenaline ook. Ik werd eindelijk weer een beetje relaxt en toen pas merkte ik de euforie op. De echte "ecstacy" dus. Het was alsof je op de vakantie van je leven bent, alles is perfect, maar het enige wat aan je knaagt is dat je weet dat het ook weer ophoudt. Ik voelde me zo zalig, zo strak... Maar wilde ook meteen dat het nooit meer zou stoppen.

Waar ik iets eerder nog in m'n eigen wereldje zat en niet eens meer verstaanbaar kon articuleren -- is dat normaal trouwens? -- werd ik nu wel praterig en voelde ik me intens verbonden met P.'s vrienden en eigenlijk iedereen daar wiens pupillen zichtbaar waren. Ze vroegen me allemaal tien keer of ik lekker ging en je bent zo blij om bevestigend te antwoorden. Valt ze in de armen en bedankt ze. Zo mooi om de mensen om je heen zo'n geweldige tijd te zien hebben en dat je er zelf onderdeel van uitmaakt. Heb nog m'n hele ziel en zaligheid gedeeld met een wildvreemde mafkees... Zo gemakkelijk als je dan over gevoelige onderwerpen praat, geniaal.

Weer iets later voelde ik het effect letterlijk met de minuut afnemen. Kreeg even de gedachte om meteen weer te hengelen naar een tweede snoepje, maar ik was gelukkig nog verstandig genoeg. Dat voelde goed, dat ik zelf de controle hield.

De chill

De coming down was, net als bij paddo's, misschien nog wel mooier. De party daar stond op het punt van sluiten en we stonden buiten nog wat te hangen. Ik had een vestje aangetrokken voor de kou en voelde me daar om een of andere reden heel cool in. De warmte van dat vest voelde sowieso onwerkelijk lekker. Een paar andere bekenden kwamen terug van een andere stage en moesten meteen achter m'n zonnebril kijken en waren helemaal blij dat ik ook had gebruikt. Als nuchtere buitenstaander had ik cynisch gelachen om wat je toch wel een beetje debiel gedrag kunt noemen, maar op dat moment voel je je gewoon zo één met die lui, omdat zij exact weten hoe jij je voelt, op het jaloerse af. Mijn pupillen waren schijnbaar megagroot en toen ze hoorden dat het mijn eerste keer was, werd het bijna gênant, zo begaan waren ze met me.

Een van die gasten had een chick en die stond me eerder op de dag al wat opvallend te bekijken. Toen ze zag dat ik zo'n enorme doppen had, leek het alsof ze haar ogen niet meer van me af kon houden, zij natuurlijk ook met van die bloedmooie grote pupillen. Effe zo'n betoverend momentje. Althans in mijn beleving.

De afterparty

Hoe dan ook, zij gingen naar huis terwijl P. en ik met weer een ander groepje terug naar de stad liepen om te afteren. Omdat P. niks op had wilde ik eigenlijk dolgraag bij die anderen blijven. Het is opeens je familie of zo. Maar desalniettemin: het werd de mooiste stadswandeling van m'n leven. Ik was zo fucking chill, zo ontspannen. Zo tevreden met alles. Niet meer dat energieke, maar gewoon lekker rustig, genietend van iedere spier bij iedere stap die ik zette. Dan heb je uren intens staan dansen en loop je gewoon nog een paar kilometer en het voelt nog lekker ook. Meesterlijk.

We kwamen vroeg bij de afterparty aan, dus de zaal was bijna leeg en er stonden alleen wat mensen aan de kant. Ik met P. gewoon midden op die vloer super-relaxed staan dansen terwijl de rest toekeek. Nooit gedacht dat ik zoiets zou doen. DJ ter plekke draaide ook fantastisch en ik ging helemaal los daar. Probeerde ieder geluidje in de beat met m'n lichaam te accentueren, en maar dat lege waterflesje in je hand. Hoe fucking obvious maar het wordt door iedereen geaccepteerd. Heerlijk gewoon. Ook heerlijk dat nadat het intense eraf is, de pil toch nog uren op een relaxte manier doorwerkt.

Na dertien uur vrij intensief dansen was het wel klaar en begon ik eindelijk m'n beentjes te voelen. Wilde echt naar bed toe, terwijl P., strontnuchter natuurlijk, met iedereen een babbeltje wilde maken. Goed, vier uurtjes geslapen, 08:00 weer wakker. Maar voel me al de hele dag prima. Had natuurlijk maar een halfje op, ik sport veel, en leef tamelijk gezond. Veel water en sapjes gedronken de vorige avond. Maar toch... als ik de alcohol een beetje hard raak ben ik vele malen vertiefter de volgende dag.

Day after

Nu de hele dag nagenieten. Hoor nog steeds af en toe zo'n minimal beat in m'n hoofd die ik steeds loop te neurieën. Bij het minste beetje dansbare muziek begin ik weer te bewegen. Beetje rusteloos wel, dus. Ook weinig honger maar als ik toch begin met eten gaat het er prima in. Daarnaast moest ik er in 4 uur slaap 4 keer uit om te pissen, en toen 's morgens nog een paar keer. Schijnt dus dat je ook vocht vasthoudt door MDMA. Maar had wel een paar liter water op omdat iedereen erop aandrong. Maar goed, kleinigheidjes.

Vandaag nog even met P. en wat andere vrienden een braderie bezocht. Wederom nagenieten... Al dat klootjesvolk dat geen benul heeft van wat het leven nog meer te bieden heeft. Zo'n marktkoopman keek me wat onbegrijpend aan, ik sta daar, ongedoucht en met m'n vieze kleren van de vorige avond en zonnebril op bij een bewolkte hemel, super-chill te wezen... Deed me denken aan Fear and Loathing in Las Vegas: “With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he’ll never know.” (https://www.youtube.com/watch?v=8lFE02apJBQ)

Ik zal nu ook altijd op een andere manier naar dit soort muziek luisteren. Ook als je niks op hebt, krijg je puur van de klanken een beetje van dat gevoel, van die fantastische herinnering, terug. Dat is het mooie, die unieke inzichten die je niet kunt verkrijgen door verhalen van anderen aan te horen, maar alleen door het zelf te ervaren. Als er ergens elektronische muziek wordt gedraaid, zie je mensen op twee manieren in beweging komen: (1) plichtmatig, omdat het erbij hoort, zo was ik zelf eigenlijk ook; (2) spontaan, met al meteen een glimlach op hun gezicht. Zelfs als ze nog nuchter zijn. Omdat het kwartje bij hen al ooit is gevallen. Drugs en dit soort muziek gaan gewoon hand in hand. Zijn voor elkaar gemaakt.

Geloof ook niet dat ik nog terug kan. Het is óf geen housefeestjes meer, óf weer een pilletje scoren...

Maar wat een fucking topavond. Kan het iedereen aanraden! Ben alleen slim en begin met een lichte dosis zonder combinaties met alcohol of andere spulletjes. En drink ook niet te veel water! Je pist jezelf een ongeluk daarna.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mooi geschreven report! Erg herkenbaar voor de eerste keer. Hoewel heel verleidelijk om nu vaak te gaan gebruiken raad ik je echt aan om telkens minstens 3 maanden ertussen te houden. Zowel om potentiële hersenschade te minimaliseren als het speciaal te houden.

Sally Tessio zei:
Betreft het aanraden om niet teveel water te drinken i.v.m. het constant moeten plassen; het is wel verstandig om 1 a 2 glazen water per uur te drinken, omdat je anders uitdroogt. Dan maar iets vaker naar de w.c., dat hoort er gewoon bij.
Klik om te vergroten...
Dit viel mij ook meteen op in het report. Helaas denken er nog veel gebruikers dat ze veel water moeten drinken bij mdma. Omdat je met mdma veel vocht vast houdt moet je juist niet veel water drinken, 1 a 2 glazen per uur is wel goed tegen oververhitting. Let hier dus goed op, ook bij je mede gebruikers. Daarnaast lopen vrouwen een groter risico op watervergiftiging.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Prachtig enthousiast verhaal!

Ja die eerste keer xtc/mdma is bijzonder ja. Die enorme rust in je hoofd en tevredenheid met alles. Op zo'n moment heb je gewoon medelijden met van die mensen die hardcore anti-drugs zijn en steeds 'je hebt toch geen drugs nodig om je te vermaken?' roepen. Zoiets moet je imo toch een keer meegemaakt hebben.

Goed dat je de controle had om het bij een halfje te houden. Maar je ziet bij zo'n eerste keer xtc/mdma meteen waarom mensen daar moeite mee hebben, hè? :wink: En het is ook gewoon zo dat het de volgende keer een stukje minder is. Misschien jammer, maar misschien ook maar goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."