Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste MDMA-ervaring, magisch...

Eerste MDMA-ervaring, magisch...

168 antwoorden
52 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Prachtig enthousiast verhaal!

Ja die eerste keer xtc/mdma is bijzonder ja. Die enorme rust in je hoofd en tevredenheid met alles. Op zo'n moment heb je gewoon medelijden met van die mensen die hardcore anti-drugs zijn en steeds 'je hebt toch geen drugs nodig om je te vermaken?' roepen. Zoiets moet je imo toch een keer meegemaakt hebben.

Goed dat je de controle had om het bij een halfje te houden. Maar je ziet bij zo'n eerste keer xtc/mdma meteen waarom mensen daar moeite mee hebben, hè? :wink: En het is ook gewoon zo dat het de volgende keer een stukje minder is. Misschien jammer, maar misschien ook maar goed.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, ik hoor van iedereen dat je die eerste keer nooit meer terugkrijgt, maar dat is wel met meer dingen, en die blijven ook gewoon lekker...

Denk dat ik verantwoord met drugs omga, maar er lopen ook veel idioten en jonge naïeve mensen rond, die kunnen het natuurlijk wel goed verkloten voor zichzelf. Dus het blijft dubieus, maar ik ben zelf sowieso nooit anti-drugs geweest. Wat anderen doen is uiteindelijk toch hun eigen verantwoordelijkheid.

Ik las op een ander forum nog dit over iemands eerst keer:

"Je beland ineens in een andere wereld waar iedereen in dezelfde space zit. Je ziet meteen wie er ook gebruikt heeft en je hebt gelijk een connectie met ze."

So true! Weet niet of iedereen daadwerkelijk iets op had, of dat ik dat alleen maar dacht... Want toen ik nog nuchter was hing er gewoon een "normale" sfeer naar mijn weten. Terwijl daarna iedereen superhard leek te gaan. Je herkent opeens wel alle symptomen natuurlijk. Grappig is dat.
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lekker reportje hoor, erg duidelijk en uitgebreid geschreven!
De eerste keer was voor mij ook echt soortgelijk, ik was toen ook echt volledig Zen met alles om mij heen. Heerlijk! :P
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
anhaedra zei:
Ik las op een ander forum nog dit over iemands eerst keer:

"Je beland ineens in een andere wereld waar iedereen in dezelfde space zit. Je ziet meteen wie er ook gebruikt heeft en je hebt gelijk een connectie met ze."

So true! Weet niet of iedereen daadwerkelijk iets op had, of dat ik dat alleen maar dacht... Want toen ik nog nuchter was hing er gewoon een "normale" sfeer naar mijn weten. Terwijl daarna iedereen superhard leek te gaan. Je herkent opeens wel alle symptomen natuurlijk. Grappig is dat.
Klik om te vergroten...
Dat is zeker wel waar. Ervaar ik ook heel erg met psychedelica. Mensen die hetzelfde hebben genomen zitten dan vaak op precies dezelfde golflengte. En anderen totaal niet. :wink:
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een erg goed geschreven trip report, wat duidelijk wordt aan alle herkenbare gevoelens en ervaringen die je beschrijft. Om dat laatste stukje moest ik een beetje lachen, omdat dat ook zoiets herkenbaars is. Er gaat de eerste keer niet alleen een wereld voor je open hoe geweldig je je door wat stofjes in een pil kan voelen, maar ook wat er in jouw omgeving allemaal wel niet gebeurd. Dit komt door contact en gesprekken over de drugs die je gebruikt en hoe je trip gaat, maar ook gewoon omdat je het opeens begrijpt en haarfijn in de gaten krijgt welke feestgangers er aan de M of XTC zitten.

Mooi om te lezen en ook goed dat je meteen maat weet te houden en niet onmiddellijk je volgende fix wilt hebben. Het kan iets heel moois zijn, maar naar mijn mening dan wel met mate. Anders verpest je ook gewoon het gewenste effect op de langere termijn.

Betreft het aanraden om niet teveel water te drinken i.v.m. het constant moeten plassen; het is wel verstandig om 1 a 2 glazen water per uur te drinken, omdat je anders uitdroogt. Dan maar iets vaker naar de w.c., dat hoort er gewoon bij.
Liters achter elkaar drinken is echter niet aan te raden, want dat kan tot een watervergiftiging leiden.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Leuk geschreven!

Ik heb het precies zo meegemaakt, het WIJ gevoel, en de muziek die door merg en been gaat. Heerlijk!
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#7
anhaedra zei:
.... Kreeg even de gedachte om meteen weer te hengelen naar een tweede snoepje, maar ik was gelukkig nog verstandig genoeg. Dat voelde goed, dat ik zelf de controle hield.

Ook weinig honger maar als ik toch begin met eten gaat het er prima in. Daarnaast moest ik er in 4 uur slaap 4 keer uit om te pissen, en toen 's morgens nog een paar keer. Schijnt dus dat je ook vocht vasthoudt door MDMA. Maar had wel een paar liter water op omdat iedereen erop aandrong. ...

... Als er ergens elektronische muziek wordt gedraaid, zie je mensen op twee manieren in beweging komen: (1) plichtmatig, omdat het erbij hoort, zo was ik zelf eigenlijk ook; (2) spontaan, met al meteen een glimlach op hun gezicht. Zelfs als ze nog nuchter zijn. Omdat het kwartje bij hen al ooit is gevallen. Drugs en dit soort muziek gaan gewoon hand in hand. Zijn voor elkaar gemaakt.

Geloof ook niet dat ik nog terug kan. Het is óf geen housefeestjes meer, óf weer een pilletje scoren...
Klik om te vergroten...


Heerlijk om te lezen, damn, die eerste keer is zo relaxed. Vooral die afterglow lijkt wel eeuwig te duren.

Zo goed van je om niet direct teveel te willen nemen, ik heb altijd dat ik net wanneer ik over het hoogtepunt heen ben, denk, neem toch meer. En ik doe het niet. Maar het gevoel om meer te nemen is wel altijd sterk aanwezig.

Heel herkenbaar dat plassen erna. Ik drink normaal, niet teveel, als ik het niet doe, krijg ik die uitdroog hoofdpijn. De eerste uren dat ik ga slapen, moet ik ieder half uur plassen, heel storend. Geen idee hoe dat te voorkomen.

Ik vind het wel grappig dat je het over drugsfeestjes hebt. Is dat wat iedereen denkt? Het gaat natuurlijk om die beat, metal is dan niet geschikt. Dansen, bewegen en iedereen in dezelfde vibe, heerlijk.

Trip ze :)
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Leuk om te horen dat jullie het een tof verhaal vinden! Dacht misschien is het een beetje "tam" allemaal.

Maar ja, lees hier ook veel reports van pubers die in iemands achtertuin of zo -schijnbaar- alles dwars door elkaar gebruiken omdat ze anders niks voelen of whatever... Wat heb je nou aan zo'n verhaal.

Als ik tijd heb, deel ik wellicht ook mijn paddo-ervaringen hier. Daar kan ik bijna een essay over schrijven in ieder geval.

@reverb

"Afterglow," ja... de perfecte term.

Idd, baalde al op het hoogtepunt van de euforie omdat ik wist van: fuck, dit gevoel is weer weg over een uurtje. Net alsof je een heel leuk meisje ontmoet maar ze is zo leuk dat je er bang van wordt omdat je extra kapot bent als het niks wordt tussen jullie. (If that makes any sense...)

Bleef dus bij een vriend pitten en die had geen licht op de wc en daar moest ik dus ieder uur heen, heel storend inderdaad.

Ik bedoel "drugsfeestjes" zeker niet negatief. Maar het is wel belangrijk dat de setting goed is. Gewoon een geschikt feestje voor het middel dat je wil nemen. Dat je niet gaat gebruiken om het gebruiken maar omdat de omstandigheden erom vragen. Vandaar dat ik niet eerder MDMA had genomen. Niet omdat ik niet wilde maar omdat er nooit een goede gelegenheid was. Nu was die er wel. :)

En zoals ik al zei, die muziek en die drugs zijn voor elkaar gemaakt, punt uit. Dat vermoedde ik al en nu weet ik het zeker. Samen meer dan de som der delen. En het is dan ook echt muziek die je met anderen wilt delen, en mede daarom een totaal andere beleving dan bijvoorbeeld metal, ja. En daarom een verrijking van je leven. En da's toch de essentie van drugsgebruik wat mij betreft. Voor minder doe ik het niet. :P
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heel herkenbaar, leuk om te lezen.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Mooi geschreven report! Erg herkenbaar voor de eerste keer. Hoewel heel verleidelijk om nu vaak te gaan gebruiken raad ik je echt aan om telkens minstens 3 maanden ertussen te houden. Zowel om potentiële hersenschade te minimaliseren als het speciaal te houden.
Klik om te vergroten...
Mislukt...

Even een korte update. Ben met vrienden een weekend weg geweest naar een huisje aan het water, iets wat we al 10 jaar organiseren. Er wordt altijd bier getankt en hooguit een jointje gerookt.

En net nu ik de magie van MDMA heb ontdekt, komt nog geen maand later een van die gasten onaangekondigd met een hele medicijnenkoffer aanzetten! Alsof het zo moest zijn. Had 20 minuten na aankomst al iets op.

De rest van het weekend was een gekkenhuis. De hele avond en nacht xtc, 's ochtends opstaan met een speed-bommetje, telkens MDMA kristalpoeder tussendoor voor het betere finetune-werk... en dat 2 dagen lang. We stonden letterlijk de laatste korreltjes van het tafelblad en elkaars handen af te likken toen de voorraad er bijna doorheen was. In je eentje op de bank liggen kreunen van puur genot. Dat soort praktijken.

Heb zelf denk ik ruim 4 xtc-pillen op verspreid over twee avonden/nachten. X-aantal keer pure MDMA erbij gepakt. Tussendoor ook nog wat bier gedronken (rustig aan).

Gisteren wilde ik bijkomen, wat hasj gerookt, paar biertjes gepakt. Vond het wel mooi zo. 's Avonds toch weer laten verleiden om een (een kleine dosis) MDMA te pakken. Heb ik spijt van. Slap gedrag. Werd vanochtend wakker met koude, gevoelloze vingertoppen en tintelende handpalmen. Trok na een uurtje gelukkig weer weg. Lichte kaakpijn bij hard kauwen. Voel me verder tot nu toe prima. Alcoholkaters zijn harder.

Ik had deze keer VEEL meer nodig, maar het waren duidelijk mildere pillen, en een relaxtere setting. Als je regelmatig gebruikt, krijg je het lekkere gevoel wel terug, maar is het ook snel weer weg en neig je dus naar bijpakken. Maar de toegevoegde waarde is steeds minder terwijl je wel steeds meer troep in je lichaam gooit.

Kreeg ook lichte hallucinaties. Vertragingen in je blikveld, zwermen vogels in de lucht, andere gezichten bij mensen.

Was gevoelsmatig een topweekend maar in alle eerlijkheid ging het ook nergens over, dit gedrag. Maar ja, hebben al afgesproken dat we van de zomer naar wat "feestjes" gaan... :hearteyes:
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Moet een heftig weekend zijn geweest als ik het zo lees!
Als je maar niet teveel "feestjes" pakt :rock:
M
MaiskolfLid
01-01-2024, 00:00
#12
[/quote]
Heel herkenbaar dat plassen erna. Ik drink normaal, niet teveel, als ik het niet doe, krijg ik die uitdroog hoofdpijn. De eerste uren dat ik ga slapen, moet ik ieder half uur plassen, heel storend. Geen idee hoe dat te voorkomen.
[/quote]

Vroeger ook veel gehad, wat helpt is dat ik mn drinken altijd deel met mn vriendin. Meestal als je het alleen op drinkt gaat t in sneltreinvaart omdat je weer door wil dansen :tongueout:.
Dus bespaart dus geld en onnodig plassen :)
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja shit, ben er ook niet trots op. Toch voelde het geen moment alsof we té hard gingen, of alsof we de controle verloren. Vingers/tafels aflikken etc. gebeurt dan ook met de nodige zelfspot, zeg maar.

Die speed was meer om een beetje wakker te worden, niet dat ik er verder veel van merkte.

Toevallig vandaag wel veel zitten lezen over doseringen e.d. Weet alleen niet hoeveel gram er in die xtc zat, het waren blauwe Mercedes-pillen, iemand een idee???

En die kristallen waren telkens echt maar een vingertopje. Komt dan heel snel aan maar is ook heel snel weer voorbij.

Maar ja, wel een schril contrast met mijn eerste report hierboven. Kan het toch hard gaan met je goede bedoelingen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je zult best hard kunnen gaan met de goede bedoelingen, maar de gevolgen die dergelijke doseringen opleveren doen niet aan intenties. :P

Een beetje amfetamine, zul je bijvoorbeeld inderdaad niet merken dat je veel harder gaat. Op dat moment heb je echter wel de schadelijkheid gigantisch omhoog gegooid. Het is geen slecht idee om geen drugs te combineren, tenzij je die combinatie van te voren onderzocht hebt. Deze richtlijn gaat voor XTC in het bijzonder op. :P
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Geen enkel ander middel kom met zoveel onverwachte euforie op als de eerste keer MDMA/XTC. Als je er drie maanden tussen laat en het niet combineert met andere middelen koester je iets bijzonders.

Vergeet niet dat XTC zelf geen gevoel opwekt maar de ontsluiting van serotonine in de hersenen die geactiveerd wordt doet dat wel. Na MDMA gebruik duurt het zeker drie maanden voordat de neurotransmitters tussen de receptoren weer dezelfde ontsluiting kunnen laden. Als je het toch besluit vaker te doet moet je erop voorbereid zijn dat de ervaring qua intensiteit behoorlijk verslechterd.

Hordes feestgangers die naarmate ze ouder worden hebben XTC om deze reden al in de ban gedaan of moeten doen omdat het ze bij lange na niet meer bracht wat het in wezen een leven lang kan brengen bij eens in de drie maanden gebruik.

Amfetamine gaat het spacerige en love gevoel van XTC tegen en alcohol gaat het energieke gevoel van XTC tegen. XTC is gewoon een drugs die geen enkele andere drugs naast zich verdringt, zelfs geen cafeïne.

Ik hou ook niet van het opgeheven vingertje, vandaar dat Fool z'n tong uitsteekt maar die weet donders goed wat de wetten van MDMA zijn. Je staat nu nog in het begin stadium en hebt nog iets in handen wat je maar 1 keer kan verspelen. XTC blijft gewoon redelijk bijzonder als je je aan de spelregels houd. Het is niet dat je eraan onderdoor gaat als je XTC misbruikt want het is een vergevingsgezind middel. Maar misbruik (lees: vaker dan eens per drie maanden) houd wel in dat de magie en de zogenaamde life-changing ervaring voorgoed verdwijnt.

Aan jou de keuze. :)
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja, kom wel tot inkeer nu. Vannacht weinig geslapen omdat ik telkens een "brain zap" kreeg op het moment dat ik in slaap viel. Toch wel een waarschuwing, al heb ik dat wel eens vaker gehad als mijn slaapritme sterk verstoord was. Dat was dit weekend ook het geval, naast het xtc-gebruik. Maar die zaps zijn sowieso sterk serotonine-gerelateerd.

Schoot vanochtend ook vol toen ik een sporter zag juichen op tv... maar ook dat maak ik wel vaker mee in de vroege ochtend.

Voel me verder lichtjes katerig, vergelijkbaar met de dagen na alcohol. Ben echter niet somber of zo, vriend van me wel. Ben een kilo kwijt.

Ga zeker niet binnen 2-3 maanden nog eens nemen. Feestje of niet.

Daarna zeker nog een keer. Blijft een topgevoel.
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Goedzo, ik doe het ook maar een keer in de 3 maanden (of langer). En als je niet meer kunt genieten van een feestje zonder drugs dan moet je toch eens goed naar jezelf kijken. Helaas ken ik vel mensen die het onverstandig gebruiken en niet meer naar een feestje willen zonder iets te gebruiken.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vanavond effe gesport, voel me weer kiplekker. Nu alleen hopen dat ik dadelijk niet weer wordt gezapt als ik in slaap val...

Toch, het blijft me fascineren, dat xtc-gevoel. Hoe kun je dat nou uitleggen aan iemand die nog nooit heeft gebruikt? Gaat gewoon niet. Zo fucking lekker. En het is iedere keer weer een beetje anders.

Het gevoel dat bij mij telkens overheerst, op de piek, is dat ik niet weet hoe ik moet dansen, of hoe ik uit m'n ogen moet kijken, of aan m'n sigaret moet trekken, of wat ik ook aan het doen ben -- om uiting te geven aan hoe lekker ik me voel. Alsof je innerlijk explodeert maar je lichaam is de bottleneck, zeg maar.

Dat je ook de hele avond tegen je vrienden zegt: "He... man... ik voel me... echt... weet je... lekker." Verder kom je niet. Maar ze begrijpen het.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#19
:grin: De eerste vijf keer blijft het ook wel zo. Ik gebruik het nu ruim 10 jaar met vanaf het begin af aan steeds 3 maanden ertussen. De eerste keren hou je na XTC gebruik ook echt een ''feel'' die je stemming ten positieve beïnvloed elke keer als je aan je ervaring terug denkt, dat duurde bij mij na de allereerste keer zelfs wekenlang. Naar mate de jaren vorderen voel je je na gebruik niet echt anders meer nadat de effecten verdwenen zijn. Het is dan geen levensingrijpende ervaring meer maar direct niet meer dan een herinnering. Maar als je je aan de spelregels houd zal het wel voor altijd lekker en mooi blijven, al zijn die ervaringen dan niet meer te vergelijken met de eerste keren en zeker niet de allereerste keer.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#20
Herkenbaar, vooral die wekenlange afterglow. Moet bij bepaalde mensen, zoals m'n ouders en collega's, echt moeite doen om er niet over te praten. :grin:

En ik voel me als 31-jarige gewoon lijp dat ik aan de xtc zit. Zo zielig, maar het boeit me niet. Het past gewoon bij me. Er is recent e.e.a. veranderd in mijn leven waardoor ik weer meer mezelf ben, en dit is een uiting daarvan.

Heb ook het idee dat mensen die open staan voor xtc en het lekker casual gebruiken, sowieso al meer op één lijn zitten. Het was geen toeval dat uitgerekend mijn twee grootste maatjes degenen waren die het hele weekend net zo strak stonden als ik. Dat was gewoon vanzelfsprekend.

Merk ook dat tot nu toe iedere xtc-avond weer anders is. Dat hallucineren was nieuw, bijvoorbeeld. Dat je ook als een klein kind niet kunt wachten totdat je 'm gaat voelen. Totdat je met z'n allen weer in die zone zit. Is toch fantastisch.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."