Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste MDMA-ervaring, magisch...

Eerste MDMA-ervaring, magisch...

168 antwoorden
44 weergaven
18-5-2026
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#1
bobsacamano zei:
----HALT 3 Maanden politie----

Dat los komen en jezelf weer ontdekken heb ik ook enorm gedaan 2 jaar geleden. Relatie ging uit verhuisde naar Amsterdam en hoppa ik kwam in aanraking met mijn eerste pilletje. Toen mezelf alsnog goed aan de 3 maanden ellende gehouden maar de tussentijd wel goed opgevuld zeg maar met van allerlei leuke stofjes.

Dit is ook soms mijn tip aan mensen om me heen die steeds weer de mist in gaan met de 3 maanden regel. Gebruik soms is wat anders. Misschien stomme tip maar het werkt wel. Gebruiken doen ze toch al.
Klik om te vergroten...
Zeer herkenbaar.

En waarschijnlijk ook een zeer goede tip.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als drugsfanaat vind ik dat helemaal geen stomme tip. :grin:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Haha nou het komt soms een beetje raar over. Wil je minder xtc doen gebruik meer andere drugs :P

Maar goed het heeft twee vrienden wel geholpen. Ze vonden speed maar eng en kende 2CB niet nu gebruiken ze veel minder XTC en inplaats daarvan gebruiken ze soms 2CB en soms een punt speed. Ik ben blij met hun verandering. Ook krijgen ze van speed veel meer op hun kop de dagen na het stappen :wink: dus daar blijven ze best goed van af.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb wel na ADE en zeker na afgelopen weekend de dinsdagdip ervaren, voor het eerst. Nothing I can't handle, maar het geeft wel iets aan, natuurlijk.

Niet zo zeer down, maar emotioneel vlak. Vooral op het werk.

Hoor van meer mensen dat ze na verloop van tijd overgaan op speed of 4-FMP of methylfenidaat. Als je toch niet meer "loved up" wordt, dan maar beter je serotoninesysteem sparen.

Heb ook weer met succes L-tryptofaan gepakt voor een betere nachtrust.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey Anhaedra,

Als ik jou was zou ik lekker speed pakken. Niks mis met Ketamine ik ben fan van de keta club maar om het voor het eerst te doen op een feestje zou ik afraden. Het is zon andere stof met zon ander resultaat qua werking als bijvoorbeeld XTC of Pep. Van een klein beetje word je wel relaxt, losjes en ontspannen maar met ook maar iets te veel word je best onhandig en houterig. Ik heb al heel wat keta tripjes op mijn naam staan en heb het twee keer met uitgaan gedaan. De eerste keer samen met 2CB ik nam toen een klein beetje keta (30mg ongeveer) na de piek van de 2CB en daardoor kwam de 2CB weer wat opzetten. De tweede keer was het solo Keta ik nam toen ook ongeveer 30mg en voelde me totaal niet op mijn plek. Ik vind het niet echt een party drug.

Misschien kan je het beter thuis eerst een keer verkennen. Je krijgt er ook geen energie van. Ik zou lekker speed doen wil je daar toch een beetje bij spacen neem er dan een beetje 2CB bij.


anhaedra zei:
Vrienden van me willen nu opeens weer een feestje doen... OMG :wink: Zei al, "doe maar in 2016 ergens."

Als ik eens ketamine zou willen proberen, wat is dan een goede first-time dosis? Dus waarbij je nog een beetje lekker kunt dansen enzo?

Of moet ik maar gewoon speed pakken dan?

GHB vind ik sowieso te link met doseren op een feest, voor de eerste keer zeker.
Klik om te vergroten...
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vrienden van me willen nu opeens weer een feestje doen... OMG :wink: Zei al, "doe maar in 2016 ergens."

Als ik eens ketamine zou willen proberen, wat is dan een goede first-time dosis? Dus waarbij je nog een beetje lekker kunt dansen enzo?

Of moet ik maar gewoon speed pakken dan?

GHB vind ik sowieso te link met doseren op een feest, voor de eerste keer zeker.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Speed is goed bevallen.

Lekker beetje bij beetje doseren totdat je 'm precies goed voelt... niet dat wachten op de klapper zoals bij xtc, en je dan steeds afvragen: heb ik te veel gepakt... te weinig... kan ik al bijpakken? De effecten van pep zijn meer voorspelbaar en controleerbaar.

Ik bleef lekker scherp en sociaal, praterig, actief.

Wel een nacht doorgetrokken natuurlijk, dus lichamelijk misschien nog wel vermoeiender dan xtc. Maar het grote voordeel is dat het dus puur lichamelijk is. Psychisch ben ik juist opvallend goed gehumeurd sinds het gebruik, niet die dip zoals bij xtc.

En geil dat je ervan wordt... :hearteyes:
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog één keer een rapportje van mij, al is het maar voor mijn eigen verslaglegging...

4FMP

Dit weekend voor het eerst serieus 4FMP geprobeerd, het zogenaamde "xtc light". Om half 1 één capsule van 150mg, normale dosis dus. Verschillen met xtc:

- je blijft inderdaad scherper en helderder, vergelijkbaar met speed
- je krijgt het iets warmer en gaat wat meer zweten
- kreeg even het "loved up" gevoel wat ik bij xtc al een tijd kwijt ben, was zeer content met alles
- het komt heerlijk langzaam opzetten, met niet zozeer een piek maar eerder een plateau dat je uren vast kunt houden

Vooral dit laatste beviel mij goed. Xtc klapt erin, je hebt meteen de piek, die vrij snel begint af te nemen, waardoor je ook vrij snel bang wordt dat je 'm kwijtraakt en gaat bijpakken. 4FMP piekt minder, maar werkt langer gematigd door. Het is echter ook vrij abrupt uitgewerkt, net als speed, waardoor de crash meer aanwezig is. Dat is juist lekker aan xtc, die heerlijke geleidelijke comedown die uren duurt.

Om 4 uur voelde ik me plotseling weer nuchter. Aangezien we nog uren voor de boeg hadden, zat ik toch in een lastig parket. Aardig moe en chagrijnig van de crash leek me dat geen strak plan. Daarom om half 5 100mg 4FMP bijgepakt, eerlijk gezegd met enige twijfel gezien ook de waarschuwingen die het Trimbos onlangs publiceerde omtrent hoge 4FMP-doseringen.

Ik kan nu zeggen dat 250mg een hele stevige dosis is, die je ook zeker niet in een keer moet pakken. Met 4 uur ertussen is het te doen, maar 200mg voor een hele avond lijkt me in het vervolg een betere keuze.

Met 250mg is het dus geen "xtc light" meer. Je gaat wel degelijk hard en je wordt wel degelijk wazig in je kop. Vooral mijn oriëntatiegevoel was helemaal weg, iets wat ik niet ken van xtc. Ook voelde de huid van mijn gezicht soms doof aan.

Zoals altijd is dus alles afhankelijk van dosering. Ja, als je slechts 1 lichte tot gemiddelde dosis pakt, dan is 4FMP "light." Pak je echter bij, zoals bij xtc ook gebruikelijk is, dan is het even zwaar. Als je één lichte dosis xtc pakt, en het daarbij laat, dan is dat ook gewoon "xtc light".

Ik kan 4FMP zeker aanraden voor mensen die de "wausheid" van xtc soms vervelend vinden en minder hard willen gaan. Voor feestjes die tot in de vroege ochtend duren, is het minder geschikt tenzij je wilt bijpakken. Je kan het gewoon net zo licht of zwaar maken als je zelf wil. Kwestie van doseren.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gisteren eerste keer ketamine gedaan, later op de avond ook gecombineerd met MDMA.

Wat een gouden combi! Ik zat op een gegeven moment gewoon op de grond te bidden omdat ik "Around the World" van Daft Punk opeens zo'n geniaal number vond. We pakten ook allemaal op hetzelfde moment die superpiek, dat de keta over de M heenkwam. Echt geweldig.

Voelde aanvankelijk ook weinig van de lichte dosering M totdat een puntje keta de cocktail even "kickstartte."

Ook vond ik mini-bumpjes keta ontzettend goed werken op mijn gemoedstoestand, ik werd er zo vrolijk van telkens. Bij hogere doseringen zat ik tegen het trippen aan en daar zat ik niet echt op te wachten.

Aangezien keta farmacologisch gezien heel anders werkt dan conventionele stimulanten, lijkt het me ook een ideaal middel om vaker te doen en je lichaam en geest wat te ontzien als je veel feestjes kort achter elkaar hebt. Dan natuurlijk niet telkens combineren met MDMA. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."