Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPervitine (methamfetamine), voor iedereen een eigen hel

Pervitine (methamfetamine), voor iedereen een eigen hel

77 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#1
SmartieAndMe zei:
Zou je hem ook willen posten? Ben wel benieuwd :)
Klik om te vergroten...

Alstublieft!!! :wave: :wave: :wave:

Ik zou je nog wat van mijn Methamfetamine ervaringen vertellen. Heb er lang over nagedacht. En aangezien het al 10 jaar geleden is, het nogal een verwarrende ervaring was en het in mijn hoofd ook niet echt goed opgeslagen is. Kan ik er eigenlijk niet echt een goed verhaal van maken. Er zal wel het een en ander missen en chronisch zal het wel niet helemaal 100% zijn. Maar goed ik zal me best doen.... Heb je vragen ofzo of gewoon je reactie dan zie ik graag een berichtje terug :grin:

Mijn gebruik liep nogal uit de hand. Van alleen op Zaterdag tot een 3 daags snuiffestijn. Flink harken van Vrijdag middag tot ergens diep in de Zondag avond. Doordeweeks had ik gewoon een baan. Maar die leidde nogal onder het gebruik. Maandag kwam ik nog wel aardig goed door. Maar de dip kwam altijd ergens Dinsdag, soms op de dag en soms in de avond. De come down kickte hard in. Begon met extreme vermoeidheid, futloos en energieloos gevoel. Gevolgd door een val in een put van depressieve gevoelens. Zonder bodem leek het. Dus er kwam geen eind aan. Dan kreeg ik extreme angsten om nuchter te worden. Gedachten dat ik dood zou gaan of zelfmoord wilde plegen. Best heftig. Maar na genoeg slaap en eten en drinken kwam dit best wel goed. Helemaal hersteld was ik nooit op vrijdag. Maar toch stortte ik me weer vol op het gebruik.
Dit resulteerde in het steeds brakker zijn gedurende de week. Tot een dag dat ik het echt niet meer trok. En toen besloot om in de ochtend puntjes te snuiven tegen brakheid. Dit werkte natuurlijk erg goed. En liep al snel uit de hand zodat ik ook overdag bijpuntte.
Ik voelde me super geweldig, goed, de beste, uitmuntend, onoverwinnelijk en als de meest knappe superheld. Dit was hoe ik me altijd had moeten voelen.
De hele wereld begon een beetje vreemd te lijken. Alles voelde aan alsof er iets niet klopte en ik begon erg argwanend te worden. Net of overal iets achter zat. Dit in negatieve zin.
Paranoia begon zich te ontaarden. Ik dacht dat mensen me aankeken. En dat ze slecht over me dachten. Dus ik sloot me langzaam steeds verder af.
Mijn vrienden waren tegelijk mijn collega's. Op en dag kwam het gesprek over mijn heftige gebruik en de negatieve gevolgen ervan. Ze konden mij natuurlijk niet overtuigen. Er was niets mis met mezelf, vond ik. En dit gesprek bevestigde mijn vermoeden dat ze wat op mij tegen hadden. Alsof ze samenspanden tegen mij. Ze konden het niet hebben dat ik was veranderd in een super geweldig en onoverwinnelijke persoon. Ze voelden zich vast bedreigd en nu werkten ze samen om mij dit af te nemen. Dus niet meer mogen gebruiken. Ik was het er niet mee eens. En heb ze hardhandig de deur uitgezet. Ik wilde niets meer met ze te maken hebben. Ik kon ze niet meer vertrouwen en dacht zelfs dat ze me wat aan wilden doen.
Op mijn werk liep ik rond met nogal afwijkende gedachten. Overal zat volgens mij een diepere betekenis achter, een boodschap voor mij en dit weerhield mij om mijn werk uit te voeren. Ik praatte de hele dag door zonder dat er iemand in mijn omgeving was. En ik communiceerde met niemand meer. Want ik wantrouwde mijn collega's. Overal zat wat achter en ik zag in alles een complot tegen mij. Uiteindelijk ben ik toen ontslagen. Dit bevestigde dat ze allemaal samenwerkte om mij kapot te maken. Al mijn wantrouwen werd bevestigd. Vanaf toen heb ik alle contact met ze verbroken.
Toen zat ik dus nutteloos thuis. Ik had een onsje van dit geweldige spul in voorraad. En natuurlijk liep mijn gebruik flink uit de hand. Puntjes werden lijnen. Iedere gelegenheid werd aangegrepen om te snuiven. Mijn geest zag overal wel een reden in om te gebruiken. Alles wat ik deed werd beloond met gebruik. Ik zag op de een of andere manier hier geen gevaar in. Nogal vreemd aangezien voorheen doordeweeks snuiven een no go was. Vreemd dat mijn gevoel niet hiertegen in is gegaan.
Doordat ik iedere dag snoof was ik dus nooit brak. Op een gegeven moment was ik door weinig eten en gebruik er slecht aan toe. Ik werd enorm ziek en ben toen gestopt met het gebruik. Ik ging door een hel heen. De afkick was enorm. En na een tijdje ziek te zijn geweest en nuchter te zijn, zag ik in dat Meth erg slecht was. Ik nam me voor om niet meer te gebruiken.
Ik herstelde het contact met vrienden en heb ze echt 1000x spijt betuigd. Alleen ik voelde me niet echt lekker. Ik zat niet goed in mijn vel. Ik was enorm depressief. Ik voelde me een beetje een loser en miste het gevoel wat Meth me gaf. Van rondvliegen op Meth naar apatisch op de bank zitten is nogal een verschil. Ik miste gewoon mijn geweldige Meth ego. Na enkele dagen beter te zijn gaf me dit zo'n goed gevoel. Ik vond dat ik een beloning had verdiend. Ik wilde nog 1 keer dat geweldige gevoel van Meth ervaren. Nog 1 keer die overweldigende ego boost. Stemmen haalden me over om nog 1 keer te gebruiken. Wat kon dit nu kwaad? Ik was zo zelfverzekerd dat ik niet meer verslaafd zou raken. Ik was sterker en wist nu hoe ik verantwoord kon gebruiken. Erg dom, maar goed, 1 keer gebruiken kon geen kwaad.

Die ene keer ging geweldig. Enkele dagen erna beloonde ik mezelf weer met wat gebruik. Stemmen in mijn hoofd haalde ieder moment aan om te gebruiken. Ik gaf daar steeds vaker aan toe. En zo startte de cyclus opnieuw.. Ik had het zelf niet eens door, ik dacht nog steeds dat ik het gebruik in de hand had, ik had de controle en was er nog trots op ook. Eigenlijk trok de Meth verslaving aan de touwtjes. Alles draaide weer om Meth. Iedere beslissing, uitvoering, gedachte of wat dan ook was positief richting mijn gebruik. Mijn gebruik liep zeer snel enorm uit de hand. Ik had dit zelf niet door en bleef mezelf vertellen hoe goed ik het onder controle had. De hele dagen door lijnen snuiven getuigd nu eenmaal niet van de controle hebben hahaaha.
Mijn high werd vergezeld door psychotische symptomen. Ik werd s'nachts gewekt door een hogere macht of god. Die scheen een licht op mij en communiceerde met me. Ik was de uitverkorene op aarde om hem te dienen. Ik had een geheime missie en moest dit geheim houden. Niemand mocht ik meer vertrouwen. En verdere info kreeg ik overdag.
Overdag had ik stemmen die tegen me spraken. Die leidde me de hele dag naar de Meth. Die haalden me over te gebruiken, kwamen met redenen om te gebruiken, dwongen me om mijzelf af te sluiten van de wereld en nog meer kwade bedoelingen.
Via de tv kreeg ik geheime berichten van de hogere macht of god. In ieder bericht zaten signalen voor mij verwerkt. Die signalen samen waren een geheim bericht van god. Ik kreeg zo opdrachten om uit te voeren. Ik had een missie om de wereld te redden.
Ik sloot me helemaal van de wereld af. Nam geen telefoon meer op. En at vrijwel niets meer. Alleen water dronk ik nog nadat het door straling van boven was gereinigd van gevaar. Ik was er dus best heftig aan toe. Echt mega high. Het gekke is dat ik me die weken echt nooit brak heb gevoeld. Op die ene keer na dat ik echt enorm ziek was. Ik kon maar blijven doorgaan. En zo dieper in mijn psychose wereld geraken.

Op een gegeven moment was de drugs op. En ik kon geen nieuwe meer krijgen. Ik ben toen verplicht afgekickt. En kan je vertellen dat die come down wel even wat anders is dan na een louzy 3/4 dagen van gebruik.
Ik werd super angstig, dacht dat ik dood zou gaan, en depressief zijn heeft toen een hele nieuwe betekenis gekregen. Ik lag op de grond, totaal leeg, geen energie, depri en ik kon echt niet meer. Lastig uit te leggen, alsof je hart met je laatste restje energie nog een enkele keer pompt. Maar voor hoe lang? Ik hoorde stemmen die op me inpraatten. Ze schreeuwde om gebruik van Meth. Ze maakten me helemaal gek. Ik wist dat een puntje me weer beter zou doen voelen. En ze praatten me hele duistere dingen aan. Op een gegeven moment wilde ik dood. Ik wilde zelfmoord plegen. Ik kon het niet meer aan. De duisternis had me omarmd en dit was de enige optie die over was.
Toen hebben mijn vrienden en familie ingegrepen. En hebben ze me naar het ziekenhuis gebracht. Toen heb ik de hulp gekregen die ik nodig had. Vooral geestelijke hulp. Want geestelijk was ik echt helemaal afgebroken. Ben er toch best weer bovenop gekomen!!

Ik ben ook een tijd verslaafd geweest aan cocaïne. Ben ook daar van afgekickt. Maar ik moet zeggen dat Meth toch echt vele malen zwaarder was. Dat heeft me lichamelijk en geestelijk echt afgebroken. Stukje voor stukje tot je echt kapot bent. En geestelijk heeft het je in de tang. Het controleert je. Alsof je bezeten bent door de drug.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#2
De smoesjes
Om beter duidelijk te maken wat ik allemaal meemaakte staan sommige dingen die de stemmen in mijn hoofd tegen mij zeiden letterlijk geschreven. Om onderscheid te maken hebben die een andere kleur.
De eerste batch was vrij onschuldig, omdat de kwaliteit zo laag was. Bij de tweede batch ging ik het toch wel erg waarderen en gebruikte ik het al gelijk 3 keer in 1 week. Normaal heb ik mijn gebruik beter onder controle, maar deze keer verzon ik steeds smoesjes: "Ik gebruik het nu misschien te veel, maar het is even uitproberen, volgende week ga ik weer minderen." Bij de derde keer merkte ik dat het niet meer de energie en euforie gaf die het normaal gaf, ik werd er alleen maar wazig van. Dit maakte het wel weer makkelijker om het weer even te laten liggen, totdat de cravings een halve week later weer terugkwamen en ik toch maar weer pervitine nam. "Een keertje kan geen kwaad, gewoon rustig afbouwen." Uiteindelijk zat ik die week weer drie keer aan de meth. Ik nam me voor om geen smoesjes meer te verzinnen en gewoon goed te minderen, alleen kreeg ik de week daarna mijn derde batch pervitine en werd het zelfs 4 keer. Intussen was mijn voorraad gewone pep op en besloot ik om de hele avond methamfetamine te nemen op de avonden dat ik het gebruikte. Dit veroorzaakte een slaaptekort, waarop de schaduwmensen verschenen en ik stemmen ging horen. Naja, niet echt letterlijk horen, meer alsof iemand telepathisch met mij communiceerde. De week daarna lukte het me beter om me in te houden, helaas had ik toen niet alleen meer last van de cravings, maar ook van de stemmen die tegen mij schreeuwden.

Langzaam maar zeker de duisternis in
Ik had de schaduwmensen al wel een paar keer eerder gezien en zag ze niet als bedreigend, omdat ze tot dan toe altijd alleen maar in donkere hoekjes stonden voor zich uit starend. De stemmen vond ik vervelender, die zeiden steeds dat ik niemand kan vertrouwen en dat andere mensen van mij proberen te profiteren. Ik was me er weliswaar van bewust dat de stemmen niet echt zijn, maar als je ze lang genoeg blijft horen en ze steeds gelijk lijken te hebben, begin je ze uiteindelijk toch te geloven. Wat ik verder nog merkte was dat ik ook nog eens vaak gedachten in mijn hoofd had die niet van mij waren. Die gedachten waren anders dan de stemmen, omdat de stemmen duidelijk tegen mij 'praatten', terwijl de gedachten overkwamen als mijn eigen gedachten, terwijl het zaken waren die ik niet uit mezelf zou denken. Ik had geld geleend aan een vriend van mij, J, hij betaalde niet terug op de dag waarop hij zei dat hij mij terug zou betalen. De stemmen zeiden dat hij niet van plan was om mij terug te betalen en dat hij eigenlijk stal van mij. Ik begon dat steeds meer te geloven en deed steeds bozer tegen J. Uiteindelijk kreeg ik het idee dat ik de rest van onze vriendenkring erbij moest gaan betrekken om te laten zien hoe J echt was, een gedachte die niet van mij was, maar ik dacht toen van wel en voerde het ook uit. De rest was hier niet van gediend, waarop ik het idee kreeg dat J ze tegen mij op zat te zetten. Ik werd boos op hen en zei dat ze zich niet zo als hulpjes voor J moesten gedragen. Gelukkig konden ze me op tijd tot besef brengen dat ik niet handig bezig was. Ook andere mensen begon ik steeds meer te wantrouwen, ik vond dat ze zich verdacht gingen gedragen, alsof ze doorhadden wat ik allemaal deed.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#3
In dit topic had ik al wat verteld over mijn ervaringen met pervitine, oftewel methamfetamine. Het is een speciale drug die nogal heftige bijwerkingen heeft, zoals veel mensen waarschijnlijk al wel hebben gezien bij documentaires en dergelijke, omdat het report te lang zou worden als ik ook gelijk de bijwerkingen zou beschrijven, besloot ik om daar een apart topic over te maken. Eigenlijk is het report veel te lang geworden, een soort van bad trip van enkele maanden kun je nou eenmaal niet kort beschrijven. Ik wil graag voorkomen dat mensen gelijk afhaken door een muur van tekst en heb daarom het report over meerdere posts uitgespreid.

Meth is een bijzondere drug, zoals bijvoorbeeld Charles Manson, Pol Pot en Albert Fish bijzondere mensen waren. Ik gebruik niet graag termen als 'goed' en 'slecht', maar toen ik de ware aard van meth doorkreeg was het alsof ik in de ogen keek van de personificatie van alle narigheid op de wereld. Een negativiteit zo puur dat het bij veel gebruikers de geest verwoest. Het gebruikt je zwaktes tegen je, kan je hele waarneming subtiel verdraaien, je intuïtie omzeilen en uiteindelijk bezit van je nemen. Door je zwaktes tegen je te gebruiken weet het voor iedereen een eigen, persoonlijke hel te creëren. Zo zag ik een keer toen ik 's ochtends wakker werd een aantal paniekerige berichten van een vriend van mij, dat mensen bij hem probeerden in te breken en hem wat aan wilden doen, wat later allemaal niet echt bleek te zijn. Iemand anders die ik ken zei dat de stemmen een keer tegen hem bleven herhalen dat mij een mislukkeling was en alles wat hij deed zou falen, wat uiteindelijk dus ook gebeurde. Ik heb niet het idee dat je per definitie verdoemd bent als je een keer meth probeert, maar het is wel moeilijk om het onder controle te krijgen. Mijn leven is nog steeds op de rails en ik denk dat alles wel goed gaat komen, maar ik leef intussen al wel een paar maanden in een soort van bad trip. Gelukkig is het weer wat afgezakt, maar ik ben nog niet de oude.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gestalkt door de schaduwmensen
Op avond deed ik de voordeur op slot en wilde weer naar boven lopen. Ik stond voor de trap en kreeg het gevoel dat er iets niet klopte. Bovenaan de trap zag ik een gestalte boos naar me kijken. Eerder als ik schaduwmensen zag waren het donkere silhouetten die in mijn ooghoeken verschenen en verdwenen als ik recht naar ze keek, maar dit schaduwmens zag er meer als een gewoon persoon uit en bleef zichtbaar als ik er recht naar keek. Ik dacht bij mezelf: "Ik laat me niet bang maken, die persoon is toch niet echt." Ik liep gewoon de trap op en het gestalte verdween. Eenmaal boven keer ik richting de woonkamer en zag daar een soort van donkere wolken samenkomen tot een monster. Ik herhaalde in mezelf: "Is niet echt! Is niet echt! Is niet echt!" En vrij snel verdween het monster weer. Plotseling viel het mij op dat een van de lampjes in de spot in de woonkamer het niet meer deed, waardoor de lichtinval anders was. Ik was blij dat ik de verklaring had gevonden voor het gevoel dat er iets niet klopte. Maar ondanks dat bleven de schaduwmensen wat nadrukkelijker aanwezig.
Ik zag op de bank tv te kijken en voelde plotseling iets aan mijn been. Ik zag een schaduwmens half verscholen op de grond zitten die tegen mijn been zat te porren. Deze zag er ook meer uit als een gewoon mens en was vrij hardnekkig om te laten verdwijnen, maar echt vervelend was die gelukkig niet. Later die avond maakte ik me klaar om naar bed te gaan en terwijl ik mijn tanden poetste verschenen er een paar schaduwmensen om me heen die me gingen aaien over mij hoofd een ook mij rug aanraakten. Bij iedere aanraking gingen er koude rillingen door mijn hele lichaam, het voelde heel onnatuurlijk. Ik was me er gelukkig nog wel steeds van bewust dat het niet echt was en ik gewoon rustig moest blijven.
Even later wilde ik mijn pyama aandoen en voelde plotseling beestjes over mij rug en schouders kruipen. Ik wilde ze wegvegen met mijn handen en voelde dat er geen beestjes zaten. Ik besloot om de lamp aan te laten die nacht, daar voelde ik me wat fijner bij. Eenmaal in bed had ik gelukkig geen last meer van de beestjes en de schaduwmensen. Na deze avond waren de schaduwmensen wat nadrukkelijker aanwezig, maar gelukkig niet meer zo nadrukkelijk als deze ene keer. Door deze hele ervaring werd mij duidelijk dan een klein momentje van twijfel al een paniekaanval kan veroorzaken, door iets onbenulligs als een iets andere lichtinval kreeg ik allerlei hallucinaties.

De demon
Ik vind de langere termijneffecten van meth (die dus al wel heel snel op komen zetten) het meest overkomen alsof een onzichtbare demon constant rond mij heen zweeft en zich gedraagt als zo'n typische verraderlijke adviseur die je in sommige verhalen hebt die steeds de koning of een ander belangrijk persoon probeert te beïnvloeden om zo uiteindelijk zelf de macht te krijgen. De stemmen komen van die demon, hij doet alsof hij mij adviseert en alsof hij de enige is die ik kan vertrouwen. Maar hij verdraait alles om te proberen mij op te zetten tegen mijn vrienden en familie en de maatschappij in het algemeen, zodat hij mij kan isoleren. Met al zijn woorden zaait hij constant zaadjes van twijfel en iedere keer als ik ook maar enige aandacht aan wat voor gedachte dan ook geef, wordt iets simpels heel snel compleet uit z'n verband gerukt. Hij blijft maar doorhameren over mijn gebreken en doet alsof een paar onbenulligheden mijn hele leven tot een mislukking maken en alsof alles wat ik heb bereikt zinloos is en ik net zo goed zelfmoord kan plegen. Daarna blijft hij maar door ratelen dat mijn fouten niet zozeer mijn schuld zijn, maar dat anderen mij groot onrecht aandoen en ik wraak moet nemen en ze moet dwingen mij te respecteren.
Hoeveel ik me er ook van bewust was dat de demon mij probeerde te manipuleren, hij bleef maar doorgaan en ik ging hem steeds meer geloven, vooral omdat hij steeds gelijk leek te hebben. Ik merkte dat ik nogal eens de neiging kreeg om heftig te reageren om kleine dingetjes en op die momenten toonde demon zijn ware aard, als bijvoorbeeld iets niet helemaal wilde lukken kreeg ik al snel de neiging om te slaan of met spullen te gooien, een hele zuivere haat verblinde me, ik voelde dat de demon bezit van mij probeerde te nemen. Gelukkig bleef ik de controle houden, maar het werd me duidelijk dat ik zo positief mogelijk moest proberen te blijven, omdat negatieve emoties verlies van controle kunnen veroorzaken.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nog verraderlijker dan ik dacht
Ik was van plan om tijdens de vakantie 1 of 2 keer methamfetamine te nemen en een paar keer iets anders, maar alleen 's avonds en de meeste dagen nuchter. Aan het begin van de vakantie ging alles nog wel goed en was ik ook gewoon met andere dingen bezig. Op de eerste dag van de vakantie was ik langer in bed blijven liggen dan mijn bedoeling was en het leek een luie dag te worden. Aan het einde van de middag nam ik wat pervitine en ik voelde me gelijk energiek en gemotiveerd en besloot om wat klussen in huis te doen. "Eigenlijk is het best wel handig spul."
De paar dagen daarna na ik niks, maar op dinsdag kreeg ik weer zin. Ik was de hele nacht aan het gamen en keek een film en zag uiteindelijk dat het alweer licht begon te worden. Ik heb de vaste gewoonte om te slapen na een avond amfetamines, omdat dat nogal scheelt met de kater, een paar uur licht slapen is beter dan niks. In slaap komen was natuurlijk wat lastig, maar schijnbaar viel ik uiteindelijk toch in slaap en werd aan het einde van de middag wakker. "Ik heb toch niets meer aan de dag, ik neem wel weer wat pervitine en ga deze keer wat beter op tijd naar bed en word de rest van de vakantie wel wat actiever." Dit herhaalde zich iedere dag van de vakantie. Ik weet niet hoe, na een paar keer binnen een week is het niet eens zo geweldig meer en werd ik vooral wat wazig, maar op een of andere manier kreeg het me toch iedere dag weer zo ver dat ik in mijn eentje de hele nacht doorhaalde aan de meth. Ik voelde me dom en schuldig, ik had veel willen doen in plaats van de hele vakantie mezelf in m'n eentje opsluiten in huis.
Ik kreeg door dat het me obsessief maakt, urenlang blijven gamen, terwijl ik al lang wilde stoppen. Ik denk dat het zo probeert andere verslavingen op te wekken om het eigen verslavende effect te verbloemen. Ik heb die week geen last gehad van hallucinaties en alle andere pret, ik denk doordat ik genoeg rustte. Het was een wijze les dat je nooit moet denken dat je methamfetamine onder controle hebt.

Toch weer die smoesjes
Aan het einde van mijn vakantie nam ik me voor om een tijdje te stoppen met pervitine, maar dat was niet zo makkelijk. "Ik heb vorige week zoveel genomen dat ik het beter rustig kan afbouwen." Van mijn eerdere ervaringen had ik geleerd dat het belangrijk is om niet steeds smoesjes te verzinnen, waardoor ik van plan was om die week maar één keer meth te gebruiken en de week daarna minstens een maand te stoppen. Ik was van plan om gewone pep te gebruiken om het wat makkelijker te maken. Gewone pep maakte de depressies die op kwamen zetten niet echt veel lichter en halverwege de week raakte ik van streek door iets onbenulligs, waardoor ik toch weer meth nam. "Laat allemaal maar zitten! Niemand gunt mij iets! Alleen mijn bleke vriend maakt mij gelukkig." Dat weekend wilde ik 4FA gebruiken, om een vergelijkbaar gevoel te krijgen, zonder daar pervitine voor te nemen. Maar toen het eenmaal zover was sprak de demon weer tot mij: "Waarom 4FA gebruiken? Pervitine is veel beter, het komt sneller aan en stelt nooit teleur." "Op zich klopt dat wel, daarnaast heb ik me deze week prima in kunnen houden. Deze week 2 keer meth, volgende week 1 keer en ik ben gewoon goed bezig." De weken daarna bleef ik 1 keer per week methamfetamine gebruiken en ook nog eens meerdere keren per week pep. Na enkele weken begon het door te dringen dat ik dan toch weer smoesjes zat te verzinnen, waarop ik besloot om doordeweeks geen pep meer te gebruiken, aangezien dat natuurlijk ook onverstandig was.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het constante gevecht
Na mijn vakantie had ik niet meer de rust die ik tijdens de vakantie had, waardoor de geestelijke problemen terugkwamen. Wat me op viel was dat ik van andere problemen last kreeg dan voor mijn methpauze. De schaduwmensen kwamen niet meer terug, net als de andere hallucinaties en wanen die redelijk eenvoudig als niet echt konden worden herkend. Ik kreeg vooral last van de stemmen, die constant op mij in bleven praten. Daarnaast kreeg ik last van gedachtecirkels die bij iedere herhaling verder uit balans raakten. Kennen jullie het soort van spelletje waarbij je met een groep in een cirkel zit en 1 persoon iets moet doorfluisteren aan degene ernaast en die fluistert het weer door aan degene daarnaast, waarbij de laatste persoon meestal iets heel anders zei dan de eerste persoon? Zo werden sommige gedachten keer op keer herhaald en bij iedere herhaling verder uit balans gerukt. De gedachten werden heel snel achterelkaar herhaald, waardoor onbenulligheden in korte tijd een grote ramp leken. Zo kwam bijvoorbeeld een vergissing van iemand in het verkeer uiteindelijk op mij over als een doelbewuste aanslag op mijn leven. Opnieuw probeerde de demon mij te breken en bezit van mij te nemen. Het was een constant gevecht, eigenlijk was het niet eens een gevecht te noemen, het was de hele dag door incasseren en maar proberen overeind te blijven. Ik voelde me depressief, op een of andere manier kan methamfetamine alle positieve energie uit je zuigen en je de wil om te leven ontnemen. Vanwege de depressies lukte het me niet om mezelf ertoe aan te zetten helemaal te stoppen.

Ik tegen de wereld
Ik raakte er weer steeds meer van overtuigd dat al mijn problemen veroorzaakt werden door andere mensen en het voelde volkomen terecht om me af te reageren op anderen. "Waarom zouden andere mensen wel gelukkig mogen zijn als niemand mij gunt dat ik gelukkig kan zijn?" De pervitine spoorde mij aan om anderen te kwetsen en het voelde goed. "Ik verkeerd bezig? Ik werk de hele week hard om aan jouw uitkering bij te dragen." "Als anderen mijn leven niet zo verpesten zou ik zo kunnen stoppen met meth." Ik voelde mij bijna de hele tijd opgefokt, maar had nog wel het besef dat ik me beter in kon houden. Ik voelde niet alleen veel woede, maar ook angst. Doordat ik me steeds meer afzonderde vond ik het steeds moeilijk om buiten te komen. Het werd zo erg dat ik een keer een halve week geen fatsoenlijk diner meer op had, omdat ik niet naar de supermarkt durfde. De koelkast raakte steeds leger, waardoor ik mezelf uiteindelijk toch kon motiveren boodschappen te halen, omdat het anders helemaal karig werd. Na een tijdje begon ik me ergens een beetje schuldig te voelen en langzaamaan kwam het besef dat ik alleen positieve energie van de demon zou kunnen winnen.

De zon komt langzaamaan tevoorschijn
Ik had al vaker gemerkt dat ik minder last had van de geestelijke problemen als ik actief bezig was met iets en de meeste last op de momenten dat ik alleen was. Ik zocht meer contact met mijn vrienden, in het begin voelde het wat ongemakkelijk, zeker als er meerdere mensen waren, maar ik voelde mij er wel een stuk beter door. Methamfetamine is nogal hardnekkig, waardoor het mij veel moeite kostte om genoeg positieve energie te vinden, maar langzaamaan nam ik steeds minder, totdat ik het bij één keer per week ~100mg kon laten. Langer dan een week geen pervitine meer nemen lukte mij helaas nog niet, totdat ik een week lang ziek was en dus ook totaal geen behoefte had aan drugs. Dit maakte mijn hoofd leeg, zodat ik voorbij een week geen meth kon komen en tot nu toe lukt dat nog steeds. In eerste instantie nam ik me voor om minstens een week geen meth te nemen, maar ik snapte dat dat gewoon weer een smoesje was en nam me voor om minstens voor de rest van dit jaar geen pervitine meer te nemen. Wat ik daarna doe zie ik dan wel, maar op dit moment vind ik het belangrijk om een vast punt te hebben. Nu voel ik geen enkele behoefte meer om meth te gebruiken en het voelt alsof ik weer helemaal vrij ben, maar ik heb meerdere keren geleerd dat de demon nog lange tijd sluimerend aanwezig kan zijn en het laat lijken alsof alles weer goed is, zodat ik sneller geneigd ben om weer te gebruiken. Dat is dus ook waarom ik een vast punt wil hebben om me op te concentreren, zodat ik makkelijk voor mezelf kan zeggen dat ik gewoon nog niet moet nemen.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Al met al kan ik concluderen dat de beruchte reputatie van methamfetamine terecht is. Ik heb een stabiel leven, ben niet te jong meer en heb nooit enig probleem met andere soorten drugs gehad, maar meth had mij al heel snel in z'n greep. Doordat alles zo snel ging was het dan wel makkelijker om in te zien dat er iets moest veranderen, maar daadwerkelijk iets veranderen was heel erg moeilijk. Steeds bleek het me op een andere manier voor de gek te houden. Het is alsof het zich in iedere cel van het lichaam gaat nestelen en je zo niet alleen volledig kan controleren, maar ook een lange tijd sluimerend aanwezig kan blijven. Mijn leven is gelukkig op geen enkel moment echt ontwricht geraakt, het voordeel van meth is dat het met een normaal actief leven niet zo snel een dagelijkse gewoonte wordt en dat je relatief normaal blijft functioneren. Tenminste, dat is hoe ik het ervoer. Zelf denk ik dat de extreem hoge verslavingsfactor niet het grootste risico is van meth, maar de psychoses. Ik ervoer het als een soort van demon die bezit van mij probeerde te nemen.

Ik heb geen spijt dat ik het heb geprobeerd en zie het ook zeker niet als iets dat alleen maar ellende veroorzaakt. Het is een geweldige drug, die helaas moeilijk onder controle te houden is. Zolang je zorgt dat je je prioriteiten op orde blijft houden valt het naar mijn idee redelijk onder controle te houden, als je maar niet vergeet dat de demon altijd klaar staat om een klein moment van zwakte genadeloos af te straffen. Ik heb het gevoel dat er niet zoiets is als een keer methamfetamine proberen, behalve als je geen voorraad meer hebt en er niet meer aan kunt komen. Het is een venijnig goedje dat in de gedachten rond blijft zweven.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zo, wat een vet report om te lezen. Een paar dingen springen ervoor mij uit. Wat jij eigenlijk beschrijft is dat een hele tijd rand-psychotisch bent geweest in de tijd dat je gebruikte. Was dit in nuchtere staat ook zo? Ik heb wel eens documentaires gezien over crystal meth, (National Geoprahic) en daar beschreef geen van de gebruikers deze symptomen. Sterker nog, ze werden juist actiever en positiever tijdens het gebruik van de drug, (denk aan klusjes opknappen) maar werden zoals jij ook beschrijft depressief zodra het middel begon uit te werken.

Het is heel goed mogelijk dat jij een zekere aanleg voor psychose's bezit, ik zou daarom echt enorm oppassen met deze drug. Sterker nog, ik zou proberen het nooit meer aan te raken. Je geeft zelf aan dat je er geestelijk aan onderdoor gaat, wat is het nut van gebruiken dan nog? Het horen van stemmen duidt zo ongelofelijk op iets wat misschien onder het oppervlakte ligt. (paradoxaal hé) Het gebruik van meth is zo een ongelofelijk trigger, het zou zomaar kunnen dat bij verder gebruik er iets knapt.

Hoe oud ben je verder? Ken je jezelf goed genoeg om verantwoordelijk met deze drug om te gaan? Je geeft aan dat je leven er niet door ontwricht raakt, maar je beschrijft eerder al dat door meth getriggerde paranoia de kop opsteekt. Door alleen al dit te ervaren zou mijn leven volledig ontwricht zijn, puur omdat je niet langer objectief en rationeel kunt redeneren.

Ik hoop verder dat je niet teveel geestelijke schade hebt opgelopen door die psychotische verschijnselen, ik heb net als jij ook wel eens stemmen gehoord na overmatig drugsgebruik en slaapgebrek, en dat is wellicht het engst wat mij ooit is overkomen. Na al die tijd ben ik er nog steeds dagelijks mee bezig, het geven van een plek eraan lukt het gewoon niet. Hopelijk lukt het jou wel. :P

Houd ons verder op de hoogte als je wilt!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thanks voor je uiteenzetting, sterkte!

Ik denk alleen niet dat je persé aanleg hebt voor psychoses, methamfetamine staat nou gewoon best wél bekend om het veroorzaken van dit soort geintjes bij langdurig/frequent gebruik. :P
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dus wat jij suggereert zou in principe kunnen betekenen dat mensen ook zonder kwetsbaarheid voor psychose's psychotisch kunnen worden van deze drug? Daarmee haal je wel de hele theorie onderuit, die ik ook vaak op internet tegenkom, dat mensen die er geen aanleg voor hebben, ook niet psychotisch kunnen worden.
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#11
leipebaviaan zei:
Dus wat jij suggereert zou in principe kunnen betekenen dat mensen ook zonder kwetsbaarheid voor psychose's psychotisch kunnen worden van deze drug? Daarmee haal je wel de hele theorie onderuit, die ik ook vaak op internet tegenkom, dat mensen die er geen aanleg voor hebben, ook niet psychotisch kunnen worden.
Klik om te vergroten...

Zelfs geheel onthouders die geen aanleg hebben voor schizofrenie kunnen al symptomen krijgen van psychose na 24 geen slaap.(M.A.W iedereen kan psychose krijgen, zeker met drugs)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Maar is het ook zo dat mensen die eerder vatbaar voor psychoses zijn ook eerder te maken krijgen met psychotische kenmerken na langdurig slaapgebrek? (24 uur +)
a
anoniem93Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dit is alleen bij methamfetamine zo toch, niet bij de amfetamine? :grin: Anders weet ik een heel leuk verjaardagscadeau voor mn bestie. ^^
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
leipebaviaan zei:
Dus wat jij suggereert zou in principe kunnen betekenen dat mensen ook zonder kwetsbaarheid voor psychose's psychotisch kunnen worden van deze drug? Daarmee haal je wel de hele theorie onderuit, die ik ook vaak op internet tegenkom, dat mensen die er geen aanleg voor hebben, ook niet psychotisch kunnen worden.
Klik om te vergroten...
Hoezo zouden die mensen dat niet kunnen, hoe kom je bij die theorie? :P

Tuurlijk kan dat wel, iedereen kan psychotisch worden als je er maar genoeg slaapgebrek en/of dope tegenaan gooit. Ik wil je graag ook eventjes verwijzen naar "The russian sleep experiment" :wink:
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fool zei:
Ah oke, en je hebt tussentijds niet dat je denkt dat je jezelf op smoesjes gaat betrappen (ookal geef je er niet aan toe)?
Klik om te vergroten...
Wat ik wel heb is dat het nooit bij één keer blijft. Als ik een keer perv neem, dan komt er altijd wel binnen een week een tweede keer en soms daar weer na binnen een week een derde keer. Maar als ik meer dan een week geen perv meer heb genomen kan ik er makkelijk van afblijven.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zegmaar ongeveer wanneer je normaal een soort dip zou hebben?
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fool zei:
Zegmaar ongeveer wanneer je normaal een soort dip zou hebben?
Klik om te vergroten...
Klopt ja. Al vind ik het veel minder lastig om door die dip heen te komen na een paar keer gebruikt te hebben dan toen ik langere periodes achter elkaar gebruikte. Het is misschien ook wel een beetje een smoes, als ik toch weer door die dip heen moet kan ik net zo goed nog een paar keer nemen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oppassen dat het er niet steeds meer insluipt dus. :wink:
P
PorcoDioLid
01-01-2024, 00:00
#19
Deamon zei:
Enschede is een beetje ver weg voor mij. :(

Hierzo, alle locaties waar je je middelen gratis kan laten testen...

https://www.drugs-test.nl/waar-testen-

In Den Haag is de test service juist wel 's avonds geopend, elke donderdag, naast het mch ziekenhuis in het centrum, waar ook de Brijder etc. zit, alles zit daar op een kluitje, het ziekenhuis, de ggd,soa centrum, brijder, PsyQ..
Klik om te vergroten...
P
PorcoDioLid
01-01-2024, 00:00
#20
Deamon zei:
Ik denk dat mijn tripervaring wel geholpen heeft, daardoor wist ik wel aardig hoe ik de hallucinaties een beetje onder controle kon houden. Al zijn de hallucinaties van meth en gewone pep heel anders dan hallucinaties van een tripmiddel, alles zag er normaal uit, alleen dan zag ik wat dingen die er niet waren. Mijn eerdere ervaringen met de schaduwmensen hebben ook wel geholpen. De eerste keer dat ik ze zag was tegen het einde van een XTC-trip, toen ik naar huis fietste. Ik zag ze overal lopen op de stoep en als ik dichtbij kwam verdwenen ze. Toen kreeg ik al gelijk door dat ze in principe hun eigen ding doen zolang je ze niet stoort. Ik heb ze ook een paar keer eerder gezien door een combinatie van gewone pep en slaapgebrek, in die gevallen zag ik ze her en der in een donker hoekje staan en zag ik ze alleen maar in mijn ooghoeken. Bij meth waren ze wat nadrukkelijker aanwezig. Het zijn meestal donkere silhouetten die uit een soort van donkere rook lijken te bestaan, ik vond het niet heel moeilijk om te snappen dat die niet echt zijn. Al was het wel zo dat ik naar verloop van tijd begon te geloven dat er toch wel iets van waar moest zijn. Toen ik nog een klein kind was, had ik ook wel eens schimmen en dergelijke gezien, maar als ik mijn ouders riep en die het licht aandeden was er niks. Daar aan denkend dacht ik dat de schaduwmensen misschien wel echt zijn, dat het een soort van geesten zijn die je alleen kunt zien als je daar gevoelig voor bent, bijvoorbeeld als je nog jong en onbevooroordeeld bent of onder invloed van iets.


Ik heb gelukkig nog normaal contact met iedereen. Achteraf heb ik de meeste mensen uitgelegd hoe het kwam en ben extra vriendelijk gaan doen tegen iedereen en ik merk dat dat wel goed helpt.
Klik om te vergroten...

Ik herken een hele hoop van m'n eigen avonturen, gedrag, het overmatig gebruik van pep/perv, tripmiddelen, keta en de hele reutemeteut, de pieken en dalen, de drugs psychoses en staten van zijn die tegen het waanzinnige aanzitten, die je hier beschrijft...

Ook ik heb geluk gehad dat hoe bont ik het ook maakte, ik er gelukkig altijd wel weer m'n weg uit gevonden heb.
De parania heb ik gelukkig maar een paar keer meegemaakt, ik heb vaak ook gehad dat het betreden van het schimmenrijk na lang door te gaan juist een hele aangename en zelfs mystieke ervaring was voor me..
Ik ben ook een paar keer heel hard 'fout' gegaan na te lang door snuiven en combineren, en dan na een weekendje feesten op zondagmiddag nog ff te besluiten dat zegeltje toch maar aan te nemen op een after onder het mom van, waarom ook niet..
Ik gebruik al m'n halve leven, en doe dat nog steeds, alhoewel ik nu wel een stuk minder hard ga als vroeger..
Ik heb totaal geen angst meer voor 't schaduw rijk, ik vind het altijd wel fijn, maar ik haal tegenwoordig ook nog maar max een weekendje door, zo'n 4 a 5 keer per jaar ofzo.. en gebruik ook niet meer dagelijks, waar datt vroeger wel zo was en ik vaak amper een dag in de week goed sliep en mezelf goed verzorgde en genoeg at enzo..
Het was in die tijd echt zwerven van rave party naar rave, naar after, naar kraakpand, naar festival, naar waar er dan ook maar een snuif fuif gaande was eigenlijk...

Ik ben een aantal dingen nu op een heel andere manier gaan bekijken, ik weet niet of je iets met het spirituele hebt, shamanisme en hekserij, magie, het paranormale, natuur-geneeskunde etc.?
Ik kreeg de indruk van wel na het lezen van wat ik hier quote.
Drugs/substanties kunnen namelijk als medicijn, maar ook als vergif werken en gebruikt worden, fysiek, mentaal, spiritueel.
Door lang door te gaan en veel te 'misbruiken' ga je over je grenzen heen, je verzwakt je lichaam, maar ook je aura/energetische lichaam, er komen beschadigingen, zwakke plekken en gaten in, en zo komt het dat de poorten naar andere werelden geopend worden, en blijven. Vooral die naar de lagere/onder werelden, waar entiteiten zoals de schaduwmensen etc. zich bevinden, je staat als het ware met een been in een andere wereld, en neemt die wereld dus ook waar op dat moment, en pas na rust (dan vind er genezing/healing plaats) word de opening kleiner, en je aura weer sterker, waardoor je weer in een gezonder/nuchter/aards bewustzijn raakt.

Dit is maar een theorie van mezelf hoor, maar ik heb veel dingen die ik onder invloed heb meegemaakt ook in natuurlijke staten van zijn ervaren, van kinds af aan al, en heb me veel in hekserij/seidr/chaos-magie en shamanisme etc. verdiept, als ook in reiki en aura healing, en ben in m'n leven om de een of andere reden altijd mensen met bepaalde gaves tegen gekomen die op me af kwamen om me een healing of spirituele reading te geven, zomaar, uit het niets, vaak op momenten dat ik echt in de knel zat met mezelf, en echt wel een beetje inzicht en bevestiging in m'n gevoel etc. kon gebruiken.

En ik hoopte gewoon door dit korte gedeelte van mijn verhaal, dat voor mij persoonlijk aansluit op de dingen die ik herken in dat van jou, met je te delen, je er misschien ook iets in herkent, en dat dat je kan of mag helpen om meer wijsheid, healing en betekenis te halen uit wat je allemaal hebt meegemaakt en ervaren.

realiteit, wijsheid, waarheid en waanzin, verwarring,verloren raken in de chaos en duisternis zijn allemaal onderdeel van mystieke en spirituele ervaringen, niet iedereen komst er ongeschonden weer terug vandaan, wie dat wel is gelukt heeft mazzel gehad, besef je je dat, dan kan je er kennis en kracht uit putten en ermee werken waar je merkt dat dat nodig is.

Zo heb ik door wat ik mee heb gemaakt al een paar keer mensen uit een foute trip of pep/doorhaal/drugs psychose weten, kunnen en mogen halen :)
en zo kunnen voorkomen dat het misschien wel heel veel slechter had kunnen aflopen.
Ik wil nu niet beweren dat dat een 1 of andere gave is ofzo, maar dat ik zelf in een soortgelijke staat van zijn ben geweest en me kan verplaatsen in wat iemand die daarzo is beland meemaakt, begrijpt wat er aan de hand is, werkt zeker als een voordeel.
Want je snapt dat schrikken of meegaan in de waanzin het alleen maar erger maakt, ingewikkelde gesprekken alleen maar dubbelzinnig overkomen, etc.
Als iemand is geflipt is het moeilijk diegene weer terug te halen in een bewustzijn waarin hij of zij snapt dat wat er gebeurd zich voornamelijk in hun eigen bewustzijn afspeelt en ontwikkeld/binnekomt vanuit die andere wereld waar ze dus met een been in staan..
Zorgzaamheid, begripvol luisteren maar wel aansturen richting positief, goede herinneringen, het hier en nu, vasthouden, omarmen, knuffelen, de rust opzoeken, proberen het gesprek gaande houden en richting de realiteit te sturen, kalmeren en benadrukken dat het tijdelijk is en na een lekker nachtje slapen weer over is, bij diegene blijven en in de gaten houden, en ook de dagen daarna steunen, aangezien het best een heftig verwerkingsprocess is, als je net zoiets hebt meegemaakt, en hopen dat je diegene kan overtuigen even wat rustiger aan te gaan doen, door bijv. samen een leuk weekendje de natuur in te gaan in plaats van te gaan raven..
Hopen dat diegene ervan leert en in gaat zien dat er meer is dan freaken, spacen, dansen, feesten, beesten..
Is het beste dat je als vriend zijnde kan doen.

Trippen kan trouwens wel onwijs helpen om je uit die spiraal van verslaving te halen op de langere termijn.
Als je het als medicijn en begeleid/ritueel gebruikt, nadat je dus al een tijdje clean bent, en weer lekker in je vel zit, kan het heel verhelderend en ondersteunend werken om de kracht en motivatie om clean te blijven voor ogen te houden, alhoewel er natuurlijk geen wondermiddelen bestaan, het grootste en zwaarste gedeelte van het werk dat er voor nodig is moet je toch echt zelf doen..

Een door professionele hulpverleners voorgeschreven dosis dex of ritalin etc. kan voor sommig mensen ook heel goed werken, als concentratie/adhd/add onderliggend is aan hun amfetamine gebruik voor sommige mensen...
In zorgvuldig afgemeten doseringen geeft het een hoop mensen toch ook echt een heilzaam effect, ook al word het vaak wel heel makkelijk voorgeschreven zonder eerst naar andere, natuurlijke/therapeutische oplossingen te zoeken...

Anyway, succes, en zorg goed voor jezelf en elkaar, leer hopelijk van het op je bek gaan, ookal gebeurd het je misschien meerdere keren, en valt het allemaal niet mee, je hebt altijd de keuze om het anders aan te gaan pakken, om er over na te denken hoe precies, hulp te vragen, desnoods de detox in te gaan, en 't gewoon te doen/proberen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."