Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPervitine (methamfetamine), voor iedereen een eigen hel

Pervitine (methamfetamine), voor iedereen een eigen hel

77 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Deamon zei:
Psychedelibee zei:
Misschien een vrij domme en nutteloze vraag, maar het houd me al bezig sinds je eerste topic. Waarom noem je het eigenlijk pervitine en niet standaard meth of methamfetamine? Pervitine is toch een hele oude handelsnaam, die ook niet meer in gebruik is?
Klik om te vergroten...
De naam pervitine wordt nog steeds gebruikt. :wink:
Het is aan mij verkocht als pervitine, vandaar dat ik het zo noem. En ik gebruik die naam ook om een onderscheid te maken met de beruchte kristallen.
Klik om te vergroten...
Maar wat is het onderscheid met de beruchte kristallen dan? Het is toch dezelfde werkzame stof? :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fool zei:
Deamon zei:
Psychedelibee zei:
Misschien een vrij domme en nutteloze vraag, maar het houd me al bezig sinds je eerste topic. Waarom noem je het eigenlijk pervitine en niet standaard meth of methamfetamine? Pervitine is toch een hele oude handelsnaam, die ook niet meer in gebruik is?
Klik om te vergroten...
De naam pervitine wordt nog steeds gebruikt. :wink:
Het is aan mij verkocht als pervitine, vandaar dat ik het zo noem. En ik gebruik die naam ook om een onderscheid te maken met de beruchte kristallen.
Klik om te vergroten...
Maar wat is het onderscheid met de beruchte kristallen dan? Het is toch dezelfde werkzame stof? :P
Klik om te vergroten...

Interessant dat het als dusdanig verkocht is. Wat ik van die naam kon vinden op internet was eigenlijk alleen dat het vroeger als medische handelsnaam is gebruikt. Wellicht dat het zo verkocht wordt om het onschuldiger te laten lijken? Meth heeft nogal een naam natuurlijk. Maargoed hier zit ik een gewoon een beetje te speculeren uiteraard.

Kristallen zijn over het algemeen meer puur, maar hoeft ook niet per definitie natuurlijk. En dan heb je natuurlijk nog het onderscheid tussen racemische meth en dextrometh. Maar volgens mij heeft dat dan weer vrij weinig te maken met poeder of kristal vorm.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fool zei:
Deamon zei:
Psychedelibee zei:
Misschien een vrij domme en nutteloze vraag, maar het houd me al bezig sinds je eerste topic. Waarom noem je het eigenlijk pervitine en niet standaard meth of methamfetamine? Pervitine is toch een hele oude handelsnaam, die ook niet meer in gebruik is?
Klik om te vergroten...
De naam pervitine wordt nog steeds gebruikt. :wink:
Het is aan mij verkocht als pervitine, vandaar dat ik het zo noem. En ik gebruik die naam ook om een onderscheid te maken met de beruchte kristallen.
Klik om te vergroten...
Maar wat is het onderscheid met de beruchte kristallen dan? Het is toch dezelfde werkzame stof? :P
Klik om te vergroten...
Zijn Pervetine en Crystal Meth niet 2 verschillende soorten Meth? Een verschil zoals met Cocaïne en Crack?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zou zeker kunnen natuurlijk. Maar voor zover ik weet is meth in basische vorm vloeibaar, dus die is dan al uitgesloten. Maar het zou natuurlijk wel een ander soort zoutoplossing kunnen zijn.

Maargoed een poeder kan in principe net zo potent zijn als een kristal. Als je een kristal maar goed genoeg crusht krijg je vanzelf poeder. Dus zolang je geen chemicus bent en zelf het product gemaakt hebt, blijft het toch redelijk gissen.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Interessant dat het als dusdanig verkocht is. Wat ik van die naam kon vinden op internet was eigenlijk alleen dat het vroeger als medische handelsnaam is gebruikt. Wellicht dat het zo verkocht wordt om het onschuldiger te laten lijken? Meth heeft nogal een naam natuurlijk. Maargoed hier zit ik een gewoon een beetje te speculeren uiteraard.

Kristallen zijn over het algemeen meer puur, maar hoeft ook niet per definitie natuurlijk. En dan heb je natuurlijk nog het onderscheid tussen racemische meth en dextrometh. Maar volgens mij heeft dat dan weer vrij weinig te maken met poeder of kristal vorm.
Klik om te vergroten...
In de jaren 90 kwam pervitine hier meer voor en was toen schijnbaar redelijk bekend bij oa gabbers (maar dat weet ik niet zeker), maar meer als 'superpep' dan als methamfetamine. Volgens mij komt de mythe van 'appeltjespep' daar ook vandaan, een keer had ik pervitine dat naar appels rook en geel was. Mijn contactpersoon zei toen ook dat het de 'echte' appeltjespep was, die vroeger zo geliefd schijnt te zijn geweest. Maargoed dat laatste kan ook gewoon opscheppen zijn. Ik denk dat het als pervitine wordt verkocht, omdat het medicijn met dezelfde naam uiteindelijk verboden werd en illegale producenten graag een bekende naam wilden gebruiken om zo meer te verkopen. Dit was lang voordat crystal meth zo berucht werd, dus het wordt volgens mij niet anders genoemd om het onschuldiger te laten lijken, maar meer omdat het onder die naam redelijk bekend was.

In het engelstalige wikipedia artikel over methamfetamine staat dat er twee manieren zijn om methamfetamine te produceren, ik denk dat er bij de ene manier kristallen ontstaan en bij de andere poeder. Je kunt kristallen tot poeder vermalen, maar het poeder blijft een soort van glinstering houden (is bv goed te zien bij ket). Pervitine is net zo dof als gewone pep. Hoewel pervitine duidelijk anders is dan gewone pep, is het volgens mij minder potent dan crystal meth. Ik neem bij pervitine sinds de eerste keer al aanzienlijk hogere doses dan de doses die worden genoemd in de bronnen over crystal meth die ik heb gelezen, ik merk wel ongeveer hetzelfde effect. Dus bij pervitine heb je een hogere dosis nodig dan crystal meth om hetzelfde effect te krijgen. Daarnaast is pervitine (gelukkig) vele malen goedkoper dan crystal meth. Ik betaal er niet veel meer voor dan gewone pep, terwijl de prijzen van crystal meth zo tussen de €50 en €200 liggen (volgens bronnen die ik heb gelezen).
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Interessant! Heb je het wel eens laten testen op puurheid eigenlijk?
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb Pervetine en Crystal meth beide naast elkaar gezien. En in het uiterlijk zijn grote verschillen te zien. Pervetine lijkt erg veel op gewone pep. Ik heb kleuren gezien van wit, geel, roze, bruin en zelfs rood. En de structuur is vergelijkbaar met die van amfetamine.

Crystal meth is duidelijk een kristal. Zelfs wanneer je dit vermaalt dan zie je duidelijke verschillen met "gewone" meth. Het heeft dan het meeste weg van fijngemalen zeezout kristallen.

Verder heb ik geen idee hoe het chemisch zit. Maar ik heb toch sterk het vermoeden dat het 2 totaal verschillende stoffen zijn.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb het sterke vermoeden dat je kristallen kunt verpulveren tot poeder en dat je poeder kunt herkristalliseren, zoals met bijna alle stoffen die een kristalstructuur hebben. :wink:

Methamfetamine kan wel op verschillende manieren gesynthetiseerd worden, bepaalde manieren leveren enkel de levo-enantiomeer op en andere leveren een racematisch mengsel op. In hoeverre dit van invloed is op de kristalvorming durf ik niet te zeggen.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
Interessant! Heb je het wel eens laten testen op puurheid eigenlijk?
Klik om te vergroten...
Daar is het helaas nog niet van gekomen. Het is jammer dat de tijden waarop je iets kunt laten testen zo beperkt zijn. :(
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
In Enschede kun je bellen voor een afspraak, moet je wel naar Enschede. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Deamon zei:
Psychedelibee zei:
Interessant! Heb je het wel eens laten testen op puurheid eigenlijk?
Klik om te vergroten...
Daar is het helaas nog niet van gekomen. Het is jammer dat de tijden waarop je iets kunt laten testen zo beperkt zijn. :(
Klik om te vergroten...

Is jammer inderdaad, ik moet ook altijd echt tijd maken om iets te laten testen. Kan me trouwens ook voorstellen dat het geen prio meer voor je heeft nu je niet meer gebruikt.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tsja helaas wordt het testen niet gedaan voor gebruikers, maar alleen om de overheid inzicht in de drugsmarkt te geven. Ze zien daarom ook geen prioriteit om bijvoorbeeld avondopening e.d. te gaan financieren. Waarschijnlijk zouden ze dan veel meer bezoekers krijgen, maar momenteel is het testlab al overvol dus dat zit er voorlopig niet in vrees ik...
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fool zei:
Ik heb het sterke vermoeden dat je kristallen kunt verpulveren tot poeder en dat je poeder kunt herkristalliseren, zoals met bijna alle stoffen die een kristalstructuur hebben. :wink:

Methamfetamine kan wel op verschillende manieren gesynthetiseerd worden, bepaalde manieren leveren enkel de levo-enantiomeer op en andere leveren een racematisch mengsel op. In hoeverre dit van invloed is op de kristalvorming durf ik niet te zeggen.
Klik om te vergroten...

Natuurlijk kun je Crystal Meth kristallen verpulveren tot poeder. Maar dit geeft een poeder dat totaal verschilt met de uiterlijke kenmerken van Pervetine. Het uiterlijk van Pervetine lijkt veel op die van gewone Amfetamine. En vermalen Crystal Meth lijkt het meest op vermalen zeezout. Een best verschil dus :wink:
En Pervetine is echt geen vermalen Crystal Meth. Mocht je daar op doelen :P
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nieuw jaar, nieuwe kansen. Ben benieuwd of je weer af en toe Meth gaat nemen, Deamon? :P
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fool zei:
In Enschede kun je bellen voor een afspraak, moet je wel naar Enschede. :P
Klik om te vergroten...
Enschede is een beetje ver weg voor mij. :(

Atropa zei:
Nieuw jaar, nieuwe kansen. Ben benieuwd of je weer af en toe Meth gaat nemen, Deamon? :P
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk heb ik het net niet volgehouden om de rest van 2014 geen perv meer te nemen. "Het jaar is nu toch bijna voorbij, je hebt jezelf genoeg bewezen, het kan dus geen kwaad om weer even wat te nemen, gewoon één keertje." Gelukkig liep het niet zo uit de hand als eerst. Tijdens mijn vakantie heb ik wel wat vaker perv genomen dan mijn bedoeling was, maar gelukkig lang niet iedere dag, zoals tijdens mijn vakantie een halfjaar geleden. Naast perv had ik weinig anders gebruikt, alleen een paar keer gecombineerd met gewone pep en/of ket. Om een of andere reden weet meth andere drugs oninteressant te maken en trippen doe ik nog steeds liever niet, vanwege mijn avonturen met de schaduwmensen en alles, en omdat de trips en het hele meth-avontuur mij erop gewezen hebben dat er wat dingen in mijn leven zijn die ik op orde moet krijgen. Dat laatste is ook de reden waarom ik hier een tijdje niet meer ben geweest, ik wilde niet meer zoveel aan drugs denken. Alleen denken aan methamfetamine zorgt al voor sterke cravings en dat kan zelfs het gevoel een beetje opwekken. Toen ik na mijn pauze voor de eerste keer weer perf nam, voelde ik me al high toen ik het envelopje openvouwde en een lijntje bouwde.

Toen mijn vakantie bijna voorbij was ben ik weer gestopt en sindsdien heb ik geen perv meer genomen. Het eerste weekend na mijn vakantie was dat best wel lastig, ik zat me weer eens te druk te maken om niets en had zoiets van: "Laat maar zitten, meth is de enige die altijd klaar staat voor mij en die ik kan vertrouwen." Ik haalde wat perv tevoorschijn en legde een lijntje, maar net voordat ik het opsnoof kwam ik gelukkig weer bij zinnen. Ik mikte de perv die ik voor me had liggen in de wc en had de rest weer opgeborgen.

Ik kan dus concluderen dat er niet zoiets is als één keer methamfetamine gebruiken en dat de enige manier om het (enigszins) verantwoord te kunnen gebruiken is om het heel af en toe te nemen. Het kan niet zoveel kwaad om je even uit te leven, zolang je maar een lange pauze houdt. Intussen heb ik alweer bijna 3 weken geen meth meer op en dat wil ik nog minstens een paar maanden volhouden. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gelukkig is het dit keer niet weer enorm uit de hand gelopen. Maar je hebt inmiddels niet het punt bereikt dat je het maar beter niet meer in huis kan hebben en de intentie het nooit meer aan te raken?
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nee, dat punt heb ik idd niet bereikt. Zolang alles normaal doorgaat zie ik het probleem niet zo. En daarnaast voel ik de behoefte ook niet meer als ik gewoon met andere dingen bezig ben.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoe gaat het nu met je?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."