Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPervitine (methamfetamine), voor iedereen een eigen hel

Pervitine (methamfetamine), voor iedereen een eigen hel

77 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fool zei:
Ik heb het sterke vermoeden dat je kristallen kunt verpulveren tot poeder en dat je poeder kunt herkristalliseren, zoals met bijna alle stoffen die een kristalstructuur hebben. :wink:

Methamfetamine kan wel op verschillende manieren gesynthetiseerd worden, bepaalde manieren leveren enkel de levo-enantiomeer op en andere leveren een racematisch mengsel op. In hoeverre dit van invloed is op de kristalvorming durf ik niet te zeggen.
Klik om te vergroten...

Natuurlijk kun je Crystal Meth kristallen verpulveren tot poeder. Maar dit geeft een poeder dat totaal verschilt met de uiterlijke kenmerken van Pervetine. Het uiterlijk van Pervetine lijkt veel op die van gewone Amfetamine. En vermalen Crystal Meth lijkt het meest op vermalen zeezout. Een best verschil dus :wink:
En Pervetine is echt geen vermalen Crystal Meth. Mocht je daar op doelen :P
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nieuw jaar, nieuwe kansen. Ben benieuwd of je weer af en toe Meth gaat nemen, Deamon? :P
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fool zei:
In Enschede kun je bellen voor een afspraak, moet je wel naar Enschede. :P
Klik om te vergroten...
Enschede is een beetje ver weg voor mij. :(

Atropa zei:
Nieuw jaar, nieuwe kansen. Ben benieuwd of je weer af en toe Meth gaat nemen, Deamon? :P
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk heb ik het net niet volgehouden om de rest van 2014 geen perv meer te nemen. "Het jaar is nu toch bijna voorbij, je hebt jezelf genoeg bewezen, het kan dus geen kwaad om weer even wat te nemen, gewoon één keertje." Gelukkig liep het niet zo uit de hand als eerst. Tijdens mijn vakantie heb ik wel wat vaker perv genomen dan mijn bedoeling was, maar gelukkig lang niet iedere dag, zoals tijdens mijn vakantie een halfjaar geleden. Naast perv had ik weinig anders gebruikt, alleen een paar keer gecombineerd met gewone pep en/of ket. Om een of andere reden weet meth andere drugs oninteressant te maken en trippen doe ik nog steeds liever niet, vanwege mijn avonturen met de schaduwmensen en alles, en omdat de trips en het hele meth-avontuur mij erop gewezen hebben dat er wat dingen in mijn leven zijn die ik op orde moet krijgen. Dat laatste is ook de reden waarom ik hier een tijdje niet meer ben geweest, ik wilde niet meer zoveel aan drugs denken. Alleen denken aan methamfetamine zorgt al voor sterke cravings en dat kan zelfs het gevoel een beetje opwekken. Toen ik na mijn pauze voor de eerste keer weer perf nam, voelde ik me al high toen ik het envelopje openvouwde en een lijntje bouwde.

Toen mijn vakantie bijna voorbij was ben ik weer gestopt en sindsdien heb ik geen perv meer genomen. Het eerste weekend na mijn vakantie was dat best wel lastig, ik zat me weer eens te druk te maken om niets en had zoiets van: "Laat maar zitten, meth is de enige die altijd klaar staat voor mij en die ik kan vertrouwen." Ik haalde wat perv tevoorschijn en legde een lijntje, maar net voordat ik het opsnoof kwam ik gelukkig weer bij zinnen. Ik mikte de perv die ik voor me had liggen in de wc en had de rest weer opgeborgen.

Ik kan dus concluderen dat er niet zoiets is als één keer methamfetamine gebruiken en dat de enige manier om het (enigszins) verantwoord te kunnen gebruiken is om het heel af en toe te nemen. Het kan niet zoveel kwaad om je even uit te leven, zolang je maar een lange pauze houdt. Intussen heb ik alweer bijna 3 weken geen meth meer op en dat wil ik nog minstens een paar maanden volhouden. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gelukkig is het dit keer niet weer enorm uit de hand gelopen. Maar je hebt inmiddels niet het punt bereikt dat je het maar beter niet meer in huis kan hebben en de intentie het nooit meer aan te raken?
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee, dat punt heb ik idd niet bereikt. Zolang alles normaal doorgaat zie ik het probleem niet zo. En daarnaast voel ik de behoefte ook niet meer als ik gewoon met andere dingen bezig ben.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe gaat het nu met je?
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik lees dit verhaal nu pas maar tering, wat heftig en eng zeg. Ik zou echt volledig in paniek zijn geraakt. En inderdaad heel knap hoe gedetailleerd en voelbaar je het beschrijft!

Hoeveel is er eigenlijk van je voornemen terecht gekomen om de rest van 2014 niet te gebruiken? En heb je erna nog gebruikt?
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#8
Susanne zei:
Hoeveel is er eigenlijk van je voornemen terecht gekomen om de rest van 2014 niet te gebruiken? En heb je erna nog gebruikt?
Klik om te vergroten...
Heeft OP al genoemd:
Uiteindelijk heb ik het net niet volgehouden om de rest van 2014 geen perv meer te nemen. "Het jaar is nu toch bijna voorbij, je hebt jezelf genoeg bewezen, het kan dus geen kwaad om weer even wat te nemen, gewoon één keertje." Gelukkig liep het niet zo uit de hand als eerst. Tijdens mijn vakantie heb ik wel wat vaker perv genomen dan mijn bedoeling was, maar gelukkig lang niet iedere dag, zoals tijdens mijn vakantie een halfjaar geleden. Naast perv had ik weinig anders gebruikt, alleen een paar keer gecombineerd met gewone pep en/of ket. Om een of andere reden weet meth andere drugs oninteressant te maken en trippen doe ik nog steeds liever niet, vanwege mijn avonturen met de schaduwmensen en alles, en omdat de trips en het hele meth-avontuur mij erop gewezen hebben dat er wat dingen in mijn leven zijn die ik op orde moet krijgen. Dat laatste is ook de reden waarom ik hier een tijdje niet meer ben geweest, ik wilde niet meer zoveel aan drugs denken. Alleen denken aan methamfetamine zorgt al voor sterke cravings en dat kan zelfs het gevoel een beetje opwekken. Toen ik na mijn pauze voor de eerste keer weer perf nam, voelde ik me al high toen ik het envelopje openvouwde en een lijntje bouwde.
Klik om te vergroten...

Venijnig spul overigens. Mij niet gezien.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#9
theholyganja zei:
Hoe gaat het nu met je?
Klik om te vergroten...
Het gaat goed met me. Ik gebruik nog steeds af en toe pervitine, maar hou altijd een lange pauze als ik het een keer heb genomen. Ik vind het te leuk om het helemaal nooit meer te nemen, maar zolang het bij af en toe blijft is het prima onder controle te houden en merk ik ook geen bijverschijnselen. Sowieso gaat het momenteel beter met mij dan vorig jaar, ik denk dat een betere gemoedstoestand ook een grote invloed heeft op de problemen die kunnen ontstaan, de schaduwmensen en andere entiteiten verschijnen vooral als ik me minder goed voel. Maar gelukkig heb ik die intussen al een lange tijd niet meer gezien of gehoord. Ik ben me ook met andere drugs minder bezig gaan houden, ik doe niks meer samen wat drugs betreft met de vriendengroep waarmee ik gebruikte (een paar mensen hadden moeite om het onder controle te houden) en ik ben ook in gedachten veel minder met drugs bezig, daarom kom ik hier tegenwoordig bijna nooit meer. Verder gaat mijn leven gewoon door en zijn de contacten met anderen ook weer veel beter geworden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Met wat voor frequentie gebruik je dit nu?
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
Met wat voor frequentie gebruik je dit nu?
Klik om te vergroten...
Ongeveer 2 of 3 keer binnen een week of twee en daarna minstens een maand niet. Altijd in combinatie met pep, dan komt het lekkerder binnen en ik heb het idee dat ik er dan ook minder snel last van krijg. Klinkt misschien nog steeds wat vaak, maar is iig veel minder dan 3 keer per week voor een langere periode.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ah oke, en je hebt tussentijds niet dat je denkt dat je jezelf op smoesjes gaat betrappen (ookal geef je er niet aan toe)?
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fool zei:
Ah oke, en je hebt tussentijds niet dat je denkt dat je jezelf op smoesjes gaat betrappen (ookal geef je er niet aan toe)?
Klik om te vergroten...
Wat ik wel heb is dat het nooit bij één keer blijft. Als ik een keer perv neem, dan komt er altijd wel binnen een week een tweede keer en soms daar weer na binnen een week een derde keer. Maar als ik meer dan een week geen perv meer heb genomen kan ik er makkelijk van afblijven.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#14
leipebaviaan zei:
Zo, wat een vet report om te lezen. Een paar dingen springen ervoor mij uit. Wat jij eigenlijk beschrijft is dat een hele tijd rand-psychotisch bent geweest in de tijd dat je gebruikte. Was dit in nuchtere staat ook zo? Ik heb wel eens documentaires gezien over crystal meth, (National Geoprahic) en daar beschreef geen van de gebruikers deze symptomen. Sterker nog, ze werden juist actiever en positiever tijdens het gebruik van de drug, (denk aan klusjes opknappen) maar werden zoals jij ook beschrijft depressief zodra het middel begon uit te werken.
Klik om te vergroten...
Dankje. Bij mij kwamen de depressies meestal ongeveer een halve week na de laatste keer meth, beetje vergelijkbaar met de dinsdagdip van X, maar dan veel zwaarder en het voelt niet gerelateerd aan de meth. Het was alsof alles tegen zat en iedereen tegen mij was. Het maakte niet uit hoe beroerd ik me voelde, een klein beetje pervitine en ik voelde me weer geweldig. Dat maakt het dus ook zo moeilijk om ermee te stoppen. Op een of andere manier weet het alle levenslust en energie uit je te zuigen. De stemmen waren zowel nuchter als onder invloed aanwezig, maar onder invloed van meth waren ze minder storend/minder nadrukkelijk aanwezig en positiever.

Hoe oud ben je verder? Ken je jezelf goed genoeg om verantwoordelijk met deze drug om te gaan? Je geeft aan dat je leven er niet door ontwricht raakt, maar je beschrijft eerder al dat door meth getriggerde paranoia de kop opsteekt. Door alleen al dit te ervaren zou mijn leven volledig ontwricht zijn, puur omdat je niet langer objectief en rationeel kunt redeneren.
Klik om te vergroten...
Ik ben eind 20. Ik had me al lang voordat ik methamfetamine voor het eerst uitprobeerde al veel informatie over opgezocht, vooral reports van anderen en ook veel gevraagd aan degene via wie ik er in eerste instantie aan kwam, dus ik wist wat ik eventueel kon verwachten en wist ook dat het belangrijk is om er niet teveel aandacht aan te besteden. Ik had alleen niet verwacht dat alles zo snel en zo nadrukkelijk aanwezig zou zijn. Van dingen als de schaduwmensen is met een beetje gezond verstand wel te snappen dat die niet echt zijn. Maar doordat alles zo snel ging wist ik ook wel ergens dat er iets niet klopte en na de pauze tussendoor kreeg ik door dat het ook heel subtiel alles verdraait en wist ik dat ik goed moest opletten met alles wat ik deed. Het is niet dat alles heel anders was dan normaal, maar meer dat er een andere betekenis werd gegeven aan alles wat andere mensen zeiden en deden.

Ik hoop verder dat je niet teveel geestelijke schade hebt opgelopen door die psychotische verschijnselen, ik heb net als jij ook wel eens stemmen gehoord na overmatig drugsgebruik en slaapgebrek, en dat is wellicht het engst wat mij ooit is overkomen. Na al die tijd ben ik er nog steeds dagelijks mee bezig, het geven van een plek eraan lukt het gewoon niet. Hopelijk lukt het jou wel. :P
Klik om te vergroten...
Ik kan wel wat hebben. :)
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#15
anoniem93 zei:
Dit is alleen bij methamfetamine zo toch, niet bij de amfetamine? :grin: Anders weet ik een heel leuk verjaardagscadeau voor mn bestie. ^^
Klik om te vergroten...
Bij gewone amfetamine is er ook kans op al die pret, maar dat gebeurt veel minder snel en minder heftig.
r
raZielLid
01-01-2024, 00:00
#16
leipebaviaan zei:
Dus wat jij suggereert zou in principe kunnen betekenen dat mensen ook zonder kwetsbaarheid voor psychose's psychotisch kunnen worden van deze drug? Daarmee haal je wel de hele theorie onderuit, die ik ook vaak op internet tegenkom, dat mensen die er geen aanleg voor hebben, ook niet psychotisch kunnen worden.
Klik om te vergroten...

Die theorie die jij, denk ik, bedoeld gaat meer over psychotisch worden na/tijdens trippen. Dan heb ik het over psychedelica zoals LSD, paddo's. Of andere middelen zoals bijv wiet/hasj. Hier krijg je niet zo snel een psychose van tenzij je aanleg hebt inderdaad. Bij speed en vooral meth is het een ander verhaal. Volgens mij wordt iedereen psychisch als je het elke dag gaat gebruiken :tongueout: Google maar eens naar: amfetaminepsychose :rock:

@deamon

Fantastisch report (minder fantastisch wat jij ervaarde natuurlijk :tongueout:). Ik zocht al een tijdje naar een report zoals deze. Ervaarde jij die stem alsof het in je hoofd zat of alsof die van buitenaf kwam? Dat demon verhaal klinkt heel interessant maar tegelijk zeer angstaanjagend. Zelf heb ik na 40 uur zonder slaap door de pep wel dingen gehoord zoals een soort radio met gekke demonische muziek of de hele tijd vervormd kindergelach ofzo, maar niet stemmen zoals jij beschrijft. Misschien een rare vraag: maar denk jij dat die demon waar jij t over hebt een soort verslaafd fucked up deel van jezelf was of daadwerkelijk een andere entiteit zoals een geest die tegen je praatte?

Goed dat je geminderd/gestopt ben met die zooi. Ik dacht altijd: als ik toevallig eens meth tegenkom probeer ik het wel een keertje voor de gein. Vooral omdat ik die Amerikanen altijd zo overdreven vind doen met hun drugspropaganda. Maar dit verhaal doet me wel anders denken :wink:
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Deamon, zeer goed verhaal. Zeer duidelijk verwoord. Ikzelf ben daar niet heel goed in. Het psychotische randje van meth heeft mijn hele waarneming en geheugen in de war geschopt. Die periode is een en al chaos in mijn hoofd. Ik heb stukje's herinnering die ik niet meer kan plaatsen in de zin van plaats en tijdstip. Dit maakt het nogal chaotisch om te beschrijven.

Ik werd al na enkele dagen van gebruik psychotisch. Tijdens de trip kreeg ik last van symptomen, maar gekke is dat het me niet echt stoorde. Ik accepteerde het als het ware. Alleen stemmen horen is niet echt tof. Op een gegeven moment begon het mensen uit mijn omgeving op te vallen, en ik maar ontkennen dat ik ergens last van had. Eigenlijk was ik toen al best ver heen, psychotisch gezien.
Uiteindelijk heeft meth me veel psychische problemen gegeven. Ik leefde als het ware op het randje van een psychose. Geestelijk was ik al gebroken, maar ik was zo high dat ik het niet inzag.
Nadat ik gestopt was met gebruiken is het nooit helemaal weggegaan. Uiteindelijk na een periode werd het weer erger. En volgens de psychiater leefde ik in een psychose, waarschijnlijk al geruime tijd. Oorzaak is waarschijnlijk meth. Ikzelf weet het niet.... realiteit, wanen en hallucinaties zijn nogal moeilijk te onderscheiden tijdens zo'n periode.

1 advies. Kijk echt uit met het gebruik van Meth. Het is verraderlijker dan je denkt. Het neemt gewoon controle over je zonder dat je het zelf doorhebt. En bepaalde drugs zijn gewoon bijna niet recreatief te gebruiken. En Meth behoort voor mij in deze categorie. :wave:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Shit man! Wat. Een. Indrukwekkend. Rapport!

Je hebt je status als topreporter weer eens meer dan waar gemaakt!

Ik denk dat dit report er echt voor zorgt dat mensen zich nog 100x bedenken voor ze hieraan beginnen. Ik weet in ieder geval dat ik dat nooit ga doen.

Ik heb nog een klein vraagje: Je had al heeeel veel ervaring met andere psychedelische drugs, is dat één van de redenen waardoor je zo goed met die hallucinaties als de schaduwmensen kon omgaan? Of komt dit puur doordat het zo onrealistisch is dat iedereen wel snapt dat het niet echt is? Want mij lijkt dat wel echt creepy eerlijk gezegd... Zou me helemaal doodschrikken denk ik
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb nog een klein vraagje: Je had al heeeel veel ervaring met andere psychedelische drugs, is dat één van de redenen waardoor je zo goed met die hallucinaties als de schaduwmensen kon omgaan? Of komt dit puur doordat het zo onrealistisch is dat iedereen wel snapt dat het niet echt is? Want mij lijkt dat wel echt creepy eerlijk gezegd... Zou me helemaal doodschrikken denk ik
Klik om te vergroten...

Just my thoughts indeed.
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#20
Net als veel andere mensen hier erg onder de indruk van jouw ervaringen, die je overigens erg netjes verwoord hebt. De twee topics over dit stofje heb ik in een ruk uitgelezen.

Ik had al niet het idee om dit ooit te gaan proberen, maar nu weet ik het helemaal zeker. Hiermee kun je niet spelen.

Bedankt voor het delen en ik wens je veel sterkte toe!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."