Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPervitine (methamfetamine), voor iedereen een eigen hel

Pervitine (methamfetamine), voor iedereen een eigen hel

77 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb het sterke vermoeden dat je kristallen kunt verpulveren tot poeder en dat je poeder kunt herkristalliseren, zoals met bijna alle stoffen die een kristalstructuur hebben. :wink:

Methamfetamine kan wel op verschillende manieren gesynthetiseerd worden, bepaalde manieren leveren enkel de levo-enantiomeer op en andere leveren een racematisch mengsel op. In hoeverre dit van invloed is op de kristalvorming durf ik niet te zeggen.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelibee zei:
Interessant! Heb je het wel eens laten testen op puurheid eigenlijk?
Klik om te vergroten...
Daar is het helaas nog niet van gekomen. Het is jammer dat de tijden waarop je iets kunt laten testen zo beperkt zijn. :(
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
In Enschede kun je bellen voor een afspraak, moet je wel naar Enschede. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Deamon zei:
Psychedelibee zei:
Interessant! Heb je het wel eens laten testen op puurheid eigenlijk?
Klik om te vergroten...
Daar is het helaas nog niet van gekomen. Het is jammer dat de tijden waarop je iets kunt laten testen zo beperkt zijn. :(
Klik om te vergroten...

Is jammer inderdaad, ik moet ook altijd echt tijd maken om iets te laten testen. Kan me trouwens ook voorstellen dat het geen prio meer voor je heeft nu je niet meer gebruikt.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tsja helaas wordt het testen niet gedaan voor gebruikers, maar alleen om de overheid inzicht in de drugsmarkt te geven. Ze zien daarom ook geen prioriteit om bijvoorbeeld avondopening e.d. te gaan financieren. Waarschijnlijk zouden ze dan veel meer bezoekers krijgen, maar momenteel is het testlab al overvol dus dat zit er voorlopig niet in vrees ik...
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fool zei:
Ik heb het sterke vermoeden dat je kristallen kunt verpulveren tot poeder en dat je poeder kunt herkristalliseren, zoals met bijna alle stoffen die een kristalstructuur hebben. :wink:

Methamfetamine kan wel op verschillende manieren gesynthetiseerd worden, bepaalde manieren leveren enkel de levo-enantiomeer op en andere leveren een racematisch mengsel op. In hoeverre dit van invloed is op de kristalvorming durf ik niet te zeggen.
Klik om te vergroten...

Natuurlijk kun je Crystal Meth kristallen verpulveren tot poeder. Maar dit geeft een poeder dat totaal verschilt met de uiterlijke kenmerken van Pervetine. Het uiterlijk van Pervetine lijkt veel op die van gewone Amfetamine. En vermalen Crystal Meth lijkt het meest op vermalen zeezout. Een best verschil dus :wink:
En Pervetine is echt geen vermalen Crystal Meth. Mocht je daar op doelen :P
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nieuw jaar, nieuwe kansen. Ben benieuwd of je weer af en toe Meth gaat nemen, Deamon? :P
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fool zei:
In Enschede kun je bellen voor een afspraak, moet je wel naar Enschede. :P
Klik om te vergroten...
Enschede is een beetje ver weg voor mij. :(

Atropa zei:
Nieuw jaar, nieuwe kansen. Ben benieuwd of je weer af en toe Meth gaat nemen, Deamon? :P
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk heb ik het net niet volgehouden om de rest van 2014 geen perv meer te nemen. "Het jaar is nu toch bijna voorbij, je hebt jezelf genoeg bewezen, het kan dus geen kwaad om weer even wat te nemen, gewoon één keertje." Gelukkig liep het niet zo uit de hand als eerst. Tijdens mijn vakantie heb ik wel wat vaker perv genomen dan mijn bedoeling was, maar gelukkig lang niet iedere dag, zoals tijdens mijn vakantie een halfjaar geleden. Naast perv had ik weinig anders gebruikt, alleen een paar keer gecombineerd met gewone pep en/of ket. Om een of andere reden weet meth andere drugs oninteressant te maken en trippen doe ik nog steeds liever niet, vanwege mijn avonturen met de schaduwmensen en alles, en omdat de trips en het hele meth-avontuur mij erop gewezen hebben dat er wat dingen in mijn leven zijn die ik op orde moet krijgen. Dat laatste is ook de reden waarom ik hier een tijdje niet meer ben geweest, ik wilde niet meer zoveel aan drugs denken. Alleen denken aan methamfetamine zorgt al voor sterke cravings en dat kan zelfs het gevoel een beetje opwekken. Toen ik na mijn pauze voor de eerste keer weer perf nam, voelde ik me al high toen ik het envelopje openvouwde en een lijntje bouwde.

Toen mijn vakantie bijna voorbij was ben ik weer gestopt en sindsdien heb ik geen perv meer genomen. Het eerste weekend na mijn vakantie was dat best wel lastig, ik zat me weer eens te druk te maken om niets en had zoiets van: "Laat maar zitten, meth is de enige die altijd klaar staat voor mij en die ik kan vertrouwen." Ik haalde wat perv tevoorschijn en legde een lijntje, maar net voordat ik het opsnoof kwam ik gelukkig weer bij zinnen. Ik mikte de perv die ik voor me had liggen in de wc en had de rest weer opgeborgen.

Ik kan dus concluderen dat er niet zoiets is als één keer methamfetamine gebruiken en dat de enige manier om het (enigszins) verantwoord te kunnen gebruiken is om het heel af en toe te nemen. Het kan niet zoveel kwaad om je even uit te leven, zolang je maar een lange pauze houdt. Intussen heb ik alweer bijna 3 weken geen meth meer op en dat wil ik nog minstens een paar maanden volhouden. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gelukkig is het dit keer niet weer enorm uit de hand gelopen. Maar je hebt inmiddels niet het punt bereikt dat je het maar beter niet meer in huis kan hebben en de intentie het nooit meer aan te raken?
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee, dat punt heb ik idd niet bereikt. Zolang alles normaal doorgaat zie ik het probleem niet zo. En daarnaast voel ik de behoefte ook niet meer als ik gewoon met andere dingen bezig ben.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoe gaat het nu met je?
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zo, wat een vet report om te lezen. Een paar dingen springen ervoor mij uit. Wat jij eigenlijk beschrijft is dat een hele tijd rand-psychotisch bent geweest in de tijd dat je gebruikte. Was dit in nuchtere staat ook zo? Ik heb wel eens documentaires gezien over crystal meth, (National Geoprahic) en daar beschreef geen van de gebruikers deze symptomen. Sterker nog, ze werden juist actiever en positiever tijdens het gebruik van de drug, (denk aan klusjes opknappen) maar werden zoals jij ook beschrijft depressief zodra het middel begon uit te werken.

Het is heel goed mogelijk dat jij een zekere aanleg voor psychose's bezit, ik zou daarom echt enorm oppassen met deze drug. Sterker nog, ik zou proberen het nooit meer aan te raken. Je geeft zelf aan dat je er geestelijk aan onderdoor gaat, wat is het nut van gebruiken dan nog? Het horen van stemmen duidt zo ongelofelijk op iets wat misschien onder het oppervlakte ligt. (paradoxaal hé) Het gebruik van meth is zo een ongelofelijk trigger, het zou zomaar kunnen dat bij verder gebruik er iets knapt.

Hoe oud ben je verder? Ken je jezelf goed genoeg om verantwoordelijk met deze drug om te gaan? Je geeft aan dat je leven er niet door ontwricht raakt, maar je beschrijft eerder al dat door meth getriggerde paranoia de kop opsteekt. Door alleen al dit te ervaren zou mijn leven volledig ontwricht zijn, puur omdat je niet langer objectief en rationeel kunt redeneren.

Ik hoop verder dat je niet teveel geestelijke schade hebt opgelopen door die psychotische verschijnselen, ik heb net als jij ook wel eens stemmen gehoord na overmatig drugsgebruik en slaapgebrek, en dat is wellicht het engst wat mij ooit is overkomen. Na al die tijd ben ik er nog steeds dagelijks mee bezig, het geven van een plek eraan lukt het gewoon niet. Hopelijk lukt het jou wel. :P

Houd ons verder op de hoogte als je wilt!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Thanks voor je uiteenzetting, sterkte!

Ik denk alleen niet dat je persé aanleg hebt voor psychoses, methamfetamine staat nou gewoon best wél bekend om het veroorzaken van dit soort geintjes bij langdurig/frequent gebruik. :P
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dus wat jij suggereert zou in principe kunnen betekenen dat mensen ook zonder kwetsbaarheid voor psychose's psychotisch kunnen worden van deze drug? Daarmee haal je wel de hele theorie onderuit, die ik ook vaak op internet tegenkom, dat mensen die er geen aanleg voor hebben, ook niet psychotisch kunnen worden.
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#15
leipebaviaan zei:
Dus wat jij suggereert zou in principe kunnen betekenen dat mensen ook zonder kwetsbaarheid voor psychose's psychotisch kunnen worden van deze drug? Daarmee haal je wel de hele theorie onderuit, die ik ook vaak op internet tegenkom, dat mensen die er geen aanleg voor hebben, ook niet psychotisch kunnen worden.
Klik om te vergroten...

Zelfs geheel onthouders die geen aanleg hebben voor schizofrenie kunnen al symptomen krijgen van psychose na 24 geen slaap.(M.A.W iedereen kan psychose krijgen, zeker met drugs)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Maar is het ook zo dat mensen die eerder vatbaar voor psychoses zijn ook eerder te maken krijgen met psychotische kenmerken na langdurig slaapgebrek? (24 uur +)
a
anoniem93Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit is alleen bij methamfetamine zo toch, niet bij de amfetamine? :grin: Anders weet ik een heel leuk verjaardagscadeau voor mn bestie. ^^
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
leipebaviaan zei:
Dus wat jij suggereert zou in principe kunnen betekenen dat mensen ook zonder kwetsbaarheid voor psychose's psychotisch kunnen worden van deze drug? Daarmee haal je wel de hele theorie onderuit, die ik ook vaak op internet tegenkom, dat mensen die er geen aanleg voor hebben, ook niet psychotisch kunnen worden.
Klik om te vergroten...
Hoezo zouden die mensen dat niet kunnen, hoe kom je bij die theorie? :P

Tuurlijk kan dat wel, iedereen kan psychotisch worden als je er maar genoeg slaapgebrek en/of dope tegenaan gooit. Ik wil je graag ook eventjes verwijzen naar "The russian sleep experiment" :wink:
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#19
leipebaviaan zei:
Zo, wat een vet report om te lezen. Een paar dingen springen ervoor mij uit. Wat jij eigenlijk beschrijft is dat een hele tijd rand-psychotisch bent geweest in de tijd dat je gebruikte. Was dit in nuchtere staat ook zo? Ik heb wel eens documentaires gezien over crystal meth, (National Geoprahic) en daar beschreef geen van de gebruikers deze symptomen. Sterker nog, ze werden juist actiever en positiever tijdens het gebruik van de drug, (denk aan klusjes opknappen) maar werden zoals jij ook beschrijft depressief zodra het middel begon uit te werken.
Klik om te vergroten...
Dankje. Bij mij kwamen de depressies meestal ongeveer een halve week na de laatste keer meth, beetje vergelijkbaar met de dinsdagdip van X, maar dan veel zwaarder en het voelt niet gerelateerd aan de meth. Het was alsof alles tegen zat en iedereen tegen mij was. Het maakte niet uit hoe beroerd ik me voelde, een klein beetje pervitine en ik voelde me weer geweldig. Dat maakt het dus ook zo moeilijk om ermee te stoppen. Op een of andere manier weet het alle levenslust en energie uit je te zuigen. De stemmen waren zowel nuchter als onder invloed aanwezig, maar onder invloed van meth waren ze minder storend/minder nadrukkelijk aanwezig en positiever.

Hoe oud ben je verder? Ken je jezelf goed genoeg om verantwoordelijk met deze drug om te gaan? Je geeft aan dat je leven er niet door ontwricht raakt, maar je beschrijft eerder al dat door meth getriggerde paranoia de kop opsteekt. Door alleen al dit te ervaren zou mijn leven volledig ontwricht zijn, puur omdat je niet langer objectief en rationeel kunt redeneren.
Klik om te vergroten...
Ik ben eind 20. Ik had me al lang voordat ik methamfetamine voor het eerst uitprobeerde al veel informatie over opgezocht, vooral reports van anderen en ook veel gevraagd aan degene via wie ik er in eerste instantie aan kwam, dus ik wist wat ik eventueel kon verwachten en wist ook dat het belangrijk is om er niet teveel aandacht aan te besteden. Ik had alleen niet verwacht dat alles zo snel en zo nadrukkelijk aanwezig zou zijn. Van dingen als de schaduwmensen is met een beetje gezond verstand wel te snappen dat die niet echt zijn. Maar doordat alles zo snel ging wist ik ook wel ergens dat er iets niet klopte en na de pauze tussendoor kreeg ik door dat het ook heel subtiel alles verdraait en wist ik dat ik goed moest opletten met alles wat ik deed. Het is niet dat alles heel anders was dan normaal, maar meer dat er een andere betekenis werd gegeven aan alles wat andere mensen zeiden en deden.

Ik hoop verder dat je niet teveel geestelijke schade hebt opgelopen door die psychotische verschijnselen, ik heb net als jij ook wel eens stemmen gehoord na overmatig drugsgebruik en slaapgebrek, en dat is wellicht het engst wat mij ooit is overkomen. Na al die tijd ben ik er nog steeds dagelijks mee bezig, het geven van een plek eraan lukt het gewoon niet. Hopelijk lukt het jou wel. :P
Klik om te vergroten...
Ik kan wel wat hebben. :)
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#20
anoniem93 zei:
Dit is alleen bij methamfetamine zo toch, niet bij de amfetamine? :grin: Anders weet ik een heel leuk verjaardagscadeau voor mn bestie. ^^
Klik om te vergroten...
Bij gewone amfetamine is er ook kans op al die pret, maar dat gebeurt veel minder snel en minder heftig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."