Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPervitine (methamfetamine), voor iedereen een eigen hel

Pervitine (methamfetamine), voor iedereen een eigen hel

77 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#1
De smoesjes
Om beter duidelijk te maken wat ik allemaal meemaakte staan sommige dingen die de stemmen in mijn hoofd tegen mij zeiden letterlijk geschreven. Om onderscheid te maken hebben die een andere kleur.
De eerste batch was vrij onschuldig, omdat de kwaliteit zo laag was. Bij de tweede batch ging ik het toch wel erg waarderen en gebruikte ik het al gelijk 3 keer in 1 week. Normaal heb ik mijn gebruik beter onder controle, maar deze keer verzon ik steeds smoesjes: "Ik gebruik het nu misschien te veel, maar het is even uitproberen, volgende week ga ik weer minderen." Bij de derde keer merkte ik dat het niet meer de energie en euforie gaf die het normaal gaf, ik werd er alleen maar wazig van. Dit maakte het wel weer makkelijker om het weer even te laten liggen, totdat de cravings een halve week later weer terugkwamen en ik toch maar weer pervitine nam. "Een keertje kan geen kwaad, gewoon rustig afbouwen." Uiteindelijk zat ik die week weer drie keer aan de meth. Ik nam me voor om geen smoesjes meer te verzinnen en gewoon goed te minderen, alleen kreeg ik de week daarna mijn derde batch pervitine en werd het zelfs 4 keer. Intussen was mijn voorraad gewone pep op en besloot ik om de hele avond methamfetamine te nemen op de avonden dat ik het gebruikte. Dit veroorzaakte een slaaptekort, waarop de schaduwmensen verschenen en ik stemmen ging horen. Naja, niet echt letterlijk horen, meer alsof iemand telepathisch met mij communiceerde. De week daarna lukte het me beter om me in te houden, helaas had ik toen niet alleen meer last van de cravings, maar ook van de stemmen die tegen mij schreeuwden.

Langzaam maar zeker de duisternis in
Ik had de schaduwmensen al wel een paar keer eerder gezien en zag ze niet als bedreigend, omdat ze tot dan toe altijd alleen maar in donkere hoekjes stonden voor zich uit starend. De stemmen vond ik vervelender, die zeiden steeds dat ik niemand kan vertrouwen en dat andere mensen van mij proberen te profiteren. Ik was me er weliswaar van bewust dat de stemmen niet echt zijn, maar als je ze lang genoeg blijft horen en ze steeds gelijk lijken te hebben, begin je ze uiteindelijk toch te geloven. Wat ik verder nog merkte was dat ik ook nog eens vaak gedachten in mijn hoofd had die niet van mij waren. Die gedachten waren anders dan de stemmen, omdat de stemmen duidelijk tegen mij 'praatten', terwijl de gedachten overkwamen als mijn eigen gedachten, terwijl het zaken waren die ik niet uit mezelf zou denken. Ik had geld geleend aan een vriend van mij, J, hij betaalde niet terug op de dag waarop hij zei dat hij mij terug zou betalen. De stemmen zeiden dat hij niet van plan was om mij terug te betalen en dat hij eigenlijk stal van mij. Ik begon dat steeds meer te geloven en deed steeds bozer tegen J. Uiteindelijk kreeg ik het idee dat ik de rest van onze vriendenkring erbij moest gaan betrekken om te laten zien hoe J echt was, een gedachte die niet van mij was, maar ik dacht toen van wel en voerde het ook uit. De rest was hier niet van gediend, waarop ik het idee kreeg dat J ze tegen mij op zat te zetten. Ik werd boos op hen en zei dat ze zich niet zo als hulpjes voor J moesten gedragen. Gelukkig konden ze me op tijd tot besef brengen dat ik niet handig bezig was. Ook andere mensen begon ik steeds meer te wantrouwen, ik vond dat ze zich verdacht gingen gedragen, alsof ze doorhadden wat ik allemaal deed.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo, wat een vet report om te lezen. Een paar dingen springen ervoor mij uit. Wat jij eigenlijk beschrijft is dat een hele tijd rand-psychotisch bent geweest in de tijd dat je gebruikte. Was dit in nuchtere staat ook zo? Ik heb wel eens documentaires gezien over crystal meth, (National Geoprahic) en daar beschreef geen van de gebruikers deze symptomen. Sterker nog, ze werden juist actiever en positiever tijdens het gebruik van de drug, (denk aan klusjes opknappen) maar werden zoals jij ook beschrijft depressief zodra het middel begon uit te werken.

Het is heel goed mogelijk dat jij een zekere aanleg voor psychose's bezit, ik zou daarom echt enorm oppassen met deze drug. Sterker nog, ik zou proberen het nooit meer aan te raken. Je geeft zelf aan dat je er geestelijk aan onderdoor gaat, wat is het nut van gebruiken dan nog? Het horen van stemmen duidt zo ongelofelijk op iets wat misschien onder het oppervlakte ligt. (paradoxaal hé) Het gebruik van meth is zo een ongelofelijk trigger, het zou zomaar kunnen dat bij verder gebruik er iets knapt.

Hoe oud ben je verder? Ken je jezelf goed genoeg om verantwoordelijk met deze drug om te gaan? Je geeft aan dat je leven er niet door ontwricht raakt, maar je beschrijft eerder al dat door meth getriggerde paranoia de kop opsteekt. Door alleen al dit te ervaren zou mijn leven volledig ontwricht zijn, puur omdat je niet langer objectief en rationeel kunt redeneren.

Ik hoop verder dat je niet teveel geestelijke schade hebt opgelopen door die psychotische verschijnselen, ik heb net als jij ook wel eens stemmen gehoord na overmatig drugsgebruik en slaapgebrek, en dat is wellicht het engst wat mij ooit is overkomen. Na al die tijd ben ik er nog steeds dagelijks mee bezig, het geven van een plek eraan lukt het gewoon niet. Hopelijk lukt het jou wel. :P

Houd ons verder op de hoogte als je wilt!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanks voor je uiteenzetting, sterkte!

Ik denk alleen niet dat je persé aanleg hebt voor psychoses, methamfetamine staat nou gewoon best wél bekend om het veroorzaken van dit soort geintjes bij langdurig/frequent gebruik. :P
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dus wat jij suggereert zou in principe kunnen betekenen dat mensen ook zonder kwetsbaarheid voor psychose's psychotisch kunnen worden van deze drug? Daarmee haal je wel de hele theorie onderuit, die ik ook vaak op internet tegenkom, dat mensen die er geen aanleg voor hebben, ook niet psychotisch kunnen worden.
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#5
leipebaviaan zei:
Dus wat jij suggereert zou in principe kunnen betekenen dat mensen ook zonder kwetsbaarheid voor psychose's psychotisch kunnen worden van deze drug? Daarmee haal je wel de hele theorie onderuit, die ik ook vaak op internet tegenkom, dat mensen die er geen aanleg voor hebben, ook niet psychotisch kunnen worden.
Klik om te vergroten...

Zelfs geheel onthouders die geen aanleg hebben voor schizofrenie kunnen al symptomen krijgen van psychose na 24 geen slaap.(M.A.W iedereen kan psychose krijgen, zeker met drugs)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar is het ook zo dat mensen die eerder vatbaar voor psychoses zijn ook eerder te maken krijgen met psychotische kenmerken na langdurig slaapgebrek? (24 uur +)
a
anoniem93Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit is alleen bij methamfetamine zo toch, niet bij de amfetamine? :grin: Anders weet ik een heel leuk verjaardagscadeau voor mn bestie. ^^
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
leipebaviaan zei:
Dus wat jij suggereert zou in principe kunnen betekenen dat mensen ook zonder kwetsbaarheid voor psychose's psychotisch kunnen worden van deze drug? Daarmee haal je wel de hele theorie onderuit, die ik ook vaak op internet tegenkom, dat mensen die er geen aanleg voor hebben, ook niet psychotisch kunnen worden.
Klik om te vergroten...
Hoezo zouden die mensen dat niet kunnen, hoe kom je bij die theorie? :P

Tuurlijk kan dat wel, iedereen kan psychotisch worden als je er maar genoeg slaapgebrek en/of dope tegenaan gooit. Ik wil je graag ook eventjes verwijzen naar "The russian sleep experiment" :wink:
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#9
leipebaviaan zei:
Zo, wat een vet report om te lezen. Een paar dingen springen ervoor mij uit. Wat jij eigenlijk beschrijft is dat een hele tijd rand-psychotisch bent geweest in de tijd dat je gebruikte. Was dit in nuchtere staat ook zo? Ik heb wel eens documentaires gezien over crystal meth, (National Geoprahic) en daar beschreef geen van de gebruikers deze symptomen. Sterker nog, ze werden juist actiever en positiever tijdens het gebruik van de drug, (denk aan klusjes opknappen) maar werden zoals jij ook beschrijft depressief zodra het middel begon uit te werken.
Klik om te vergroten...
Dankje. Bij mij kwamen de depressies meestal ongeveer een halve week na de laatste keer meth, beetje vergelijkbaar met de dinsdagdip van X, maar dan veel zwaarder en het voelt niet gerelateerd aan de meth. Het was alsof alles tegen zat en iedereen tegen mij was. Het maakte niet uit hoe beroerd ik me voelde, een klein beetje pervitine en ik voelde me weer geweldig. Dat maakt het dus ook zo moeilijk om ermee te stoppen. Op een of andere manier weet het alle levenslust en energie uit je te zuigen. De stemmen waren zowel nuchter als onder invloed aanwezig, maar onder invloed van meth waren ze minder storend/minder nadrukkelijk aanwezig en positiever.

Hoe oud ben je verder? Ken je jezelf goed genoeg om verantwoordelijk met deze drug om te gaan? Je geeft aan dat je leven er niet door ontwricht raakt, maar je beschrijft eerder al dat door meth getriggerde paranoia de kop opsteekt. Door alleen al dit te ervaren zou mijn leven volledig ontwricht zijn, puur omdat je niet langer objectief en rationeel kunt redeneren.
Klik om te vergroten...
Ik ben eind 20. Ik had me al lang voordat ik methamfetamine voor het eerst uitprobeerde al veel informatie over opgezocht, vooral reports van anderen en ook veel gevraagd aan degene via wie ik er in eerste instantie aan kwam, dus ik wist wat ik eventueel kon verwachten en wist ook dat het belangrijk is om er niet teveel aandacht aan te besteden. Ik had alleen niet verwacht dat alles zo snel en zo nadrukkelijk aanwezig zou zijn. Van dingen als de schaduwmensen is met een beetje gezond verstand wel te snappen dat die niet echt zijn. Maar doordat alles zo snel ging wist ik ook wel ergens dat er iets niet klopte en na de pauze tussendoor kreeg ik door dat het ook heel subtiel alles verdraait en wist ik dat ik goed moest opletten met alles wat ik deed. Het is niet dat alles heel anders was dan normaal, maar meer dat er een andere betekenis werd gegeven aan alles wat andere mensen zeiden en deden.

Ik hoop verder dat je niet teveel geestelijke schade hebt opgelopen door die psychotische verschijnselen, ik heb net als jij ook wel eens stemmen gehoord na overmatig drugsgebruik en slaapgebrek, en dat is wellicht het engst wat mij ooit is overkomen. Na al die tijd ben ik er nog steeds dagelijks mee bezig, het geven van een plek eraan lukt het gewoon niet. Hopelijk lukt het jou wel. :P
Klik om te vergroten...
Ik kan wel wat hebben. :)
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#10
anoniem93 zei:
Dit is alleen bij methamfetamine zo toch, niet bij de amfetamine? :grin: Anders weet ik een heel leuk verjaardagscadeau voor mn bestie. ^^
Klik om te vergroten...
Bij gewone amfetamine is er ook kans op al die pret, maar dat gebeurt veel minder snel en minder heftig.
r
raZielLid
01-01-2024, 00:00
#11
leipebaviaan zei:
Dus wat jij suggereert zou in principe kunnen betekenen dat mensen ook zonder kwetsbaarheid voor psychose's psychotisch kunnen worden van deze drug? Daarmee haal je wel de hele theorie onderuit, die ik ook vaak op internet tegenkom, dat mensen die er geen aanleg voor hebben, ook niet psychotisch kunnen worden.
Klik om te vergroten...

Die theorie die jij, denk ik, bedoeld gaat meer over psychotisch worden na/tijdens trippen. Dan heb ik het over psychedelica zoals LSD, paddo's. Of andere middelen zoals bijv wiet/hasj. Hier krijg je niet zo snel een psychose van tenzij je aanleg hebt inderdaad. Bij speed en vooral meth is het een ander verhaal. Volgens mij wordt iedereen psychisch als je het elke dag gaat gebruiken :tongueout: Google maar eens naar: amfetaminepsychose :rock:

@deamon

Fantastisch report (minder fantastisch wat jij ervaarde natuurlijk :tongueout:). Ik zocht al een tijdje naar een report zoals deze. Ervaarde jij die stem alsof het in je hoofd zat of alsof die van buitenaf kwam? Dat demon verhaal klinkt heel interessant maar tegelijk zeer angstaanjagend. Zelf heb ik na 40 uur zonder slaap door de pep wel dingen gehoord zoals een soort radio met gekke demonische muziek of de hele tijd vervormd kindergelach ofzo, maar niet stemmen zoals jij beschrijft. Misschien een rare vraag: maar denk jij dat die demon waar jij t over hebt een soort verslaafd fucked up deel van jezelf was of daadwerkelijk een andere entiteit zoals een geest die tegen je praatte?

Goed dat je geminderd/gestopt ben met die zooi. Ik dacht altijd: als ik toevallig eens meth tegenkom probeer ik het wel een keertje voor de gein. Vooral omdat ik die Amerikanen altijd zo overdreven vind doen met hun drugspropaganda. Maar dit verhaal doet me wel anders denken :wink:
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Deamon, zeer goed verhaal. Zeer duidelijk verwoord. Ikzelf ben daar niet heel goed in. Het psychotische randje van meth heeft mijn hele waarneming en geheugen in de war geschopt. Die periode is een en al chaos in mijn hoofd. Ik heb stukje's herinnering die ik niet meer kan plaatsen in de zin van plaats en tijdstip. Dit maakt het nogal chaotisch om te beschrijven.

Ik werd al na enkele dagen van gebruik psychotisch. Tijdens de trip kreeg ik last van symptomen, maar gekke is dat het me niet echt stoorde. Ik accepteerde het als het ware. Alleen stemmen horen is niet echt tof. Op een gegeven moment begon het mensen uit mijn omgeving op te vallen, en ik maar ontkennen dat ik ergens last van had. Eigenlijk was ik toen al best ver heen, psychotisch gezien.
Uiteindelijk heeft meth me veel psychische problemen gegeven. Ik leefde als het ware op het randje van een psychose. Geestelijk was ik al gebroken, maar ik was zo high dat ik het niet inzag.
Nadat ik gestopt was met gebruiken is het nooit helemaal weggegaan. Uiteindelijk na een periode werd het weer erger. En volgens de psychiater leefde ik in een psychose, waarschijnlijk al geruime tijd. Oorzaak is waarschijnlijk meth. Ikzelf weet het niet.... realiteit, wanen en hallucinaties zijn nogal moeilijk te onderscheiden tijdens zo'n periode.

1 advies. Kijk echt uit met het gebruik van Meth. Het is verraderlijker dan je denkt. Het neemt gewoon controle over je zonder dat je het zelf doorhebt. En bepaalde drugs zijn gewoon bijna niet recreatief te gebruiken. En Meth behoort voor mij in deze categorie. :wave:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Shit man! Wat. Een. Indrukwekkend. Rapport!

Je hebt je status als topreporter weer eens meer dan waar gemaakt!

Ik denk dat dit report er echt voor zorgt dat mensen zich nog 100x bedenken voor ze hieraan beginnen. Ik weet in ieder geval dat ik dat nooit ga doen.

Ik heb nog een klein vraagje: Je had al heeeel veel ervaring met andere psychedelische drugs, is dat één van de redenen waardoor je zo goed met die hallucinaties als de schaduwmensen kon omgaan? Of komt dit puur doordat het zo onrealistisch is dat iedereen wel snapt dat het niet echt is? Want mij lijkt dat wel echt creepy eerlijk gezegd... Zou me helemaal doodschrikken denk ik
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb nog een klein vraagje: Je had al heeeel veel ervaring met andere psychedelische drugs, is dat één van de redenen waardoor je zo goed met die hallucinaties als de schaduwmensen kon omgaan? Of komt dit puur doordat het zo onrealistisch is dat iedereen wel snapt dat het niet echt is? Want mij lijkt dat wel echt creepy eerlijk gezegd... Zou me helemaal doodschrikken denk ik
Klik om te vergroten...

Just my thoughts indeed.
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#15
Net als veel andere mensen hier erg onder de indruk van jouw ervaringen, die je overigens erg netjes verwoord hebt. De twee topics over dit stofje heb ik in een ruk uitgelezen.

Ik had al niet het idee om dit ooit te gaan proberen, maar nu weet ik het helemaal zeker. Hiermee kun je niet spelen.

Bedankt voor het delen en ik wens je veel sterkte toe!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jezus wat heftig man! Wel echt indrukwekkend hoe duidelijk je alles beschrijft.

Wat ik mij nog wel af vraag, je beschrijft hoe je anders met mensen om gaat. Heeft het je relatie met vrienden en familie niet enorm ontwricht?

Veel sterkte Deamon!
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#17
raZiel zei:
@deamon

Fantastisch report (minder fantastisch wat jij ervaarde natuurlijk :tongueout:). Ik zocht al een tijdje naar een report zoals deze. Ervaarde jij die stem alsof het in je hoofd zat of alsof die van buitenaf kwam? Dat demon verhaal klinkt heel interessant maar tegelijk zeer angstaanjagend. Zelf heb ik na 40 uur zonder slaap door de pep wel dingen gehoord zoals een soort radio met gekke demonische muziek of de hele tijd vervormd kindergelach ofzo, maar niet stemmen zoals jij beschrijft. Misschien een rare vraag: maar denk jij dat die demon waar jij t over hebt een soort verslaafd fucked up deel van jezelf was of daadwerkelijk een andere entiteit zoals een geest die tegen je praatte?
Klik om te vergroten...
Dankje. Ik ervaarde die stem alsof een entiteit van buitenaf met mij communiceerde. Het waren niet letterlijk stemmen die ik hardop hoorde, maar het was alsof alles telepathisch aan mij doorgegeven werd. Het deed zich voor als adviseur, maar ik kreeg steeds meer in de gaten dat het mij manipuleerde en de controle over wilde nemen. Uiteindelijk merkte ik dat mijn eigen gedachten ook anders waren, ik had gedachten die niet van mij waren. Dat was anders dan de stemmen, de gedachten kwamen over alsof het mijn eigen gedachten waren, maar het waren dingen die ik normaal niet zou denken. Ik hoorde wel af en toe wat hardop, maar dat waren willekeurige geluiden waarvan ik me afvroeg of ik die echt had gehoord of het mij verbeelde. Zo hoorde ik oa vrij regelmatig een helikopter overvliegen, maar ik kwam uiteindelijk tot de conclusie dat die helikoptergeluiden een soort van oorsuizen was, een torenhoge bloeddruk is vrij goed merkbaar voor de trommelvliezen.

Goed dat je geminderd/gestopt ben met die zooi. Ik dacht altijd: als ik toevallig eens meth tegenkom probeer ik het wel een keertje voor de gein. Vooral omdat ik die Amerikanen altijd zo overdreven vind doen met hun drugspropaganda. Maar dit verhaal doet me wel anders denken :wink:
Klik om te vergroten...
Ik dacht eerst ook dat veel info over methamfetamine ook van die anti-drugspropaganda was, maar de verhalen over meth bleken toch niet zo'n complete onzin te zijn als de meeste andere anti-drugsverhalen. Volgens mij is die propaganda wel medeverantwoordelijk voor de methepidemie oa in de VS, in landen met een repressief drugsbeleid zijn vooral de meest verslavende soorten verkrijgbaar.

dubbel0seven zei:
Deamon, zeer goed verhaal. Zeer duidelijk verwoord. Ikzelf ben daar niet heel goed in. Het psychotische randje van meth heeft mijn hele waarneming en geheugen in de war geschopt. Die periode is een en al chaos in mijn hoofd. Ik heb stukje's herinnering die ik niet meer kan plaatsen in de zin van plaats en tijdstip. Dit maakt het nogal chaotisch om te beschrijven.
Klik om te vergroten...
Ik vond jouw verhalen in mijn andere topic anders juist wel goed. :) Misschien niet zo lang, maar wel duidelijk. Ik vond het ook niet echt makkelijk om alles op een rijtje te zetten, maar gelukkig ben ik niet zo ver heen geweest als jij.

1 advies. Kijk echt uit met het gebruik van Meth. Het is verraderlijker dan je denkt. Het neemt gewoon controle over je zonder dat je het zelf doorhebt. En bepaalde drugs zijn gewoon bijna niet recreatief te gebruiken. En Meth behoort voor mij in deze categorie. :wave:
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je waarschuwingen, zoals je hebt kunnen lezen ben ik er intussen ook al verschillende keren achtergekomen dat het mij meer onder controle had dan ik dacht. Ik weet dat ik op dit moment zeker nog niet moet denken dat het voorbij is. Ik voelde me zo goed vorige week, maar dit weekend had ik een dipje. Ik werd zaterdag wakker en voelde me leeg, geen enkele motivatie of levenslust. Gelukkig kon ik mezelf onder controle houden en heb ik geen pervitine genomen, ik was wel blij dat ik mijn 'gebruiksklare' voorraadje weggegooid had. Ik voel me vandaag weer beter, het is goed te merken hoe belangrijk het is om een actief leven te hebben. Het is een hardnekkig kreng, soms lijkt alles weer goed te zijn, maar enkele dagen later wordt het weer wat dwingender.

MusicIsLife zei:
Shit man! Wat. Een. Indrukwekkend. Rapport!

Je hebt je status als topreporter weer eens meer dan waar gemaakt!

Ik denk dat dit report er echt voor zorgt dat mensen zich nog 100x bedenken voor ze hieraan beginnen. Ik weet in ieder geval dat ik dat nooit ga doen.
Klik om te vergroten...
Dankje. Ik dit report ook speciaal gemaakt als waarschuwing. Ik heb het onderschat en wil anderen voor die fout behoeden. Het is volgens mij niet onmogelijk om het onder controle te houden, maar wel heel moeilijk.

Ik heb nog een klein vraagje: Je had al heeeel veel ervaring met andere psychedelische drugs, is dat één van de redenen waardoor je zo goed met die hallucinaties als de schaduwmensen kon omgaan? Of komt dit puur doordat het zo onrealistisch is dat iedereen wel snapt dat het niet echt is? Want mij lijkt dat wel echt creepy eerlijk gezegd... Zou me helemaal doodschrikken denk ik
Klik om te vergroten...
Ik denk dat mijn tripervaring wel geholpen heeft, daardoor wist ik wel aardig hoe ik de hallucinaties een beetje onder controle kon houden. Al zijn de hallucinaties van meth en gewone pep heel anders dan hallucinaties van een tripmiddel, alles zag er normaal uit, alleen dan zag ik wat dingen die er niet waren. Mijn eerdere ervaringen met de schaduwmensen hebben ook wel geholpen. De eerste keer dat ik ze zag was tegen het einde van een XTC-trip, toen ik naar huis fietste. Ik zag ze overal lopen op de stoep en als ik dichtbij kwam verdwenen ze. Toen kreeg ik al gelijk door dat ze in principe hun eigen ding doen zolang je ze niet stoort. Ik heb ze ook een paar keer eerder gezien door een combinatie van gewone pep en slaapgebrek, in die gevallen zag ik ze her en der in een donker hoekje staan en zag ik ze alleen maar in mijn ooghoeken. Bij meth waren ze wat nadrukkelijker aanwezig. Het zijn meestal donkere silhouetten die uit een soort van donkere rook lijken te bestaan, ik vond het niet heel moeilijk om te snappen dat die niet echt zijn. Al was het wel zo dat ik naar verloop van tijd begon te geloven dat er toch wel iets van waar moest zijn. Toen ik nog een klein kind was, had ik ook wel eens schimmen en dergelijke gezien, maar als ik mijn ouders riep en die het licht aandeden was er niks. Daar aan denkend dacht ik dat de schaduwmensen misschien wel echt zijn, dat het een soort van geesten zijn die je alleen kunt zien als je daar gevoelig voor bent, bijvoorbeeld als je nog jong en onbevooroordeeld bent of onder invloed van iets.

I love shrooms zei:
Jezus wat heftig man! Wel echt indrukwekkend hoe duidelijk je alles beschrijft.

Wat ik mij nog wel af vraag, je beschrijft hoe je anders met mensen om gaat. Heeft het je relatie met vrienden en familie niet enorm ontwricht?

Veel sterkte Deamon!
Klik om te vergroten...
Ik heb gelukkig nog normaal contact met iedereen. Achteraf heb ik de meeste mensen uitgelegd hoe het kwam en ben extra vriendelijk gaan doen tegen iedereen en ik merk dat dat wel goed helpt.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#18
dubbel0seven zei:
Deamon, zeer goed verhaal. Zeer duidelijk verwoord. Ikzelf ben daar niet heel goed in. Het psychotische randje van meth heeft mijn hele waarneming en geheugen in de war geschopt. Die periode is een en al chaos in mijn hoofd. Ik heb stukje's herinnering die ik niet meer kan plaatsen in de zin van plaats en tijdstip. Dit maakt het nogal chaotisch om te beschrijven.
Klik om te vergroten...
Deamon zei:
Ik vond jouw verhalen in mijn andere topic anders juist wel goed. :) Misschien niet zo lang, maar wel duidelijk. Ik vond het ook niet echt makkelijk om alles op een rijtje te zetten, maar gelukkig ben ik niet zo ver heen geweest als jij.
Klik om te vergroten...
Ik vind bepaalde dingen lastig te verwoorden. Zoals de trip zelf. Langzaam aan gebruikte ik steeds meer en ook iedere dag 24/7. Toen werden psychotische symptomen ook een standaard onderdeel van de trip. Die kwamen samen met het heftige en lange gebruik van Meth. Daardoor kan ik die periode moeilijk omschrijven. Ik had hallucinaties, wanen en een sterk verstoord denkpatroon. Ik kan dat wel eens proberen te beschrijven mocht je interesse hebben in mijn trip beleving :wink:
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#19
dubbel0seven zei:
Ik vind bepaalde dingen lastig te verwoorden. Zoals de trip zelf. Langzaam aan gebruikte ik steeds meer en ook iedere dag 24/7. Toen werden psychotische symptomen ook een standaard onderdeel van de trip. Die kwamen samen met het heftige en lange gebruik van Meth. Daardoor kan ik die periode moeilijk omschrijven. Ik had hallucinaties, wanen en een sterk verstoord denkpatroon. Ik kan dat wel eens proberen te beschrijven mocht je interesse hebben in mijn trip beleving :wink:
Klik om te vergroten...
Ik kan goed begrijpen dat je het lastig vind om jouw ervaringen te beschrijven, ik vond het al niet makkelijk om de dingen die ik heb meegemaakt in een relatief korte periode te beschrijven. Ik ben wel nieuwsgierig naar de dingen die jij hebt meegemaakt en zal het wel leuk vinden om het te lezen. :)
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zal wel een verhaal maken van de meest gekke en opvallende dingen. Post het hier wel bij je in het topic.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."