Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[Triggerwarning] 50ug 1P-LSD, wanneer leek dat een goed idee?

[Triggerwarning] 50ug 1P-LSD, wanneer leek dat een goed idee?

74 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PlĂžpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zoals algemeen bekend gebruik ik zelden drugs. Als ik drugs gebruik is dat vaak LSD, vrijwel altijd met een therapeutische of introspectieve intentie. Een lage dosis LSD heeft me meer dan eens ergens doorheen geholpen waarvan ik nog niet wist dat ik er tegenaan zat te hikken. Ik heb ook eerder microdoses gedaan als ongeveer alle seinen op rood stonden. Dat leverde dan absoluut een moeilijke dag op, maar wel altijd met een waardevolle opbrengst. Over vandaag ben ik er nog niet helemaal of er ĂŒberhaupt één hersencel actief is geweest bij de beslissing LSD te nemen. Ik gebruik dit report vooral om alles inclusief aanloop en context op een rijtje te krijgen voor mezelf. Wees gewaarschuwd, er kunnen stukjes in zitten die heftig zijn om te lezen. En mij kennende zal het wel een longread worden. Geen zin in? Scroll door naar de tl;dr.

Mogelijk haal ik later nog wat weg ivm persoonlijke lading, gelieve quoten te beperken tot steekwoorden/zinnen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
M
Mevrouw PlĂžpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spoiler: Aanloop, context en langdradig gezwets
Afgelopen week was pittig. Het heel snel naderende afscheid van de hond van mijn ouders, wat extreem onrechtvaardig voelde. Daarover elke dag contact met mijn moeder, waarin ik als 'blik met iets meer afstand' de rol nam van het bewaken van het comfort van de hond, zonder daarbij de emoties van mijn moeder uit het oog te verliezen. Vrijdag de eerste afspraak van mijn intensieve traumabehandeling. Ook heel spannend. Waar ik me normaal vrij onaangedaan door zo'n gesprek weet te loodsen (valkuil) werd ik nu meteen een aantal keer klem gezet en ervoer ik voor het eerst dat er dingen waren die ik niet wilde zeggen of waar ik me extreem ongemakkelijk bij voelde. Op de kop naar huis, maar dan anders. Even later een afspraak met een nieuwe ondersteunende hulpverlener, waar ik me nog niet genoeg op mijn gemak voelde me helemaal bloot te geven over mijn mentale staat op dat moment. Aansluitend daarop door naar mijn ouders, nog even knuffelen met de hond en door naar de dierenarts. Objectief gezien is de hond heel rustig en vredig ingeslapen, heeft ze snoepjes gegeten totdat ze te slaperig werd. Haar hoofd in mijn moeders handen gelegd en haar ogen dichtgedaan voor een dutje waarvan zij nog niet wist dat het voor altijd zou duren. Maar gevoelsmatig... Een intens verscheurde Plop.

Weinig tijd om bovenstaande te verwerken, want er moesten boodschappen worden gedaan en een tas worden ingepakt voor een dag demonstreren in Den Haag. Vrienden vroegen zich nog af of ik wel moest gaan, ik heb zelf (te) weinig tijd genomen om daarbij stil te staan. Ik denk dat ik ook liever niet wilde worden ingehaald door mijn emoties, dus vol gas vooruit. Pas de ochtend daarna in de trein had ik wat tijd om het e.e.a. te overdenken, maar toen was ik al onderweg dus hey ho, let's go. Een mening over die demonstratie mag hier trouwens compleet achterwege worden gelaten. Ga er maar vanuit dat ik me terdege bewust ben over de verschillende meningen daaromtrent, en dat ik op heel veel andere momenten en plekken graag in gesprek ga, maar laat dit topic alsjeblieft mijn safe space zijn. Na een intense dag kwam ik alleen thuis en zorgde een externe trigger voor een neerwaartse spiraal. Uiteindelijk onrustig geslapen met intense dromen met intense emoties.

Spoiler: Longread tripreport
Gezien de gebeurtenissen van afgelopen week en het gebrek aan tijd om die te verwerken was ik erop voorbereid dat vandaag geen leuke dag zou worden. Maar ik was niet voorbereid op de mate van verwarring en wazigheid waarmee ik vanmorgen wakker werd en die ook aan bleef houden. Tussen het lamzakken en hondjes knuffelen door las ik de informatie over mijn behandeling door. En daar braken de dijken door. Huilbui #1 (ik waarschuw vast: die tel gaan we kwijtraken). Waar precies op deze ochtend/middag het idee LSD te nemen mijn brein in sloop weet ik niet. Ik kan me wel herinneren dat ik een paar keer heb gedacht 'hey hallo, vet slecht idee, nee'. Niet hard genoeg gedacht blijkbaar. Met de eerste 25ug al een tijdje onder mijn tong ga ik rond 15u even op bed liggen. Ik sta stil bij de emoties die ik voel: we duiken er head first in vandaag. Niet veel later voel ik handen langs mijn lijf. Een bekende herbeleving, maar hoe echt hij voelt is nieuw. Waar ik ze normaal stil liggend aan kan gaan, voel ik mijn lijf nu schokken. Dan volgt een volgende bekende herbeleving: twee handen om mijn keel. Ik moet moeite doen te blijven ademen. De behoefte aan iemand naast me die deze herinneringen kan overschrijven of verdringen is groot. Been there, done that, werkt niet. Die wetenschap maakt de eenzaamheid niet minder. Huilbui #2. 'Alles mag eruit, laat het maar gaan'. De intentie is gezet. De gedachte achteraf hierbij: 'be careful what you wish for'.

Overtuigd dat ik van de 25ug LSD niets ga voelen en dat het (blijkbaar) nog head firster kan leg ik de tweede 25ug onder mijn tong. Ik twijfel nog of ik in verband met tolerantie niet nog meer moet nemen, gewoon de rest van de zegel? Ik denk dat ik mijzelf nog heel lang dankbaar blijf van mijn vrekkige gedachte dat het zonde van de rest van de zegel zou zijn, dus dat vandaag gewoon een verloren dag is. Met die acceptatie trek ik om 15u30 mijn schoenen aan en lijn ik de honden aan voor een wandeling - die moeten er toch een keer uit. Ik kan geen koptelefoon met juiste adapter of draadloze oortjes vinden, dus zonder muziek op pad. Boeit niet, want van die LSD ga ik toch niets voelen. Zo uitgetypt lijkt dit een vrij coherent verhaal, maar de mate van verwarring was hier onverminderd groot. Ik ben de hele dag al niet echt op deze planeet.

Halverwege de wandeling voelt het of mijn hele hoofd van binnen opzwelt. Mijn keel en neus haperen bij elke ademhaling alsof ik snotverkouden ben, mijn ogen voelen alsof ik een enorme hooikoortsaanval heb, zo dik. Dit herken ik uit de trip met @Roze Olifant. Het eerste moment dat ik denk: 'this is gonna be a shitshow'. Reutelend als een vis op het droge hobbel ik verder. Enerzijds voel ik mijn lijf niet, geen enkele verbinding met de voeten die ik onder me heen en weer zie gaan. Anderzijds ben ik me ontzettend er ontzettend bewust van dat ik het bloedheet heb en het zweet over mijn rug gutst.

Ik merk dat ik schaamte voel over dingen die ik denk of voel. Experiment: denk alles wat je denkt en voel alles wat je voelt. Ik lach mezelf een klein beetje uit als ik me besef hoeveel schaamte ik voel over hele normale dingen en ik moet een beetje huilen als ik besef hoe moeilijk ik het vind om het onderscheid te maken tussen de slachtofferrol aannemen en slachtoffer zijn. Ik wil het allebei niet, maar traumaverwerking begint bij de acceptatie dat er gebeurtenissen zijn geweest waarbij ik slachtoffer was. Er zijn mij dingen aangedaan. Ik word misselijk, sta een paar keer te kokhalzen. Er passeert een moment dat ik mijn sluitspier even heel snel moet herinneren aan zijn functie, mits ik het voorbeeld van @Zweevteev niet wil volgen. En ik heb een lichte broek aan dus dat wil ik heel graag niet. De Labrador sleurt me bijna mee het water in, het allerliefst was ik met haar mee gegaan. Zo warm. Toch trek ik haar terug, genoeg gezwommen, ik wil naar huis, ik voel me ontzettend slecht. Ondertussen lees ik een appje van mijn buddy van gister. Die heeft afgelopen nacht een innige relatie gehad met de toiletpot, of het goed met mij gaat. Ik hoop van harte dat we dit niet gaan doen. Alles mag eruit behalve de inhoud van mijn maag en darmen. Hier ergens komt huilbui #3 voorbij, voor een extra dramatisch 'reutelende vis op het droge'-effect.

Thuis aangekomen probeer ik de honden af te drogen maar dat lukt niet. Het lijkt of ik geen contact heb met mijn lijf, ik voel mijn handen niet. Ik heb er ook helemaal de kracht niet voor en ik geef het op. De geur van natte hond is zo intens dat ik met medeneming van een appel en een leeg glas - ik heb nog niets gedronken vandaag - naar boven vlucht en een bad aan zet. Het koortsige gevoel blijkt ondertussen gewoon te kloppen, mijn temperatuur is 38 graden. Voor mijn gevoel heb ik uren gewacht en honderd dingen gedaan wanneer ik rond 17u weer de badkamer in loop en mijn gore zweetkleren uittrek om me vervolgens te laten zakken in een laagje water waarin je een peuter nog niet zou kunnen verzuipen. Met mijn armen om mijn benen en mijn hoofd op mijn knieën wacht ik tot het waterpeil stijgt. Ik voel me een kwetsbaar hoopje mens. Huilbui #4. Deze gaat nog redelijk beschaafd. Voor de zoveelste keer bedenk ik me dat het heel handig zou zijn als je in je hoofd op een 'Record'-knop zou kunnen drukken zodat alle gevoelens en gedachten opgenomen worden om ze later, nuchter, terug af te spelen. God, wat zou dat bijdragen aan mijn herstel. Maar de recordknop is er niet en ik ben te verward om dingen op papier te zetten.

Mijn bad is voorzien van een thermostaatkraan, maar zoals gewoonlijk onder invloed van LSD is mijn innerlijke thermostaat in staat om me te voorzien van een prachtig setje brandwonden. Ondanks mijn broeierige zweterigheid heb ik het koud. Een kou die niet te verwarmen is. Dat weet ik, dus ik weersta de verleiding om het bad met heet water bij te vullen totdat ik het wél lekker warm heb. Warm maar te koud. Ik voel me bij lange na niet genoeg, maar tegelijk ook veel te veel. Te goot en te klein. Dat ik nergens een uitgesproken standpunt inneem maakt dat ik nergens echt bij hoor. Dat ik maar zelden drugs gebruik maakt dat ik er op DF een beetje buiten val. Maar dat ik soms drugs gebruik maakt ook dat ik bij mensen die daar tegen zijn buiten de boot val. Dat zeer gematigd klimaatactivist ben maakt dat ik het gevoel heb me te moeten verantwoorden naar mensen (waaronder ook vrienden) die tegen de acties waaraan ik mee doe zijn, maar ook naar de mensen wåårmee ik de acties doe. En ondertussen zie ik de agenten die tegen ons zijn en elke wegwerpponcho die ze zien zullen gebruiken om dat uit te spreken, maar ik zie ook de agenten die gemoedelijk toe staan te kijken, twee ouderen die aangeven mee te willen doen onder de afzetting door helpen, die zeggen 'als je hier toch bent kun je er maar beter wat moois van maken'. En ik zie heel bewust ook de agenten die zodra er langs het fietspad een scootertje bij de scooterbrigade - waar af en toe een shawl nog even extra hoog over de neus wordt opgetrokken - aansluit zich omdraaien om dat in de gaten te houden. De agenten die, als er een mongool besluit gas te geven vóór mij op de eerste rang staan om dat op te vangen. Ik voel de positie waar ik die agent in breng en ondanks dat dat zijn werk is (en hij dat ook uitspreekt) vind ik daar wat van. Dat ik altijd overal in het midden sta, maakt dat ik altijd overal buiten val. En meestal laveer ik daar prima tussendoor en ben ik blij me niet aan de mening van een groep te hoeven conformeren, maar op dit moment voel ik vooral het erbuiten vallen. Huilbui #5.

Inmiddels begint een stormvloed aan emoties het over te nemen. Dit zou een prima moment zijn geweest om hulp te bellen en in tegenstelling tot de normale gang van zaken wil ik dat ook. Maar ik heb drugs op. De behoefte aan contact is groot, maar mijn gedachten niet coherent genoeg om contact te leggen. In eerste instantie gedachteloos laat ik mijn handen langs mijn been gaan. Het valt me op dat ik een grotere afstand voel dan normaal. Zowel mijn handen als mijn been zijn niet van mij, maar als dat zo was zou ik het helemaal niet voelen en ik voel het wel, dus heh? Zonder LSD is er ook een afstand trouwens: ik raak mezelf aan zoals een arts zijn (of haar) patiënt. Absoluut geïnteresseerd, maar ook absoluut gespeend van elke vorm van liefde. Deze benen hebben zo weinig liefde ontvangen. Niet omdat niemand ze liefde wilde geven, maar omdat ik het ze zelf, mij zelf, niet kon geven. En omdat ik het niet of moeilijk kan ontvangen. De ontvanger is kapot. Stond al op de lijst voor therapie om te repareren. Niet letterlijk. Huilbuien volgen elkaar inmiddels in rap tempo op. Van stil huilen naar zacht snikken tot lange uithalen. Ben ik even blij dat mijn huisgenoot er niet is.
Spoiler
Mijn vingers gaan langs de littekens van vroeger. Misschien is de poging van destijds om iets van de gevoelens die achter metersdik matglas verstopt zaten te voelen het meest intense wat mijn brein en lijf ooit bewust met elkaar hebben uitgewisseld.

De behoefte aan contact word steeds groter en het besef dat ik niet weet hoe ook. Ik wissel een paar berichtjes uit met @Zeehond maar wil hem niet ongerust maken. Hij appt 'dit is tijdelijk' en ik denk 'neehoor vriend, dit gaat nooit voorbij'. Er staat een vriend op mijn shortlist, maar daarmee heb ik al lang niet gesproken. Ik stuur hem om 18u een appje met zijn naam. Een vriend die in de buurt woont vraag ik of hij thuis is. Ik laat me drijven in bad, voel de invloed van mijn ademhaling: een heel stuk bovendrijven als ik diep inadem, bijna kopje onder als ik heel diep uitadem. Er zijn meer CEV's dan ik dacht, maar de emotie neemt het teveel over om ernaar te kijken. Zou ik diep genoeg uit kunnen ademen om te verdwijnen? Tussendoor kijk ik steeds op mijn telefoon. Ik ben inmiddels zes eeuwen ouder, maar het is pas 3, 5, 6 minuten later. De tijd is kapot. Elke keer als ik denk dat het huilen klaar is begint het opnieuw. Het vraagstuk over hulp vragen terwijl ik drugs heb gebruikt speelt nog steeds, maar ik besluit halfslachtig dat ik het op zijn minst verdien hulp te vragen. Ik bel de eerste vriend, maar hang ook weer op voor hij op kon nemen. Hij appt en ik app terug of hij vanavond toevallig niets te doen heeft. Om me vervolgens te beseffen dat dit voor iemand die gemiddeld na 3 maanden terug appt absoluut geen duidelijke hulpvraag is. "Hoezo is het zo moeilijk om hulp te vragen?" stuur ik er achteraan. Ondertussen heb ik de stop uit het bad getrokken en probeer ik op te staan. Het lukt niet. Met geen mogelijkheid.

Ik mis iemand in huis die je soms tegen het lijf loopt (of zich af zou vragen waarom da fuq zijn chick zit te janken in de badkamer) en die je gewoon even vast kan houden. En iemand die me uit het bad zou kunnen vissen. Want de vriend die ik probeerde te bellen voel ik me absoluut comfortabel bij om hem onder te snotteren en te kwijlen en hij zou me met alle liefde vasthouden tot ik eindelijk uitgedroogd/opgedroogd was, maar hij heeft geen huissleutel. Zo af en toe doe ik een verwoede poging op te staan maar tevergeefs. Meer huilen, spugen, kokhalzen. Alles mag eruit, laat het maar gaan.

Uiteindelijk lukt het me op te staan en af te douchen, maar daarna moet ik weer gaan zitten. Tegen de tijd dat ik uitgehuild ben is mijn handdoek grotendeels volgesnotterd en ben ik grotendeels opgedroogd. De andere handdoek pak ik voor mijn haar, maar ik droog me routinematig toch verder af en zoek schone, zachte kleren. In mijn babyroze trainingsbroek én roze enorme fleece hoody stommel ik de trap af, in de lach schietend bij de gedachte dat ik in deze outfit de deur open zou moeten doen. Mijn standaard is niet hoog, maar hier moeten we wel wat op bedenken åls er iemand komt. De andere vriend appt terug, laat vervolgens weten dat hij me nu niet op kan vangen, maar blijft wel oppervlakkig in gesprek. Met de honden nog nat en stinkend erbij op de bank (ze voelen zich de koning te rijk dat ze aan die afdroogbeurt zijn ontkomen én toch op de bank mogen) begin ik heel langzaam te landen. Ik ben doodmoe.

Het liefst zou ik even met mijn moeder bellen, gewoon even menselijk contact. Ik heb vandaag nog geen andere stem gehoord dan die van mijzelf. Ik probeer het bij een paar vrienden, maar wederom zonder duidelijke hulpvraag. Het resultaat: ik bel morgen met heel veel mensen.

Tl;dr:
Inmiddels, nu ik weer gewoon ben ingeplugd bij planeet aarde, heb ik me gerealiseerd dat ik gisteravond al ben begonnen met dissociëren en dat ik vanmorgen nog meer gedissocieerd wakker ben geworden. In de waas daarvan aan een al dan niet lage dosis LSD beginnen is objectief gezien natuurlijk ontzettend dom. Een beetje jammer dat ik in die mate van dissociatie niet zo heel capabel ben gebleken dit objectief te bekijken. Tijdens het grootste deel van deze reis was ik fysiek erg zwak. Dat herken ik vanuit dissociatie en speelde ook in mijn eerste Ayahuasca-reis een grote rol. Ik denk dat het dissociëren voor mij het effect van psychedelica flink versterkt. In dit geval heeft het goed uitgepakt. Ik ben niet gevlucht voor mijn gevoelens maar ik heb ze juist intens in de ogen gekeken en doorvoeld. Of vandaag minder dramatisch was verlopen zonder LSD is ook maar de vraag, goede kans van niet. Ik denk dat alles vandaag weliswaar op het randje van handelbaar maar toch relatief gedoseerd naar buiten is gekomen, waar ik er nuchter veel harder tegen zou hebben gevochten. Maar ik weet ook dat de actie van het nemen van de LSD vanuit hetzelfde destructieve mechanisme als automutilatie ooit en dat is iets om mee op te passen.

@Roze Olifant vroeg ergens vanavond hoe ik me nu voel. "Alsof de hele dienstregeling van de NS de hele dag over me heen is gereden zonder uitval van treinen, met uitzondering van die ene trein die ze in mijn reet hebben geparkeerd".

Spijt? Nee.

But would not recommend.

Morgen heb ik twee afspraken, dinsdag een dagje om bij te komen. Nu een poging te gaan slapen.
I
Immersive.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ook niet vervelend om te zeggen. Maar zeker voor mensen met mentale aandoeningen, is t soms oon wel leuk pauze van jezelf te hebben
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dikke knuffel 💛
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goedemorgen lieve PlĂžp,
Heel mooi dat je dit met ons deelt en durft te delen.
Ik kan haast voelen wat je opschrijft.
Hele dikke knuffel voor je ❀❀❀
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou zo graag nog iets liefs willen zeggen, maar eigenlijk is het allemaal al gezegd.
đŸŒč❀đŸŒč
M
Mevrouw PlĂžpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn hoop was dat ik me na een nacht goed slapen beter zou voelen. Dat is niet zo. Het lukt me nog niet mezelf weer op poten te zetten. Eten gaat soort van ok, drinken niet. Op de bank geslapen, vaak wakker. Gister helder, vandaag niet. Iedereen om me heen is lief en dat roept weerstand op. Heel veel weerstand. Ik kan het niet goed ontvangen. Heb niet het gevoel dat ik dat verdien (rationeel weet ik prima dat dat anders is). Begin van de middag veel onrust en huilbuien, op het punt gestaan een hulpverlener te bellen maar toen kalmeerde het weer. Het zou zoveel makkelijker zijn fysieke pijn te voelen.

De behoefte aan rust en even niets voelen, denken, hoeven of zijn is groot.

Vanavond moet (wil) ik een debrief leiden over de actie van zaterdag. Ik ga zo proberen te sporten en ik hoop dat dat me voldoende in mijn window of tolerance brengt om vanavond mijn taak te vervullen. Denk dat het goed is even onder de mensen te zijn.
R
Rottende BlabladorLid
01-01-2024, 00:00
#8
“If you can’t stand the heat stay out of the kitchen”. LSD is gene wondermiddel off course. Sad dat u zo bad ging op zon lage dose. Gezien uw ganse lap tekst ook aardig in de knoop met uzelf en dan LSD argeloos tot u nemen is vragen om opname. Ook de drukte op dees forum is hard werk dus houdt u rustig en neem afstand van de digitale vaak “nep” wereld en u zult u zeker en vast beter voele.

Maar het is belangrijk om te erkennen dat het gebruik van LSD geen oplossing biedt voor trauma of emotionele pijn, en het kan zelfs deze problemen verergeren of nieuwe problemen veroorzaken.

Het is moedig dat u open bent over je ervaring en dat u op zoek bent naar manieren om te herstellen. Het kan nuttig zijn om professionele hulp te zoeken bij het verwerken van je ervaring en het omgaan met eventuele onderliggende trauma's of emotionele problemen. Daarnaast is het belangrijk om uzelf te omringen met ondersteunende mensen die je kunnen helpen tijdens je herstelproces. Een plek als deze online vind men vaak wel lotgenoten maar eerlijk ook veel verslaafden welke uw visie op de wereld versomberen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rottende Blablador zei:
“If you can’t stand the heat stay out of the kitchen”. LSD is gene wondermiddel off course. Sad dat u zo bad ging op zon lage dose. Gezien uw ganse lap tekst ook aardig in de knoop met uzelf en dan LSD argeloos tot u nemen is vragen om opname. Ook de drukte op dees forum is hard werk dus houdt u rustig en neem afstand van de digitale vaak “nep” wereld en u zult u zeker en vast beter voele.

Maar het is belangrijk om te erkennen dat het gebruik van LSD geen oplossing biedt voor trauma of emotionele pijn, en het kan zelfs deze problemen verergeren of nieuwe problemen veroorzaken.

Het is moedig dat u open bent over je ervaring en dat u op zoek bent naar manieren om te herstellen. Het kan nuttig zijn om professionele hulp te zoeken bij het verwerken van je ervaring en het omgaan met eventuele onderliggende trauma's of emotionele problemen. Daarnaast is het belangrijk om uzelf te omringen met ondersteunende mensen die je kunnen helpen tijdens je herstelproces. Een plek als deze online vind men vaak wel lotgenoten maar eerlijk ook veel verslaafden welke uw visie op de wereld versomberen.
Klik om te vergroten...

@Rottende Blablador, je weet dit vast nog niet omdat je nieuw bent, maar @Mevrouw PlÞp is één van de meest verantwoordelijke gebruikers van het hele forum. Het is -onder andere- daarom zo -denk ik, want het was voor mijn tijd- dat ze Moderator is.

Dingen werken hier op Drugsforum.nl wat anders dan veel andere fora omdat sommige mensen hier veel ervaring hebben en met de psychiatrie en/of de verslavingszorg.

Zelf heb ik de gevolgen van de heroĂŻne-golf als kind meegemaakt en er als jongvolwassene mijn tenen in gedoopt. (Ben nu 46).

Bij sommigen van de jongere forumleden vraag ik me af of ze wel begrijpen waarmee ze zich inlaten. Die indruk heeft @Mevrouw PlĂžp nooit gemaakt.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wauw
 plop
 wat is dit allemaal? Ik schrik hiervan. Ik ga het allemaal nog een aantal keer lezen want het verdient meer dan 1 keer lezen. Je weet dat ik je respecteer en je ontzettend hoog heb zitten, als persoon, als mod, je bent echt een tof persoon en ik hoop dat je goed hersteld.

We zijn er voor je. Als forum, als team, we helpen jou zoals je ons altijd hebt geholpen. đŸ€

You’ll manage. đŸ’Ș
R
Rottende BlabladorLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is nogal een drug om tot u te nemen dat LSD. Kheb het hele verhaal dat ze hier heeft neergeschreven dan ook volledig gelezen en vind in zo’n situatie zitten en achtergrond van psychische verleden het toch wel een beetje onverantwoord en gevaarlijk zo’n bezigheid als trippen in haar situatie. Mag dan wel nieuw zijn hier maar ik zie dat ze als mod wel degelijk goed werk verricht maar het is beter om hier op zo’n forum met meer probleemgevallen misschien verstandig een stapje terug te nemen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rottende Blablador zei:
Het is nogal een drug om tot u te nemen dat LSD. Kheb het hele verhaal dat ze hier heeft neergeschreven dan ook volledig gelezen en vind in zo’n situatie zitten en achtergrond van psychische verleden het toch wel een beetje onverantwoord en gevaarlijk zo’n bezigheid als trippen in haar situatie. Mag dan wel nieuw zijn hier maar ik zie dat ze als mod wel degelijk goed werk verricht maar het is beter om hier op zo’n forum met meer probleemgevallen misschien verstandig een stapje terug te nemen.
Klik om te vergroten...
Deze gebruiker is al langere tijd mod en erg geliefd. Ze is niet van de hardcore tripreports maar dit raakte haar blijkbaar heel erg, het moest er uit en dat mag en ik zie niet waarom je er een probleem van maakt.

Als elke mod elke party festival trip om het weekend gaat reporten het een ander verhaal. Ik snap je punt maar het ligt naar mijn inziens anders in dit geval. Denk ik.
R
Rottende BlabladorLid
01-01-2024, 00:00
#13
u weet natuurlijk best dat het droppen van vloeibaar LSD op een zegel op z’n minst gezegd alles behalve nauwkeurig. en is het weldegelijk mogelijk om een veel te hoge dosering van deze drug te tot zich genomen kan hebben. Triggerwarning was op z’n plaats en een kritische note mag hier toch wel geuit worden?
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo @Mevrouw PlĂžp , eerst wist ik niet wat te zeggen.

Maar nu wel: "Never waiste a good crisis !"

Maar neem jouw tijd ! Ik weet hoe bezigheden contraproductief kunnen zijn.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Rottende Blablador zei:
Triggerwarning was op z’n plaats en een kritische note mag hier toch wel geuit worden?
Klik om te vergroten...
Die staat er toch?

Ik snap niet waar je nu een probleem van komt maken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rottende Blablador zei:
u weet natuurlijk best dat het droppen van vloeibaar LSD op een zegel op z’n minst gezegd alles behalve nauwkeurig. en is het weldegelijk mogelijk om een veel te hoge dosering van deze drug te tot zich genomen kan hebben. Triggerwarning was op z’n plaats en een kritische note mag hier toch wel geuit worden?
Klik om te vergroten...
Zeker, en ik snap je reactie ook wel maar ik wilde alleen benadrukken dat dit niet een geval is van iemand die constant grenzen overschrijdt en ik vind dat dit report gepost mag worden, en dat heeft ze vind ik op een goexe manier gedaan.z
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Rottende Blablador

Helemaal prima dat je een eigen mening hebt en die ook deelt. Er zitten absoluut risico’s vast aan in een matige set&setting lsd te nemen. Het is overduidelijk dat zowel @Mevrouw Plþp als andere leden op dit forum daar bewust van zijn. Als je daar nog een keer extra op wilt wijzen kan dat maar let wel een beetje op je toon.


Rottende Blablador zei:
Een plek als deze online vind men vaak wel lotgenoten maar eerlijk ook veel verslaafden welke uw visie op de wereld versomberen.
Klik om te vergroten...
Rottende Blablador zei:
neem afstand van de digitale vaak “nep” wereld en u zult u zeker en vast beter voele.
Klik om te vergroten...
Rottende Blablador zei:
op zo’n forum met meer probleemgevallen
Klik om te vergroten...
Hier doe je wel echt veel aannames en schets je een heel eenzijdig beeld. Ten eerste zitten er ook heel veel niet-verslaafde mensen op dit forum. Ten tweede
 wie zegt dat (ex) verslaafden niets zinnigs te melden hebben en altijd een vertroebeld beeld geven?

Ik denk dat mevrouw plop, ondanks haar persoonlijke issues, heel goed zelf kan inschatten waaraan en met wie ze haar tijd en energie wilt besteden. Daar heeft ze misschien niet per se de mening van een nieuw lid voor nodig die nog geen kennis heeft kunnen nemen van haar persoonlijkheid, uitermate beperkte drugsgebruik en functioneren omdat dat nieuwe lid pas vandaag lid is geworden.

Ik vermoed toch echt dat ze meer heeft aan de andere hartverwarmende, en soms kritische, reacties van leden die haar al wat langer kennen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rottende Blablador zei:
Triggerwarning was op z’n plaats en een kritische note mag hier toch wel geuit worden?
Klik om te vergroten...
die kritische noot kun je ook lezen. Dat ze het allerminst verstandig vond en niet per se kei blij was met of trots was op haar keuze, maar dat het in een bepaalde context toch gebeurde. Ook in haar latere reactie verwijst ze naar de eventuele gevolgen die het had kĂșnnen hebben in haar situatie.

Voldoende harmreductie volgens mij. Als je Plop al langer volgt, weet je ook dat dat zegmaar een beetje haar ding is. Ze zit erop.

Ik snap je punt en fijn dat je het nog even herhaalt, ook voor de minder doorgewinterde gebruikers. Maar lijkt me nu weer goed om constructief op het topic te reageren😊
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ken Plop en haar achtergrond ook niet zo goed, ben nog niet lang lid.
Las ook nieuwe dingen in dit topic.
Voor mij geldt nu vooral;
Luisteren en serieus nemen, dat vind ik de twee belangrijkste dingen.
En verder analyseren, in de ander proberen te verplaatsen, kijken of je iets kan betekenen enz.
En vooral nooit oordelen.
R
Rottende BlabladorLid
01-01-2024, 00:00
#20
N3K0 zei:
Die staat er toch?

Ik snap niet waar je nu een probleem van komt maken.
Klik om te vergroten...
dat was niet zo handig van min excuus. Ik had juist de bedoeling dat het inderdaad nodig was en daar ook serieus op gereageerd kan worden. Mijn bescheiden mening staat, dat u hier allemaal het geliefde en vooraanstaand lid zo steunt is hartverwarmend, maar er mag best kritisch gekeken worden en LSD is geen medicijn. Als men dit toch zonder professionele begeleiding gebruikt en in een diep dal zit is zogezegd niet helemaal kies. k ga hier verder ook geen woorden aan vuil maken daar ik me zeker en vast bij dn vaste aanhang nie populair ga maken. Het is verder aan vrinden en familie daar steun in te geven. Ik behoor niet tot dezen category.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."