Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[Triggerwarning] 50ug 1P-LSD, wanneer leek dat een goed idee?

[Triggerwarning] 50ug 1P-LSD, wanneer leek dat een goed idee?

74 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Niet om het topic van Plop te kapen, maar dit soort trucjes werken meestal echt niet bij structurele, diepgewortelde issues met zelfwaarde. Hoe goed bedoeld ook.
Klik om te vergroten...

Ik heb anders behoorlijk wat mensen met dit trucje op zien knappen die serieuze issues hadden met eigenwaarde. Maar Ăšcht serieuze issues met eigenwaarde.

De voorwaarde is wel dat je er voor open moet staan en het uiteindelijk Ăšcht moet gaan menen. En het openstaan voor dit soort dingen, gebeurt vaak pas als je je nederlaag volledig hebt toegegeven en je dan dus volledig kan overgeven aan dit soort 'domme' suggesties. Want ja, dit soort suggesties zullen de eerste weken echt als heel dom aanvoelen.
M.a.w. vaak zijn hier meerdere crises voor nodig. Anders staat je ego je in de weg.

Wil niet zeggen dat het voor jou kan werken. Maar om te zeggen dat het helemaal niet werkt voor diepgewortelde issues met eigenwaarde lijkt me ook niet op zijn plek.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Ik heb anders behoorlijk wat mensen met dit trucje op zien knappen die serieuze issues hadden met eigenwaarde. Maar Ăšcht serieuze issues met eigenwaarde.

De voorwaarde is wel dat je er voor open moet staan en het uiteindelijk Ăšcht moet gaan menen. En het openstaan voor dit soort dingen, gebeurt vaak pas als je je nederlaag volledig hebt toegegeven en je dan dus volledig kan overgeven aan dit soort 'domme' suggesties. Want ja, dit soort suggesties zullen de eerste weken echt als heel dom aanvoelen.
M.a.w. vaak zijn hier meerdere crises voor nodig. Anders staat je ego je in de weg.

Wil niet zeggen dat het voor jou kan werken. Maar om te zeggen dat het helemaal niet werkt voor diepgewortelde issues met eigenwaarde lijkt me ook niet op zijn plek.
Klik om te vergroten...

Het is niet zozeer dat het dom aanvoelt. Meer gewoon zinloos. Ik vind het voor mijzelf een van de vele dooddoeners. Net als “Bekijk de zaak eens van de zonnige kant” als je depressief bent. Ik heb in mijn eigen therapieĂ«n een psycholoog ook nog niet horen suggereren dat ik elke dag tegen mezelf in de spiegel zou kunnen proberen te zeggen dat ik van mezelf houd. Dat is ook niet mijn streven/therapiedoel, om van mezelf te houden zoals ik van anderen kan houden. Ik zou zoals gezegd al tevreden zijn met een zekere neutraliteit naar mezelf toe, en dat lukt al niet. Ik vind ‘zelfacceptatie’ sowieso een fijnere term dan ‘zelfliefde’.

Ik snap niet zo goed hoe het met ego te maken heeft als deze opdracht je een beetje jeuk geeft? Ik vind het niet fijn om compleet ongemeend tegen mezelf te moeten zeggen dat ik van mezelf hou.

Ik zeg niet dat voor anderen nooit kan werken, in de context van een bepaalde therapie, of als ‘van jezelf houden’ echt jouw doel is kan dat waarschijnlijk zeker. Maar ik geloof dat als je je hele leven al met diepgewortelde minderwaardigheidsgevoelens in de knoop zit, dat je meestal wel grotere (therapeutische) interventies nodig hebt - en dan nog is het een zeer hardnekkig iets - dan een ritueel van dagelijks tegen de spiegel zeggen dat je van jezelf houdt. Ik vond hoe @Mindless het beschreef wel treffend: dat het een proces is en dat daarin verschillende, soms langdurige of complexe, stappen nodig zijn.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Net als “Bekijk de zaak eens van de zonnige kant” als je depressief bent
Klik om te vergroten...
Als het leven constant ellende en wanhoop geeft dan heeft een push naar positiviteit nul zin maar juist erkennen en accepteren en begrijpen dat een depressie je verkrampt en verblind en dat het oké is en dat het er mag zijn.

“Always look on the bright sight of life”.

Met een depressie heb je ogen met -10 en is er niks te zien van dar
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Het is niet zozeer dat het dom aanvoelt. Meer gewoon zinloos. Ik vind het voor mijzelf een van de vele dooddoeners. Net als “Bekijk de zaak eens van de zonnige kant” als je depressief bent. Ik heb in mijn eigen therapieĂ«n een psycholoog ook nog niet horen suggereren dat ik elke dag tegen mezelf in de spiegel zou kunnen proberen te zeggen dat ik van mezelf houd. Dat is ook niet mijn streven/therapiedoel, om van mezelf te houden zoals ik van anderen kan houden. Ik zou zoals gezegd al tevreden zijn met een zekere neutraliteit naar mezelf toe, en dat lukt al niet. Ik vind ‘zelfacceptatie’ sowieso een fijnere term dan ‘zelfliefde’.
Klik om te vergroten...
Het is ook wel een beetje een semantisch iets, want wat is zelfacceptatie, anders dan zelfliefde. Helaas hebben we in de maatschappij bij "liefde" ook gauw een associatie met meer uitbundige vormen daarvan, bijvoorbeeld romantische liefde. Terwijl (imo dan hĂš) heel kalm jezelf en je persoonlijke eigenschappen accepteren al gewoon echt liefde is. Het kan dan nog wel zo zijn dat dit wat neutraal en kil aanvoelt en ik begrijp ook dat je zegt dat je streven niet beslist is om van jezelf te houden, maar eenmaal op dat punt van zelfacceptatie, hoef je in principe (in mijn ervaring) nog maar een kleine glimlach op je gezicht te brengen (misschien zelfs een heeel klein beetje geforceerd) en het gevoel van liefde kan er dan ook zo bij komen. Bovendien, er is altijd een aantrekking terug naar liefde. We kunnen het tijdelijk niet in ons hoofd hebben, maar het is je thuis en dat blijft je terug roepen naar zichzelf.

Wat ook zo is imo: zelfacceptatie zonder liefde, dus meer neutraal aanschouwen en accepteren van jezelf: is de hard way. Zelfacceptatie mét liefde (meer het gevoel in jezelf oproepen, aan jezelf geven en van jezelf ontvangen) maakt ditzelfde proces veel makkelijker, op momenten zelfs enorm prettig. Desondanks begrijp ik je insteek, want ik ben dus ook het type die dan nóg vaak voor de hard way heeft gekozen en soms nog steeds, tegen beter weten in zelfs. Om wat jij zegt: het kan geforceerd aanvoelen om mezelf echt liefde te geven als ik niet in die mood ben.

Roze Olifant zei:
Ik snap niet zo goed hoe het met ego te maken heeft als deze opdracht je een beetje jeuk geeft? Ik vind het niet fijn om compleet ongemeend tegen mezelf te moeten zeggen dat ik van mezelf hou.
Klik om te vergroten...
Ik vul misschien een beetje voor hem in (zeg het als ik dat doe @LucidLucy), maar volgens mij doelt hij erop dat het enige dat ons in de weg staat van onze eigen liefde ervaren, het ego is. Want in werkelijkheid is die liefde in elk moment direct beschikbaar. En hoewel ik het met je eens ben dat dat "fake it until you make it" makkelijk een beetje jeuk kan geven: niet oprecht aanvoelt, kan het ook heel snel omslaan in het daadwerkelijk echt menen, want de liefde is hier.

Maar goed, ik heb denk ik wel duidelijk gemaakt dat ik ook weleens last van die jeuk heb dus. :wink:

Roze Olifant zei:
Ik zeg niet dat voor anderen nooit kan werken, in de context van een bepaalde therapie, of als ‘van jezelf houden’ echt jouw doel is kan dat waarschijnlijk zeker. Maar ik geloof dat als je je hele leven al met diepgewortelde minderwaardigheidsgevoelens in de knoop zit, dat je meestal wel grotere (therapeutische) interventies nodig hebt - en dan nog is het een zeer hardnekkig iets - dan een ritueel van dagelijks tegen de spiegel zeggen dat je van jezelf houdt. Ik vond hoe @Mindless het beschreef wel treffend: dat het een proces is en dat daarin en verschillende, vaak langdurige en complexe, stappen nodig zijn.
Klik om te vergroten...
Er zijn denk ik alleen maar zoveel stappen nodig als dat we er zelf voorwaarden aan stellen. De liefde is hier aanwezig bij stap 0. Er is absoluut niets nodig om daar te komen. Maar als we willen, kunnen we eerst een heel pad afleggen, als dat beter voelt voor ons. Dan zal later in de toekomst ergens op het punt gekomen worden dat we ons klaar voelen om het toe te laten. De liefde wacht wel. Het gaat nergens heen, want het is jezelf.

Wij hebben de vrijheid om uit te stellen om terug te komen naar onszelf, naar liefde. Helaas vaak met grote consequenties als we dat uitstellen. Maar zonder dat zou er ook geen keuzevrijheid bestaan.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Mevrouw PlĂžp
Behoorlijke therapeutische rollercoaster dus.
Knap van je dat je het aangaat.
Gelukkig begin je weer wat te stabiliseren.
Sterkte he.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#6
De beschrijving van wat je voelde tijdens de trip als gevolg van wat je ooit is aangedaan raakte me. Dat gebeurt me zelden bij het lezen van tekst. Dat verraadt talent. Je verdient niet alleen daarom, maar ongetwijfeld ook om veel andere kenmerken die jou maken tot wie je bent, een beter zelfbeeld. Helaas is dat het destructieve gevolg van trauma, die stem: "ben ik wel goed genoeg?"; "hoe kan ik andermans liefde ooit waard zijn?"; "waarom voel ik me altijd anders?"; "waarom anderen wel en ik niet?" Bewonderenswaardig dat je daarmee aan de slag bent in een therapeutische setting en ook dat je zo open hierover durft te schrijven op een forum waar men je inmiddels duidelijk vrij goed kent. Ik heb ook weleens iets gedeeld via DF, maar dat is toch veel minder kwetsbaar als je eens in de zoveel tijd even langswipt. Dat jij dat zomaar doet richting leden die je inmiddels tamelijk goed kent getuigt van meer kracht dan je jezelf toedicht.

Iedere dag een stapje verder in de juiste richting. Fortitudine vincimus.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#7
WOW, @Mevrouw PlÞp, jij hebt in dit report prachtig beschreven wat mijn haat- en liefdesverhouding met LSD verklaart en door jouw report te lezen lijk ik beter te begrijpen waar mijn interesse voor dit middel vandaan komt... Ik herken zeker de fine line tussen automutilatie en de drang naar trippen. Je uitleg van dissociatie was spot-on: ik besef dit tijdens mijn trips, maar had nog niet beseft dat ik ervoor al aan het dissociëren was. Wat zijn daar indicatoren van die ik kan spotten alvorens het "te laat" is?

Bedankt om hier zo open en bloot over te schrijven, ondanks de diepe traumatische inhoud. Erg relateerbaar allemaal :/ zeker ook die drang om verbinding te maken met anderen en te beseffen dat dat even niet gaat. :praying:

Mevrouw PlĂžp zei:
Spijt? Nee.

But would not recommend.
Klik om te vergroten...
Dit! Dat vat veel van mijn LSD-ervaringen samen :wink:.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou zo graag nog iets liefs willen zeggen, maar eigenlijk is het allemaal al gezegd.
đŸŒč❀đŸŒč
M
Mevrouw PlĂžpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn hoop was dat ik me na een nacht goed slapen beter zou voelen. Dat is niet zo. Het lukt me nog niet mezelf weer op poten te zetten. Eten gaat soort van ok, drinken niet. Op de bank geslapen, vaak wakker. Gister helder, vandaag niet. Iedereen om me heen is lief en dat roept weerstand op. Heel veel weerstand. Ik kan het niet goed ontvangen. Heb niet het gevoel dat ik dat verdien (rationeel weet ik prima dat dat anders is). Begin van de middag veel onrust en huilbuien, op het punt gestaan een hulpverlener te bellen maar toen kalmeerde het weer. Het zou zoveel makkelijker zijn fysieke pijn te voelen.

De behoefte aan rust en even niets voelen, denken, hoeven of zijn is groot.

Vanavond moet (wil) ik een debrief leiden over de actie van zaterdag. Ik ga zo proberen te sporten en ik hoop dat dat me voldoende in mijn window of tolerance brengt om vanavond mijn taak te vervullen. Denk dat het goed is even onder de mensen te zijn.
R
Rottende BlabladorLid
01-01-2024, 00:00
#10
“If you can’t stand the heat stay out of the kitchen”. LSD is gene wondermiddel off course. Sad dat u zo bad ging op zon lage dose. Gezien uw ganse lap tekst ook aardig in de knoop met uzelf en dan LSD argeloos tot u nemen is vragen om opname. Ook de drukte op dees forum is hard werk dus houdt u rustig en neem afstand van de digitale vaak “nep” wereld en u zult u zeker en vast beter voele.

Maar het is belangrijk om te erkennen dat het gebruik van LSD geen oplossing biedt voor trauma of emotionele pijn, en het kan zelfs deze problemen verergeren of nieuwe problemen veroorzaken.

Het is moedig dat u open bent over je ervaring en dat u op zoek bent naar manieren om te herstellen. Het kan nuttig zijn om professionele hulp te zoeken bij het verwerken van je ervaring en het omgaan met eventuele onderliggende trauma's of emotionele problemen. Daarnaast is het belangrijk om uzelf te omringen met ondersteunende mensen die je kunnen helpen tijdens je herstelproces. Een plek als deze online vind men vaak wel lotgenoten maar eerlijk ook veel verslaafden welke uw visie op de wereld versomberen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rottende Blablador zei:
“If you can’t stand the heat stay out of the kitchen”. LSD is gene wondermiddel off course. Sad dat u zo bad ging op zon lage dose. Gezien uw ganse lap tekst ook aardig in de knoop met uzelf en dan LSD argeloos tot u nemen is vragen om opname. Ook de drukte op dees forum is hard werk dus houdt u rustig en neem afstand van de digitale vaak “nep” wereld en u zult u zeker en vast beter voele.

Maar het is belangrijk om te erkennen dat het gebruik van LSD geen oplossing biedt voor trauma of emotionele pijn, en het kan zelfs deze problemen verergeren of nieuwe problemen veroorzaken.

Het is moedig dat u open bent over je ervaring en dat u op zoek bent naar manieren om te herstellen. Het kan nuttig zijn om professionele hulp te zoeken bij het verwerken van je ervaring en het omgaan met eventuele onderliggende trauma's of emotionele problemen. Daarnaast is het belangrijk om uzelf te omringen met ondersteunende mensen die je kunnen helpen tijdens je herstelproces. Een plek als deze online vind men vaak wel lotgenoten maar eerlijk ook veel verslaafden welke uw visie op de wereld versomberen.
Klik om te vergroten...

@Rottende Blablador, je weet dit vast nog niet omdat je nieuw bent, maar @Mevrouw PlÞp is één van de meest verantwoordelijke gebruikers van het hele forum. Het is -onder andere- daarom zo -denk ik, want het was voor mijn tijd- dat ze Moderator is.

Dingen werken hier op Drugsforum.nl wat anders dan veel andere fora omdat sommige mensen hier veel ervaring hebben en met de psychiatrie en/of de verslavingszorg.

Zelf heb ik de gevolgen van de heroĂŻne-golf als kind meegemaakt en er als jongvolwassene mijn tenen in gedoopt. (Ben nu 46).

Bij sommigen van de jongere forumleden vraag ik me af of ze wel begrijpen waarmee ze zich inlaten. Die indruk heeft @Mevrouw PlĂžp nooit gemaakt.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wauw
 plop
 wat is dit allemaal? Ik schrik hiervan. Ik ga het allemaal nog een aantal keer lezen want het verdient meer dan 1 keer lezen. Je weet dat ik je respecteer en je ontzettend hoog heb zitten, als persoon, als mod, je bent echt een tof persoon en ik hoop dat je goed hersteld.

We zijn er voor je. Als forum, als team, we helpen jou zoals je ons altijd hebt geholpen. đŸ€

You’ll manage. đŸ’Ș
R
Rottende BlabladorLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is nogal een drug om tot u te nemen dat LSD. Kheb het hele verhaal dat ze hier heeft neergeschreven dan ook volledig gelezen en vind in zo’n situatie zitten en achtergrond van psychische verleden het toch wel een beetje onverantwoord en gevaarlijk zo’n bezigheid als trippen in haar situatie. Mag dan wel nieuw zijn hier maar ik zie dat ze als mod wel degelijk goed werk verricht maar het is beter om hier op zo’n forum met meer probleemgevallen misschien verstandig een stapje terug te nemen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rottende Blablador zei:
Het is nogal een drug om tot u te nemen dat LSD. Kheb het hele verhaal dat ze hier heeft neergeschreven dan ook volledig gelezen en vind in zo’n situatie zitten en achtergrond van psychische verleden het toch wel een beetje onverantwoord en gevaarlijk zo’n bezigheid als trippen in haar situatie. Mag dan wel nieuw zijn hier maar ik zie dat ze als mod wel degelijk goed werk verricht maar het is beter om hier op zo’n forum met meer probleemgevallen misschien verstandig een stapje terug te nemen.
Klik om te vergroten...
Deze gebruiker is al langere tijd mod en erg geliefd. Ze is niet van de hardcore tripreports maar dit raakte haar blijkbaar heel erg, het moest er uit en dat mag en ik zie niet waarom je er een probleem van maakt.

Als elke mod elke party festival trip om het weekend gaat reporten het een ander verhaal. Ik snap je punt maar het ligt naar mijn inziens anders in dit geval. Denk ik.
R
Rottende BlabladorLid
01-01-2024, 00:00
#15
u weet natuurlijk best dat het droppen van vloeibaar LSD op een zegel op z’n minst gezegd alles behalve nauwkeurig. en is het weldegelijk mogelijk om een veel te hoge dosering van deze drug te tot zich genomen kan hebben. Triggerwarning was op z’n plaats en een kritische note mag hier toch wel geuit worden?
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hallo @Mevrouw PlĂžp , eerst wist ik niet wat te zeggen.

Maar nu wel: "Never waiste a good crisis !"

Maar neem jouw tijd ! Ik weet hoe bezigheden contraproductief kunnen zijn.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Rottende Blablador zei:
Triggerwarning was op z’n plaats en een kritische note mag hier toch wel geuit worden?
Klik om te vergroten...
Die staat er toch?

Ik snap niet waar je nu een probleem van komt maken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rottende Blablador zei:
u weet natuurlijk best dat het droppen van vloeibaar LSD op een zegel op z’n minst gezegd alles behalve nauwkeurig. en is het weldegelijk mogelijk om een veel te hoge dosering van deze drug te tot zich genomen kan hebben. Triggerwarning was op z’n plaats en een kritische note mag hier toch wel geuit worden?
Klik om te vergroten...
Zeker, en ik snap je reactie ook wel maar ik wilde alleen benadrukken dat dit niet een geval is van iemand die constant grenzen overschrijdt en ik vind dat dit report gepost mag worden, en dat heeft ze vind ik op een goexe manier gedaan.z
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Rottende Blablador

Helemaal prima dat je een eigen mening hebt en die ook deelt. Er zitten absoluut risico’s vast aan in een matige set&setting lsd te nemen. Het is overduidelijk dat zowel @Mevrouw Plþp als andere leden op dit forum daar bewust van zijn. Als je daar nog een keer extra op wilt wijzen kan dat maar let wel een beetje op je toon.


Rottende Blablador zei:
Een plek als deze online vind men vaak wel lotgenoten maar eerlijk ook veel verslaafden welke uw visie op de wereld versomberen.
Klik om te vergroten...
Rottende Blablador zei:
neem afstand van de digitale vaak “nep” wereld en u zult u zeker en vast beter voele.
Klik om te vergroten...
Rottende Blablador zei:
op zo’n forum met meer probleemgevallen
Klik om te vergroten...
Hier doe je wel echt veel aannames en schets je een heel eenzijdig beeld. Ten eerste zitten er ook heel veel niet-verslaafde mensen op dit forum. Ten tweede
 wie zegt dat (ex) verslaafden niets zinnigs te melden hebben en altijd een vertroebeld beeld geven?

Ik denk dat mevrouw plop, ondanks haar persoonlijke issues, heel goed zelf kan inschatten waaraan en met wie ze haar tijd en energie wilt besteden. Daar heeft ze misschien niet per se de mening van een nieuw lid voor nodig die nog geen kennis heeft kunnen nemen van haar persoonlijkheid, uitermate beperkte drugsgebruik en functioneren omdat dat nieuwe lid pas vandaag lid is geworden.

Ik vermoed toch echt dat ze meer heeft aan de andere hartverwarmende, en soms kritische, reacties van leden die haar al wat langer kennen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rottende Blablador zei:
Triggerwarning was op z’n plaats en een kritische note mag hier toch wel geuit worden?
Klik om te vergroten...
die kritische noot kun je ook lezen. Dat ze het allerminst verstandig vond en niet per se kei blij was met of trots was op haar keuze, maar dat het in een bepaalde context toch gebeurde. Ook in haar latere reactie verwijst ze naar de eventuele gevolgen die het had kĂșnnen hebben in haar situatie.

Voldoende harmreductie volgens mij. Als je Plop al langer volgt, weet je ook dat dat zegmaar een beetje haar ding is. Ze zit erop.

Ik snap je punt en fijn dat je het nog even herhaalt, ook voor de minder doorgewinterde gebruikers. Maar lijkt me nu weer goed om constructief op het topic te reageren😊
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."