Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[Triggerwarning] 50ug 1P-LSD, wanneer leek dat een goed idee?

[Triggerwarning] 50ug 1P-LSD, wanneer leek dat een goed idee?

74 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
Ik overweeg wel eens om daar een volgtopic over te maken, maar het heeft natuurlijk helemaal niets met drugs te maken dus ik weet niet of dat passend is. Naast dat ik me daar als moderator wel iets extra kwetsbaar in voel ook. Ik vind het in elk geval zelf een interessant en leerzaam proces :)
Klik om te vergroten...

Wat mij betreft heb ik er wel belangstelling voor want ik heb zelf heel veel ervaring met dissociaties vanwege trauma (tot aan een dag vermissing aan toe). Misschien een topic in het forum voeding gezondheid etcetera.

Goed dat je er niet in ieder geval zo mee aan de slag wilt gaan en dat je geen spijt hebt gehad en het geen bad trip of zoiets is geweest voor je. Veel succes met dit verwerken/uitwerken op therapie. En doe verder naast alles maar een beetje rustig aan ja🤗

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
echt wat goed dat je alles van je ervaring zo kan uitleggen
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mevrouw Pløp zei:
@OtherShore, ik heb vannacht best een tijd na zitten denken over je inmiddels verwijderde post en ik ga er stiekem toch op reageren.
Klik om te vergroten...
Leuk dat je toch reageert. Nadat ik mijn post geplaatst had dacht ik “Misschien heeft @Mevrouw Pløp helemaal geen zin om hier verder over na te denken.” Maar gelukkig valt het mee.

Het advies dat je op dit forum vaak hoort is “gebruik psychedelica alleen als je je goed voelt”. Daar is veel voor te zeggen, maar ik heb psychedelica ook vaak gebruikt op momenten dat het even niet lekker ging. Ook op die momenten hebben psychedelica me geholpen, bijvoorbeeld met een stukje verwerking of met nieuwe inzichten. Niet dat de trip zelf op dat soort momenten altijd ‘leuk’ was, maar wel waardevol en verrijkend. De echte bad trips komen vooral als je in paniek raakt en je begint te verzetten, maar een trip die moeilijk en confronterend is, is niet automatisch slecht. Dus ik kan me wel iets voorstellen bij LSD nemen in de situatie waarin je zat en ‘dom’ is niet het eerste woord dat daarbij in me opkomt.

Maar het klinkt alsof je in dit geval toch op zoek was naar een soort snelle oplossing — even snel voelen zodat je er ook weer snel vanaf bent. En ik kan me voorstellen dat wat je echt nodig had meer zoiets was als je kwetsbaar opstellen, op een tedere manier contact maken met jezelf en ruimte maken voor je gevoel, zodat je op een bewuste manier kan leren omgaan met je gevoelens en gedachtes. De traumabehandeling maakt waarschijnlijk al genoeg los. Daarna heb je waarschijnlijk vooral baat bij een stukje integratie. Als je daarbij een stukje ondersteuning nodig hebt dan is om hulp vragen idd de juist weg en dat heb je natuurlijk ook gedaan, maar dit keer pas nadat je LSD achter de kiezen had 😅

Mevrouw Pløp zei:
Ik had deze kwetsbaarheid ergens niet aan zien komen, die ken ik ook niet. Eng!
Klik om te vergroten...
Dit klinkt super positief trouwens. Ik denk dat het idd een ‘interessant en leerzaam proces’ gaat worden!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ploppieeee. 😘 Lieverd. We hadden het verhaal al oppervlakkig gehoord, maar om het zo in detail te lezen raakt me wel, en ik ga nu ongeveer hetzelfde zeggen als wat ik op m’n briefje schreef toen ik je huis verliet (terwijl jij al de deur uit was) na onze gezamenlijke trip: je bent zo’n mooi sterk mens.

En ik weet dat ‘je bent sterk’ niet altijd fijn is om te horen als iemand die worstelt, omdat je het gevoel hebt dat je niet anders kan als je door een mentale hel gaat, en ik weet ook hoe klein en kwetsbaar je je dan kunt voelen en hoe f*cking moeilijk het is om dan hulp te vragen en die kwetsbaarheid aan anderen te tonen. En hoeveel makkelijker het is dat uit te weg te gaan, je ‘sterk’ voor te doen, omdat dat comfortabeler voelt. Maar ik zie ook de stappen die je zet en daar heb ik zoveel respect voor. Hoe je open durft te zijn. Misschien dan nog niet op het moment van crisis zelf (mag wel, nogmaals, altijd welkom om te bellen!), maar ook dat komt nog wel. Je bent hier al zo in gegroeid (voor zover ik kan beoordelen vanaf de zijlijn) en dát bedoel ik met sterk.

Oh, en je keihard slachtoffer voelen van je trauma’s mag gewoon. Dat ben je namelijk. Dit en alle emoties die daarbij komen kijken accepterend doorvoelen, hoe heftig ook, hoort bij het proces en is heel wat anders dan altijd in die rol zitten en van daaruit geen eigen enkele verantwoordelijkheid nemen. (Jij bent de laatste die dit doet.)

Niet nodig om te zeggen hoeveel wij je waarderen, al voelt het niet zo tijdens dit soort duistere momenten - of dat nu trippend of nuchter is, want ik hoop dat je dat stiekem rationeel wel weet, maar toch: wij waarderen je, je hoort erbij, en je bent niet alleen. Eenzaamheid - helaas ook horend bij het langdurig single zijn - is helaas een ontzettende bitch die ik herken en ik wilde dat ik die voor je kon wegnemen. Het is een leegte die soms even gewoon keiveel pijn doet, die ik jou (en anderen in een zelfde situatie) niet gun.

Wat een indrukwekkend report, helder geschreven, en weer een hele mooie stap die je hebt gezet omdat je ons (en dan bedoel ik ‘ons’ als in een breder publiek dan je directe naaste kring) meeneemt in je kwetsbaarheid die er 100% mag zijn.

Bedankt voor het delen, en op naar de volgende stappen in je herstel, op naar meer (verdiende) zelfwaarde en daarmee ook op naar de mooie toekomst die je verdient. 🍀 Het zal niet makkelijk worden, het zal zelfs op veel momenten ontzettend zwaar zijn, maar je hebt al zoveel overwonnen, de rest gaat met ups en downs ook lukken! 😘
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou zo graag nog iets liefs willen zeggen, maar eigenlijk is het allemaal al gezegd.
🌹❤️🌹
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn hoop was dat ik me na een nacht goed slapen beter zou voelen. Dat is niet zo. Het lukt me nog niet mezelf weer op poten te zetten. Eten gaat soort van ok, drinken niet. Op de bank geslapen, vaak wakker. Gister helder, vandaag niet. Iedereen om me heen is lief en dat roept weerstand op. Heel veel weerstand. Ik kan het niet goed ontvangen. Heb niet het gevoel dat ik dat verdien (rationeel weet ik prima dat dat anders is). Begin van de middag veel onrust en huilbuien, op het punt gestaan een hulpverlener te bellen maar toen kalmeerde het weer. Het zou zoveel makkelijker zijn fysieke pijn te voelen.

De behoefte aan rust en even niets voelen, denken, hoeven of zijn is groot.

Vanavond moet (wil) ik een debrief leiden over de actie van zaterdag. Ik ga zo proberen te sporten en ik hoop dat dat me voldoende in mijn window of tolerance brengt om vanavond mijn taak te vervullen. Denk dat het goed is even onder de mensen te zijn.
R
Rottende BlabladorLid
01-01-2024, 00:00
#7
“If you can’t stand the heat stay out of the kitchen”. LSD is gene wondermiddel off course. Sad dat u zo bad ging op zon lage dose. Gezien uw ganse lap tekst ook aardig in de knoop met uzelf en dan LSD argeloos tot u nemen is vragen om opname. Ook de drukte op dees forum is hard werk dus houdt u rustig en neem afstand van de digitale vaak “nep” wereld en u zult u zeker en vast beter voele.

Maar het is belangrijk om te erkennen dat het gebruik van LSD geen oplossing biedt voor trauma of emotionele pijn, en het kan zelfs deze problemen verergeren of nieuwe problemen veroorzaken.

Het is moedig dat u open bent over je ervaring en dat u op zoek bent naar manieren om te herstellen. Het kan nuttig zijn om professionele hulp te zoeken bij het verwerken van je ervaring en het omgaan met eventuele onderliggende trauma's of emotionele problemen. Daarnaast is het belangrijk om uzelf te omringen met ondersteunende mensen die je kunnen helpen tijdens je herstelproces. Een plek als deze online vind men vaak wel lotgenoten maar eerlijk ook veel verslaafden welke uw visie op de wereld versomberen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rottende Blablador zei:
“If you can’t stand the heat stay out of the kitchen”. LSD is gene wondermiddel off course. Sad dat u zo bad ging op zon lage dose. Gezien uw ganse lap tekst ook aardig in de knoop met uzelf en dan LSD argeloos tot u nemen is vragen om opname. Ook de drukte op dees forum is hard werk dus houdt u rustig en neem afstand van de digitale vaak “nep” wereld en u zult u zeker en vast beter voele.

Maar het is belangrijk om te erkennen dat het gebruik van LSD geen oplossing biedt voor trauma of emotionele pijn, en het kan zelfs deze problemen verergeren of nieuwe problemen veroorzaken.

Het is moedig dat u open bent over je ervaring en dat u op zoek bent naar manieren om te herstellen. Het kan nuttig zijn om professionele hulp te zoeken bij het verwerken van je ervaring en het omgaan met eventuele onderliggende trauma's of emotionele problemen. Daarnaast is het belangrijk om uzelf te omringen met ondersteunende mensen die je kunnen helpen tijdens je herstelproces. Een plek als deze online vind men vaak wel lotgenoten maar eerlijk ook veel verslaafden welke uw visie op de wereld versomberen.
Klik om te vergroten...

@Rottende Blablador, je weet dit vast nog niet omdat je nieuw bent, maar @Mevrouw Pløp is één van de meest verantwoordelijke gebruikers van het hele forum. Het is -onder andere- daarom zo -denk ik, want het was voor mijn tijd- dat ze Moderator is.

Dingen werken hier op Drugsforum.nl wat anders dan veel andere fora omdat sommige mensen hier veel ervaring hebben en met de psychiatrie en/of de verslavingszorg.

Zelf heb ik de gevolgen van de heroïne-golf als kind meegemaakt en er als jongvolwassene mijn tenen in gedoopt. (Ben nu 46).

Bij sommigen van de jongere forumleden vraag ik me af of ze wel begrijpen waarmee ze zich inlaten. Die indruk heeft @Mevrouw Pløp nooit gemaakt.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wauw… plop… wat is dit allemaal? Ik schrik hiervan. Ik ga het allemaal nog een aantal keer lezen want het verdient meer dan 1 keer lezen. Je weet dat ik je respecteer en je ontzettend hoog heb zitten, als persoon, als mod, je bent echt een tof persoon en ik hoop dat je goed hersteld.

We zijn er voor je. Als forum, als team, we helpen jou zoals je ons altijd hebt geholpen. 🤝

You’ll manage. 💪
R
Rottende BlabladorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is nogal een drug om tot u te nemen dat LSD. Kheb het hele verhaal dat ze hier heeft neergeschreven dan ook volledig gelezen en vind in zo’n situatie zitten en achtergrond van psychische verleden het toch wel een beetje onverantwoord en gevaarlijk zo’n bezigheid als trippen in haar situatie. Mag dan wel nieuw zijn hier maar ik zie dat ze als mod wel degelijk goed werk verricht maar het is beter om hier op zo’n forum met meer probleemgevallen misschien verstandig een stapje terug te nemen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rottende Blablador zei:
Het is nogal een drug om tot u te nemen dat LSD. Kheb het hele verhaal dat ze hier heeft neergeschreven dan ook volledig gelezen en vind in zo’n situatie zitten en achtergrond van psychische verleden het toch wel een beetje onverantwoord en gevaarlijk zo’n bezigheid als trippen in haar situatie. Mag dan wel nieuw zijn hier maar ik zie dat ze als mod wel degelijk goed werk verricht maar het is beter om hier op zo’n forum met meer probleemgevallen misschien verstandig een stapje terug te nemen.
Klik om te vergroten...
Deze gebruiker is al langere tijd mod en erg geliefd. Ze is niet van de hardcore tripreports maar dit raakte haar blijkbaar heel erg, het moest er uit en dat mag en ik zie niet waarom je er een probleem van maakt.

Als elke mod elke party festival trip om het weekend gaat reporten het een ander verhaal. Ik snap je punt maar het ligt naar mijn inziens anders in dit geval. Denk ik.
R
Rottende BlabladorLid
01-01-2024, 00:00
#12
u weet natuurlijk best dat het droppen van vloeibaar LSD op een zegel op z’n minst gezegd alles behalve nauwkeurig. en is het weldegelijk mogelijk om een veel te hoge dosering van deze drug te tot zich genomen kan hebben. Triggerwarning was op z’n plaats en een kritische note mag hier toch wel geuit worden?
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo @Mevrouw Pløp , eerst wist ik niet wat te zeggen.

Maar nu wel: "Never waiste a good crisis !"

Maar neem jouw tijd ! Ik weet hoe bezigheden contraproductief kunnen zijn.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Rottende Blablador zei:
Triggerwarning was op z’n plaats en een kritische note mag hier toch wel geuit worden?
Klik om te vergroten...
Die staat er toch?

Ik snap niet waar je nu een probleem van komt maken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rottende Blablador zei:
u weet natuurlijk best dat het droppen van vloeibaar LSD op een zegel op z’n minst gezegd alles behalve nauwkeurig. en is het weldegelijk mogelijk om een veel te hoge dosering van deze drug te tot zich genomen kan hebben. Triggerwarning was op z’n plaats en een kritische note mag hier toch wel geuit worden?
Klik om te vergroten...
Zeker, en ik snap je reactie ook wel maar ik wilde alleen benadrukken dat dit niet een geval is van iemand die constant grenzen overschrijdt en ik vind dat dit report gepost mag worden, en dat heeft ze vind ik op een goexe manier gedaan.z
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."