Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Verantwoord' gebruiken

'Verantwoord' gebruiken

46 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
G
Gio_VVLid
01-01-2024, 00:00
#1
Enesteene zei:
relaxte gozer

][/quote]

Tnx voor je advies :)
Klik om te vergroten...
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#2
advies, t was en compliment :mrgreen:
G
Gio_VVLid
01-01-2024, 00:00
#3
Enesteene zei:
advies, t was en compliment :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Ok schat (k)
G
Gio_VVLid
01-01-2024, 00:00
#4
Enesteene zei:
Klik om te vergroten...

Mooi, was dat op reis in Tirool? :)
Ik vind dat een mooie streek :beer:


:rolleyes:


E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
1. 2 Keer per maand xtc is veel.
2. Wat is voor jou pure speed? Als het wit is?
G
Gio_VVLid
01-01-2024, 00:00
#6
ExceptionalInsight zei:
1. 2 Keer per maand xtc is veel.
2. Wat is voor jou pure speed? Als het wit is?
Klik om te vergroten...

1. Ik ken vrienden die elke zaterdag 4 bollen slikken.. als het niet meer is :wink: maar het kan idd veel zin, ik besef dat..
2. Neen.. als er geen 'foute spullen' in zitten.. als het zuivere speed is dus..
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gio_VV zei:
1. Ik ken vrienden die elke zaterdag 4 bollen slikken.. als het niet meer is :wink: maar het kan idd veel zin, ik besef dat..
2. Neen.. als er geen 'foute spullen' in zitten.. als het zuivere speed is dus..
Klik om te vergroten...
Het kán veel zijn? Nee, dat is gewoon veel en niet de bedoeling. En hoe weet je dat er geen 'foute spullen' (hah) in zitten? Aan je typgedrag te zien gok ik dat je in België woont. Kom je dan steeds naar Nederland om het te testen? Of heb je kilo's getest spul in je vrieskist? (Zo ja, geen antwoord geven, duh)
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gio_VV zei:
Mooi, was dat op reis in Tirool? :)
Ik vind dat een mooie streek :beer:
Klik om te vergroten...

ja geweldige tijd gehad joh, hier heb je een video-reisverslag
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#9
@lucifer, dat komt omdat het niet echt gemakkelijk is om verslaafd te raken aan xtc, en als er veel mensen zijn die 10 pillen per maand doen maakt dat 2 pillen per maand niet weinig, dat maakt het hoogstens wat minder slecht voor je lichaam.

Adreno
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#10
ExceptionalInsight zei:
1. 2 Keer per maand xtc is veel.
2. Wat is voor jou pure speed? Als het wit is?
Klik om te vergroten...

2 keer per maand XTC is toch niet veel ? er zijn er zo veel die het doen :grin: en niet verslaafd zijn.
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#11
ja idd XTC fuckt zoiezo het lichaam op, mja heb je met elke drug eh:)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Enesteene zei:
relaxte gozer

Klik om te vergroten...

Whhhahahahaha!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Heeft iemand zijn telefoonnummer? Ik denk dat ie wel goeie speed kan regelen....
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#13
lucifer in the sky zei:
ja idd XTC fuckt zoiezo het lichaam op, mja heb je met elke drug eh:)
Klik om te vergroten...

lsd? paddo's? ayahuasca? dmt? wiet uit de vaporizer? lsa?

Allemaal niet tot nauwelijks slecht voor je lichaam in mijn ogen, of bedoelde je drugs als in partydrugs en niet als in psychedelica? Anders geef ik je groot gelijk :)

Adreno
h
hersenspinselLid
01-01-2024, 00:00
#14
Adrenochroom zei:
Enesteene, flikker gewoon op met je 'plaatjes-posten-in-plaats-van-goede-tekst-hebben newbie-bashend semi-grappige kut posts.

Adreno
Klik om te vergroten...

Word hier eerlijk gezegd ook een beetje moe van.

OT: Ik sluit me aan bij de mening van adreno, op het moment dat je jezelf niet meer kunt vermaken op een feest zonder speed, dan is het niet echt verantwoord meer
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Adrenochroom zei:
lucifer in the sky zei:
ja idd XTC fuckt zoiezo het lichaam op, mja heb je met elke drug eh:)
Klik om te vergroten...

lsd? paddo's? ayahuasca? dmt? wiet uit de vaporizer? lsa?

Allemaal niet tot nauwelijks slecht voor je lichaam in mijn ogen, of bedoelde je drugs als in partydrugs en niet als in psychedelica? Anders geef ik je groot gelijk :)

Adreno
Klik om te vergroten...

bedoel de partydrugs :grin: lsd en paddo's ik denk niet echt dat het je lichaam opfuckt. ik heb er toch geen last van.
b
barry88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
ik ben benieuwd hoe slecht het voor je lichaam is als je elk weekend omgeveer een halve gram goeie speed naar binnen werkt.
Maar wel goed eet slaapt enzovoort , want dat doe ik nu namenlijk al bijna een half jaar :rolleyes:
H
HypeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als reactie mbt OP:

1. 2x/maand xtc is het hard verneuken van je hersens. Beter fok je niet teveel met je hersens anders gaan ze kapot.
MDMA is relatief onschadelijk, MITS verantwoord gebruikt. Oftewel eens in de 3/4 maanden.
2. Als je je op feestjes zonder speed niet meer goed voelt moet je of naar andere feestjes gaan of stoppen met speed. Zonder speed/x geen goede tijd meer kunnen hebben is echt erg ongezond.
r
richie87Lid
01-01-2024, 00:00
#18
vind speed en uitgaan bagger...vind ergens thuis chillen veel relaxter...
E
EndymionLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hype zei:
Als reactie mbt OP:

1. 2x/maand xtc is het hard verneuken van je hersens. Beter fok je niet teveel met je hersens anders gaan ze kapot.
MDMA is relatief onschadelijk, MITS verantwoord gebruikt. Oftewel eens in de 3/4 maanden.
2. Als je je op feestjes zonder speed niet meer goed voelt moet je of naar andere feestjes gaan of stoppen met speed. Zonder speed/x geen goede tijd meer kunnen hebben is echt erg ongezond.
Klik om te vergroten...

1. Er gaan periodes voorbij dat ik het wekelijks doe. Ik haal nog steeds opleidingen (hbo niveau), merk 0,0 achteruitgang met leren. Oja en ik gebruik pas 14 jaar ofzo.

Maar jij hebt dus we; je hersens verneukt met mdma? Vertel eens, waar heb je allemaal last van? Hoe weet je zo zeker dat het daardoor is gekomen?

2. Als je feestje met speed op nog steeds niet leuk is kan je beter thuis speed gebruiken.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#20
"Ik vind 'verantwoord' gebruik te breed te interpreteren om hier een tijd aan te koppelen. Speed gebruik is in mijn ogen 'verantwoord' als je voor jezelf bepaalde 'principes' hanteerd met bijvoorbeeld momenten wanneer het mag, bepaalde situaties of redenen voor gebruik en eventueel uitzonderingen wanneer er buiten deze basis principes toch gebruikt mag worden (bijv. een examen).

Deze principes mogen niet na verloop van tijd zich met de tijd mee ontwikkelen maar je hebt er pas wat aan als deze vast staan. Het doel van zo'n regel systeem is de invloed van de 'gewoonte vorming' zich niet te laten uiten in gemakkelijker gebruiken wat sluipenderwijs ontwikkeld naar een steeds groter wordende verslaving / overmatig gebruik. Door principes voor jezelf te hanteren weet je waar je aan toe bent en worden deze momenten van gebruik een 'gewoonte' met als gevolg dat het (onbewust) moeilijker en moeilijker word om op andere momenten te gaan gebruiken. Een verandering in een gewoonte zal bij het overtreden van je princiepes hetzelfde gevolg hebben als dat je bijv. al 2 jaar elke dag voordat je naar bed gaat je tanden poetst en dit één keer over slaat omdat je geen zin hebt om naarbeneden te lopen dan krijg je een knagend gevoel erover en is de kans klein dat je slaapt voordat je toch je tanden gepoetst hebt.. Dit knagende gevoel kan voorkomen dat je gebruik zich ontwikkeld in een verslaving.

En het belangrijkste van alles; blijf altijd eerlijk tegenover jezelf. Dat betekend ook niet liegen of excuusjes vertellen tegen andere mensen, indirect lieg je jezelf op deze manier voor. Onbewust ga je je eigen bedachte smoesjes 'geloven'..

Jezelf confronteren met de frequentie en hoeveelheid van gebruik en geld is ook een doeltreffende methode om je gebruik in de hand te houden. Daarbij is dit voor een deel ook gewoon eerlijkheid tegenover jezelf."

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."