Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"kom op mensen! gaat er verder niemand hier naar het supergezellige Groezrock volgend weekend?"
"teonanacatl zei: JewCookie zei: "Ik vind 'verantwoord' gebruik te breed te interpreteren om hier een tijd aan te koppelen. Speed gebruik is in mijn ogen 'verantwoord' als je voor jezelf bepaalde 'principes' hanteerd met bijvoorbeeld momenten wanneer het mag, bepaalde situaties of redenen voor gebruik en eventueel uitzonderingen wanneer er buiten deze basis principes toch gebruikt mag worden (bijv. een examen). Deze principes mogen niet na verloop van tijd zich met de tijd mee ontwikkelen maar je hebt er pas wat aan als deze vast staan. Het doel van zo'n regel systeem is de invloed van de 'gewoonte vorming' zich niet te laten uiten in gemakkelijker gebruiken wat sluipenderwijs ontwikkeld naar een steeds groter wordende verslaving / overmatig gebruik. Door principes voor jezelf te hanteren weet je waar je aan toe bent en worden deze momenten van gebruik een 'gewoonte' met als gevolg dat het (onbewust) moeilijker en moeilijker word om op andere momenten te gaan gebruiken. Een verandering in een gewoonte zal bij het overtreden van je princiepes hetzelfde gevolg hebben als dat je bijv. al 2 jaar elke dag voordat je naar bed gaat je tanden poetst en dit één keer over slaat omdat je geen zin hebt om naarbeneden te lopen dan krijg je een knagend gevoel erover en is de kans klein dat je slaapt voordat je toch je tanden gepoetst hebt.. Dit knagende gevoel kan voorkomen dat je gebruik zich ontwikkeld in een verslaving. En het belangrijkste van alles; blijf altijd eerlijk tegenover jezelf. Dat betekend ook niet liegen of excuusjes vertellen tegen andere mensen, indirect lieg je jezelf op deze manier voor. Onbewust ga je je eigen bedachte smoesjes 'geloven'.. Jezelf confronteren met de frequentie en hoeveelheid van gebruik en geld is ook een doeltreffende methode om je gebruik in de hand te houden. Daarbij is dit voor een deel ook gewoon eerlijkheid tegenover jezelf." Klik om te vergroten... amen Klik om te vergroten... idem"
"In het zwembad op het bungalowpark van Walibi World. Was op dat moment verder niemand. Iedereen kon wel zomaar binnenkomen. En driekwart van de muren om het zwembad was geen steen, maar glas van boven tot onder. Héérlijk die spanning :P"
"alberthoffman zei: nu even een hele dikke fakkel draaien en mijn bed maar eens opzoeken! JWT Klik om te vergroten... denk dat ik hetzelfde ga doen edit: ik lig trouwens al een aantal uur met m'n laptop in bed :P"
"valt me tegen"
"ben nog lekker snel voor dit tijdstip { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } zometeen een lekkere pure joint roken en slapen. zijn weer lang genoeg wakker :P"
"Zijn er hier dit jaar nog mensen die 17/18 april naar Groezrock gaan? Ik ben zoals ieder jaar weer van de partij. Dit jaar weer een erg vette line-up!"
"ben je daar nog niet achter dan? -> http://drugsforum.nl/search.php?search_author=baba maar idd foute boel ja! voor die prijs heb je met een beetje geluk 3 gran"
"Het ligt gewoon aan de hasj. Probeer eens andere hasj. Ik had het een tijdje geleden ook: dacht ff goedkope superpolm te kopen. Nou dat heb ik geweten. Er gebeurde bij iedere joint exact hetzelfde als bij jou. Als ik hem dan een beetje tussen m'n vingers rolde op verschillende plekken was het weer een paar hijsjes goed. Op andere manieren draaien had geen zin. Vervolgens andere hasj gehaald, en het probleem nooit meer gehad."
"esmee zei: Ik kan altijd gewoon normaal doen, maar ik gebruik ook nooit overdreven veel he. Ik zie er dan ook niet echt waus uit, tenzij ik langer wakker blijf, dan krijg ik een soort van "scherpe" blik. Ik denk ook dat de omgeving en mensen waar je in bent uit maakt hoe je je gaat gedragen. Alleen met vrienden bijvoorbeeld kan je lekker tam ouwehoeren maar met mensen erbij waaraan je niet wilt laten merken dat je speed op hebt (zoals die ouders) zul je waarschijnlijk wat rustiger zijn omdat je nog steeds gewoon bij de tijd bent (heb ik dan). Ik kan zelf "kiezen", lekker tam zijn of gewoon normaal doen. Klik om te vergroten... hier sluit ik me helemaal bij aan"