Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Verantwoord' gebruiken

'Verantwoord' gebruiken

46 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
r
richie87Lid
01-01-2024, 00:00
#1
vind zelf speed ook een relaxte drugs maar ben me wel bewust van het feit dat het vieze troep is en je lichaam er zwaar van te verduren heeft :stoned:
p
psilocybineLid
01-01-2024, 00:00
#2
lysergine25 zei:
snuif je ? is het zuiver ? eet je wel gezond ? slaap je genoeg ?
quote]

ja, redenlijk, neen, neen

:(
Klik om te vergroten...
s
speedkillsLid
01-01-2024, 00:00
#3
beetje vreemde opmerking, dat je beter XTC kan nemen/ :confused:

tis allebei slecht, vergelijk geen appels met peren...

XTC put serotoninevoorraden behoorlijk uit. Ja, dat wordt weer aangemaakt, maar het is wel kort door de bocht om dan te denken dat dat onbeperkt kan.
XTC wordt in verband gebracht met het poreus maken van de bloed/hersenbarriere, waardoor virussen ed makkelijker in je hersenen doordringen.
XTC geeft hersenschade. XTCgebruik heeft daags erna een verminderde hersenactiviteit tot gevolg.
Dit is nog erger wanneer XTC wordt gebruikt icm luisteren naar housemuziek (ja is geen geintje, house&XTC= erger dan XTC alleen).
Verder zijn er aanwijzingen dat XTC gebruik leidt tot Alzheimer, chronische depressies, Parkinson, geheugenverlies.

Ook in pillen kan, naast de MDMA, allerlei troep zitten.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Verantwoord speed gebruiken is heeeeeeeeeeeeel moeilijk, omdat het onbewust zo makkelijk in je systeem terecht komt....... Het sluipt er als het ware gewoon in en is na een tijdje (geestelijk) enorm verslavend.

Zolang het niet in je systeem zit, is er niks aan de hand. De kunst is om het af en toe op een feestje te doen en het daar bij te laten. Mijn advies is: doe het daar buiten niet!! Want "oh wee" als je het toch een keer doordeweeks op je werk/school doet (vaak om de klap van het slaapgebrek uit het weekend een beetje te compenseren) en je ontdekt hoe heerlijk dat is!!! De afstand om de speed in je systeem toe te gaan laten, is dan opeens stukken kleiner!!

Als je de discipline hebt om het enkel zo nu en dan op een feestje te doen en dan ook niet meer dan een paar puntjes neemt, zodat je tenminste nog wel wat slaap kunt pakken, dan vind ik dat je verantwoord speed gebruikt. Nadeel is alleen dat pep zo ongelooflijk goed en lekker kan zijn en dat het moeilijk is om je tijdens het gebruik te beheersen, zodat het al snel niet bij alleen een paar puntjes blijft (zeker als je meer in je bezit hebt!!).

Ik heb ontdekt bij mezelf, dat ik er niet verantwoord mee om kan gaan. Misschien voor een paar maandjes, maar daarna ga ik toch weer langzaam de verkeerde kant op. Ik moet het gewoon dus echt NIET meer doen! Gelukkig sta ik daar dit keer nu ook zo erg achter, dat ik er ook nog steeds geen behoefte aan heb.....

Voor diegenen die wel normaal met speed om kunnen gaan: mijn welgemeende complimenten!!
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is verantwoord als je weet waar je mee bezig bent en de gevolgen accepteert.


:smoke:
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geen speed is verantwoord, maar iedereen is toch gek behalve jij :P
A
AddickLid
01-01-2024, 00:00
#7
Speed is een verantwoord en gezond tussendoortje.

Ohja volgens mij kan je beter speed gebruiken als xtc.
Xtc gebruik zo ie zo minderen.
Mijn HPPD is grotendeels door de MDMA veroorzaakt oa.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."