Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs het XTC maar dan zonder het wause gevoel?

Is het XTC maar dan zonder het wause gevoel?

46 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rapido zei:
om de zoveel weken/maanden xtc is toch véél gezonder dan een paar dagen na mekaar speed
Klik om te vergroten...

Dit raakt echt kant noch wal. Dat kun zo niet zeggen
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hij bedoelt ook minder ongezond :wink:
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Hey jongens bedankt allemaal voor jullie reacties!! Ik heb er erg veel aan!!

Zaagmans:
Wat voor kater heb je dan van speed? Combineer je het met alcohol? Hoeveel neem je? Van pillen had je geen kater? Of nog ergere kater?
.
Klik om te vergroten...

Ik heb van pillen ook altijd een kater. Ik drink er altijd bij, maar ik heb er ook regelmatig niet bij gedronken en dan ben ik bij pillen duf en moe.

Speed daarentegen, daar heb ik de volgende dag dikke koppijn van, voel me supergaar en teneergeslagen. Maar het is en blijft voor mij het lekkerste wat er is. Ik ben ook helemaal niet verslavingsgevoelig en doe speed 5x per jaar. Ik heb de kater er voor over.
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zaagmans:

En met speed drink je ook alcohol? Als ik het zo hoor heb je gewoon een kater van de alcohol en niet zo zeer van de drugs. En heb je weleens speed zonder alcohol gedaan?

Dat je bij pillen duf en moe bent is denk ik wel logisch. Je verbruikt zoveel energie en reserves! Eet je altijd gezond daarvoor en na? Hoeveel neem je er op zo'n avond?

En met speed hoeveel neem je dan? Hoe lang blijf je meestal wakker?
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#5
Speed is gewoon alleen energie, vergelijk het met het drinken van heel veel koffie. Verder blijf je gewoon nuchter, je spaced niet, dus alléén veel energie en een lekkerder gevoel, that's it.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ga niemand vertellen wat ze wel en niet moeten doen, ik kan alleen mijn eigen ervaringen delen. Mijn eerste kennismaking met harddrugs was XTC, en van XTC heb ik zo af en toe wel eens vette katers gehad.(dinsdagdip...) En doordat het zo lekker is, heb ik het de laatste maanden te vaak (of in te grote hoeveelheden) gebruikt, en word ik er alleen nog maar onrustig en beroerd van. Jammer, maar de komende maanden blijft mijn XTC-doosje op slot. Geen probleem, liever geen pillen dan dat ik er beroerd van wordt.

Enige tijd na mijn kennismaking met XTC, heb ik ook eens speed geprobeerd. Gewone speed, redelijk percentage, en het effect was heerlijk...volop kletsen, lekker werken thuis, lekker gevoel in m'n lijf, energie te over. Ook weer erg lekker dus. Ik gebruik speed nu met enige regelmaat, wekelijks/tweewekelijks. Meestal dan op zaterdag. Maar, je merkt dat je zelfs daardoor al tolerantie opbouwt, en meer gebruiken schiet dan volgens mij ook niet op...

Een kater heb ik echter nog nooit gehad van speed. Niet van de gewone, niet van de Dex, die ik de laatste tijd alleen nog maar gebruik. Ik heb hooguit een beetje last van moeheid, maar dat is dan ook alleen als ik erg weinig of niet geslapen heb. En dan is het ook niet echt een kater, maar meer vermoeidheid.

Speed is dan wel geen XTC, maar ik vind het wel een fijne drug om van alles erop te doen; kletsen, werken/hobbyen, feesten, sexen :hearteyes:

En het is natuurlijk zoals met alle drugs, inclusief alcohol, tabaken koffie; gebruik met gezond verstand.....

Hemi
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor je reactie 3970!! Ook weer veel informatie voor een newbie zoals mij!!

3970:
Ik ben ook van geniet maar met mate. Hoe is sex op speed dan?? Ben ik wel benieuwd naar! Ben je het dan met me eens dat speed net als pillen is dus energie, kletsen, dansen maar dan niet van de wereld zijn?

DarkScope:
Ja dat is precies wat ik wil, ik wil niet spacen ik vind dat helemaal niet leuk bij pillen. Dat is juist het component van pillen wat me niet aanstaat. Maar goed toen wist ik niet dat het een optie is om misschien dan speed te gebruiken.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Vrouwtje_Amsterdam zei:
3970:
Ik ben ook van geniet maar met mate. Hoe is sex op speed dan?? Ben ik wel benieuwd naar! Ben je het dan met me eens dat speed net als pillen is dus energie, kletsen, dansen maar dan niet van de wereld zijn?
Klik om te vergroten...

Tja, hoe is sex op speed....anders dan gewone sex..je bent wat vrijer, je verlegt je grenzen wat eerder/makkelijker, sommigen worden er geil van..Maar ook dit is natuurlijk voor iedereen anders en erg afhankelijk van de setting.

Speed geeft je inderdaad energie, je kletst veel, en dansen kan ook, maar het is toch anders dan X. Moeilijk uit te leggen, probeer het eens zou ik zeggen :rolleyes:
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik snap niet dat mensen geen xtc kater hebben, ik was altijd ontzettend gaar de volgende dag..
J
JullikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zodra je een nacht of 2 wakker bent kun je het wause gevoel en ook zeker de rare uitspraken meestal wel hebben ja :P

Maar het is niet te vergelijken met xtc vind ik
k
kutspeedpepfreakLid
01-01-2024, 00:00
#11
Snuifdoos zei:
Ik zou zeggen slecht idee, als je al problemen ervaart met je goed te voelen. Pillen kloten met je serotonine, speed kloot met je dopamine, 't beloningssysteem van je hersens. Speed is ook verslavender dan pillen. Je kan makkelijk een lijntje nemen na het weekend om je terug fit te voelen, en met volle vreugde gaan werken, en dan ben je stilaan vertrokken naar een hel. In't begin zal 't trouwens niet zo voelen.

Was 1/6 van een pil genoeg? goei pillen. =). Een standaard speed dosis is voor mij 100mg. Maar als je geen gewenning hebt kan 30-50 mg al meer dan genoeg zijn als het goed spul is.
Klik om te vergroten...

inderdaad slecht idee als je pillen gwend ben of nuchter feesten zou ik dat doen kijk ik egt tegen op,want voordat je het weet........doe je het elke week of erger nog elkedag en dan voel je je elke dag zwaar saai (kut) niet doen dus tenzij je gedwongen wordt en bedreigt met de dood of enigszins ander soortgelijk scenario,gr pep
9
982Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Met XTC heb je vermaak, met speed moet je vermaak zoeken.

Zo zeg ik het altijd maar.. ik ben/was altijd een groot fan van pillen.. Alleen helaas, het werkt bij mij niet meer.. serotine komt niet veer voor in mijn vocabulaire.

Speed gebruik ik de laatste tijd niet alleen recreatief, maar ook vaak als handigheid (nuchterder worden als ik dronken ben, voor het opruimen, om langer wakker te blijven)

Tis een te handig goedje soms

edit: nu eerst maar eens een lijn om wakker te worden!
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#13
De kater van speed is dan wel erger, maar van XTC ben ik de volgende dag zo zweferig.
De day-after probeer ik zolang mogelijk vol te houden ,i.i.g. niet voor 14.00 ,ook goed om even goed na te denken ,waarom heb ik het nu weer gedaan :confused:.
voordat ik de kater van speed (probeer)weg te werken met weer een nieuwe lijn.
Vaak ben ik dan over het ergste heen, en heb ik ook niet meer de behoefte om wat nieuws te nemen. (afhankelijk van hoe erg de kater is)
Maar soms neem je wel weer wat om het langzaam aftebouwen, en tussendoor heel goed eten. ( en vitamine sapjes ed drinken)
en vroeg naar bed :wink:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi Vrouwtje_Amsterdam. Allereerst wil ik je complimenteren met het feit dat je eerst goed geïnformeerd wil worden over je drugs! Stel maar lekker veel vragen, dommer worden doe je er niet van.

Speed kan een hele fijne drug zijn, als je idd, zoals je van plan bent, op grote feesten een paar puntjes neemt. Je bent lekker wakker, praat makkelijker met Jan en Alleman, hebt energie te over en snapt wat er om je heen gebeurd. Met X is het vaak zo dat de avond voorbij is zonder dat je er zelf 'bij was'.
Speed en sex vind ik een fijne combinatie, omdat je van speed lekker 'open' wordt. (ikzelf kan met een nieuwe partner soms wel eens verlegen zijn en dan niet krijgen wat je hebben wil, met speed ben je niet verlegen en zeg je gewoon hoe en waar :wink: ) Je heb minder remmingen en kunt langer doorgaan. Het kan soms wel als mechanisch ervaren worden, maar dat is aan jezelf en je partner. Persoonlijk vind ik het een verslavende combinatie.

Als je niet verslavings gevoelig bent, kun je het zonder problemen een keer proberen. Ik gebruik het na jarenlang verslaafd te zijn geweest, alleen nog maar op feestjes. Als ik over heb geef ik het weg of spoel ik het door de WC(over actieve rioolratten haha)dat is mijn afweer systeem om doordeweeks niets te gebruiken.

En het advies van het testcentrum is helemaal juist. Pep snuiven is krediet nemen. Je betaald het altijd terug door veel te slapen. Zorg trouwens dat je vitamine C1000mg in huis hebt! Dit helpt je weer op krachten te komen na een nachtje feesten, en natuurlijk lekker en gezond eten!

X
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re:

Drientje zei:
Hoi Vrouwtje_Amsterdam. Allereerst wil ik je complimenteren met het feit dat je eerst goed geïnformeerd wil worden over je drugs! Stel maar lekker veel vragen, dommer worden doe je er niet van.

En het advies van het testcentrum is helemaal juist. Pep snuiven is krediet nemen. Je betaald het altijd terug door veel te slapen. Zorg trouwens dat je vitamine C1000mg in huis hebt! Dit helpt je weer op krachten te komen na een nachtje feesten, en natuurlijk lekker en gezond eten!
Klik om te vergroten...

Ja vragen stellen en me verwonderen over dingen is een karaktereigenschap van me dus vandaar!

En nu zijn we bijna 3 maanden verder nadat ik deze topic heb geopend. Heb nu zo'n 4 keer speed gebruikt. En ik vind het FANTASTISCH!! Zoveel beter dan pillen!!!! Ben niet meer van de kaart op een avond, heb boordevol energie, voel me superlekker en geen kater op dinsdag!! Joepie!!!

Ja en idd dorientje je betaald terug door veel te slapen!! De week erna moet ik elke nacht wat meer uurtjes maken dan normaal. Maar m'n koppie is dan tenminste nog wel helemaal in tact! Scriptie schrijven gaat prima!! Met pillen is dat toch allemaal wat moeilijker en kutter...

I got need for speed! (alleen op feestjes die lang duren dan!)

Wat ik trouwens ook echt fantastisch vind is na afloop van speed, zeg rond 5 uur s ochtends je laatste bommetje genomen te hebben, om om uurtje of 10 een lekker GHB-tje te tikken, daar ontspan je echt hééééérlijk van!!! En brengt je hart ook wat tot rust! En heerlijk om dan te sexen!! Het lijkt wel of de energie van speed in één keer door de GHB naar buiten wordt gestroomd in uiterst euforische sexuele uitingen!!! :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Meer mensen dit ervaren??
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Sex met speed op resulteert altijd wel in euforische sexuele uitspattingen :hearteyes: Ik neem dan vaak 1 vingertopje mdma kristallen voor de extra euforie.
Ik heb verder helemaal geen ervaring met GHB eigenlijk, volgende keer dan misschien maar eens proberen.
S
SantatripLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Re:

Vrouwtje_Amsterdam zei:
I got need for speed! (alleen op feestjes die lang duren dan!)
Klik om te vergroten...

En voor je het weet is het hele weekend 1 groot feestje wat lang duurt :wink:
Wil je niet de les lezen, maar wel zeggen dat je nog steeds uit moet kijken!
Pillen kon ik niet iedere dag pakken vanwege het wause gevoel, veel gebruiken vond ik dus al 2x per week (op feestjes). Maar met speed kan dat dus wel makkelijk!

:wave:
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Re:

Santatrip zei:
Vrouwtje_Amsterdam zei:
I got need for speed! (alleen op feestjes die lang duren dan!)
Klik om te vergroten...

En voor je het weet is het hele weekend 1 groot feestje wat lang duurt :wink:
Wil je niet de les lezen, maar wel zeggen dat je nog steeds uit moet kijken!
Pillen kon ik niet iedere dag pakken vanwege het wause gevoel, veel gebruiken vond ik dus al 2x per week (op feestjes). Maar met speed kan dat dus wel makkelijk!

:wave:
Klik om te vergroten...

Dat ligt aan je eigen persoonlijkheid denk ik of je het snel pakt of niet. Het is niet zo dat als je speed gebruikt dat je daarna geen kater hebt. Want je kater is dat je daarna veel moet slapen aangezien je een nachtje overslaat met speed. Daarnaast ben je duffer, snel vermoeid. Daarom alleen al zou ik er niet aan moeten denken om door de weeks of thuis speed te gebruiken. Je levert teveel er voor in. Ik heb een scriptie te schrijven die bijna af moet. Dus voorlopig zit ik echt niet aan het spul. Alleen als ik er de tijd voor heb (dus ook de dagen na speedgebruik het niet druk heb), dan gebruik ik het. Maar bedankt voor je bezorgdheid. :)
S
SantatripLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dan kan ik alleen maar zeggen dat je goed bezig bent! Succes met je scriptie...ik zit in hetzelfde schuitje :(

:wave:
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re:

J0rrit zei:
Speed is gewoon alleen energie, vergelijk het met het drinken van heel veel koffie. Verder blijf je gewoon nuchter, je spaced niet, dus alléén veel energie en een lekkerder gevoel, that's it.
Klik om te vergroten...

je spaced niet?? haha,, nou als je aardig wat in je neus gepropt hebt dan ben ik heerlijk rustig in m'n kop, horen de dingen anders, enzzz,, ik weet niet wat voor pep jij snuift maar,,
en pep kan je egt gewoon niet vergelijken met koffie..
:stoned: peace

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."