Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs het XTC maar dan zonder het wause gevoel?

Is het XTC maar dan zonder het wause gevoel?

46 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt voor de info Lake, daar heb ik wat aan! Tuurlijk is het troep, maar pillen net zo goed. Ik vraag me af of het minder schadelijk is omdat er niet aan de serotonine wordt gekloot en dat lege gevoel dus ook niet hebt. Ik vind idd met pillen dat je in je eigen wereld zit en helemaal niet meer lult als je ook maar iets teveel op hebt.

Als ik niet wil spacen dan is speed toch beter voor me dan pillen of niet? Graag reactie!! :)
L
LektroluvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja vind ik wel... met speed ben ik ietsjes meer intouch met de realiteit zegmaar... Dus wel lekker chatten en dansen, en niet wild vreemde om hen nek vliegen omdat ze zoooo leuk zijn :P


Ik vind speed doper...maar ook omdat ik de mdma kater echt zooo HAAT! :P
t
thommetjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
gewoon eerst klein beetje snuive en als je voelt dat je nog wel wa mee kan hebben dan nog een klein beetje maar laat tussen elke snuif wel een tijd rust 2 uur ofsow dan kan je jezelf aanlere hoeveel je kan hebben da lig bij iedereen anders.

TIP! probeer elke keer op zo weinig mogelijk hard te gaan want dan wend je lichaam der minder aan en hoef je ook niet steeds meer te hebben voor hetzelfde effect:wink:
S
SnuifdoosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou zeggen slecht idee, als je al problemen ervaart met je goed te voelen. Pillen kloten met je serotonine, speed kloot met je dopamine, 't beloningssysteem van je hersens. Speed is ook verslavender dan pillen. Je kan makkelijk een lijntje nemen na het weekend om je terug fit te voelen, en met volle vreugde gaan werken, en dan ben je stilaan vertrokken naar een hel. In't begin zal 't trouwens niet zo voelen.

Was 1/6 van een pil genoeg? goei pillen. =). Een standaard speed dosis is voor mij 100mg. Maar als je geen gewenning hebt kan 30-50 mg al meer dan genoeg zijn als het goed spul is.
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hej bedankt voor al jullie reacties, heb er echt wat aan!!
Lektrolov: heb je nooit kater van speed?
Thommetje: zowiezo gebruik ik nooit veel, vind jij het ook relaxter dan pillen?
Snuifdoos: Ja ik ging me slecht voelen aangezien ik een half jaar lang bijna elke week pillen gebruikte. Ik heb nu al 3 maanden niks gedaan. Ik snap dat speed verslavender is. Jij zegt dus nooit aan beginnen? Is het echt verklotener dan pillen? Zo te horen voel jij je klote van speed? Wat werkt nu niet meer goed bij jou? Ik gebruik nooit m'n dopa want ik drink niet en gebruik geen coke. Als ik een keer in de zoveel tijd gebruik zou het dan ook zo schadelijk zijn? Ik wil het alleen gebruiken op feesten die langer dan 10 uur duren. Ik ben echt een feestgebruiker. Heb nog nooit thuis gebruikt. Ik wil echt niet elk weekend als een feestje om 5 uur afgelopen is klaarwakker zijn.

Trouwens hoe lang werkt een snuifje, bommetje bij jullie??

Alvast heel erg bedankt mensen!! Ik ga vandaag ff m'n speed laten testen btw :)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind de day after niet zo heel veel schelen eigenlijk. Bij beide ben ik gewoon een dag lamlendig en wakker.

Beide geven energie (speed een beetje meer dan md) en euforie maar met mdma ga je vooral van anderen houden en gespreken hebben waarbij je ook goed kunt luisteren, met speed ga je vooral van jezelf houden en gesprekken hebben waarbij je graag jezelf hoort praten en de ander niet uit laat praten :)
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hey jongens bedankt allemaal voor jullie reacties!! Ik heb er erg veel aan!!

Taat:
Dat onderzoek over XTC, is dat goed ondervonden door de medische wereld? Is er daarna nog meer onderzoek gedaan wat de resultaten heeft versterkt of juist nieuw onderzoek dat dat onderzoek uit 2006 ontkracht?

Rapido:
Hoeveel speed neem je dan op zo'n avond?

Uhu:
Uiteraard kan iedereen verslaafd raken. Maar ik ben te bewust van m'n drugsgebruik dat de kans klein is dat ik verslaafd raak aan iets. Ben vorige week zelfs gestopt met roken. Niet dat ik dermate veel rookte, eigenlijk alleen bij het stappen en s avonds na het eten. Ik denk nu van jezus troep en stop ermee. Klaar. Met pillen hetzelfde verhaal. Ik ben er klaar mee, dat waus staan, ogen dicht, uren schieten voorbij, ik vind vooral dat van de wereld zijn zo kut. Vandaar de overstap naar speed. Begrijp je mijn keuze?

Rapido:
Ik ga dat spul ook niet gebruiken om 3 dagen wakker te blijven. Dat wil ik niet eens, zoveel ga ik echt niet gebruiken. Ik wil het puur gebruiken voor energie tijdens een feestje en lekker kletsen en licht euforisch. En ook niet op ieder feestje maar op een groot feestje zoals time warp wat 19 uur duurt. Niet op een feestje wat om 5 is afgelopen.

Zaagmans:
Wat voor kater heb je dan van speed? Combineer je het met alcohol? Hoeveel neem je? Van pillen had je geen kater? Of nog ergere kater?

Valentijntje:
Wat is dan het verschil in het after gevoel?
Ik heb mijn speed laten testen en het adviesbureau had een mooie vergelijking gemaakt met speed. "Je leent energie van de bank, maar je moet het daarna wel teruggeven." En ik denk idd dat het zo zit. Je moet voor en na gewoon goed uitrusten, goed eten, vitamine slikken, lekker sporten, conditie op peil enz.
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#8
pep het meest veelzijdige stukje drugs, PEP!
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rapido zei:
om de zoveel weken/maanden xtc is toch véél gezonder dan een paar dagen na mekaar speed
Klik om te vergroten...

Dit raakt echt kant noch wal. Dat kun zo niet zeggen
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Vrouwtje_Amsterdam zei:
3970:
Ik ben ook van geniet maar met mate. Hoe is sex op speed dan?? Ben ik wel benieuwd naar! Ben je het dan met me eens dat speed net als pillen is dus energie, kletsen, dansen maar dan niet van de wereld zijn?
Klik om te vergroten...

Tja, hoe is sex op speed....anders dan gewone sex..je bent wat vrijer, je verlegt je grenzen wat eerder/makkelijker, sommigen worden er geil van..Maar ook dit is natuurlijk voor iedereen anders en erg afhankelijk van de setting.

Speed geeft je inderdaad energie, je kletst veel, en dansen kan ook, maar het is toch anders dan X. Moeilijk uit te leggen, probeer het eens zou ik zeggen :rolleyes:
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik snap niet dat mensen geen xtc kater hebben, ik was altijd ontzettend gaar de volgende dag..
J
JullikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zodra je een nacht of 2 wakker bent kun je het wause gevoel en ook zeker de rare uitspraken meestal wel hebben ja :P

Maar het is niet te vergelijken met xtc vind ik
k
kutspeedpepfreakLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snuifdoos zei:
Ik zou zeggen slecht idee, als je al problemen ervaart met je goed te voelen. Pillen kloten met je serotonine, speed kloot met je dopamine, 't beloningssysteem van je hersens. Speed is ook verslavender dan pillen. Je kan makkelijk een lijntje nemen na het weekend om je terug fit te voelen, en met volle vreugde gaan werken, en dan ben je stilaan vertrokken naar een hel. In't begin zal 't trouwens niet zo voelen.

Was 1/6 van een pil genoeg? goei pillen. =). Een standaard speed dosis is voor mij 100mg. Maar als je geen gewenning hebt kan 30-50 mg al meer dan genoeg zijn als het goed spul is.
Klik om te vergroten...

inderdaad slecht idee als je pillen gwend ben of nuchter feesten zou ik dat doen kijk ik egt tegen op,want voordat je het weet........doe je het elke week of erger nog elkedag en dan voel je je elke dag zwaar saai (kut) niet doen dus tenzij je gedwongen wordt en bedreigt met de dood of enigszins ander soortgelijk scenario,gr pep
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi Vrouwtje_Amsterdam. Allereerst wil ik je complimenteren met het feit dat je eerst goed geïnformeerd wil worden over je drugs! Stel maar lekker veel vragen, dommer worden doe je er niet van.

Speed kan een hele fijne drug zijn, als je idd, zoals je van plan bent, op grote feesten een paar puntjes neemt. Je bent lekker wakker, praat makkelijker met Jan en Alleman, hebt energie te over en snapt wat er om je heen gebeurd. Met X is het vaak zo dat de avond voorbij is zonder dat je er zelf 'bij was'.
Speed en sex vind ik een fijne combinatie, omdat je van speed lekker 'open' wordt. (ikzelf kan met een nieuwe partner soms wel eens verlegen zijn en dan niet krijgen wat je hebben wil, met speed ben je niet verlegen en zeg je gewoon hoe en waar :wink: ) Je heb minder remmingen en kunt langer doorgaan. Het kan soms wel als mechanisch ervaren worden, maar dat is aan jezelf en je partner. Persoonlijk vind ik het een verslavende combinatie.

Als je niet verslavings gevoelig bent, kun je het zonder problemen een keer proberen. Ik gebruik het na jarenlang verslaafd te zijn geweest, alleen nog maar op feestjes. Als ik over heb geef ik het weg of spoel ik het door de WC(over actieve rioolratten haha)dat is mijn afweer systeem om doordeweeks niets te gebruiken.

En het advies van het testcentrum is helemaal juist. Pep snuiven is krediet nemen. Je betaald het altijd terug door veel te slapen. Zorg trouwens dat je vitamine C1000mg in huis hebt! Dit helpt je weer op krachten te komen na een nachtje feesten, en natuurlijk lekker en gezond eten!

X
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re:

Drientje zei:
Hoi Vrouwtje_Amsterdam. Allereerst wil ik je complimenteren met het feit dat je eerst goed geïnformeerd wil worden over je drugs! Stel maar lekker veel vragen, dommer worden doe je er niet van.

En het advies van het testcentrum is helemaal juist. Pep snuiven is krediet nemen. Je betaald het altijd terug door veel te slapen. Zorg trouwens dat je vitamine C1000mg in huis hebt! Dit helpt je weer op krachten te komen na een nachtje feesten, en natuurlijk lekker en gezond eten!
Klik om te vergroten...

Ja vragen stellen en me verwonderen over dingen is een karaktereigenschap van me dus vandaar!

En nu zijn we bijna 3 maanden verder nadat ik deze topic heb geopend. Heb nu zo'n 4 keer speed gebruikt. En ik vind het FANTASTISCH!! Zoveel beter dan pillen!!!! Ben niet meer van de kaart op een avond, heb boordevol energie, voel me superlekker en geen kater op dinsdag!! Joepie!!!

Ja en idd dorientje je betaald terug door veel te slapen!! De week erna moet ik elke nacht wat meer uurtjes maken dan normaal. Maar m'n koppie is dan tenminste nog wel helemaal in tact! Scriptie schrijven gaat prima!! Met pillen is dat toch allemaal wat moeilijker en kutter...

I got need for speed! (alleen op feestjes die lang duren dan!)

Wat ik trouwens ook echt fantastisch vind is na afloop van speed, zeg rond 5 uur s ochtends je laatste bommetje genomen te hebben, om om uurtje of 10 een lekker GHB-tje te tikken, daar ontspan je echt hééééérlijk van!!! En brengt je hart ook wat tot rust! En heerlijk om dan te sexen!! Het lijkt wel of de energie van speed in één keer door de GHB naar buiten wordt gestroomd in uiterst euforische sexuele uitingen!!! :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Meer mensen dit ervaren??
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Sex met speed op resulteert altijd wel in euforische sexuele uitspattingen :hearteyes: Ik neem dan vaak 1 vingertopje mdma kristallen voor de extra euforie.
Ik heb verder helemaal geen ervaring met GHB eigenlijk, volgende keer dan misschien maar eens proberen.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#17
jah oke,, maar het blijft vergelijkbaar,, mdma is en blijft een amfetamine
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kvin mdma vs amfetamine een redelijk gekke vergelijking.
Maar euh mdma is aan de andere kant ook een amfetamine(denk ik toch?)
Hmm speed is imo leuker.
Gewoon lang wakker blijven, geen hongergevoel meer, actief, enz
Maarja, kijk er toch mee uit zeker het niet eten/(te) lang wakker blijven.
Njah het hart. Zo snel zal je imo geen hartaanval krijgen, ofja ligt eraan hoe sterk/zwak u hart is.
Nog nooit heel zware last gehad van m'n hart dus ^^
Hoeveel ik u zou aanraden?
Hmm een klein lijntje(sos lijntje?) en zien wat effect dat dat geeft.

Veel succes en plezier dermee maar doe voorzichtig :wink:
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#19
Acon zei:
Kvin mdma vs amfetamine een redelijk gekke vergelijking.
Maar euh mdma is aan de andere kant ook een amfetamine(denk ik toch?)
Hmm speed is imo leuker.
Gewoon lang wakker blijven, geen hongergevoel meer, actief, enz
Maarja, kijk er toch mee uit zeker het niet eten/(te) lang wakker blijven.
Njah het hart. Zo snel zal je imo geen hartaanval krijgen, ofja ligt eraan hoe sterk/zwak u hart is.
Nog nooit heel zware last gehad van m'n hart dus ^^
Hoeveel ik u zou aanraden?
Hmm een klein lijntje(sos lijntje?) en zien wat effect dat dat geeft.

Veel succes en plezier dermee maar doe voorzichtig :wink:
Klik om te vergroten...

Heb het gedaan hoor nu een paar keer en idd het is veeeeeeeel leuker dan xtc!! Ik ga niet 4 dagen lang wakker blijven hoor. 1 nachtje overslaan is meer dan genoeg!! :) enne bommetjes voor mij :0 geen lijn!
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hi mensen, ik heb even een vraagje voor jullie ervaren gebruikers. Ik heb alleen tot nu toe xtc gehad, altijd goeie ervaringen meegehad. Het enige wat me de laatste tijd ging tegen staan was het klote gevoel door de weeks en het wause gevoel op een feest dat je een uur met je ogen dicht staat en ineens soort van wakker wordt en de avond ineens voorbij is. Ik wil niet meer aan mijn serotoninegehalte gaan kloten dus ik zit er over te denken om speed te gaan gebruiken. Ik heb nu al 3 maanden geen drugs aangeraakt, behalve op 3x een kratom van de herbal shop en voel me echt wel beter dan de tijd dat ik aan pillen zat. Ik feest nog steeds elk weekend 1 a 2 keer maar dan gewoon lekker nuchter. Ik kan niet tegen drank namelijk, vind het ook echt kutspul. Ik vraag me af of pep nou datzelfde gevoel geeft als wat pillen geeft maar dan alleen het deel wat ik zo leuk vind van pillen, ik voel me lekker in me vel, ben lekker aan het lullen, lekker dansen, strak staan vind ik leuker dan waus zijn, als jullie begrijpen wat ik bedoel? Ik ben heel gevoelig voor drugs, ik ging altijd al hard op 1/6 van een pilletje. Hoeveel speed is dan in mijn geval verstandig? En ik lees overal een sleutelpunt, hoeveel miligram is dat eigenlijk? Oh ja op een of andere manier ben ik zwaar bang voor een hartaanval bij speed. Is dit terecht? Ik ga in maart naar timewarp en ik denk dus dat het 'verstandiger' is om dan speed te gebruiken dan xtc. Ik laat trouwens altijd alles testen dus dat komt wel goed met de kwaliteit. Ik ben heel benieuwd naar jullie mening, advies en ervaring want er is echt bar weinig te vinden over speed!! Thanks alvast!!

Groetjes,

Een speedmaagd

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."