Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGehoorshallicunaties !?

Gehoorshallicunaties !?

85 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hm, ik had het vorige week ook, maar ik gebruik geen speed, was helemaal niet lang wakker, had gewoon een normale dag op mn werk gehad, lag om half 12 in bed. En ik hoorde vervolgens mensen buiten lopen, mensen aan de portieren van de auto morrelen, mensen de bank op het erf verslepen, mensen aan de deurklink van de garage zitten en shit.
Ben denk wel 10 keer uit mn bed gesprongen om te kijken, elke keer dacht ik: nú zijn ze er echt, ik ben toch niet gek? of gek aan het worden?
En elke keer was de hele straat verlaten. Totaal verlaten.
Werd er best wel bang van eigenlijk.
Maargoed, dit is verder niet van toepassing op het topic, aangezien die over speedgebruik ging en shit. Wilde het toch eventjes zeggen :)
r
richie87Lid
01-01-2024, 00:00
#2
eerste keer speed haast 2 gram opgesnoven in 1 nachtje :openmouth: enge mensen voor het raam :openmouth: ...geesten op straat :openmouth: not coool i learned my lesson :wave:
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#3
de tweede nacht gehad na 4 xtc-pillen... hoorde allemaal trance in mn hoofd, kon de nummers beinvloeden, en mixen... bekende nummers en zelfbedachte nummers... hoorde het echt heel realistisch
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#4
khad dat vroeger heeeeel de nacht, elke keer hoorde ik een paar autos voor men deur stoppen alsof de flikken mij kwamen halen enzo van die toestand of mensen die me roepen die niet eens in 10km omtrek zijn

héy it fucks with your head ![/i]
T
Tedere tronikaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou het niet meteen als een geluidshallucinatie beschouwen, (die heb ik trouwens meer van xtc/mdma) maar dit week-end zat ik snachts bij een maat thuis, en terwijl die tegen me aan het praten was werd zijn stem steeds luider en luider, vreemd genoeg merkte ik het enkel aan mijn linker oor. (dit na 2 dagen wakker, en +- 1,5/ gram)
Weet er iemand waar dit vandaan komt?

Groetjes,
Koen. :wave:
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik hoor mijn ringtone steeds afgaan, en als ik mijn telefoon dan pak belt er niemand... Het zit echt zooo onwijs duidelijk in mijn hoofd, super irritant... Tijdens LSD kon ik mensen van meters ver afluisteren..dacht ik...

Ik weet trouwens ook niet hoe dit komt... Als ik de verhalen teruglees lijkt het wel alsof mensen gevoeliger zijn om hallucinaties te krijgen van geluiden die ze vaak horen. (zoals bij mij de ringtone, of hele bekende muziek, of de eigen naam) Ik heb ook eens gehoord dat er bij het horen van specifiek dit soort geluiden een bepaald hersengebied actief is, misschien dat dit gebied gevoeliger is voor hallucinaties? Net als dat er een speciaal hersengebied is voor het zien, en herkennen van gezichten, misschien word deze na lang niet slapen/drugs overactief? Waardoor je dus overal gezichten inziet? (Heb ik wel altijd last van)

Ik zeg maar wat hoor, heb ooit nog een jaartje psychologie gestudeerd, en dan leer je zo'n bepaalde manier van denken aan, en vaak klopt het nog ook :mrgreen:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik had het voor me gebruik al... (ja ik weet het slim om dan ook nog drugs te gaan gebruiken, maar like I give a shit :P) moet wel zeggen dat als ik lang wakker bleef inderdaad ik het wel erger had. En de irritandste was dan dat je denkt te horen dat iemand je naam roept :mrgreen: Het neemt nu wel weer af (zaterdag laatste beetje me neus in geschoven)
f
frnicatrLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb het nu toch ook wel even deftig zitten :confused:
Ben al wakker sinds zaterdag middag half een... moet zeggen had gisteren soms al kleine geluidjes waar ik van schrok, maar nu begint het echt freaky te worden... Ik hoor constant deuren opengaan, terwijl ik weet dat het niet zo is, soms klinkt het alsof er een zachte klop tegen men slaapkamerdeur gegeven wordt...
Visueel zijn het niet echt halluciaties... eerder vervormingen... de muren die half in het donker staan, en vooral de hoeken van mijn (nu toch wel) te kleine kamer lijken van elastisch materiaal gemaakt te zijn...
Ik het allemaal op zich wel een leuke ervaring, maar keer op keer ( en dan bedoel ik iedere 10 seconden) dat ik zogezegd mijn slaapkamerdeur zie opengaan bonkt men hart tot in men keel... mijn ouders slapen namelijk vlak naast mijn kamer, en die weten natuurlijk niet dat ik redelijk wat drugs gebruik....Dit zou een heel leuke ervaring kunnen zijn, maar op dit moment is ze toch iets te akelig vindt ik...
s
speedy gonzalisLid
01-01-2024, 00:00
#9
tofke zei:
Vroeger had ik wel af en toe gehoorshallicunaties na langdurig speed-gebruik.. nog iemand hiermee ervaring?!
Klik om te vergroten...

inderdaad xD
M
MickywousLid
01-01-2024, 00:00
#10
het enige wat ik altijd hoor is als ik op bed lig, dan vraagt mn broer aan me of ik de zapper aan m wil geven..... en dan zeg ik: die heb ik niet jongee. dan een fractie van een seconde later realizeer ik me ook meteen dat ik in mezelf aan het praten ben hahah
t
tofkeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vroeger had ik wel af en toe gehoorshallicunaties na langdurig speed-gebruik.. nog iemand hiermee ervaring?!
M
MaikelkLid
01-01-2024, 00:00
#12
had het ook toen we op centerparcs waren... hele tijd hoorde ik overal muziek (ook wel hardcore tot terror ja :P )
P
Pommetje H.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou Tofke, nu je het zegt, volgens mij had ik er net een.... :openmouth:
Best eng...
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja soms liep of fietste ik snachts over straat en dan leek het net of er een heel engelenkoor uit de hemel zong, dat geluid.

En alarmen horen, sirenes. Belde ik weleens de politie om te vragen of ik de ramen en deuren dicht moest doen, helemaal para van t padje.

Of ik hoorde de buren ruzie maken, terwijl er een oude bejaarde vent alleen woonde.

Of ik hoorde m´n ouders (toen k 15 was) beneden over mij praten over m´n druggebruik, terwijl ik boven in m´n slaapkamer was en het eigenlijk helemaal niet kon verstaan. En denken da´k het woord voor woord wel kon verstaan. Of ik hoorde m´n moeder huilen terwijl het niet zo was.
t
tofkeLid
01-01-2024, 00:00
#15
raar..

ja.. raar eh.. de beste die k ooit had was toen ik op een nacht naar huis wandelde..

ik hoorde constant een beestig goeie schijf draaien in de verte.. terwijl ik maar al te goe wist dat dat niet kon daar!

Amuseerde me der wel mee! Gratis muziek.. weette wel..
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
ja dat kan wel kloppen nu ik er over na denk. ik fietste na een weekendje stappen eens naar huis en toen hoorde ik een haan kraaien, even verder op hoorde ik mensen ruzie maken en op dat stuk wonen geen mensen en het was licht en zag niets van mensen of hanen... ik denk doordat dat komt omdat je para wordt. k ben ook wel eens gestopt met de auto omdat ik dacht dat hij uit elkaar viel ofzo...

Ik zou zeggen zolang het geen geluiden zijn die je angstig maken: geniet ervan(zeker als je gratis muziek hebt :mrgreen: ...

XxXxXxXx
Drientje
B
BrandonLid
01-01-2024, 00:00
#17
ja die gratis muziek heb ik alleens gehad :P maar dan van de pillen :) maarja dan kwam ik ook van q-base dusja zal wel omdat de bas nogsteeds in mijn oren dreunde :grin: Zat in de taxi onderweg naar huis dusja kan eigenlijk niet, heb er toen niet zo bij stil gestaan maar nu je dit topic hebt geopend :grin:.

Waren trouwens wel echt vette nummers :P

Greetz
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat heb ik ook altijd als eerst na te lang wakker + pep. In de verte hoor ik dan feesten en mensen. Best lachen op zich. Alleen soms ga je voorzichtig lopen om beter te luisteren en dan raak je in de war, dat is irritant.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
zommes zei:
Dat heb ik ook altijd als eerst na te lang wakker + pep. In de verte hoor ik dan feesten en mensen. Best lachen op zich. Alleen soms ga je voorzichtig lopen om beter te luisteren en dan raak je in de war, dat is irritant.
Klik om te vergroten...

dat heb ik met xtc...
dan hoor ik uren na t feestje t feestgedruis zeg maar nog steeds... :confused:
M
MarlonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb ik ook wel ja... Heb ook vaak dat ik gewoon iets aan het doen ben en er aangebeld wordt en dan doe ik open, terwijl ik een *dingdong* bel hoor en mijn bel gewoon een heel irritante zoemer is. Maar tóch gaan kijken he.
Heb ook afentoe dat ik ineens het luchtalarm hoor of dat ik op straat loop en dat iemand me roept. Maar niet dat ik echt muziek hoor, wel als ik uit geweest ben, maar dat heb ik gewoon wel vaker nog als ik uit geweest ben (zelfs als ik 100% nuchter ben).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."