Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGehoorshallicunaties !?

Gehoorshallicunaties !?

85 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
P
PhreakingoutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Doodkapje zei:
Phreakingout zei:
Ik heb het wel direct na een feest de eerste uurtjes nog, ook als je soms thuis al in je bed ligt. Vind het wel meesterlijk eigenlijk haha, in elk straat-geluid kan je wel een vette beat horen. En soms ook echt bekende tracks idd.

Dit is met XTC maar ook wel met Speed.
Klik om te vergroten...

de halucinaties die ik heb : mijn vrienden op straat me horen roepen, msn tune die constant afgaat terwijl msn niet is aangemeld, soms ook een soort van gemompel/gefluister. die vind ik erger.
Klik om te vergroten...

Das best scary haha.. Dat zijn een beetje de lange termijn speed gevolgen of zo?
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eerder de gevolgen want extreem lang wakker zijn door de speed :beer:
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Phreakingout zei:
Doodkapje zei:
Phreakingout zei:
Ik heb het wel direct na een feest de eerste uurtjes nog, ook als je soms thuis al in je bed ligt. Vind het wel meesterlijk eigenlijk haha, in elk straat-geluid kan je wel een vette beat horen. En soms ook echt bekende tracks idd.

Dit is met XTC maar ook wel met Speed.
Klik om te vergroten...

de halucinaties die ik heb : mijn vrienden op straat me horen roepen, msn tune die constant afgaat terwijl msn niet is aangemeld, soms ook een soort van gemompel/gefluister. die vind ik erger.
Klik om te vergroten...

Das best scary haha.. Dat zijn een beetje de lange termijn speed gevolgen of zo?
Klik om te vergroten...

dat zijn de gevolgen van lang wakker zijn, niet van de speed. hihi
en als je dat al scary vindt, wat denk je dan van schimmen in je huis zien lopen, kevers die naar je toe komen, een donkere gedaante die vlak schuinachter je staat, draaiende mistige vormen, ...
als je echt lang wakker bent krijg je het allemaal gratis!!! de visuele halucinaties daar kan ik goed mee overweg, het zijn de gehoorshalucinaties die me soms echt gek kunnen maken. :wink: :wave:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Doodkapje zei:
Phreakingout zei:
Doodkapje zei:
Phreakingout zei:
Ik heb het wel direct na een feest de eerste uurtjes nog, ook als je soms thuis al in je bed ligt. Vind het wel meesterlijk eigenlijk haha, in elk straat-geluid kan je wel een vette beat horen. En soms ook echt bekende tracks idd.

Dit is met XTC maar ook wel met Speed.
Klik om te vergroten...

de halucinaties die ik heb : mijn vrienden op straat me horen roepen, msn tune die constant afgaat terwijl msn niet is aangemeld, soms ook een soort van gemompel/gefluister. die vind ik erger.
Klik om te vergroten...

Das best scary haha.. Dat zijn een beetje de lange termijn speed gevolgen of zo?
Klik om te vergroten...

dat zijn de gevolgen van lang wakker zijn, niet van de speed. hihi
en als je dat al scary vindt, wat denk je dan van schimmen in je huis zien lopen, kevers die naar je toe komen, een donkere gedaante die vlak schuinachter je staat, draaiende mistige vormen, ...
als je echt lang wakker bent krijg je het allemaal gratis!!! de visuele halucinaties daar kan ik goed mee overweg, het zijn de gehoorshalucinaties die me soms echt gek kunnen maken. :wink: :wave:
Klik om te vergroten...

Haha :tearsofjoy: Ik ben juist banger van de visuele hallucinaties. Als ik ineens een persoon denk te zien op een meter rechts van me schrik ik me elke keer weer helemaa de typhus. Als je gewoon het licht aanhebt en er niet teveel schaduwen zijn overleef ik de gehoorshallucinaties wel, omdat ik echt 'weet' dat er niks is. De visuele dingen zijn wat realistischer, zoals gisteren het wasrek met broeken erover waar ik een persoon in zag (klink t onmogelijk, maar blijf maar eens 80 uur wakker :wink: ). Ik moest er echt even heenlopen om te checken of het allemaal wel klopte. Ook is concentreren lastig, je hebt het niet echt door maar je bent niet zo scherp als je normaal zou zijn. Dat is ook eigenlijk het gevaar van pep; je denkt dat je super helder bent en alles perfect loopt terwijl je af en toe je gedraagt als een depressieve, paranoïde randmongool :P
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
@dreamweaver : ik heb al meer ervaring met lang wakker blijven, maar dan zonder speed. krijg je evengoed van die halucinaties maar die zijn iets minder heftig. dus dat ben ik wel gewoon. maar echt dat horen kan je niet uitbannen. het blijft je achtervolgen. omdat je het in je hoofd hoort...dus je vingers in je oren stoppen helpt niks :wink:
en dan zo snel schrikken daar had ik vroeger ook last van maar dat went... :grin: en echt ik moet hier van dat forum afblijven... ik lijk wel net dokter phil ofzo :sunglasses:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
tofke zei:
Vroeger had ik wel af en toe gehoorshallicunaties na langdurig speed-gebruik.. nog iemand hiermee ervaring?!
Klik om te vergroten...

Jawuhl! Hoe langer ik wakker ben, hoe meer ik volgens mijn verbeelding hoor. Stemmen, muziek, startende auto's. Oordopjes helpen helaas niet, slapen wel! :)
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja had het vroeger erger als nu, had het laatst ook wel na solstice, onderweg naar huis. Ik dacht in de trein de hele tjd dat er mensen tegen me praatte was alleen minder leuk als vroeger :( ! Ze zeiden geen leuke dingen om het zo maar te zeggen, en die reactie van mij ook de hele tijd. Huh wat ? om me heen kijken , maat: Wat is er?. 1 minuut later ! eeh zei jij wat, maat: nee, wat dan?

En op de fiets naar huis de laatste loodjes dacht ik dat iedereen me aankeek en dingen zei in de trant hee sukkel, eeh mafkees :confused: ! Echt zeker 20 - 25 keer, bleek dat we alleen een paar wandelaars waren tegen gekomen die stil een peukie rookte :rolleyes: ! Sja was dan ook alweer een tijd geleden dat ik een ijsberg speed op had (of was het toch de combo met zoo7 en xtc eerder op de 48+ uur :P !
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hm, ik had het vorige week ook, maar ik gebruik geen speed, was helemaal niet lang wakker, had gewoon een normale dag op mn werk gehad, lag om half 12 in bed. En ik hoorde vervolgens mensen buiten lopen, mensen aan de portieren van de auto morrelen, mensen de bank op het erf verslepen, mensen aan de deurklink van de garage zitten en shit.
Ben denk wel 10 keer uit mn bed gesprongen om te kijken, elke keer dacht ik: nú zijn ze er echt, ik ben toch niet gek? of gek aan het worden?
En elke keer was de hele straat verlaten. Totaal verlaten.
Werd er best wel bang van eigenlijk.
Maargoed, dit is verder niet van toepassing op het topic, aangezien die over speedgebruik ging en shit. Wilde het toch eventjes zeggen :)
r
richie87Lid
01-01-2024, 00:00
#9
eerste keer speed haast 2 gram opgesnoven in 1 nachtje :openmouth: enge mensen voor het raam :openmouth: ...geesten op straat :openmouth: not coool i learned my lesson :wave:
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#10
de tweede nacht gehad na 4 xtc-pillen... hoorde allemaal trance in mn hoofd, kon de nummers beinvloeden, en mixen... bekende nummers en zelfbedachte nummers... hoorde het echt heel realistisch
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#11
khad dat vroeger heeeeel de nacht, elke keer hoorde ik een paar autos voor men deur stoppen alsof de flikken mij kwamen halen enzo van die toestand of mensen die me roepen die niet eens in 10km omtrek zijn

héy it fucks with your head ![/i]
T
Tedere tronikaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zou het niet meteen als een geluidshallucinatie beschouwen, (die heb ik trouwens meer van xtc/mdma) maar dit week-end zat ik snachts bij een maat thuis, en terwijl die tegen me aan het praten was werd zijn stem steeds luider en luider, vreemd genoeg merkte ik het enkel aan mijn linker oor. (dit na 2 dagen wakker, en +- 1,5/ gram)
Weet er iemand waar dit vandaan komt?

Groetjes,
Koen. :wave:
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik hoor mijn ringtone steeds afgaan, en als ik mijn telefoon dan pak belt er niemand... Het zit echt zooo onwijs duidelijk in mijn hoofd, super irritant... Tijdens LSD kon ik mensen van meters ver afluisteren..dacht ik...

Ik weet trouwens ook niet hoe dit komt... Als ik de verhalen teruglees lijkt het wel alsof mensen gevoeliger zijn om hallucinaties te krijgen van geluiden die ze vaak horen. (zoals bij mij de ringtone, of hele bekende muziek, of de eigen naam) Ik heb ook eens gehoord dat er bij het horen van specifiek dit soort geluiden een bepaald hersengebied actief is, misschien dat dit gebied gevoeliger is voor hallucinaties? Net als dat er een speciaal hersengebied is voor het zien, en herkennen van gezichten, misschien word deze na lang niet slapen/drugs overactief? Waardoor je dus overal gezichten inziet? (Heb ik wel altijd last van)

Ik zeg maar wat hoor, heb ooit nog een jaartje psychologie gestudeerd, en dan leer je zo'n bepaalde manier van denken aan, en vaak klopt het nog ook :mrgreen:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik had het voor me gebruik al... (ja ik weet het slim om dan ook nog drugs te gaan gebruiken, maar like I give a shit :P) moet wel zeggen dat als ik lang wakker bleef inderdaad ik het wel erger had. En de irritandste was dan dat je denkt te horen dat iemand je naam roept :mrgreen: Het neemt nu wel weer af (zaterdag laatste beetje me neus in geschoven)
f
frnicatrLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb het nu toch ook wel even deftig zitten :confused:
Ben al wakker sinds zaterdag middag half een... moet zeggen had gisteren soms al kleine geluidjes waar ik van schrok, maar nu begint het echt freaky te worden... Ik hoor constant deuren opengaan, terwijl ik weet dat het niet zo is, soms klinkt het alsof er een zachte klop tegen men slaapkamerdeur gegeven wordt...
Visueel zijn het niet echt halluciaties... eerder vervormingen... de muren die half in het donker staan, en vooral de hoeken van mijn (nu toch wel) te kleine kamer lijken van elastisch materiaal gemaakt te zijn...
Ik het allemaal op zich wel een leuke ervaring, maar keer op keer ( en dan bedoel ik iedere 10 seconden) dat ik zogezegd mijn slaapkamerdeur zie opengaan bonkt men hart tot in men keel... mijn ouders slapen namelijk vlak naast mijn kamer, en die weten natuurlijk niet dat ik redelijk wat drugs gebruik....Dit zou een heel leuke ervaring kunnen zijn, maar op dit moment is ze toch iets te akelig vindt ik...
s
speedy gonzalisLid
01-01-2024, 00:00
#16
tofke zei:
Vroeger had ik wel af en toe gehoorshallicunaties na langdurig speed-gebruik.. nog iemand hiermee ervaring?!
Klik om te vergroten...

inderdaad xD
M
MickywousLid
01-01-2024, 00:00
#17
het enige wat ik altijd hoor is als ik op bed lig, dan vraagt mn broer aan me of ik de zapper aan m wil geven..... en dan zeg ik: die heb ik niet jongee. dan een fractie van een seconde later realizeer ik me ook meteen dat ik in mezelf aan het praten ben hahah
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik hoor constant mensen praten en het lijkt dan van de buren af te komen. Vaak gaat het ook over mij,,,

ik hoor idd vaak stemmen uit geluiden. Koelkastgeluid, pc etc
T
TekyesssLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja ik ken het ook, vooral de sirenes komen me bekend voor.
Na een tijdje word het inderdaad bestttt irritant!
T
TekyesssLid
01-01-2024, 00:00
#20
XpRnz zei:
Laatst onder de douche dacht ik een helikopter in de badkamer te horen, maar wist niet of het nou echt of nep was.. geluiden vanuit m'n pc veroorzaken ook de raarste dingen, vooral alsof er overal mensen door het huis 'sluipen'. Ik ga dan ook echt kijken of ze er zijn.. meermalen dus, over paranoide gesproken haha! :rolleyes:

Mensen ook last van je helemaal kapot schrikken van het kleinste geluid?
Klik om te vergroten...

Hahah dat heb ik ook, ik heb het vooral onder de douch en in bed, vrij irritant als je wilt slapen ja :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."