Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDexamfetamine Fantopic

Dexamfetamine Fantopic

346 antwoorden
69 weergaven
18-5-2026
M
MorningweedzorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik snap er nou geen reed meer van. Gaat dit topic nou over dexamfetamine wat farmaceutisch is of wat rechtstreeks uit het lab komt?
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Andrew zei:
Of voor mensen met een andere smaak dan jij..
Klik om te vergroten...

Ja precies, wansmaak heet zoiets toch? :grin:

Nee serieus, heb me trouwens wel verkeerd uitgedrukt zag ik net toen het eerste dexsletje op MSN begon te huilen :grin: Al dat gedoe over dex tov normale speed vind ik puur drugsnobisme bedoel ik, net zoals coke tov speed. :tearsofjoy: Vind de prijs zelf niet echt van belang, heb ook best wel wat over voor goeie speed.

Wat die coke er nou weer mee te maken heeft weet ik niet, volgens mij waren er wel wat vergelijkingen in dit topic, maar als ik dopamine wil dan neem ik dat gewoon wel though, vind ik leuker effect geven en blijf er niet zo vertieft lang wakker van. Daar neem ik gewone speed voor, dat vind ik leuker dan coke én dex en werkt al lang genoeg, is nog eens veel leuker, energieker en fysieker ook dan die illegale ADHD medicijnen waar ik para en introvert van wordt. :grin:

clockcable zei:
Is er een manier om dex te onderscheiden van pep?
Klik om te vergroten...

Ja polarimeter. Dex en levo zijn de 2 mogelijke enantiomeren en als ze kijken met een polarimeter dan buigt het licht naar rechts af als je rechtsdraaiende pep hebt, volgens mij is dat dex. Racemaat zal waarschijnlijk gewoon niet buigen omdat dat 50/50 is en levo is dan linksdraaiend.

Wikipedia zei:
De benaming van enantiomeren kan gebaseerd zijn op het effect op gepolariseerd licht (de 'draairichting'), of op de structuur. Helaas is er geen correspondentie tussen de drie systemen die hieronder individueel worden besproken, alle combinaties zijn mogelijk.

D en L
D en L zijn de afkortingen van Dextro (rechts) en Laevo (links). D betekent dat de structuur rondom het asymmetrische atoom overeenkomt met rechtsdraaiend glyceraldehyde. L betekent het omgekeerde. Deze aanduidingen zijn bij suikers en aminozuren zeer gebruikelijk.

R en S
De aanduidingen R- en S- zijn gebaseerd op de prioriteitsregels van Cahn, Ingold en Prelog. De letters zijn afkortingen van de Latijnse woorden Rectus (rechts) en Sinister (links).
Om vast te stellen of een enantiomeer R- of S- is, wordt aan elke groep die aan het asymmetrisch atoom verbonden is een prioriteit toegekend. Deze prioriteit is gebaseerd op het atoomnummer (eigenlijk atoommassa, maar dat verschil is alleen bij gelabelde verbindingen belangrijk) van de atomen die aan het asymmetrisch atoom verbonden zijn. Als er meerdere gelijke atomen zijn, worden de atomen verderop in de functionele groep bepalend.
Vervolgens wordt in gedachten de groep met de laagste prioriteit naar achteren gedraaid, en een rondje gemaakt langs de overige groepen van lage naar hoge prioriteit. Als dit rondje rechtsom gaat, is de stof R, anders is de stof S.
Klik om te vergroten...

Alleen die dingen kosten wel 300-400eu op ebay, dus of je dat er voor over hebt? :P Maar je kan vast wel toegang krijgen tot die dingen als je chemie of farmacie studeert denk ik.
N
Not-NauwLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik blijf me verbazen of de wondere wereld en met wat voor informatie sommige mensen mee op de proppen komen! :tearsofjoy:
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#4
test dat ding voor 400 eu ook het percentage ?
heb je geen link ?

me need the speed .... o meter ....
H
HarryNakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Carlitos zei:
Tjah smaak.
Zou wat zijn he,ik zie het al voor me dat de dealer op ze fiets komt met ze dex en vraagt welke smaak je wilt en een balletje dex schept.



In mijn ogen zijn onsjes normaal,ik bedoel 50% verdampt is nog maar 50 gram.
Deel het met je vrienden en het is op.
Maar vroeger vond ik 3 gram al veel,ieder zijn mening.
Klik om te vergroten...

50% verdamping is veel te veel. Bij goed gedraaide hou je zeker 80% over.
b
bruuk83Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Vroeger op afters had iemand vaak dex bij zich, maar eigenlijk werd dat door ons alleen gebruikt om jezelf ff te ontnuchteren na keta bijvoorbeeld. Of als je steeds in slaap viel door de ghb. Na een klein snuifje dex kon je dan weer zonder het wat hardere effect van gewone pep. Zo ervaarden we het ook, in je hoofd werd je helder en scherp, zonder dat je fysiek strak ging staan. Maar wij hebben het nooit ervaren als partydrug, meer als optioneel onderdeel om bij je te hebben :P
w
wasbeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
FF EEN REACTIE MBT 'DEX AMFETAMINE, IK BEN EEN ADD-PATIENT EN KRIJG VAN DE PSYCHIATER DEXAMFETAMINE. HET IS INDERDAAD ZO DAT 'DEX' WEL HEEL ZUIVER IS,MAAR ZEKER NIET ZO STERK ALS DE SPEED V/D LOCALE DEALER.
DE VERHOUDING IS ± 1 OP 3; DWZ: 1TABLETJE DEX= 5MG TEGEN 3X DEZELFDE HOEVEELHEID VAN DE NORMALE 'SPEED. JE HEBT LINKS EN RECHTS DRAAIENDE SPEED. RECHTS DRAAIEND IS BETER VOOR JE MIND- 'DEX'=RECHTS DRAAIEND.

*Modknip, die mail hoeft er voor niets bij te staan.
Als de discussie te groezelig is voor gewoon openbaar in het topic te plaatsen, hoeft hij helemaal niet plaats te vinden.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey wasbeertje,

Dit is al de 2e reactie die ik in all caps zie. Dit is je eerste waarschuwing, volgende keer geen caps gebruiken. Bij voorbaat dank.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
*snuif* en ik verklaar dit topic weer officieel levend! :hearteyes:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#10
:wave:

Nieuwe fan meldt zich!
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#11
1% valt te verwaarlozen maar gaat om het feit dat het geen dex is!
Alsnog zwaar bovengemiddeld :wave:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik nu niet zo druk bezig was met mijn huis schoon te maken zou ik hier ook zo'n lang verhaal typen...

*helaas*

:P
D
De MosselmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik weet niet of ik misschien als newbie zijnde nog gelijk met de deur in huis val met zo'n topic, if so hoor ik het natuurlijk graag! Heb wel een aantal dexamfetamine topics gezien maar die bloeden vaak een langzame dood. Dus bij deze mijn Dexamfetamine Fan Topic! :grin:

Ik ben sinds een tijdje bekend met Dexamfetamine, na eigenlijk Amfetamine/Speed afgezworen heb. Speed heeft een heel ernstig opgejaagd gevoel voor mij, iets waar ik niet opzoek naar was qua drugs. Ik was meer een Coke persoon. Toen ik pas voor het eerst Dexamfetamine snoof/slikte ging er een wereld voor me open! Mijns inziens valt Dex absoluuuut niet onder de noemer speed, ik vind het een drug op zich!

Het grootste voordeel voor mij ten opzichte van welke drug dan ook is: GEEN KATER!
Ik ben een aantal keer 2 nachten 3 dagen doorgegaan op Dex en heb nog geen enkele keer last gehad van een lichamelijke of emotionele kater. Echter ben ik wel gewoon bezig gegaan met dagelijkse bezigheden, ik snap dat wanneer je de dag na je dex avontuur niets te doen hebt je best wel in kunt storten. Dit hoor ik nog wel eens bij mensen in mijn omgeving maar 90% van de mensen die ik ken die dit geprobeerd hebben, hebben gewoon GEEN crash ondervonden. (Niet kunnen slapen omdat je 1 nachtje door bent gegaan en teveel genomen hebt noem ik geen emotionele crash, dat doe je namelijk gewoon zelf :P) De enige vermoeidheid die ik ervan ondervind is gewoon natuurlijk, het idee aan het eind van mn avontuur dat ik er een lange werkdag op heb zitten. Dat is niet meer dan logisch want het blijft een aanslag op je lichaam.

Daarnaast vind ik het gevoel heel erg vergelijkbaar met het gevoel dat ik krijg van Coke. Een hele fijne rush, soms met het een en ander aan kaaktrekken. Het aggressieve en opgefokte van Speed heb ik nog nooit in Dexamfetamine ondervonden.

Het enige nadeel wat ik mij so far kan bedenken is de amfetamine penis :tongueout: En het feit dat je er bijv geen kater van krijgt, wat het makkelijker maakt om vaker te gebruiken. Gelukkig heb ik hier verder geen last van, als ik lekker door ben gegaan op Dex ben ik de dag erna fris zonder enige drang naar het goedje.


Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de andere Dex fans van DF. Laat dit nou geen topic worden waarin ik wordt aangevallen op mijn negatieve ervaringen met speed, ik respecteer elke gebruiker en de drug die zij gebruiken :) Ik snap ook wel dat mensen Speed lekker vinden, het is alleen niet voor mij weggelegd.


Ik zie jullie reacties graag tegemoed :grin:
D
De MosselmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
plantenbak zei:
Als ik nu niet zo druk bezig was met mijn huis schoon te maken zou ik hier ook zo'n lang verhaal typen...

*helaas*

:P
Klik om te vergroten...


Je bedoeld, als IK nu niet zo druk bezig was met een zooitje maken van JOU huis, zou jij nu niet hoeven opruimen en gewoon een lang verhaal kunnen typen :rolleyes:

:rock:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#15
hoe weet jij dan of je dex koopt ?

en hoeveel neem je dan ?

En hoe ?

:hearteyes:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dex fan reporting in.
s
salvationLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit spul staat hoog op mijn verlanglijstje :)
D
De MosselmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
lysergine25 >

I'm pretty sure it's dex.. 100% sure even :) Zowiezo zoals ik in bovenstaande post al meldde, van Speed (niet caffeine zooi, gewoon goeie kwaliteit amfetamine) raak ik zwaar opgefokt en aggressief.. Hoe mijn bui is maakt niet uit, dat gebeurd gewoon standaard nadat ik amfetamine snuif of in een bommetje slik.

Met Dexamfetamine heb ik dat totaal niet, ik heb totaal geen moeite met concentreren op dingen, terwijl ik dat zonder Dex wel heb (misschien moet ik maar eens een ADD test doen? :P). Ik heb het idee dat ik een x aantal uur het gevoel heb dat ik met coke voor 15/20 minuutjes heb. Ik krijg geen crash van Dex, iets wat ik bij Amfetamine gebruik ALTIJD heb en flink ook.

Hoe ik het gebruik verschilt, de ene keer snuif ik (dit vind ik wel heel moeilijk, vaak kokhalzen omdat het zo smerig is... Het branden vind ik zo erg nog niet eens maar die smerige smaak bah) maar meestal drop ik bommen.. Wat daar in gaat verschilt eigenlijk per keer.. De ene keer drop ik een bommetje bij van 50mg, de andere keer drop ik er 1 van 150mg.

:hearteyes: Dex :hearteyes:


Immo >

je hebt per direct mijn volledige respect :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dex ... ik hoor er de laatste tijd toch goeie verhalen over!
Is het dan echt beter als pep?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nadat ik de eerste keer dex op heb gehad wou ik niet meer terug naar gewone pep. Ik heb veel meer het gefocusde met dex en de roes is iets mentaler dan gewone pep naar mijn idee. Ik ervaar ook meer euforie dan met normale pep en de vervelende bijwerkingen zijn wat minder (eetlust, comming down, gejaagdheid, kater).

Maar iedereen ervaart het weer anders, een vriend van mij zweert bij gewone pep.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...18
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."