Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed-kater

Speed-kater

83 antwoorden
53 weergaven
18-5-2026
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#1
woow old school topic :openmouth:
J
JuliaLencoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe erg -of juist niet- is jouw kater van speed?

Ik vind dat af en toe wel jammer hoor, dat rotgevoel de volgende dag. Droge mond, klaarwakker maar toch moe (na een tijdje dan). Ik heb ook wel eens last van twijfel gevoel, dat ik niet kan beslissen of de avond nou wel of niet leuk was, terwijl ik eigenlijk weet dat ie dat wel was. Hebben jullie dat ook wel eens? Soms heb ik ook wel eens dat schaamte gevoel, terwijl ik niets verkeerd heb gedaan -dat ik weet dan :wink: .

Ben benieuwd hoe het bij jullie is. :)
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
De enige tip is om de lijdensweg snoeihard te ondergaan, en vitamines nemen wil ook wel helpen. :P

Ik heb inderdaad ook vaak last van dat schuldgevoel na de tijd, zo'n weemoedig gevoel. Maar houd mezelf voor dat dat d'r bij hoort, als een mechanisme om niet lichtvoetig met speed om te gaan. :wink:
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het enige wat bij mij helpt: niet zo streng voor mezelf zijn. Niet druk gaan lopen maken dat je je klote voelt, gewoon zo'n dag beetje chill proberen door te zweven. Beetje relaxen, filmpje kijken, zo min mogelijk dingen doen die moeten. Probeer van zo'n dag een persoonlijk feestje te maken, vaak weet je toch wel dat het qua efficientie een verloren dag is. Zwijmel desnoods lekker in je eigen treurigheid, koop bakken ijs, of chocolade, en oja leuke vrienden uitnodigen, mensen om me heen helpt bij mij uitstekend! (maar dan wel de juiste/relaxte mensen waar je niet je best voor hoeft te doen)

Geniet van je eigen ellende! :wave:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Southpark kijken werkt bij mij altijd :)
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb altijd behoorlijke speedkaters. Een van de redenen waarom ik zo goed als gestopt ben. Heb het afgelopen jaar nog twee keer gebruikt met 1x een lichte kater en de vorige keer kreeg ik zware buikgriep de dag na het gebruiken. :openmouth: Dan piep je wel anders.
H
Hillbilly bastardLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb erg weinig last van speedkaters. Ik ben de volgende dag gewoon nogal suf, moe en soms melancholisch en/of in de war. Tegen de avond is dit meestal al over (soms nadat ik een dutje heb gedaan) en de volgende dag heb ik nerges nog last van.
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#8
De kater gewoon wegspoelen met wat alcohol !
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Speed kater? Wat is dat?
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben net in een serieuze Speed afkick periode heb begin deze week misschien wel zo'n 7 gram op ongeveer 24 uur gesnoven en geslikt (of gebomd :) ) , ben meer als 50 uur wakker geweest en ik kom tot de conclusie dat Alcohol gewoonweg DE beste remedie is tegen een Speed afkick VOOR MIJ (let op VOOR MIJ) aangezien ik al redelijk lang dag in dag uit beroep doe op Alcohol (al van voor m'n Speed gebruik ).... Ik kan best begrijpen dat voor iemand die niet gewoon is aan Alcohol (occassionele gebruikers) dit misschien niet zo evident is ....

Misschien al eerder gezegd , maar toch nog effe: als je niet wil verslaafd geraken aan Speed is het slechtse wat je kan doen in de afkickperiode nog maar is een lijntje of een bommetje leggen of slikken , aangezien je dan meer richting verslaving geraakt !
s
sjelepopiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopezilla zei:
Drientje zei:
Ik heb nog steeds respect voor de manier waarop jullie die borden leeg zaten te werken.
Klik om te vergroten...
Zou dit mijn grote talent zijn? Eten onder invloed van speed?
Klik om te vergroten...

Wow dan zou ik dus ook een talent hebben. :sunglasses:

Maja verschilt ook, ene keer kan ik wel wat eten andere keer niet.
In de zomer heb ik het gepresteerd om een broodje kroket op te eten. Vraag me niet hoe dit gelukt is. :P
Heb dan wel weer het nadeel dat ik met xtc op 0.0 men keel afkrijg.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#12
sjelepopi zei:
Maja verschilt ook, ene keer kan ik wel wat eten andere keer niet.
In de zomer heb ik het gepresteerd om een broodje kroket op te eten. Vraag me niet hoe dit gelukt is. :P
Heb dan wel weer het nadeel dat ik met xtc op 0.0 men keel afkrijg.
Klik om te vergroten...

op xtc kan ik gewoon eten en heb ik vaker ook honger.. op de speed heb ik met koninginnendag een kroket gegeten na 16 uur niks gegeten te hebben ... van die kroket heb ik de helft weggegooid omdat ik buikpijn had omdat ik te veel had gegeten
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Met carnaval heb ik 72 uur lang speed gesnoven, en de laatste dag ook nog ong. 450 mg mdma weggewerkt. Om 7 uur 's ochtends in slaap gevallen en tot 1 uur geslapen, dus 6 uurtjes. Toen naar de jumbo gegaan om en pizza + bak druiven + zak mandarijntjes en een fles cola gehaald. Dat allemaal naar binnen gebunkerd... Geen kater gehad die dag, en 's avonds rond een uur of 8 in slaap gevallen, tot 12 uur geslapen de dag erna, dus 16 uur. Alweer geen kater.

I felt like superman
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re:

Extrm-Bzar zei:
maar vroeger vond ik het zelfs relax om zo (rot)te zijn. Toen ervaarde ik dat ng niet zo was ik gewoon wazig ging ik zelfs ng dingen doen raar maar waar :( miss maar goed ook :mrgreen:
Klik om te vergroten...


Tsja maar nu zit je weer rot op je werk of bij andere verplichtingen....

Volgens mij ligt het bij mij aan twee dingen. Ik herstel minder snel dan 10 jaar geleden. En ikzelf vond het 10 jaar geleden minder erg om gaar te zijn. Als je jong bent wordt het meer geaccepteerd denk ik, of althans zo voelt het bij mij. Alsof het op die leeftijd minder erg is ( nu 35, in mijn twintiger jaren had ik er minder moeite mee).

Een remedie heb ik niet echt. Goed eten, veel vitamines, beetje sporten of saunaatje. En verder gewoon proberen boven de kater te staan. ( Struisvogel - als ik het negeer, is het er niet). Dus 's avond een wijf, 's ochtend een wijf! :grin: ( Maar ik moet bekennen, das toch makkelijker gezegd dan gedaan :openmouth: )

Beeeb
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#15
idd, als je maar constant gaat lopen jammeren hoe brak je je wel niet voelt ga je je vanzelf ook wel zo voelen...
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#16
SperSIZEboon zei:
idd, als je maar constant gaat lopen jammeren hoe brak je je wel niet voelt ga je je vanzelf ook wel zo voelen...
Klik om te vergroten...

jep tzit allemaal tussen de oren. Vaak na een beetje doorzetten kan je wel eten/slapen e.d
F
FreekieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re:

Kimmerd zei:
Heb ook redelijk wat last, maar al bij al gaat het nog ,
Alleen dan : Dat ik soms het gevoel heb voor flauwtevallen
Uh , Me Down Voel , Futloos, Geen honger, geen dorst,
En Oh , veel spierpijn:)
Klik om te vergroten...

Ik herken dit wel, alleen heb ik het wel alleen op een specifiek moment: Als ik vrijdag tot zaterdag n nachtje heb gebruikt en ik moet zaterdag werken. Even vol lichamelijk actief enzo (werk bij een tuinder). Plotseling wordt t helemaal zwart en trekt t bloed gewoon volledig uit he hoofd. En dit dan meestal wel 4 a 5x binnen 2 uur ofzo. Hierna gegeten in de pauze en na de pauze er geen last meer van.

Dit laat dus zien dat het komt omdat je zo'n extreem tekort aan energie hebt dat je lichaam het dus gewoon even niet trekt.....Niet prettig, dus probeer ik nu voor het werken (en oo wat is het moeilijk), even een klein bodempje te leggen. Hoeft niet perse veel, maar gwoon dat je teminsten iets binne hebt gekregen. (2 boterhammen, 1-2 fruitstuk(ken), bakje yoghurt met musli enz)
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#18
NocturnalJohnny zei:
Ben net in een serieuze Speed afkick periode heb begin deze week misschien wel zo'n 7 gram op ongeveer 24 uur gesnoven en geslikt (of gebomd :) ) , ben meer als 50 uur wakker geweest en ik kom tot de conclusie dat Alcohol gewoonweg DE beste remedie is tegen een Speed afkick VOOR MIJ (let op VOOR MIJ) aangezien ik al redelijk lang dag in dag uit beroep doe op Alcohol (al van voor m'n Speed gebruik ).... Ik kan best begrijpen dat voor iemand die niet gewoon is aan Alcohol (occassionele gebruikers) dit misschien niet zo evident is ....

Misschien al eerder gezegd , maar toch nog effe: als je niet wil verslaafd geraken aan Speed is het slechtse wat je kan doen in de afkickperiode nog maar is een lijntje of een bommetje leggen of slikken , aangezien je dan meer richting verslaving geraakt !
Klik om te vergroten...

als je alcohol meer waarde gaat geven dan een sociaal acceptabele drug, zoals remedie, medicijn of wat dan ook leg je de basis voor een flinke verslaving, neem dat maar van mij aan.
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pepkaters zijn bij mij verschrikkelijk, sinds dat er ne kleine keuter rondloopt , dan weet ik het toch wel hoe hard da ik afzien, vooral tijdens die opera uitbarstingen van onze kapoen.m
Y
YbezLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb nooit echt last van speedkaters.
En als ik me verrot voel komt dat zelf misschien dat ik heb lopen combineren met een ander middel.

Neem even een voorbeeld aan zaterdag :
- Gewerkt in een club tot 07:30 , tijdens het werk wat puntjes pep gepakt van mn maatjes die er ook waren.
- Na het werk bij hun gaan afteren, nog 2 likjes m gepakt.
- Daarbij ook nog wat pep gepakt.
- Rond een uurtje of 12:00 naar de blokker en appie gegaan met zn allen voor wijn bier en lachgas en wat wiet :)
- Volgens mij met zn alle rond 2 laatste beetje pep gedaan met de boys ( echt niet veel maar wel relaxt).

Vervolgens de wijn en krat bier soldaat gemaakt, denk aan 4-5 bier en paar glaasjes wijn de man. Was om 22:00 savonds thuis. Nog even laptopje gepakt en in bed wat youtube gekeken.

Lekker geslapen, regel altijd na zo'n weekend dat ik maandag vrij ben. Voel me vandaag wat slap, en ook niet zoveel gaan doen. Beetje spierpijn en weinig zin om iets uit te voeren. Drink nu lekker een biertje(2 blikjes en voel m al lekker haha) en kruip zo m'n nest in en morgen weer aan de bak.

TIP: lekker drinken op een pepafter, je hele down gevoel gaat weg en het word vet gezellig. Heb het hier niet over shotjes of bier atten. Gewoon lekker een koud biertje sippen en een beetje lullen.


Yo! :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."