Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Š 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
142 weergaven
18-5-2026
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb jaren lang in depressie gedwaald en heb ook jaren therapie gevolgd.
Voor mij hielpen paddenstoelen me zeer veel. Vind het altijd lastig om het als advies uit te delen omdat de ervaring zeer intens en onplezierig kan zijn.
Het kan de ultieme vorm van zelfreflectie zijn. Therapie van jezelf laat maar zeggen.

Maarja ik ben wel een beetje een nonconformist dus :tearsofjoy: Mijn methodes zijn misschien niet voor iedereen geschikt.

Hou je in ieder geval sterk! Hoe donkerder de tunnel hoe lichter het weer is als je er uit kom.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Martinus zei:
Ik heb jaren lang in depressie gedwaald en heb ook jaren therapie gevolgd.
Voor mij hielpen paddenstoelen me zeer veel. Vind het altijd lastig om het als advies uit te delen omdat de ervaring zeer intens en onplezierig kan zijn.
Het kan de ultieme vorm van zelfreflectie zijn. Therapie van jezelf laat maar zeggen.

Maarja ik ben wel een beetje een nonconformist dus :tearsofjoy: Mijn methodes zijn misschien niet voor iedereen geschikt.

Hou je in ieder geval sterk! Hoe donkerder de tunnel hoe lichter het weer is als je er uit kom.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de tip!!.
Maar ik ga het nu toch echt zonder drugs aanpakken.
Er zullen mensen zijn die er veel baad bij zullen hebben dat geloof ik zeker.
Ik gebruik ook antidepressiva, medicatie voor te hoge bloeddruk en medicatie voor te hoge cholesterol.
Dit is zeer belangrijk dat ik dit gebruik en het lijkt me dan ook zekers niet verstandig daar drugs bij te gebruiken.

Ik moet hier gewoon zelf door heen en ik ben nu al zo ver gekomen met alles dat dit ook moet lukken.
Het heeft tijd nodig maar ik blijf werken aanmezelf. 😊
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Syl zei:
Bedankt voor de tip!!.
Maar ik ga het nu toch echt zonder drugs aanpakken.
Er zullen mensen zijn die er veel baad bij zullen hebben dat geloof ik zeker.
Ik gebruik ook antidepressiva, medicatie voor te hoge bloeddruk en medicatie voor te hoge cholesterol.
Dit is zeer belangrijk dat ik dit gebruik en het lijkt me dan ook zekers niet verstandig daar drugs bij te gebruiken.

Ik moet hier gewoon zelf door heen en ik ben nu al zo ver gekomen met alles dat dit ook moet lukken.
Het heeft tijd nodig maar ik blijf werken aanmezelf. 😊
Klik om te vergroten...

Als je niet fit bent (een assumptie die ik nu trek) kun je ook gaan wandelen. Klinkt misschien een beetje droog, maar mensen zijn gemaakt om te wandelen. Ik heb jonge in een paar maanden tijd alleen op wandelen echt niet normaal fit zien worden. Daar kan geen medicijn tegenop. En lekker buiten in de natuur doet een mens ook goed. Even weg uit de chaos. Ik ga soms naar de duinen en dan ga ik daar een dag door het bos banjeren en op het strand schelpen zoeken.

De reden dat ik dit zeg is omdat medicijnen ook gewoon drugs zijn. Je vervangt speed met iets dat de dokter je voorschrijft.
Een pil die je dagelijks slik is geen medicijn. Dat is een verslaving.
Nu is dit mijn rebelse aard weer die naar boven komt. Ik kan mezelf niet altijd helpen. Ik heb echt een hekel aan de pillen slik mentaliteit.

Weet dat ik dit niet zeg om je lastig te vallen. Mijn liefde komt altijd in de vorm van kritiek naar buiten. Ik snap heel goed dat je het liefst het pad wil volgen dat voor je is uitgestippeld. En ik zou dat ook gewoon doen als je je daar fijn bij voel.
Maar ik denk. Niet gezegd is altijd mis. Misschien heb je er iets aan.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat klopt zeker, wandelen is heel goed voor je.
Ik probeer daarom ook dagelijks een stuk te lopen.
Lekker in de buitenlucht en verstand op nul.


QUOTE="Martinus, post: 1350812, member: 148888"]
De reden dat ik dit zeg is omdat medicijnen ook gewoon drugs zijn. Je vervangt speed met iets dat de dokter je voorschrijft.
Een pil die je dagelijks slik is geen medicijn. Dat is een verslaving.
[/QUOTE]

Ik begrijp dat voor veel mensen medicatie ook als drugs word gezien.
Ook heb ik er begrip voor als mensen weigeren medicatie te nemen.
Ik heb zelf jarenlang bv antidepressiva geweigerd.
Wou geen zombie worden.
Toch ben ik tot op de dag van vandaag heel erg blij dat ik het gebruik.
Ik zie dit als een ondersteuning in mijn herstel.

De medicatie voor te hoge bloeddruk en te hoge cholesterol(wat in de genen zit)vind ik toch wel belangrijk.
Zit niet te wachten op hart en vaatziekten.

Ben wel van mening inderdaad dat dat gene wat zonder medicatie op te lossen valt natuurlijk het beste is.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het was een zeer stressvolle nacht, waarin mijn ex bij mij aan de deur heeft gestaan (kom hier later uitgebreider op terug).
Ga nu zo naar het politiebureau om aangifte te doen.
Ook zal ik een gesprek daarna hebben met mijn vaste contactpersoon van de politie.
Ik heb enorme hartkloppingen door de stress.
Als ik weer thuis kom hoop ik dat ik wat kan slapen want ben echt doodop.
Het word tijd dat dit monster uit mijn leven word verbannen.
8
8ī¸âƒŖ6ī¸âƒŖLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heel veel sterkte hiermee @Syl

Ik hoop dat ze je ex heel hard gaan aanpakken!
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#7
Syl zei:
Het was een zeer stressvolle nacht, waarin mijn ex bij mij aan de deur heeft gestaan (kom hier later uitgebreider op terug).
Ga nu zo naar het politiebureau om aangifte te doen.
Ook zal ik een gesprek daarna hebben met mijn vaste contactpersoon van de politie.
Ik heb enorme hartkloppingen door de stress.
Als ik weer thuis kom hoop ik dat ik wat kan slapen want ben echt doodop.
Het word tijd dat dit monster uit mijn leven word verbannen.
Klik om te vergroten...
Wat een idioot zeg. Heel veel succes @Syl
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Syl zei:
Het was een zeer stressvolle nacht, waarin mijn ex bij mij aan de deur heeft gestaan (kom hier later uitgebreider op terug).
Ga nu zo naar het politiebureau om aangifte te doen.
Ook zal ik een gesprek daarna hebben met mijn vaste contactpersoon van de politie.
Ik heb enorme hartkloppingen door de stress.
Als ik weer thuis kom hoop ik dat ik wat kan slapen want ben echt doodop.
Het word tijd dat dit monster uit mijn leven word verbannen.
Klik om te vergroten...

Wow đŸ¤¯

WTF joh
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
IMG_20200220_122654.jpg
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Knuffel voor jou topper â¤ī¸
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je hebt al zoveel dieren dat is jammer.
Anders zou je een straffert kunnen nemen of pitbull.
Naar training gaan leren beschermen.
Ben je altijd van dat gezeik af.

Als ik vroeger zei tegen mijn rotweiler van 60kg:
Pak hem!
Werd die helemaal gek en ging iedereen rennen..

Maatje erbij die je beschermt met zijn eigen leven.
Als dit jaren door blijft gaan misschien nog een goed idee ook.

Een goed getrainde hond vast aan de lijn met ÊÊn commando kan iemand de stuipen op het lijf jagen.
Dit denk ik altijd bij horror films dat mensen midden in een bos gaan wonen en bedreigd worden door een buurman...
2 sterke honden in huis is een lastig verhaal voor iemand dan.
Vandaar dat ik er op kom...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi hoi lieve mensen,

Even een kort bericht, omdat ik hele dag al plat lig met migraine.
Zodra mijn migraine gezakt is en ik meer rust in me heb reageer ik wat uitgebreider.
Ik zal dan ook reageren op jullie berichtjes!!
Alvast dank daarvoor.
Vandaag ook nog ff iets zwaars op mijn grote teen laten Vallen.
Met gevolg dat mijn hele nagel blauw is en mijn teen erg zeer doet.
Dus we liggen ook met de voet omhoog.
Hij gaat lekker!
Ik wens jullie een prettig weekend!! 😘
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#13
Syl zei:
Hoi hoi lieve mensen,

Even een kort bericht, omdat ik hele dag al plat lig met migraine.
Zodra mijn migraine gezakt is en ik meer rust in me heb reageer ik wat uitgebreider.
Ik zal dan ook reageren op jullie berichtjes!!
Alvast dank daarvoor.
Vandaag ook nog ff iets zwaars op mijn grote teen laten Vallen.
Met gevolg dat mijn hele nagel blauw is en mijn teen erg zeer doet.
Dus we liggen ook met de voet omhoog.
Hij gaat lekker!
Ik wens jullie een prettig weekend!! 😘
Klik om te vergroten...
Fijne weekend
H
HannekeVLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sterkte vrouw! Doe rustig aan. 😘
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
8ī¸âƒŖ6ī¸âƒŖ zei:
Heel veel sterkte hiermee @Syl

Ik hoop dat ze je ex heel hard gaan aanpakken!
Klik om te vergroten...

Dank je wel!! 😘
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
MDMAZING zei:
Wat een idioot zeg. Heel veel succes @Syl
Klik om te vergroten...

Dank je wel! 😘
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Knuffel voor jou topper ❤
Klik om te vergroten...

Aaah dank je wel!! đŸ˜˜â¤ī¸
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
RooieFenix zei:
Sterkte vrouw! Doe rustig aan. 😘
Klik om te vergroten...

Dank je wel!! đŸ˜˜â¤ī¸
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
MDMAZING zei:
Fijne weekend
Klik om te vergroten...

Jij ook!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#20
Revolutionair zei:
Je hebt al zoveel dieren dat is jammer.
Anders zou je een straffert kunnen nemen of pitbull.
Naar training gaan leren beschermen.
Ben je altijd van dat gezeik af.

Als ik vroeger zei tegen mijn rotweiler van 60kg:
Pak hem!
Werd die helemaal gek en ging iedereen rennen..

Maatje erbij die je beschermt met zijn eigen leven.
Als dit jaren door blijft gaan misschien nog een goed idee ook.

Een goed getrainde hond vast aan de lijn met ÊÊn commando kan iemand de stuipen op het lijf jagen.
Dit denk ik altijd bij horror films dat mensen midden in een bos gaan wonen en bedreigd worden door een buurman...
2 sterke honden in huis is een lastig verhaal voor iemand dan.
Vandaar dat ik er op kom...
Klik om te vergroten...

Dat klinkt inderdaad als een goede oplossing.
Het probleem is alleen dat ik vooral bang ben dat hij me x buiten opwacht.
Ik loop natuurlijk niet constant met zo'n hond buiten.
Stel ik moet boodsch doen of naar therapie enz.
Maar het is wel iets wat ik in mijn achterhoofd zal houden!!.
Heel erg bedank voor het goede advies!! 👌😘

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4849505152
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."