#1
@Ganggang💯 jij staat ook altijd vooraan om je mening te geven hè. Moet je per se het laatste woord hebben?
Het enige wat mij niet aanstaat is dat je blijkbaar denkt dat jij kan bepalen wie mag reageren en wie niet. Voor de rest sta ik volledig achter dit topic.Blijf gewoon lekker weg hier als je dat niet aan staat.
Denk dat er wel meer mensen op dit forum zijn die wat hebben meegemaakt. Dat valt ook wel te lezen aan de steunbetuigingen toch?Als je het zelf niet hebt meegemaakt oordeel dan niet.
Ik ben van mening dat je een klein beetje doorslaat in je defensieve houding hierHeb jij dit niet ervaren, kom dan niet mij vertellen hoe ik de dingen moet aanpakken.
Volgens mij vindt iedereen jou hier een ijzersterke vrouw, die koste wat het koste doorgaat voor haar dochter en zichzelf!Iedereen mag vinden van me wat ie wil, maar ondanks alles sta ik er nog.
Het enige wat mij niet aanstaat is dat je blijkbaar denkt dat jij kan bepalen wie mag reageren en wie niet. Voor de rest sta ik volledig achter dit topic.
Denk dat er wel meer mensen op dit forum zijn die wat hebben meegemaakt. Dat valt ook wel te lezen aan de steunbetuigingen toch?
Ik ben van mening dat je een klein beetje doorslaat in je defensieve houding hier
Iedereen heeft het beste met je voor hier. De mensen die te snel geoordeeld hebben, hebben dat ook toegegeven en zich verontschuldigd.
Volgens mij vindt iedereen jou hier een ijzersterke vrouw, die koste wat het koste doorgaat voor haar dochter en zichzelf!
Tja, welkom op het internet kan ik hier alleen maar op zeggen. Op het moment dat je besluit je kwetsbaar op te stellen en zoveel persoonlijke informatie te delen ga je er ook mee akkoord dat er mensen zijn die het anders zien of een mening hebben over jouw manier schrijven. Als je daar niet tegen kunt dan kun je beter niet zo veel delen online.Ik ben gekwetst door bepaalde uitspraken.
Ik gebruik dit topic ook om mezelf er door heen te trekken.
Ik word mijn hele leven al gewezen op wat ik anders moet doen.
Terwijl ik gewoon al keihard mijn best doe.
Het komt overdreven over dat snap ik maar ik was echt geraakt door dingen.
Ik wil dit topic graag afronden op een goede manier.
Dit kan niet als er steeds discusses hier blijven.
Ik heb steeds het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen en dat doet pijn.
Nogmaals misch reageer ik inderdaadheftig maar het doet mij echt verdriet.
Dit ervaar ik zo en dat komt door mijn verleden.
Steeds als ik spreek vanuit mijn GEVOEL en hoe ik iets ervaar word daar voor me gevoel over heen gelezen.
Ik geef eerlijk eerder al aan dat ik gekwetst was door sommige opmerkingen.
Gelijk krijg ik weet te horen dat ik dat toch echt zelf doe.
Dit is iets wat ik ervaar en ongeacht of iemand dat met opzet doet of niet het kwetst mij
Het is dan heel makkelijk om te zegge. Tja dat ligt toch echt bij jezelf.
Ik hoef geen meedelij maar wat meer begrip naar dat hoe iets bij mij binnen komt mag best.
Iedereen heeft het beste voor met je, dat geloof ik ook best.
Alleen waarom als ik me kwetsbaar op stel en eerlijk aangeef dat iets me pijn of verdriet doet moet daar weer op bepaalde toon op gereageerd worden?
Ik voel me snel aangevallen misch dat zit in me.
Ik ga ook altijd gelijk uit van het slechte dat zit helaas ook in me.
Maar waarom als ik eerlijk toegeeft dat ik ergens verdriet van heb kan daar niet gewoon op gereageerd worden?.
Ik ben ook maar een mens
Nogmaals, het is een openbaar forum. Ik mag overal reageren en volgens mij druk ik me op een beschaafde en empathische manier uit. Ik ben niet uit op een conflict.Laat haar toch, denk ik dan! Hou erover op! Zij wil dit dagboek goed afsluiten, laat haar dit dan doen!
Tja, welkom op het internet kan ik hier alleen maar op zeggen. Op het moment dat je besluit je kwetsbaar op te stellen en zoveel persoonlijke informatie te delen ga je er ook mee akkoord dat er mensen zijn die het anders zien of een mening hebben over jouw manier schrijven. Als je daar niet tegen kunt dan kun je beter niet zo veel delen online.
Ik vind het erg jammer en vervelend voor je dat het zo ver heeft moeten komen en dat je je gekwetst voelt. Want je hebt al genoeg op je bord.
Toch is het raadzaam om je eigen houding ten opzichte van feedback door andere leden eens onder de loep te nemen. Dit is geen aanval, slechts een advies.
Jep, daarom ben ik actief op dit forum.jij staat ook altijd vooraan om je mening te geven hè.
Daar gaat het niet om.Moet je per se het laatste woord hebben?
Jammer dat je niet uitlegt waarom. Ik deel slechts mijn visie.Jij slaat de plank echt volledig mis in MIJN ogen.
Wat je NU ook WEER doet is wat je constant doet.
WEER even iemand de les lezen.
Ik wens je een fijne avond en ga niet meer reageren op jouw reacties.
Niemand heeft hier toch gezegd dat je jouw situatie verkeerd aanpakt, wel integendeel.Ik ben gekwetst door bepaalde uitspraken.
Ik gebruik dit topic ook om mezelf er door heen te trekken.
Ik word mijn hele leven al gewezen op wat ik anders moet doen.
Terwijl ik gewoon al keihard mijn best doe.
Het komt overdreven over dat snap ik maar ik was echt geraakt door dingen.
Ik wil dit topic graag afronden op een goede manier.
Dit kan niet als er steeds discusses hier blijven.
Ik heb steeds het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen en dat doet pijn.
Nogmaals misch reageer ik inderdaadheftig maar het doet mij echt verdriet.
Dit ervaar ik zo en dat komt door mijn verleden.
Steeds als ik spreek vanuit mijn GEVOEL en hoe ik iets ervaar word daar voor me gevoel over heen gelezen.
Ik geef eerlijk eerder al aan dat ik gekwetst was door sommige opmerkingen.
Gelijk krijg ik weet te horen dat ik dat toch echt zelf doe.
Dit is iets wat ik ervaar en ongeacht of iemand dat met opzet doet of niet het kwetst mij
Het is dan heel makkelijk om te zegge. Tja dat ligt toch echt bij jezelf.
Ik hoef geen meedelij maar wat meer begrip naar dat hoe iets bij mij binnen komt mag best.
Iedereen heeft het beste voor met je, dat geloof ik ook best.
Alleen waarom als ik me kwetsbaar op stel en eerlijk aangeef dat iets me pijn of verdriet doet moet daar weer op bepaalde toon op gereageerd worden?
Ik voel me snel aangevallen misch dat zit in me.
Ik ga ook altijd gelijk uit van het slechte dat zit helaas ook in me.
Maar waarom als ik eerlijk toegeeft dat ik ergens verdriet van heb kan daar niet gewoon op gereageerd worden?.
Ik ben ook maar een mens
Ze legt het de hele tijd al uit.Jammer dat je niet uitlegt waarom. Ik deel slechts mijn visie.
Ook een fijne avond voor jou!
Mag je sneu vinden. Ik reageer slechts omdat er op mij wordt gereageerd. Ik kwets niemand en betuig juist mijn steun aan syl. Ben het alleen niet met haar eens dat je niet mag reageren als je bepaalde zaken anders ziet. Ik houd wel van een discussie, dus ja ik blijf antwoorden. Maar ik maak het nooit persoonlijk of kwetsend.Snap niet waarom je perse tóch nog even door wil gaan terwijl Syl probeert haar dagboek op een fijne manier voor haarzelf af te sluiten. Dat dit een openbaar forum is wil niet zeggen dat je altijd maar eventjes je mening of uitspraken over hoeft te doen. Volgens mij is Syl heel duidelijk geweest en dan toch nog even die extra zetjes nageven is in mijn ogen gewoon sneu. Is ook niet de eerste keer dat ik dit zie gebeuren bij jou. @Ganggang💯
Soms is het beter om dingen gewoon voor je te houden. Dit was een fijne uitlaatplek voor haar wat nu verpest wordt door dit soort flauwekul. Wat ik uiterst jammer vind voor Syl.
Kom op zeg.
Ben het absoluut met je eens dat je gas terug moet nemen als je door hebt dat je aan het kwetsen bent. Ik heb haar ook nooit veroordeeld in dit topic met betrekking tot haar situatie.Ze legt het de hele tijd al uit.
Ik was een van de mensen die het had over de ander (intern) vergeven. In principe sta ik daar nog achter, maar dat is meer in het algemeen gezien. Syl heeft nu ook al heel vaak duidelijk aangegeven dat het voor haar niet zo simpel/makkelijk is en dat het haar kwetst dat mensen hier over haar moeilijke situatie oordelen zonder daar zelf in te zitten. En wie zijn wij eigenlijk ook om te bepalen wat het beste is in haar situatie, zeker als dit ook nog een erg extreme situatie betreft. Op een gegeven moment moet je denk ik dan ook even wat gas terug geven, zeker als degene in kwestie gekwetst wordt. Weegt het blijven delen van je visie in dit geval nog op tegen het kwetsen van iemand? Zo kun je het misschien nu beter even zien... Niet iedereen is even gevoelig ook.
Je hebt haar niet veroordeeld, maar zij geeft zelf aan gekwetst te zijn. We hebben allemaal verschillende belevingen en gevoeligheden, dus misschien zou jij zelf niet gekwetst zijn door dat wat je zei. Gewoon puur uit respect voor wat zij al meerdere keren aangeeft, kun je het er ook bij laten... Hoe belangrijk is het nog om de discussie te blijven voeren in dit specifieke geval?Ben het absoluut met je eens dat je gas terug moet nemen als je door hebt dat je aan het kwetsen bent. Ik heb haar ook nooit veroordeeld in dit topic met betrekking tot haar situatie.
Syl heeft in mijn ogen nu duidelijk en vaak genoeg aangegeven dat ze gekwetst is, maar toch blijven mensen het belangrijker vinden om hun gelijk te halen, dus raakt ze hier begrijpelijkerwijs wat gefrustreerd over...Ik stoor me alleen aan het feit dat mensen met een ander perspectief niet mogen reageren of 'als het je niet aan staat blijf dan weg'. Ik vind dat als je niet tegen commentaar kan je je niet zo open moet stellen op een openbaar forum.
Blijkbaar belangrijk, want ze begon er zelf weer over.Hoe belangrijk is het nog om de discussie te blijven voeren in dit specifieke geval?
Dat kan inderdaad. Maar als daar elke keer weer een (indirecte) sneer bij staat richting mij dan wil je toch nog even doorgaan volgens mij.Gewoon puur uit respect voor wat zij al meerdere keren aangeeft, kun je het er ook bij laten...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."