Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
140 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@Ganggang💯 jij staat ook altijd vooraan om je mening te geven hè. Moet je per se het laatste woord hebben?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jongens, bijna sluit ik deze topic.
Ik weet dat het super verleidelijk is om te discuseren.
Ik ga geen discussie meer aan hier.
Ik ben bijna klaar met mijn topic dus als het niet al te veel moeite is houd het gezellig.
Jullie weten nu hoe ik er over denk.
Blijf gewoon lekker weg hier als je dat niet aan staat.
Ik probeer deze topic goed af te ronden voor die gene die mij altijd hebben gesteund.
Mensen die mijn verhaal niet kennen vanaf het begin komen oordelen.
Gewoon niet doen.
Het is heel makkelijk om commentaar op iemand te leveren van achter je toetsenbordje.
Als je het zelf niet hebt meegemaakt oordeel dan niet.
Advies geven iets iets anders dan oordelen.

Als je net als mij :

-Mishandelt bent door je ouders
-mishandeld bent door je ex
-gevlucht bent naar een blijf van mijn lijf huis.
-geen contact meer met je fam
-geen contact meer met je oudste kind (20)door de invloed van je ex (ouderverstoting).
-je op geheimadres woont omdat je gevaar loopt.
-je een ex hebt die pas stopt als je kapot bent gemaakt.

Als je dit ook ervaren hebt, en ook net als ik, in je eentje strijd om een goede moeder te zijn voor je jongste kind van 18.
Ondanks je ptss, depressie en 24/7 alert zijn en angst er alles aan doet dat je kind het goed heeft.
Heb jij dit niet ervaren, kom dan niet mij vertellen hoe ik de dingen moet aanpakken.

Mensen die het altijd beter weten kom ik mijn hele leven al tegen.
Iedereen mag vinden van me wat ie wil, maar ondanks alles sta ik er nog.
En 9 maart ben ik een jaar clean 💪🎉
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Syl zei:
Blijf gewoon lekker weg hier als je dat niet aan staat.
Klik om te vergroten...
Het enige wat mij niet aanstaat is dat je blijkbaar denkt dat jij kan bepalen wie mag reageren en wie niet. Voor de rest sta ik volledig achter dit topic.

Syl zei:
Als je het zelf niet hebt meegemaakt oordeel dan niet.
Klik om te vergroten...
Denk dat er wel meer mensen op dit forum zijn die wat hebben meegemaakt. Dat valt ook wel te lezen aan de steunbetuigingen toch?

Syl zei:
Heb jij dit niet ervaren, kom dan niet mij vertellen hoe ik de dingen moet aanpakken.
Klik om te vergroten...
Ik ben van mening dat je een klein beetje doorslaat in je defensieve houding hier
Iedereen heeft het beste met je voor hier. De mensen die te snel geoordeeld hebben, hebben dat ook toegegeven en zich verontschuldigd.
Syl zei:
Iedereen mag vinden van me wat ie wil, maar ondanks alles sta ik er nog.
Klik om te vergroten...
Volgens mij vindt iedereen jou hier een ijzersterke vrouw, die koste wat het koste doorgaat voor haar dochter en zichzelf!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ganggang💯 zei:
Het enige wat mij niet aanstaat is dat je blijkbaar denkt dat jij kan bepalen wie mag reageren en wie niet. Voor de rest sta ik volledig achter dit topic.


Denk dat er wel meer mensen op dit forum zijn die wat hebben meegemaakt. Dat valt ook wel te lezen aan de steunbetuigingen toch?


Ik ben van mening dat je een klein beetje doorslaat in je defensieve houding hier
Iedereen heeft het beste met je voor hier. De mensen die te snel geoordeeld hebben, hebben dat ook toegegeven en zich verontschuldigd.

Volgens mij vindt iedereen jou hier een ijzersterke vrouw, die koste wat het koste doorgaat voor haar dochter en zichzelf!
Klik om te vergroten...

Ik ben gekwetst door bepaalde uitspraken.
Ik gebruik dit topic ook om mezelf er door heen te trekken.
Ik word mijn hele leven al gewezen op wat ik anders moet doen.
Terwijl ik gewoon al keihard mijn best doe.
Het komt overdreven over dat snap ik maar ik was echt geraakt door dingen.
Ik wil dit topic graag afronden op een goede manier.
Dit kan niet als er steeds discusses hier blijven.
Ik heb steeds het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen en dat doet pijn.
Nogmaals misch reageer ik inderdaadheftig maar het doet mij echt verdriet.
Dit ervaar ik zo en dat komt door mijn verleden.
Steeds als ik spreek vanuit mijn GEVOEL en hoe ik iets ervaar word daar voor me gevoel over heen gelezen.
Ik geef eerlijk eerder al aan dat ik gekwetst was door sommige opmerkingen.
Gelijk krijg ik weet te horen dat ik dat toch echt zelf doe.
Dit is iets wat ik ervaar en ongeacht of iemand dat met opzet doet of niet het kwetst mij
Het is dan heel makkelijk om te zegge. Tja dat ligt toch echt bij jezelf.
Ik hoef geen meedelij maar wat meer begrip naar dat hoe iets bij mij binnen komt mag best.
Iedereen heeft het beste voor met je, dat geloof ik ook best.
Alleen waarom als ik me kwetsbaar op stel en eerlijk aangeef dat iets me pijn of verdriet doet moet daar weer op bepaalde toon op gereageerd worden?

Ik voel me snel aangevallen misch dat zit in me.
Ik ga ook altijd gelijk uit van het slechte dat zit helaas ook in me.
Maar waarom als ik eerlijk toegeeft dat ik ergens verdriet van heb kan daar niet gewoon op gereageerd worden?.
Ik ben ook maar een mens
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik begrijp het wel als ze zegt dat ze gekwetst is door het goedbedoelde advies.
Tegen iemand zeggen dat ze haar ex moet vergeven, terwijl ze pas nog was gestalt door haar ex, nog midden in deze shit zit? Ze was vorige week al over de rooie daardoor, en mensen bleven er wel over doorzagen zeg! Ik kan me voorstellen dat dat even teveel was.

Nu gebeurd weer hetzelfde. Laat haar toch, denk ik dan! Hou erover op! Zij wil dit dagboek goed afsluiten, laat haar dit dan doen!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Syl zei:
Ik ben gekwetst door bepaalde uitspraken.
Ik gebruik dit topic ook om mezelf er door heen te trekken.
Ik word mijn hele leven al gewezen op wat ik anders moet doen.
Terwijl ik gewoon al keihard mijn best doe.
Het komt overdreven over dat snap ik maar ik was echt geraakt door dingen.
Ik wil dit topic graag afronden op een goede manier.
Dit kan niet als er steeds discusses hier blijven.
Ik heb steeds het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen en dat doet pijn.
Nogmaals misch reageer ik inderdaadheftig maar het doet mij echt verdriet.
Dit ervaar ik zo en dat komt door mijn verleden.
Steeds als ik spreek vanuit mijn GEVOEL en hoe ik iets ervaar word daar voor me gevoel over heen gelezen.
Ik geef eerlijk eerder al aan dat ik gekwetst was door sommige opmerkingen.
Gelijk krijg ik weet te horen dat ik dat toch echt zelf doe.
Dit is iets wat ik ervaar en ongeacht of iemand dat met opzet doet of niet het kwetst mij
Het is dan heel makkelijk om te zegge. Tja dat ligt toch echt bij jezelf.
Ik hoef geen meedelij maar wat meer begrip naar dat hoe iets bij mij binnen komt mag best.
Iedereen heeft het beste voor met je, dat geloof ik ook best.
Alleen waarom als ik me kwetsbaar op stel en eerlijk aangeef dat iets me pijn of verdriet doet moet daar weer op bepaalde toon op gereageerd worden?

Ik voel me snel aangevallen misch dat zit in me.
Ik ga ook altijd gelijk uit van het slechte dat zit helaas ook in me.
Maar waarom als ik eerlijk toegeeft dat ik ergens verdriet van heb kan daar niet gewoon op gereageerd worden?.
Ik ben ook maar een mens
Klik om te vergroten...
Tja, welkom op het internet kan ik hier alleen maar op zeggen. Op het moment dat je besluit je kwetsbaar op te stellen en zoveel persoonlijke informatie te delen ga je er ook mee akkoord dat er mensen zijn die het anders zien of een mening hebben over jouw manier schrijven. Als je daar niet tegen kunt dan kun je beter niet zo veel delen online.

Ik vind het erg jammer en vervelend voor je dat het zo ver heeft moeten komen en dat je je gekwetst voelt. Want je hebt al genoeg op je bord.

Toch is het raadzaam om je eigen houding ten opzichte van feedback door andere leden eens onder de loep te nemen. Dit is geen aanval, slechts een advies.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Natozlato zei:
Laat haar toch, denk ik dan! Hou erover op! Zij wil dit dagboek goed afsluiten, laat haar dit dan doen!
Klik om te vergroten...
Nogmaals, het is een openbaar forum. Ik mag overal reageren en volgens mij druk ik me op een beschaafde en empathische manier uit. Ik ben niet uit op een conflict.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ganggang💯 zei:
Tja, welkom op het internet kan ik hier alleen maar op zeggen. Op het moment dat je besluit je kwetsbaar op te stellen en zoveel persoonlijke informatie te delen ga je er ook mee akkoord dat er mensen zijn die het anders zien of een mening hebben over jouw manier schrijven. Als je daar niet tegen kunt dan kun je beter niet zo veel delen online.

Ik vind het erg jammer en vervelend voor je dat het zo ver heeft moeten komen en dat je je gekwetst voelt. Want je hebt al genoeg op je bord.

Toch is het raadzaam om je eigen houding ten opzichte van feedback door andere leden eens onder de loep te nemen. Dit is geen aanval, slechts een advies.
Klik om te vergroten...

Jij slaat de plank echt volledig mis in MIJN ogen.
Wat je NU ook WEER doet is wat je constant doet.
WEER even iemand de les lezen.
Ik wens je een fijne avond en ga niet meer reageren op jouw reacties.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Natozlato zei:
jij staat ook altijd vooraan om je mening te geven hè.
Klik om te vergroten...
Jep, daarom ben ik actief op dit forum.

Natozlato zei:
Moet je per se het laatste woord hebben?
Klik om te vergroten...
Daar gaat het niet om.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Syl zei:
Jij slaat de plank echt volledig mis in MIJN ogen.
Wat je NU ook WEER doet is wat je constant doet.
WEER even iemand de les lezen.
Ik wens je een fijne avond en ga niet meer reageren op jouw reacties.
Klik om te vergroten...
Jammer dat je niet uitlegt waarom. Ik deel slechts mijn visie.
Ook een fijne avond voor jou!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spread love people, not hate! :redheart::praying2:
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#12
Syl zei:
Ik ben gekwetst door bepaalde uitspraken.
Ik gebruik dit topic ook om mezelf er door heen te trekken.
Ik word mijn hele leven al gewezen op wat ik anders moet doen.
Terwijl ik gewoon al keihard mijn best doe.
Het komt overdreven over dat snap ik maar ik was echt geraakt door dingen.
Ik wil dit topic graag afronden op een goede manier.
Dit kan niet als er steeds discusses hier blijven.
Ik heb steeds het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen en dat doet pijn.
Nogmaals misch reageer ik inderdaadheftig maar het doet mij echt verdriet.
Dit ervaar ik zo en dat komt door mijn verleden.
Steeds als ik spreek vanuit mijn GEVOEL en hoe ik iets ervaar word daar voor me gevoel over heen gelezen.
Ik geef eerlijk eerder al aan dat ik gekwetst was door sommige opmerkingen.
Gelijk krijg ik weet te horen dat ik dat toch echt zelf doe.
Dit is iets wat ik ervaar en ongeacht of iemand dat met opzet doet of niet het kwetst mij
Het is dan heel makkelijk om te zegge. Tja dat ligt toch echt bij jezelf.
Ik hoef geen meedelij maar wat meer begrip naar dat hoe iets bij mij binnen komt mag best.
Iedereen heeft het beste voor met je, dat geloof ik ook best.
Alleen waarom als ik me kwetsbaar op stel en eerlijk aangeef dat iets me pijn of verdriet doet moet daar weer op bepaalde toon op gereageerd worden?

Ik voel me snel aangevallen misch dat zit in me.
Ik ga ook altijd gelijk uit van het slechte dat zit helaas ook in me.
Maar waarom als ik eerlijk toegeeft dat ik ergens verdriet van heb kan daar niet gewoon op gereageerd worden?.
Ik ben ook maar een mens
Klik om te vergroten...
Niemand heeft hier toch gezegd dat je jouw situatie verkeerd aanpakt, wel integendeel.
Dat ben je zelf die te streng voor zichzelf is, die die negatieve feedback uit het verleden projecteert. En nogmaals, da’s niet verkeerd! Maar dat kost jou helaas wel veel energie.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snap niet waarom je perse tóch nog even door wil gaan terwijl Syl probeert haar dagboek op een fijne manier voor haarzelf af te sluiten. Dat dit een openbaar forum is wil niet zeggen dat je altijd maar eventjes je mening of uitspraken over hoeft te doen. Volgens mij is Syl heel duidelijk geweest en dan toch nog even die extra zetjes nageven is in mijn ogen gewoon sneu. Is ook niet de eerste keer dat ik dit zie gebeuren bij jou. @Ganggang💯

Soms is het beter om dingen gewoon voor je te houden. Dit was een fijne uitlaatplek voor haar wat nu verpest wordt door dit soort flauwekul. Wat ik uiterst jammer vind voor Syl.

Kom op zeg.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ganggang💯 zei:
Jammer dat je niet uitlegt waarom. Ik deel slechts mijn visie.
Ook een fijne avond voor jou!
Klik om te vergroten...
Ze legt het de hele tijd al uit.

Ik was een van de mensen die het had over de ander (intern) vergeven. In principe sta ik daar nog achter, maar dat is meer in het algemeen gezien. Syl heeft nu ook al heel vaak duidelijk aangegeven dat het voor haar niet zo simpel/makkelijk is en dat het haar kwetst dat mensen hier over haar moeilijke situatie oordelen zonder daar zelf in te zitten. En wie zijn wij eigenlijk ook om te bepalen wat het beste is in haar situatie, zeker als dit ook nog een erg extreme situatie betreft. Op een gegeven moment moet je denk ik dan ook even wat gas terug geven, zeker als degene in kwestie gekwetst wordt. Weegt het blijven delen van je visie in dit geval nog op tegen het kwetsen van iemand? Zo kun je het misschien nu beter even zien... Niet iedereen is even gevoelig ook.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spyro zei:
Snap niet waarom je perse tóch nog even door wil gaan terwijl Syl probeert haar dagboek op een fijne manier voor haarzelf af te sluiten. Dat dit een openbaar forum is wil niet zeggen dat je altijd maar eventjes je mening of uitspraken over hoeft te doen. Volgens mij is Syl heel duidelijk geweest en dan toch nog even die extra zetjes nageven is in mijn ogen gewoon sneu. Is ook niet de eerste keer dat ik dit zie gebeuren bij jou. @Ganggang💯

Soms is het beter om dingen gewoon voor je te houden. Dit was een fijne uitlaatplek voor haar wat nu verpest wordt door dit soort flauwekul. Wat ik uiterst jammer vind voor Syl.

Kom op zeg.
Klik om te vergroten...
Mag je sneu vinden. Ik reageer slechts omdat er op mij wordt gereageerd. Ik kwets niemand en betuig juist mijn steun aan syl. Ben het alleen niet met haar eens dat je niet mag reageren als je bepaalde zaken anders ziet. Ik houd wel van een discussie, dus ja ik blijf antwoorden. Maar ik maak het nooit persoonlijk of kwetsend.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Ze legt het de hele tijd al uit.

Ik was een van de mensen die het had over de ander (intern) vergeven. In principe sta ik daar nog achter, maar dat is meer in het algemeen gezien. Syl heeft nu ook al heel vaak duidelijk aangegeven dat het voor haar niet zo simpel/makkelijk is en dat het haar kwetst dat mensen hier over haar moeilijke situatie oordelen zonder daar zelf in te zitten. En wie zijn wij eigenlijk ook om te bepalen wat het beste is in haar situatie, zeker als dit ook nog een erg extreme situatie betreft. Op een gegeven moment moet je denk ik dan ook even wat gas terug geven, zeker als degene in kwestie gekwetst wordt. Weegt het blijven delen van je visie in dit geval nog op tegen het kwetsen van iemand? Zo kun je het misschien nu beter even zien... Niet iedereen is even gevoelig ook.
Klik om te vergroten...
Ben het absoluut met je eens dat je gas terug moet nemen als je door hebt dat je aan het kwetsen bent. Ik heb haar ook nooit veroordeeld in dit topic met betrekking tot haar situatie.

Ik stoor me alleen aan het feit dat mensen met een ander perspectief niet mogen reageren of 'als het je niet aan staat blijf dan weg'. Ik vind dat als je niet tegen commentaar kan je je niet zo open moet stellen op een openbaar forum.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#17
Syl sneed het onderwerp weer aan. Wat haar volste recht is!
Maar dan lijkt het me op een openbaar forum toch niet vreemd dat daarop gereageerd wordt.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben blij dat je gereageerd hebt! Ik dacht dat we je mss nooit meer terug zouden zien.

Wat ontzettend fijn om te lezen dat je nog steeds clean bent!
Ja, dit is een gekke periode waarin je veel tijd krijgt om na te denken. Maar wat heerlijk hé die rust overal.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ganggang💯 zei:
Ben het absoluut met je eens dat je gas terug moet nemen als je door hebt dat je aan het kwetsen bent. Ik heb haar ook nooit veroordeeld in dit topic met betrekking tot haar situatie.
Klik om te vergroten...
Je hebt haar niet veroordeeld, maar zij geeft zelf aan gekwetst te zijn. We hebben allemaal verschillende belevingen en gevoeligheden, dus misschien zou jij zelf niet gekwetst zijn door dat wat je zei. Gewoon puur uit respect voor wat zij al meerdere keren aangeeft, kun je het er ook bij laten... Hoe belangrijk is het nog om de discussie te blijven voeren in dit specifieke geval?

Ganggang💯 zei:
Ik stoor me alleen aan het feit dat mensen met een ander perspectief niet mogen reageren of 'als het je niet aan staat blijf dan weg'. Ik vind dat als je niet tegen commentaar kan je je niet zo open moet stellen op een openbaar forum.
Klik om te vergroten...
Syl heeft in mijn ogen nu duidelijk en vaak genoeg aangegeven dat ze gekwetst is, maar toch blijven mensen het belangrijker vinden om hun gelijk te halen, dus raakt ze hier begrijpelijkerwijs wat gefrustreerd over...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Hoe belangrijk is het nog om de discussie te blijven voeren in dit specifieke geval?
Klik om te vergroten...
Blijkbaar belangrijk, want ze begon er zelf weer over.
Mindless zei:
Gewoon puur uit respect voor wat zij al meerdere keren aangeeft, kun je het er ook bij laten...
Klik om te vergroten...
Dat kan inderdaad. Maar als daar elke keer weer een (indirecte) sneer bij staat richting mij dan wil je toch nog even doorgaan volgens mij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4647484950...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."